Sayyid staat nu van 8 tot 5 in het land, ik voer daarnaast nog slobber na het werk, klein beetje. Maar dat is meer om zijn magnesium binnen te krijgen. Hij lijkt inmiddels alweer meer op een Quarter horse en ik mag bijna een nieuwe singel kopen.
Ik heb slecht nieuws.. ik heb een 2pinion laten doen bij Shym. Hij heeft Wobbler.. ergens in mijn achterhoofd zat het altijd al een beetje. Na zijn ziek zijn in januari is hij alleen maar slechter geworden. Hij herstelde een beetje maar viel daarna weer verder terug. Ook de bespiering in de bovenlijn bleef weg. Ik heb van alles geprobeerd om hem beter te maken maar het heeft niet mogen helpen.. binnenkort zal ik afscheid van hem moeten nemen..
Ik ben enorm blij dat ik (helaas veel te kort) van hem heb mogen genieten. Mijn mooie oogappaltje.. mijn hart is gebroken..
Ik zei het al, maar wat een klap zeg, ik vind het zo verschrikkelijk erg voor je. Heel veel sterkte met de laatste periode wat is het leven soms oneerlijk.
Dank jullie.. ik keek van de week naar de foto's van afgelopen 1,5 jaar en toen zag ik dat hij eigenlijk alleen maar verder achteruit is gegaan. Vooral de spieren in de bovenlijn zijn totaal weg. Ik kan er voer in stoppen wat ik wil en de spierpijn die hij steeds heeft. Ik gooide alles steeds op weerstand en slappe knieën. Lochisch ook, je wil natuurlijk dat je paard weer beter wordt! Ondanks alle moeite, zorg en liefde die ik er in gestopt heb werd hij maar niet beter.. Er hebben nu twee artsen maar gekeken met de zelfde diagnose. Het is enorm triest dat zo'n jong dier al zo verschrikkelijk kapot is..
Kesje
Geplaatst: 18-05-17 19:51
Ah nee, wat rot
YildizArabs
Geplaatst: 18-05-17 20:52
Marlijn, ik heb er geen woorden voor... zo ongelofelijk oneerlijk... ben er echt stil van. Weet niet veel over Wobbler. Is toch vorm van ataxie?
Wens je alle kracht toe voor de komende moeilijke periode. Shym mag in ieder geval gezegend zijn dat hij nog zon baasje heeft kunnen hebben die laatste jaren. Hele, hele dikke knuffel voor jullie beiden
YildizArabs
Geplaatst: 18-05-17 20:53
En Joyce, jij ook sterkte met het verlies van Laasje. Wat een k week....
Ik weet het.. hij is nu wel stabiel door het mooie weer maar ik weet dat hij weer een terugval zal krijgen.. ik moet mezelf steeds toespreken dat dit echt niet beter gaat worden.. Als ik de paarden bij huis had lopen was het misschien wel anders.. dan had hij hoofdgrasmaaier kunnen worden. Maar ja, ik heb ze niet bij huis.. dus daar moet ik me helemaal niet mee bezig houden want dat is verspeelde energie
Ja aan 'wat als' heb je niks helaas. Fu had ik wel thuis natuurlijk maar als je constant ziet hoe slecht het gaat is het ook geen doen.. Als ze zo jong zijn en al zo slecht doe je hem daar toch geen plezier mee.
YildizArabs
Geplaatst: 29-05-17 21:16
Lieve Marlijn, ik wens je enorm veel kracht toe. Het zal vreselijk zijn hem te moeten missen, afscheid te moeten nemen. En dat dit een goede beslissing is staat buiten kijf. Neemt niet weg dat het in en in triest is om zo een jong dier te moeten laten gaan. Het is niet eerlijk....
Willen jullie meeduimen voor ons voor het allerbeste nog mogelijke resultaat? Morgen gaan we naar Gent voor een MMEP-test om te horen of Mish ook ataxie/wobbler heeft.
Na zo'n 6 kliniekbezoekjes, een aantal kreupelheidsonderzoekjes, 20 foto's, twee echo's en een scintigrafie, waarna ze nog stééds niks bijzonders gevonden hebben (behalve 1 mogelijk iets scheve halswervel), is dit eigenlijk het enige wat nog over is. En eerlijk is eerlijk, het zou ook aansluiten bij haar klachten... Morgen weten we hopelijk eindelijk meer.