Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:20

ziet er goed uit Marije!

Yil, lekker wezen trainen in de binnenbak met Tie. Goed bezig!
Hoe was je ritje vandaag met Nour?

De vlechten weer in orde allemaal glenn?

Ik heb vandaag, nu het redelijk ging met het weer, nada weer voor eerst opgepakt aan de longe nadat de osteopaat is geweest. Ze deed wel heel goed haar best, maar............. we hebben nog een lange weg te gaan! Pfff valt niet mee om haar daar goed te laten buigen rechtsom. Maar het begin is gemaakt.
Dus trainen maar.
24 januari ga ik naar lezing over rechtrichten gegeven door een revalidatietrainer (gecertificeerd docent en trainer van de methode Antoine de Bodt). Dan in maart ga ik een cursus longeren zonder hulpteugels doen bij dezelfde trainer.
Hopelijk heb ik er wat aan om aan Nada te werken. :D

Na het longe werk, heb ik haar nog even los gegooid. Maar spectaculair was ze niet haha
Toch een paar leuke kiekjes van me prinsesje. <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu vind ik het wel ok baasje, zijn we nu klaar? :o
Afbeelding
Ja hoor mupke, we zijn klaar. SMile!! :D
Afbeelding

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:47

blij dat het al beter gaat en de lange weg, komt wel, het geduld zal beloond worden !! je zal zien!

LEUK die clinics en lessen op het programma altijd tof nieuwe dingen te leren!
hier de hele handel, in de vlecht, de bros geschoren bij allen, dus ze kunnen er weer tegen! ze hebben vandaag weer 4uur op de weide kunnen spelen, het was hier droog ze waren in form!

PS welk zand hebben jullie in de paddock?

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 20:32

Interessant zon lezing/clinic! Keep me posted! ;)

Lekker gewerkt zo te zien en vooral die laatste pic: <3

De vlechten er weer in Glenn, zien is geloven he?! :P
Onze paddocks zijn baggerzand haha, maar in ieder geval ruim genoeg om lekker te kunnen ravotten! :D

Jaaaaa, was weer lekker hoorrrr! Nour is toch zo fijn! <3
Voor de niet FBers, m'n stoere Binky:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

My view:

Afbeelding

Daarna was nieuwjaarsborrel op stal, was reuze gezellig en heerlijk met de mannetjes en vrienden gegeten.
Was weer topweekend! :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:34

Dat hoop ik glenn. ;)

Fijn dat je alles weer in orde hebt bij de peaardjes. Zullen ze weer blij mee zijn. :D
Hier zijn ze ook weer eens op de wei geweest. Waaide nog erg hard met vlagen, maar het was droog.
Dus lekker even uitwaaien dan maar. Morgen schijnt het weer erger te zijn, dus mogen ze weer thuis in de paddock vertoeven.

Wij hebben in de paddock wit zand van grove structuur. Laat alles goed door.
Bevalt goed!
Hoe het precies heet, geen idee. Mijn vader regelt dat haha, het is zijn werk, dus ik vraag om zand voor paddock. Hij besteld. ;)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:39

Interessant zo'n lezing Jes! Daar ga je vast wat aan hebben! Wat een mooie hals kan ze er toch opzetten op die zesde foto!

Daan heeft net nieuw zand in zijn paddock liggen, zal eens vragen wat dat is.

Haha die pad is iig groot genoeg! :)) Wat ziet het er weer heerlijk uit daar, zo'n grote zandbak! <3

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:42

Ja Marije, ze kan wel iets laten zien. Maar tis vaak voor korte duur haha.
Of de foto is mislukt, mijn tel is echt een baggertoestel voor foto's. :(

Ja lezing lijkt me reuze interessant, zo ook de cursus.:j

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:59

Het nieuwe hoofdstel is aangepast! super staat stoere Nour goed, zo te zien, leuke grote ruime paddock die van jouw Yil!

Ja hier dacht ik ook zoiets wit zand met grove korrel!

ik ken dat van de foto's hier is dat ook gsmkwaliteit en dan vliegende arabs door het weer, dus niet zo goede combi!

vandaag eerste keer shamilah haar bros geschoren zonder halstertje, maar lekker beetje per beetje omkopen met luzerne dan heeft ze er geen erg in!

mvg Glenn

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:04

heerlijk he zo lekker bezig zijn met dat jonge grut.
Ik mis dat wel. Zou ook graag weer eens wat dekken. Maar me verstand zegt nee. ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 21:15

Jij houdt ook alles hihi! :P Gelukkig is alles bij jou heel knuffel- en tutbaar toch?

Fijn Glenn dat ze zo braaf is!
En jaaaa je hebt t weer goed gezien. Hoofdstel is idd aangepast. Heb er ook zelfde kleur teugels bij maar die zijn heel fijntjes, die dark oil zijn breder en fijner voor buitenritjes.
Haha, ja overzised pad. Das die nieuwe built up. Was dus voor onder de DC maar ja... ;( Dus for the time being maar ff onder de BC en dan hopelijk binnenkort nieuw zadel.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:27

Ja wij houden idd ook alles en idd alles heel knuffelbaar hier.
Love it! <3

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 08:53

Luierende paardjes in de paddock <3

Jes, gaaf filmpje zeg! Ze gaat goed.... En Nada komt ook weer goed, met zoveel liefde moet dat toch goedkomen....
Rije, mooie pad, gaaf kleurtje!
Yil, gave Nour!
Glenn, heerlijk bezig +:)+... Wij hebben MC3-zand in de paddock geloof ik....
Canisia, wat een beweging! Hoe groot is hij?

Ik wil ook knuffelen, hier alleen een pony met gat boven zijn neusgaten, sufferd heeft weer eens iets geraakt...! Resulteert dus 3 keer per dag in een betadine/wondzalf knuffel :+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 09:12

Silver AKA Brekebeen! :oo Wat heeft ie nou weer gedaan?

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:19

Staat super marije, je pad!! Die ga ik in gedachten houden :j

Interessant Jes, zo n lezing en cursus! Super dat je zoiets gaat doen en denk dat dat Nada echt kan gaan helpen!
En leuke fotos van je meissie!

Yil weer lekker aan de slag met je ventje. Ook gaaf kleurtje die pad!

Ons zand in de paddock komt van onder een voetbalveld vandaan wat weg moest. Tis combo grond/zand, dus niet ideaal, maar iig beter dan de klei die er eerst lag.

Hier gister weer heerlijk gewerkt met Raff. Eerst aan de hand wat Ssh achtige oefeningen op links en rechts. Vooral kleine cirkels vind hij nog zo lastig, dus hoop dat binnenkort op de dubbele lijnen beter te kunnen oefenen. Erna zijn voor en achterhand turns geoefend en hij begint ze nu echt door te krijgen, zo leuk om te zien hoe hij steeds bewuster wordt van elk been.
En erna voor de 2e x een paar passen sidepass gekregen van meneer. Nog wel iets te veel voorwaarts, maar nu eerst belangrijkste dat hij zijn achterhand goed meeneemt.
Als laatste nog even lekker gelongeerd om de stuiterbal even zijn energie kwijt te laten :+

Ik heb nog geen idee hoe groot hij is Baukje, gok net in de 1.50. Tis een aardige uk :D

Maar jeetje hoe krijgt Silver dat nu weer voor elkaar?

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:58

Canisia, Silver is maar 2 cm groter hoor :+ ....
Mijn zadel is trouwens langer dan ik dacht, 71 cm.... Zit wel maar 44 cm...

Geeeen idee wat hij allemaal doet als ik er niet ben, maar een klunsje is het wel.... :j

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:05

Hallo Dames, ben ik weer na lange tijd..

Nog de beste wensen voor iedereen ben er even tussen uit geweest :x

Nu ben ik weer verder gaan zoeken/informeren, ben ondertussen wat meer wijs geworden mbt tot de western sport en heb toch besloten om echt verder te gaan met de reining! :) Me lessen gaan beter en beter en ik vind het nog steeds echt top!

Yil ik vind Nour echt een plaatje! Wat een prachtig beestje! <3

Ik heb nog een andere vraag, de opfok... Wie van jullie heeft ervaringen met de opfok van Arabjes? Aangezien het steeds dichterbij komt dat ik straks ook lekker op zoek kan gaan naar een nieuw monstertje wil ik wel alles zo goed mogelijk uitgepluist hebben :D

Zelf heb ik bedacht dat het niet heel verstandig is om een arabier tussen de kwpn etc te zetten ivm hun kleine dunne pootjes.. Maar welke stallen/fokkerijen van arabieren doen ook daadwerkelijk aan opfok? en het liefst een opfok waar ze ook in de winter eventueel op de wei komen?

Kunnen jullie mij daar een beetje weg wijs in brengen?:)

En omdat ik jullie hoor over bagger kwaliteit:
Ik heb (helaas) nog nooit een arabje voor me lens gehad, aangezien Qilan al weg was voordat ik de camera van mijn vriend kreeg.. Hieronder een vd foto's die ik gemaakt heb van mijn VP..

Afbeelding

Dus: Mag ik 1 van jullie paardjes of allemaal, op de foto zetten? Ik hoef er niks voor te hebben en je krijgt gewoon alle foto's van mij :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:15

Ach die kleine dunne pootjes zijn ook maar gewoon paardenpootjes en net zo stevig als elk paardenbeen, dus het zou voor mij niks uitmaken waar mijn jonge spul tussen kwam te staan. Maar ik heb geen directe ervaring met speciale Arab-opfokadressen.

Mooie foto! En lief aanbod van je! Ik woon een beetje uit de richting, maar je vindt vast wel iemand :j

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:19

Jaa door mijn ervaring met Qilan heb ik echt zoiets van laat hem maar tussen de arabjes staan, toch een soort angst dat het me nog een keer gaat over komen...

Misschien zie ik je in de toekomst een keer op een wedstrijd kan ik als nog een paar foto's schieten ;)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:20

Dat mag altijd! :D

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:16

Nicky je mag mijne wel misbruiken heb 2 arabs en een paint ze staan bij Forelock's Arabians

De Kossack Stud heeft opfok, John Maarsen heeft opfok deze zijn beide met arabiertjes.

Ik heb er zelf voor gekozen om mijn nu 2 jarige tussen me eigen paarden te houden, waar ze wel veel buiten komen.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:20

Raven(weet je naam niet meer :D ) lijkt me erg leuk! Forelocks zit in ZH toch? :)

Okee! Bedankt dat ga ik zeker onthouden! Ja helaas heb ik de mogelijkheid niet om hem bij me te houden :)

Zodra het weer wat beter word stuur ik even een PB en dan kunnen we een keer een afspraak maken :D

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:29

Echt joh? Silver lijkt wel stukken groter! Komt wellicht ook omdat Raff in zijn hele doen en laten nog een ukkie is, hij is zo bleu. Ben al veel mensen tegen gekomen die zeiden "aaah wat een jonkie!" En dan te bedenken dat hij over 4 maanden 5 wordt _O- Maar goed dat ik geen haast heb met inrijden e.d. want tis echt een laatbloeier..

Die 44cm waar je zit, Baukje, zoiets moet ik ook hebben! Maar die 71cm raak ik niet kwijt bij hem hoor :+

Nicky, ik denk ook dat het op zich niet veel uitmaakt waar je paard tussen staat, maar vooral belangrijk hoe de locatie is en de samenstelling van de groep. Ik persoonlijk zou een jaarling richting Ardennen/DL doen, 24u buiten en op wat ruiger terrein dan het hollandse platteland. Ontwikkelen ze goed en sterk in hun hele lichaam. Overigens ben ik ook voorstander van ook oudere paarden in de groep, liefst een volwaardige kudde met hengst, merries, veulens en evt wat ruinen. Maar of zoiets bestaat.. geen idee :Y)
(Zelf maar creëren dan he <<) )

Oeeeh foto's zijn altijd welkom! Heb nog niks echt van Rafferd (hij ziet er momenteel ook niet uit in zijn teddybeer vacht).

Vandaag voor het eerst echt gelongeerd met de dubbele lijnen *\o/* Nog niet helemaal officieel, want de buiten lijn zit nog niet aan zijn halster, maar aan de singel. Maar wel al heeel blij hiermee, aangezien hij zooo panisch was met de lijn tegen zijn achterbenen. Nu zonder kick prima gestapt en gedraafd :D

Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:36

Dat ziet er al goed uit canies!

Qua opfok.... tja ik ben geen voorstander van opfok, zoals die vaak is.
Ik hou mijn paarden liever thuis in de opfok. Dagelijks toch in de hand en in de kudde.
Werkt perfect en ze worden er goed braaf van.

Ow en een arab kan gewoon bij andere merken lopen :+
Niks mis mee.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:20

Is goed canisia! Zodra het wat beter weer word spreken we wel af! :D

Ja ik vind t altijd zo spannend zeker omdat ik voor een hengst wil gaan en die zijn vaak wat ruiger dan merrietjes.. merries doen wat meer bitchen..

Maar ik heb van Joyce 2 dingen gekregen waar ik wel even kan informeren over eventuele opfok etc! :D

Edit: het is sowieso een must dat ik er altijd bij kan wanneer ik wil... en niet dat je een afspraak moet maken etc

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 08:27

Zooo daar ben ik ook weer! :D Nogal druk op t moment.

Lekker bezig met Raffekind! +:)+

Tja opfok... Nour is opgegroeid tussen de ijsco's. Misschien dat die daarom zo boelkloedig is haha (behalve als ie ijsco's ziet dan wordt ie hitsig hahaha :D )En Yazahra staat tussen twee KWPN ers. Merk maakt idd niets uit al zou ik ze niet zo graag tussen de trekpaarden willen.

Een hengst bij (jaarling) merrietjes Canies? :oo Zou er niet aan moeten denken. Verschillende leeftijden wel, maar graag van hetzelfde geslacht! ;)
Nour heeft z'n eerste jaren bij hengsten van verschillende leeftijden gestaan. Yazahra straks in de zomer ook weer. Das fijn en er kunnen geen weide ongelukjes gebeuren.
Heb ze ook altijd kleinschalig gehad, is wel opfok maar slechts paar paarden, alleen in het weideseizoen worden er meerdere bij ingeschaard. Kon/kan ze elke dag zien en eruit halen. En ze komen ook (als t geen baggerweer is) elke dag buiten. In de zomer als ze 24/7 op de wei staan kon ik Nour er niet uithalen maar wel in de wei komen, is prima.
Zou ook nooit kiezen voor een groot natuurgebied, hoe mooi en natuurlijk t ook klinkt, wil graag controle en er niet aan t einde van seizoen achter komen dat paard ziek of gewond is.

Heb je al iets op t oog wat betreft paard Nicky?
Mooie foto ook met dat licht! :j
Ben een zeikerd met foto's maar als je daar tegen kunt ben je van harte welkom! ;)

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:55

Okee, wel fijn dat jullie in ieder geval aantal tips en eigen ervaring gedeeld hebben! :D

Het heeft ook mijn voorkeur een kleinere groep zodat je er altijd bij kan..

Nou ik ben bang dat mijn wensen lijstje iets te kieskeurig is en dat ik daar iets in moet gaan laten! :)
Ik wil geen vos en geen schimmel, het liefst zwart, maar bruin is wel eventueel bedenkbaar..
Het liefst een hengst, hij mag ook weer niet te klein zijn/worden omdat ik 1.74 lang ben...

Al met al ben ik bang dat ik een aantal punten moet laten varen :D

Ja dit was wel een soort van moment opname.. Mijn VP kijkt overal naar behalve als het moet... In het bos met een mooie zonnige dag als de bomen nog niet helemaal leeg/vol zijn..

Ik ben zelf ook een zeikerd met foto's dus dat durf ik wel aan ;) En heb liever dat iemand eerlijk is dan dat ze zeggen dat het mooi is maar het niet mooi vinden :D