[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:23

judith38 schreef:
Mijn echte voornaam is: Judith
Ik woon in (woonplaats of evt. provincie): Turkije regio Antalya
Daar woon ik met: Mijn hondje :)
In het dagelijks leven ben ik: Just me myself and I
Ik heb zelf geen Arabische Volbloed, bijna weer wel dat paardenvirus ook he:)
Verder heb ik de volgende huisdieren: een jack russel

ik denk dat misschien sommige mij nog wel kennen ik had hiervoor een arabier Khassey Ohmar. helaas heb ik hem in moeten laten slapen een aantal jaren geleden. Ondertussen woon ik al weer een aantal jaar in Turkije en heb ik na veel zoeken een redelijke stal( voor turkse normen gevonden ;) ) niet denken dat het de simpelste standaard van nederland kan evenaren maar oke zo is het hier nu eenmaal..

Het is een soort handelstal met een mengeling van diverse rassen en paarden... nu staat daar een leuke hengst een Arabier volgens hier hmhmh ik neem het met een korreltje ook al heeft die wel kenmerken ervan maar oke we gokken hier op een kruising arabier x iets spaans?? och het heeft 4 benen ala.. :+

ik zal zo eens kijken of ik een foto kan plaatsen volgens mij moest dat toen met photobucket of zo...
en ik kan dit paard kopen maar er zitten nogal veel voor en nadelen aan..

allemaal de groetjes:)

Afbeelding

ziet er wel echt volbloedarabisch uit op de foto. mooi beest!

judith38

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:34

Dank je wel Aladinnentje:) ja ik twijfel en hij heeft geen papieren maar oke:) we gokken maar dat ze gelijk hebben en het een volbloed is haha ik zal het nooit zeker weten:) het is een hengst van 5 jaar. ik moet alleen denken of ik hem wil kopen of niet.. en een stalling dichter bij huis vinden en dat zal het grootste probleem zijn.....

groetjes uit Alanya..

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:45

judith38 schreef:
Dank je wel Aladinnentje:) ja ik twijfel en hij heeft geen papieren maar oke:) we gokken maar dat ze gelijk hebben en het een volbloed is haha ik zal het nooit zeker weten:) het is een hengst van 5 jaar. ik moet alleen denken of ik hem wil kopen of niet.. en een stalling dichter bij huis vinden en dat zal het grootste probleem zijn.....

groetjes uit Alanya..

hij is prachtig!!! :j
maar hoe weten zij zo zeker dat het een volbloed is, misschien is t wel te achterhalen wie zn ouders zijn. :)

judith38

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 23:20

Hihi het is een handelaar en hij weet wel iets van ze ouders volgens mij vertelde hij dat zal het dit weekend nog eens vragen... er staat ook een bruine arab en een witte waarvan de arabische kenmerken afdruipen lol.. heb nog wat fotos geplaats bij het deel waar je 2 fotos mocht plaatsen.. en meteen een vraag gesteld in het forum... oke ik ga nu eens slapen want het is al bijna half 1 hier en morgen moet ik 300 km rijden om iemand van het vliegveld af te halen:) en dan even op de terugweg langs stal..
een heel fijn weekend alvast:)

judith38

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 23:24

Aladinnetje schreef:
judith38 schreef:

groetjes uit Alanya..

hij is prachtig!!! :j
maar hoe weten zij zo zeker dat het een volbloed is, misschien is t wel te achterhalen wie zn ouders zijn. :)

Wow heb even bij je profiel gekeken wat een plaatje zeg.. mag je trots op zijn dat koppie:) een heerlijk ras die AV en ook al zo lekker wit dus fiks poetsen... groetjes judith en een pootje van sparkle

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 13:50

Welkom Judith, wel een plaatje hoor waarop je mag rijden, hopelijk kom je nog achter de afkomst, en wie weet is het ook echt een volbloed ;)

judith38

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:56

Nou ik heb het gevraagd ja het is een 100% volbloed zijn vader is Egyptisch hij zou binnnekort de naam opzoeken.. zijn moeder staat op een stal in Antalya dus als ik eens in de buurt ben zal ik eens gaan gluren..
Net thuis van Beylul even het zadel gepast... moet er even aan wennen maar volgens mij zit het redelijk goed. allemaal een fijn weekend:)

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 09:48

judith38

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 09:26

Hoi Nameless:) dank je wel hij staat nu zo 70 kg van me huis vandaan en dan ook nog terug. het grote nadeel is gewoon ik kan geen locatie vinden dichterbij. word er moedeloos van. elke keer daarheen is niet te doen niet qua benzine en een auto regelen. stallen kennen ze hier niet en wat ze hebben is nog slechter dan waar hij nu staat. dus het is zo cirkeltje waar ik niet het antwoord op heb.... vervelend hoor... een fijne maandag alvast..

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:34

judith38 schreef:
Hoi Nameless:) dank je wel hij staat nu zo 70 kg van me huis vandaan en dan ook nog terug. het grote nadeel is gewoon ik kan geen locatie vinden dichterbij. word er moedeloos van. elke keer daarheen is niet te doen niet qua benzine en een auto regelen. stallen kennen ze hier niet en wat ze hebben is nog slechter dan waar hij nu staat. dus het is zo cirkeltje waar ik niet het antwoord op heb.... vervelend hoor... een fijne maandag alvast..

mooi paard!
ben nog nooit in Turkeye geweest maar kan je niet in de buurt van je woonplaats wat op het platteland vinden?
Of wil je hem perse op een manege stallen.
Kan zijn dat je voor weinig geld hem bij een aardige boeren familie kan stallen, ik zeg maar iets

judith38

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:12

Hi Elmo:)

dank je wel het is ook wel een plaatje ben vandaag geweest met de scooter ppffu lange weg en ik ben mooi verbrand hihi.. was zo 33 graden dus jaa.. maar we hebben geen maneges in turkije hihi.. het zijn allemaal toeristen ranches voor een recreatief ritje... en er zijn er maar weinig... ik ga nu in avsallar kijken maar die staat niet goed bekend.. maar oke het is in elk geval 30 km dichterbij. het blijft puzzelen..
zal morgen de fotos van vandaag erop zetten nu slapen ben uitgeteld:) en morgen gaan we de toerist uithangen voor me vriendin gezellig de markt op hihi

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 23:58

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 23:07

Lieve mensen, op mijn vakantie naar Amerika heb ik een bezoekje gebracht aan Om el Arab, Santa Ynez.
We werden hartelijk ontvangen door Janina en Sigi. Het was een geweldige ervaring, wat een pracht paarden hebben ze.
Heb 2 foto's van een prachtig merrieveulens van dit jaar (van Alfabia Ajib en Om el Shahmaan) http://www.omelarab.com/

Afbeelding

Afbeelding

Het was gaaf om Om el Shahmaan eens in het echt te zien, maar zijn volle broer is ook echt geweldig Om el Shalimar !!!!
Ook Nabilah B ontmoet (v.Kubinec) als ook Estopasan !

Een ervaring om nooit te vergeten ..... _/-\o_

Afbeelding

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 23:56

wat gaaf Isabel! lijkt me inderdaad een prachtige ervaring.. :)

judith38

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 08:29

Wat een plaatjes die veulens zeg.. :)

rnq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 11:23

Mijn echte voornaam is: Romee
Ik woon in (woonplaats of evt. provincie): Schoorl
Daar woon ik met: gezin
Ik heb wel/geen relatie: geen
Indien wel: de persoon waarmee ik een relatie heb zit wel/niet op bokt, onder de naam:
In het dagelijks leven ben ik: muffin
Indien student: ik studeer:
Ik (onze stal) heeft het volgende aantal paarden: onze fjord arabier en connemara
De paarden zijn van de volgende bloedlijnen: waar ik op rij is arabier
Ik heb zelf geen Arabische Volbloed, maar mijn band met de Arabische volbloeden is:
Ik fok onder de stalnaam:
Verder heb ik de volgende huisdieren:
Ik wil nog vertellen dat: jullie allemaal schatjes hebben (wat ik zie dan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 15:37

ArabianRanch schreef:
Lieve mensen, op mijn vakantie naar Amerika heb ik een bezoekje gebracht aan Om el Arab, Santa Ynez.
We werden hartelijk ontvangen door Janina en Sigi. Het was een geweldige ervaring, wat een pracht paarden hebben ze.
Heb 2 foto's van een prachtig merrieveulens van dit jaar (van Alfabia Ajib en Om el Shahmaan) http://www.omelarab.com/

Afbeelding

Afbeelding

Het was gaaf om Om el Shahmaan eens in het echt te zien, maar zijn volle broer is ook echt geweldig Om el Shalimar !!!!
Ook Nabilah B ontmoet (v.Kubinec) als ook Estopasan !

Een ervaring om nooit te vergeten ..... _/-\o_

Afbeelding

Mooie foto's <3
Ik ben echt fan van om el arab lijnen. En vooral van Om el Shamaan <3

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:56

Die ukkies zien er inderdaad goed gelukt uit!! :~

KooArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 09:15

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 01:42

Geboren 28 mei 2011 om 01:00 uur AR .................... (naam komt nog, wordt bedacht door nieuwe eigenaar)
Hengstveulen.
Valerio ibn Eternity x Aicha SVA (Kais)

Afbeelding

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 11:40

Jabbar is lekker aan het showen ja!
Isabel, wat een leukie zeg, gefeliciteerd met deze kleine vent! gaat ook schimmelen, aan de oogjes te zien?

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:39

Proficiat isabel! Jammer dat het toch geen merrie is geworden, hebben Fayyim en sahar toch een broertje erbij.

Moest toch 2x kijken dacht naar een baby foto van sahar te kijken haha :P ipv dat ik eerst lees wat er staat!

KooArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 08:59

gefeliciteerd isabel!! hij lijkt indeed ontzettend veel op Sahar! jammer geen merrietje, maar je was natuurlijk al rijkelijk bedeeld dit jaar :o :D

ben wel benieuwd wie de nieuwe eigenaar is?

xx nadine

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 09:51

KooArabians schreef:
gefeliciteerd isabel!! hij lijkt indeed ontzettend veel op Sahar! jammer geen merrietje, maar je was natuurlijk al rijkelijk bedeeld dit jaar :o :D

ben wel benieuwd wie de nieuwe eigenaar is?

xx nadine

Hey Nadine, hij lijkt indd veel op Sahar, zeker qua kleur ;) maar ik zie wel verschil ! Maar hij is ontzettend cute, zo'n heerlijk ventje, ben benieuwd hoe hij uitgroeit, kan niet anders dan een kanjer :9
Hij gaat AR Vulcano heten (niet mijn keus) en zijn nieuwe eigenaren zijn Samsara Arabians uit België.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 10:53

Ik had al pb gestuurd dat ie veel op harry leek :P

AR Vulcano is idd apart tussen je arabische namen poppetjes :) zal net als zijn oudere broers een knapperd worden hoor, daar maak ik me geen zorgen om :P