Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RhealLover

Re: Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 02:32

Hey jalenka, wij gaan dit jaar naar de amateur, kijken of Sjakie het nzich heeft voor we regionale gaan lopen ;) ze is niet snel onder de indruk namelijk. Missteken dat we Rheal ook meenemen die is echt tegenover gestelde haha.

Nu eindelijk de kralen binnen voor het huidige halster, twijfel echter of de combi neusband en kopband wel past, zal proberen foto te plaatsen morgen euhmm vandaag :p

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 02:38

Hee Rheallover, wat leuk zeg! Ik ga ook naar de Amateur met Jetje! :P We kijken er ongelooflijk naar uit.. hopen dat ze dan al uit haar wintervacht is Hahaha!

Ben benieuwd naar je nieuwe halster, Ik maak morgen ook foto's van mijn showset..

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:47

Leuk dat jullie naar de amateur gaan, ik twijfel dus nog een beetje! Ik heb afgelopen twee jaar meegedaan aan de amateurkeuring en beide keren een hele leuke dag gehad. Kiya heeft het toen ook netjes gedaan. Ik wil dit jaar zoiezo voor de premiekeuring gaan. Ik heb afgelopen jaar een dag mee mogen kijken en ik heb nu zelf wel een idee maar ik ben benieuwd wat de kenners er van vinden ;)
Omdat Kiya 14 wordt dit jaar vond ik de klasse op de amateur wat breed (9 jaar en ouder) Eigenlijk leek het me leuk om aan de veteranen klasse mee te doen met de regionale keuring maar dat is vanaf 15 jaar. Ook wil ik zelf voorbrengen dus ik ben weer hard aan het oefenen. Er zijn nog genoeg factoren waar het dus vanaf kan hangen ;)
Maar een nieuw halster komt er dus zeker. Kan alleen altijd zo moeilijk kiezen wat het moet worden :D

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:50

Wat leuk Jalenka! Dan zien we elkaar waarschijnlijk allemaal daar :P Ik begrijp inderdaad dat je twijfelt.. balen dat Kiya dan net buiten die veteranen klasse valt van de regionale keuring. Hoe werkt dat met de premiekeuring van de Amateur? Is dat dan wel officieel? hoe oud moet een merrie daar voor zijn? Ik doe mee met liberty en in de hand denk ik :P

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:15

Gezellig, altijd leuk om eens een gezicht bij een naam te kunnen plakken ;) Michelle ga je dan met Carita? Dat vind ik zo een mooie merrie! Ik vind Kiya met de jaren ook steeds mooier worden, daarom vind ik de senioren klasses en veteranen rubriek altijd zo leuk. Vorig jaar op een regionale show werd een merrie van dik in de 20 kampioen van de dag nadat ze de veteranenklasse won.

Ik wacht dus nog even af met een keus maken, ik vind het stiekem ook doodeng om zelf op de regionale voor te brengen.
Ik heb het eerste jaar ook Liberty gedaan maar Kiya wilde alleen naar de uitgang :D En vorig heb ik meegedaan met de zadelrubriek maar ik was zelf erg nerveus en heb er niet echt aan gereden maar alleen maar meegelift (en gehoopt dat het snel over was). Beide keren aan de hand ook meegedaan.

Premiekeuring is altijd geldig, ook op de amateur. Volgens mij moet je paard minimaal 4 jaar oud zijn. Dit is alleen geen deel van de show, de primering gebeurt buiten de show om op een apart deel van het terrein.

Ik twijfel ook voor het halster, Kiya is vos met een brede bles en dan wil ik het verder niet te druk maken. Maar ik wil ook wat anders dan iedereen heeft dus moeilijke keuzen :S

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:24

Wilde eerst ook direct naar de regionale gaan, maar twijfel over de potentie van Shaikyria, Ze is overal gemakkelijk in en het boeit dr niks. Als ze naar de regionale gaat dan laat ik haar voorbrengen, de training doen we wel overigens zelf ;) Maar eerst de amateur eens afwachten.

Hehe het duurde ff kreeg foto niet op pc maar dit is het idee wat ik heb bij mn nieuwe halster. De kraaltjes zullen anders zijn hoor maar wel zelfde kleuren, enkelt ter voorbeeld ;)
Twijfelpunten: de neusband of dat wel met het andere match, probleem is als ik alles in zelfde stijl als de kopstuk doe is het te druk en dat nog zonder kralen, maar als ik het geheel zoals de neusband zou maken vindt ik het weer saai :? kijk en oordeel ;) niks zit nog vast hoor, vandaar de puntjes die uitsteken
http://img651.imageshack.us/img651/2308/07022011241.jpg

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:30

Wauw prachtig Rheallover! Wat een werk met die kraaltjes.. :P Maar ziet er al zeer veelbelovend uit! ;)

Ik ga niet met Carita, Carita is een vreselijke muts, ze is niet zo mooi gebouwd en gaat alleen maar chagerijnig lopen doen daar. Ze kan niet echt showen en in al die jaren dat ik haar heb heeft ze het misschien 3 x gedaan.. Ik neem mijn jonge merrie Jetje mee :P Zij showt er super gemakkelijk op los, is minder typisch maar kan ongelooflijk bewegen en heeft een mooie bouw! Ben ook hard aan het oefenen. Ik denk dat ik de premiekeuring nog even laat aangezien ik dat liever later doe wanneer ze wat meer volgroeid is.. ;)

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:52

Hierbij de foto's van mijn showsetje!

Borsttuig (bijna af missen nog wat kwastjes, maar moet weer ff naar de winkel voor gouddraad)
http://i53.tinypic.com/11icqbd.jpg

Hoofdstel (missen ook nog kwastjes en moeten teugels aan)
http://i52.tinypic.com/juvnty.jpg

Heb een bordeaux dekje waaraan ik ook allemaal zulke kwastjes maak en dan natuurlijk nog kleding voor de oosterse vrouw :P
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 28-02-11 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in link gezet

xHelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:54

Wouw het is echt mooi geworden!!
dat heb je ook nog best snel af gekregen! Ik ben benieuwd hoe het staat! :D

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:06

waauw leuk setje Horse_Art! Ik heb ook een keer een borstuig + halster gemaakt van dat lint maar dan in het blauw :D

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:07

wauw die is echt mooi horse_art!
vind vooral het borsttuig echt wauw! :wow:

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:34

Pff, heb begint voor mij nu ook te kriebelen om weer een hoofdstel+borsttuig te maken :D (komt ook op het na-stage-knutsel lijstje _O- )

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:45

Haha dankjulliewel allemaal! Ik vind het ontzettend leuk om er mee bezig te zijn heb ik net nieuwe wol besteld kom ik er achter dat mijn gouddraad op is.. lekker slim.. morgen maar eens naar de hobby winkel in Emmen..

@ snuitjelove: wat leuk dat jij ook met dat lint een borsttuig hebt gemaakt, heb je daar nog foto's van?

Wanneer ik het helemaal afhebben zal ik het showen op Carietje! hihi! XD

@ bonjoy: Hihi ik ben gestopt met school, baalde er enorm van maar heb nu wel tijd voor mijn knutsel dingen..

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:24

Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 28-02-11 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in link gezet

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:33

erg mooi SnuitjeLove !

willen jullie er wel op letten dat foto's in link moeten ? Straks zetten ze hier een slotje op omdat we teveel foto's zo tonen.

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 00:15

Idd erg mooi snuitje! :P Mooi paard heb je ook.. ze heeft wel wat weg van onze oudere merrie Raisha ;)

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 00:32

Grappig, dat band heb ik nu dus op de neus in t zwart wel paar maten smaller dan, en heb het vaker gebruikt ook met rood ;)

Ik ga denk toch door met m'n halster zoals ik hier heb laten zien, denk dat als de kraaltjes hangen dat het een heel ander zicht heeft :)

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 00:38

Ja dat zwarte gouden band wat jij heb wil ik ook, heb je dat online ergens besteld??

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 00:43

Nee op de markt hier gehaald ;) het is volgens mij1,5cm breed maar wel fijn te verwerken

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 00:45

Dankjewel, ik zal vrijdag ook maar eens gaan snuffelen op de markt :P

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:54

Mooie dingen komen er allemaal weer voorbij! Ik krijg weer helemaal zin om te gaan knutselen maar ik moet even hard aan de studie ;)
Denk wel om de foto's in link inderdaad! We willen niet naar de HK omdat we anders niet meer zo makkelijk te vinden zijn!

Ik heb wel weer wat dingen uitgezocht en er mag ook wat weg. Misschien heeft iemand interesse?

http://www.flickr.com/photos/33858656@N02/4514226556/
De kwastjes zijn een soort legergroen. Ze pasten niet bij een andere kleur groen die ik had. Ze zijn zonder lusje ongeveer 8 cm. Ik heb er 10 en ze zijn 25 cent p/s.
De muntjes zijn een soort 'oud goud' kleur en ongeveer 2 cm lang. Ik heb er ongeveer 10-15 van en ze zijn 25 cent p/s.

Deze kralen zijn bruin/topaas kleur. Ik heb ze niet gebruikt omdat ik me heb vergist in de maat. Ze zijn 3,5 cm lang. Voor een halster waarschijnlijk te groot maar misschien wel mooi aan een borsttuig. Ik heb er 40 van en ze zijn 35 cent p/s.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TQGJDGBQ.jpg

Ook heb ik nog satijnkoord liggen in de verschillende kleuren:
Een paars stuk is 16 meter lang. Dit stuk is 3,50.
Een donkerblauwe stuk is ongeveer 9 meter lang. Prijs 1,75.
Ook heb ik een hele fele roze kleur. Van dit koord heb ik een stuk van ongeveer 4 en ongeveer 6 meter. Bij elkaar 2,00 euro.
Krijg de voorbeeldplaatjes niet online, bij interesse zoek ik het op!

Ik heb ook nog een zwarte voorbrenglijn te koop met gouden clip. Mijn prijs voor de lijn is 20 euro.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DTWK4DSY.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-N6VQYNE8.jpg

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 15:27

Oh en voor degene die het knutselen zat zijn... ik heb nog steeds wat geknoopte halsters liggen waar ik graag van af wil ;)

sophieanne17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 16:56

Weet er iemand toevallig of ze op de markt in Utrecht leuk materiaal hebben? Sierband, kralen, bling bling ..? :)

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:06

sophieanne17 schreef:
Weet er iemand toevallig of ze op de markt in Utrecht leuk materiaal hebben? Sierband, kralen, bling bling ..? :)

Dat vraag ik m ook af! :)

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:49

he, ik zal de volgende keer de foto's in link plaatsen bedankt voor het herinneren.

@ Jalenka_Kiya: wat voor geknoopte halsters, van die touwhalsters?