[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lilskie

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 00:42

Totaal niet! Contrastvloeistof is er ook ingegaan en daar kwam niks uit. Prima oog. Ziet prima. Alleen is haar pupil minder lichtgevoelig en heeft ie een anders vorm opeens. En hij wordt niet groter of kleiner bij donker/licht. Als ik naast haar sta aan de kant en ik doe iets aparts zoals m'n hand in m'n zak zonder geluid, dan draait ze ookhaar koppie gewoon. Daarom begrijp ik niks van de uitspraak dat er een oog uit zou moeten.

Als Princesa een ontsteking heeft slaat hij vaak naar binnen. Even een voorbeeld, vorig jaar had ze een wondje op haar borst. In plaats van dat er pus uitkomt, heelt het bij haar tijdens het knipperen van je ogen en zit er een bult in plaats van een wondje. Daar hoop ik nu ook op.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 00:45

Heeft ze ook koorts? En heb je het idee dat ze er veel pijn aan heeft?

En las ff je berichten terug, maar je zei dat het na een dag helemaal wit was geworden. Dat is nu helemaal weg?

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 00:47

Dat witte was snel weg. Doet haar geen zeer. Stond net nog haar hoofd en oog af te schuren aan m'n jas met veel kracht en ze ontziet die kant ook totaal niet. Ze is wel warm nu, krijgt wel Novacam..

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 00:51

Hmmm... als maanblindheid zo pijnlijk moet zijn, dan zou ze dat toch niet doen, denk ik???

Snap echt dat je je zorgen maakt hoor, zou het ook echt niet tof vinden als ik dit zo ff te horen kreeg :n

Ben benieuwd wat je eigen DA er van zegt.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 00:58

Nou, ik begrijp je gevoel helemaal hoor Lil. Denk je goed te zorgen voor je paard, komt iemand die je totaal over de zeik krijgt met één opmerking... :\

Sterkte voor jou en Ses :(:)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 02:15

Ik kan me nog herinneren dat Na'il, het overleden driekwartsbroertje van Mish, ook zoiets had. Gat in het hoornvlies en toen werd zijn oog ook helemaal wit enzo. Dat is toen behandeld met zalf en na een aantal dagen weer helemaal weggetrokken :)

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 09:06

Hang net de DA op. Hij komt vanochtend al. Amper geslapen en toen ik wakker werd overviel het me ook direct weer. Zo geschrokken gister.. Ik laat jullie weten wat hij zegt straks!

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 09:27

Sterkte Lilian!

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:31

Thanks Jeanette..

Net weer gedruppeld. Nu maar even wat fanatieker. Ses is er klaar mee dat ik elke keer aan haar oog zit te frutten, kan me er iets bij voorstellen... Nu maar afwachten hoe laat de DA komt...

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:09

Sterkte Lil!

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:14

Pfff wat heftig Lillian! Ik kan me voorstellen dat je even helemaal de weg kwijt was. Aan de andere kant denk ik ook: waar bemoeit die stalgenoot zich mee? Vind het meer paniekzaaien _-:(

Gisteren maar heel huiselijk geweest: wasjes gedraaid, gestreken, boodschappen gedaan. Mannetje was wel heel blij dat ik een avondje thuis was, maar ik ben stiekem toch ook wel erg blij om vanmiddag weer lekker naar m'n meisjes te gaan.

Doortje krijgt een nieuw halster, want ze past haast niet meer in haar veulenhalstertje (bizar als je er over nadenkt dat, toen ze net geboren was, er niet inpaste omdat het te groot was :wow: ).

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:39

Ik kan me je boosheid helemaal voorstellen! Zo irritant als mensen zich ongevraagd bemoeien en paniek gaan zaaien -:(-

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:43

Oh bah betweters zijn niet leuk! Verschrikkelijk! Inderdaad rustig blijven, komt vast wel goed!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:45

Heel irritant zeg :n

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:51

Als iemand het al op die manier brengt...komt idd heel betweterig over. Ik hoop dat alles meevalt!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:11

Lil bel aub lingehoeve...is voor.jou wel een takken.eind rijden maar mss kan.je eerst ffe foto,s laten zien.

Er zijn meer ziektes dan maandblindheid.
Er bestaan ook virussen en zoiets als bacterieen.

Dat veel druppelen zag ik ook niet zitten vandaar die injectie.in het oog...werkte meteen..

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:18

Ben heel benieuwd wat de dierenarts zal zeggen Lil. Dayem had uiteindelijk een pupilverkramping waardoor de reflex veel te weinig was. Heb ik met celzouten (homeopathisch) op kunnen lossen.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:25

Ze gaat naar de Lingehoeve Jes. De DA is net geweest en keek zeer bedenkelijk. Zit nu echt jankend achter mijn bureau, maar ik hoor zo van ze wanneer ik terecht kan. Zal vandaag of morgen zijn. Die pupil is door het stoten naar binnen gegaan en toen geploft zeg maar. Ze ziet gewoon prima, heeft alleen geen pupilreflex. De DA zei meteen dat hij de Lingehoeve ging contacten en heeft foto's gemaakt.

Ik hoop dat ik met een uurtje hoor wanneer ze terecht kan... :(

Hoe is het met jullie knollen? Ik heb even leuke verhalen nodig.. :)

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:25

Jeetje, kan me voorstellen dat je er van slag van bent.
Dat zijn nogal uitspraken.. Ben benieuwd wat jouw eigen DA gaat zeggen.
En evt. second opinion opvragen bij andere DA? Evt. met foto's zoals bovenstaand al benoemd.

Om nog op de vraag terug te komen waarom ik ze deze winter waarschijnlijk niet thuis wil stallen:
Ik heb een paddock met inloopstal. Prima te doen, gaat al jaren goed met 2 pony's.
Maar ik merk aan Jim dat hij energie opbouwt. Het lopen naar de bak/het land verderop geeft ook nog erg veel spanning, omdat hij dit nog moet leren. Aangezien hier ook verkeer rijd (regelmatig ook vrachtwagens en trekkers) en het nu zo vroeg donker is, is het lopen erheen nog een hele opgave waarbij ik afhankelijk ben van andere om beide heren mee te nemen.
Als hij dan een paar dagen alleen maar thuis heeft gestaan, bouwt die energie alleen maar verder op.
Ik wil dus voor de winter een ander plekje met meer ruimte zoeken, waar we rustig aan ook het meelopen etc. kunnen oefenen. Zodra dat goed gaat, kan ik ze ook makkelijker gaan verplaatsen.
Dan kunnen ze daarna gewoon weer thuis staan.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:29

Met Mishje gaat het prima hoor ik :j Heeft d'r wormenkuur gehad enzo en heeft gelukkig echt geen wormen. Wel is het stiekem toch wel een beetje een draakje af en toe :') klein ontsnappingskoninginnetje.

Sterkte zeg Lilskie! Heftig hoor.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:32

:(:) Ik duim.

Ah ja, ik kan me voorstellen dat dat lastig is idd :j Is je paddock klein dan? Ik merk hier wel dat ze regelmatig even lekker in de bak de benen moeten strekken (daarom ook zo waardeloos dat Umoyax niet los in de bak mocht ivm blessure -O- Gelukkig al stuk beter nu) dus kan me goed voorstellen wat je bedoelt :j

Gisteren wel erg gelachen met Nas, ze was na al dat geshow natuurlijk flink warm en nat dus buiten uitgestapt maar pffft, nog steeds in showstand :+ Liep zich enorm druk te maken om álles, terwijl ze gewoon verkeersmak is. Maar ineens waren auto's enz zoooo spannend! :=

Zo effe wat kerstkadootjes shoppen en ik ben nog steeds bezig met mn kerstmenu. Heb hertenstoof als hoofdgerecht, nu de rest nog :') Zat te denken aan aardpeer-kastanjesoep als voorgerecht en als tussengerecht iets met verschillende soorten carpaccio, maar ik ben vrij inspiratieloos, krijg t in mn hoofd maar niet kloppend.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:32

Sterkte Lilian!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:42

Heel veel sterkte Lilian, ik weet precies hoe je je voelt. Hier draaien de duimen!

Karin heeft helaas pas in februari weer tijd dus nu kom 6 januari Equiritme. Ben benieuwd :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:42

Sterkte Lil!! Gatver wat een klotenieuws!
Heeft je DA ook gezegd wat hij denkt in wat dit kan resulteren? Of doet hij daar helemaal geen uitspraak over en laat hij dit aan de Lingehoeve over?

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:46

Dit is mijn paddock.Ik moest hier nog uitmesten hoor :+ Hier nog met de ijslander.
Niet heel groot, maar ze kunnen lekker rommelen. Daarom is het erg fijn dat ik op andere locaties op loopafstand terecht kan + een klein bos voor ons huis waar we ook in terecht kunnen.

Maar dan is het wel fijn als ze de basis kennen en dat kent hij nog niet. Dat is het punt wat het nu lastig maakt.
Het is eigenlijk net de verkeerde tijd van het jaar dat ik hem gekocht heb :Y)
In de zomer hebben we ze 4 km verderop gewoon het hele seizoen op het land.