[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:46

MirandaFuego schreef:
Ach de rest vreet Ilya er nog wel af! :')

_O-

Ze ziet er op het moment enorrrrrm goed uit inderdaad! Als ze (zoals afgelopen zaterdag) als een showkanon door de weide danst krijg ik gewoon kippenvel van mijn eigen paard, sentimentele doos dat ik soms ben, haha!
Topicje!
[ITP] 19 and still going strong! Arabian beauty, Yusraa

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:52

amyz schreef:
-O- Nas niet drachtig. Baal enorm, had zulke goede hoop omdat ze zo anders was! Maar blijkbaar gewoon last van najaarsmoeheid ofzo.
Ik breng haar op advies da vanmiddag meteen weer weg voor poging 2.

Zucht.

Supertof dat Ilya mooi kleurtje heeft en geen schimmel, gaaf!! *\o/*

Amy om er nog even op terug te komen en je zegt dat ze zo anders is, zal ze dan toch niet verworpen hebben misschien?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:13

Mooi topic Joyce

net een echt goed voorbeeld ontvangen waar Sets manen op staan...

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:19

Wauw! Nice pic! Je ziet hier goed t Arabische in Ilya <3

Kijk maar ff niet naar die manen... :x Zou serieus extensions overwegen... >;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:20

Afbeelding

leuk he hier vind ik hem ook wel Arabisch :j

amyz

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:30

Ohh manen, ik ken het -O- die van nas snoei ik nu steeds een beetje bij om ze op lengte te laten komen -O-

Dat was mijn vraag idd ook Katja :j maar volgens mn da zat ze nu zo ver in de cyclus dat ze waarschijnlijk nooit drachtig is geweest. Ik snap het ook nog steeds niet maar kennelijk gewoon blij om thuis te zijn. Hou het even in de gaten en als het niet minder wordt laat ik maar even bloed trekken.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:31

Oke ja je zou het aan de eerdere cyclus en nu moeten kunnen afleiden denk ik :j Balen joh :(:)

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 23:08

Miranda, hok is echt heeeeeel gaaf!
Shanna, ze ziet er super uit! Lekker gevoel hè!
Annika, fijn van Dos... Bijna Euf knuffelen *\o/*
Die Djuun, ook een clown! :+
Amy, balen zeg! Ik duim voor je mee, hopen dat het nu wel lukt..
Katja, Ilya is zo knap.... Kleurtje is heeeeel mooi, je moet straks de merries bij het hek weg slaan...
Manen van Set... :') ... Gelukkig groeit het weer aan... Ze is wel weer Helemaal in shape hè!
Yildiz, ziet er heerlijk uit! Willen wij ook wel hoor... Waar staat Nour nu?

Silver gaat ook beter en lijkt ineens weer te gaan groeien:
Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 07:32

Z'n achterkant komt weer omhoog gegroeid he? Hij ziet er goed uit!

Die laatste foto zijn de flaporen van Tie hihi, die staat in de polder en ben daar nu de buurt aan t verkennen, ook niet onaardig maar wel veel verharde wegen dus ik denk dat we toch eerder aan de ijzers moeten dan gepland.

Nour staat op D'n Dries, recht aan de Drunense duinen, dus dat is echt ideaal.
Vind het vanuit Tie net iets te ver (half uur stappen) dus moet dan trailer pakken. Want eerlijk is eerlijk, daar is het het gewoon het fijnste en mooiste rijden. Ben helemaal verslaafd aan dat gebied. <3

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 07:49

Oh nogmaals Kat, die foto's zijn prachtig! <3

Joyce, leuk topic van Yus, nogmaals ze ziet er lekker fit uit!

Baukje, ja voelt heerlijk! Ze werd vorige week nog door een ruiter die we tegenkwamen 8/9 jaar geschat, dus die steken we mooi in onze zak :9 Silver ziet er ook goed uit zeg! Knappe kerel, lekker wat body! Hou ik van :j. Is hij alweer fit?

Yildiz, lijkt me heerlijk rijden in de Drunense duinen! Ik mag ook niet klagen met het gebied wat wij hier hebben, maar moet er ook eerst wel echt half uur driekwartier voor rijden. Als ik m'n rijbewijs heb ga ik denk gelijk maar door voor m'n trailerbewijs, haha :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 07:52

Ik wil ook een keer die mooie plekken van Nederland onveilig maken :))

Silver ziet er goed uit zeg :D

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 08:25

Yildiz, ja, zie ineens die achterkant weer opkomen idd haha... Vandaar ook de vraag... ;)... Wist dat jij je paarden niet allemaal bij elkaar hebt staan en was dan wel even benieuwd waar Nour staat, je hebt echt prachtige uitrijmogelijkheden (en mijn ouders denken er over terug te gaan naar brabant (gaan bijna met pensioen en wij komen uit brabant) en aangezien mijn huis volgend jaar plat gaat ben ik wel aan het nadenken over waar ik wil gaan wonen als ik groot ben :+ )...
Kat, trektocht?
Shanna, die mag je zeker in je zak steken!!! Toch een mooi compliment... :D
Silver is een stuk fitter, buik is echt voor de helft geslonken in een paar dagen tijd :j... Hoop stiekem dat hij nu wat spieren op kan gaan bouwen en de body van paps krijgt :)...

Ik ben een paar dagen vrij en ga zo maar eens kijken of Silver zin heeft een ritje door het park te maken.... :P

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:07

Maantjes van Seti eraf, arm ding :( Pony moest het ontgelden aan de tandjes van Arie destijds. Het varkentje vrat ze op.

Baukje heeft Silver nu niet meer ontspanning in z'n rug waardoor hij hem anders gaat dragen? Bij Zaraar is die punt er namelijk ineens weer af nu hij het hele spul goed kan gebruiken.

Joyce, je oude meid ziet er goed uit. Ben nog wel heel benieuwd hoe het is afgelopen met je veulen avontuur.

Amy super veel succes met je meid de komende dagen. Het kan ook gerust zijn dat je 'spoken' hebt gezien. Iets wat je graag wilde maar er helemaal niet was.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:14

Goeiemorgen

Baukje blij dat Silver alweer beter gaat geniet van je ritje :D
Amy jammer van Nas hopelijk lukt deze poging wel.
Djuun en Shief zien er echt super uit good job!!!
Kelly, Nicky, Baukje en Zaraar ben benieuwd naar de verschillen en vorderingen na jullie onderzoeken en uitslagen.
Joyce Yus ziet er ook super uit vind haar in haar zomeroutfit echt een prachtmerrie(ik hou persoonlijk niet van winter wollies haha) en ook munir wat een leukkie
Blij dat Dos weer beter gaat en Euforio wat een bink is hij aan het worden nog eventjes en dan gaat hij op zichzelf wonen toch altijd weer spannend.
Katja echt zo gaaf zijn blijvende kleurtje en wat is het ook een knuffelkont.
Yildiz fijn dat ze allemaal zo goed gaan en lekker genieten van alle ritjes.
Joyce gefeli met jullie huis alleen jammer dat je daardoor wel moet stoppen met de mini's maar wie weet joh, Asal gaat ook lekker fijn.
Miranda wat een supergaaf geitenverblijf.

Uhm zal wel weer mensen vergeten zijn oef jullie gaan ook zo snel en is ook lekker veel lezen, en hier erg druk gehad nu even rustig want tsja het is nu wachten dat de stalwanden geleverd worden en dan.... kunnen we Maski halen wanneer weten we nog niet maar even wachten dat de stal staat en dan datum prikken (het liefste ga ik hem nu halen haha :P )
En diegenen die langs willen komen jullie zijn welkom!!!! Miran en Katja jullie kunnen zo aan komen waaien :j en Kat jij komt ook maar langs te rijden ;)
Wij hebben ondertussen heel wat werk verzet nieuwe palen en lint gespannen( hebben de oude palen laten staan en de nieuwe verder naar binnen geplaatst(om het weiland is het nogal een woesternij waar we slecht controle over kunnen krijgen met gevolg dat dat lint niet de juiste functie meer heeft) ook de bak heeft nieuw lint, de stal is zover klaar dat de wanden direct geplaatst kunnen worden, nieuwe drinkbak geplaatst en aangesloten, hout tegen de wand, en nu maar wachten grrrr haha
en nog wat plaatjes van wei en bak *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:28

Leuk topic, Shanna, ben jaloers op jullie mooie ritten!

Laatste zondag van september gaat de hele kudde verhuizen, Yildiz! Ben er echt al mega-zenuwachtig voor :=

Spannend, Amy!

Heel herkenbaar hoor, Katja. Dos heeft ook niet zoveel manen meer over. Het is even kiezen tussen voer voeren waar ze goed van aankomt, maar wel van schuurt of iets geven waar ze niet van schuurt, maar dan komt ze ook niet aan...

Yusraa ziet er goed uit, Joyce!

Prachtige foto´s van Ilya!

Silver weer aan het groeien, fijn dat het beter gaat!

Je bak en weides zien er netjes uit, Brenda!

Afbeelding

Afbeelding

Mijn oude dame, still going strong! Ben blij met hoe ze opknapt :) Ze is er nog niet, maar gaat wel de goede kant op.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 10:49

<3 Dos ziet er geweldig uit. Ook in real life zag ik enorm veel verschil met april!

En je paardjes zijn knap Brenda! Ik kom gauw langs als je hengst er is :D

Lekker een ritje Baukje, en ja een trektocht lijkt me wel gaaf hoor! Of een week vakantie naar de Veluwe ofzo :j Dat zou ik ook nog een keer met vriendje en racefiets met ik en paard doen :D

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:09

Hallo allemaal!

Ik was ooit jaren geleden heel actief hier, onder andere in het topic over het maken van arabische halsters. Sorry dat ik zo kom binnenvallen maar ik ben voor mijn merrie op zoek naar een bijrijdster in de omgeving van Zaanstad en ik dacht dat ik onder de liefhebbers hier misschien wel zou kunnen slagen. Wie weet kennen jullie iemand of ben je zelf op zoek! Dan hoor ik het in ieder geval graag.

Groetjes! Jalenka

http://www.bokt.nl/markt/ad/290821/bijr ... assendelft

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 12:58

Wat een mooie foto's Kat! <3
En het voordeel van deze manen is dat het nu gelijk is met haar 3e oor. :P
Groeit van de winter wel weer aan. :j
Fuego heeft ook nog lichte jeuk maar door de deken blijft het beter beschermd ook als hij gaat schuren.
En ik ben blij dat zijn 'veulentje' het heel laat!

Bauk, Silver wordt straks 1.80! :wow: :))

Amy, lastig hè dat je dan niet precies weet waar het aan ligt..
Meestal krijg je achteraf wel een idee, irri is dat.
Maar voor nu: Veel succes!

Dos gaat goed, fijn!

Bren, lekker opgeknapt allemaal, ze staan er maar lekker bij bij jou!
En wat handig dat je gelijk hooi hebt groeien op de wei! :D
Wat een mooi staartje ook. :))

Yildiz, de foto's van het geitenpaleis staan op fb, dus als het goed is kun je ze daar zien! ;)
En heerlijk dat je zo mooi kunt rijden!

Maar de jeugd van tegenwoordig, een half uurtje stappen te veel?? ~~}> :D

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 15:04

Amy, vind het zo jammer dat de eerste poging niet gelukt is, ik duim dat het toch nog lukt dit jaar!

Ik ben zo jaloers op zij die kunnen rijden in zo'n mooi gebied. Zou al gewoon willen rijden, haha, maar dat lijkt me zo fijn!

Arme Set, die manen, maar goed, komt wel terug...

Brenda, ziet er netjes uit! En over de paarden gesproken, Sirel is zoooooo gaaf!

Ik ben deze week thuis, even adempauze. Fijn gesprek met de dokter gehad, want na 4 dagen migraine ben ik toe aan duidelijkheid en rust :+ Hij heeft zich goed ingelezen en erkent de problemen die er zijn omtrent behandeling van lyme, dus hij zet er zich 100% achter.

Even een domme vraag misschien, maar Fin en Adje zijn beide schimmel. Ze zijn bijna even oud, maar zoals jullie zien is Fin in de verste verte nog niet wit. Hij heeft enkel witte haartjes tussen zijn zwartbruine vacht. Hoe komt het dat hij zo langzaam verkleurt? Niet dat ik het erg vind hoor, want ik vind hem zo prachtig. Zie ook weinig paarden van die leeftijd of ouder die op de manier euh, "schimmelen" :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:12

Annika, Dosje ziet er al veel beter uit :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 18:00

Tieneke, elke schimmel is weer anders!
Sommigen blijven heeel lang gewoon net als een gewone bruine en sommigen zijn bij de eerste veulenverandering al bijna wit!
Lekker dat je even rustig aan kan doen en fijn dat je dokter er zo voor openstaat.

Owja, heb net weer een buitenritje gemaakt, hij was wel wat onrustig maar ging geen gevaarlijke dingen doen!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 18:03

elke schimmel kleurt anders qua snelheid en plekken op het lichaam :j

Ik heb vandaag op Set gezeten, zo heerlijk :D <3 zij en Ilya vonden het beide doodnormaal.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 18:19

Lisa, heb ik ook aan gedacht inderdaad, maar na 2 dagen en 25 foto's en 2 personen die het ook zien denk ik wel dat het ook zo is..
Bren, ziet er super uit zeg!!!! Bijna klaar voor de kleine man, leuk.... :D
Annika, Dos ziet er heel goed uit... Na de verhuizing lekker met ze aan de slag...
Kat, week Veluwe lijkt mij ook erg gaaf! Suus en ik hadden eigenlijk voor afgelopen weekend gereserveerd, maar dat kon nu natuurlijk niet met Silver...
Miranda, :') :') :') :') .... Het lijkt me nou juist zo cool om er gewoon op te kunnen springen... :+
Gelukkig geen gevaarlijke dingen, gaat steeds beter he!
Tieneke, fijn dat de huisarts het serieus oppakt, blijft lastig. Schimmels zijn wat dat betreft ook toverballen, Silver is constant anders van kleur.

Vanochtend een heel fijn ritje gemaakt... Kwamen ook langs een voetbalveld, even een doelpunt gemaakt.................
Afbeelding

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:23

Oh wat leuk, Nikki is zo te zien langs geweest bij je kinders. Prachtige foto's Katja! En lekker op Setje zitten :D

Haha Baukje :+ Heb je ook nog die hindernis van Facebook genomen? :)) Mooie puntkont heeft Silver :+

Fijn dat Dos alweer wat aan de betere hand is :)

Mooi plekje hebben je beestjes zo Brenda!

Tieneke, Silver en Dayem zijn allebei 4 en nog behoorlijk grijs ;) Staat bij mij op stal een arab van 11 jaar geloof ik, die is ook nog behoorlijk grijs!

Ik kom ook een keer bij jou rijden Yildiz :D Hebbie toevallig ook een stalletje/paddock/grasland om paddock te maken? Blijf ik wel een nachtje slapen :))

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:33

>;)

Afbeelding