Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 14:36

BAM :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 19:33

Goed bezig Marije! +:)+

Nenaa, heb heel je post gemist, sorry meis. Wat n rotberichten. Je poezel heb ik wel eens op FB voorbij zien komen, prachtig beestje! <3 Ouderdom of iets anders?
Ben van twee van mijn poezels ook erg van slag geweest, waren Tonkinezen, prachtige dieren, heb ze ook gefokt en heb nog een nazaat die nu ook behoorlijk oudje aan t worden is.
Maar die twee waren echt bijzonder. De kater is in mijn armen gestorven toen hij werd aangereden. Echt vreselijk. Was zo een bijzondere, reed op je schouder mee, lag onder de dekens met z'n kop op n kussen. Heel veel sterkte en dikke knuf! :(:)
Ook oliebol van je werk. Wat zoek je precies? Tip: houd je linkedin up to date, maak gebruik van FB. Beste werkt toch nog altijd een kruiwagen en via via!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 20:02

Oh en Glenn, met Jazzy gaat t top! Ze in ineens echt bol aan t worden. Jan zei al: tis nog maar 3 maanden en verhip idd, de tijd begint alweer te korten! Zoooo spannend! Ik ben trouwens sinds gisteren uit n naam! :):)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:06

Och Nena ik had er ook helemaal overheen gelezen :0 Wat zonde van je kat. Ik kan me goed voorstellen dat je daar van de kaart van bent. :(:) Zeker als het een tijdje duurt... En geen werk is ook niet fijn... Wat zou je nu graag willen doen?

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:22

Ja het zit de laatste tijd dus niet echt mee..
Cupcake was een ragdoll van helaas nog maar 3 jaar en was idd altijd overal waar ik ook was. Als ze m'n scooter hoorde kwam ze al aan rennen en ze sliep naast m'n kussen en ging zelfs mee in bad.
Waarschijnlijk heeft ze kanker gehad. De dierenarts is hier heel netjes thuis gekomen en ze is in mijn armen overleden.
Gelukkig geeft het wel weer een beetje troost dat we eind januari weer een ragdoll kitten in huis rond hebben rennen! Hoewel dat Cupcake natuurlijk niet kan vervangen (wat ik ook niet wil of verwacht) geeft het wel veel troost!

Qua werk... gewoon wat ik kan krijgen haha
Het zou leuk om iets te gaan doen met dieren.. maar dat is nogal lastig. Dit aangezien ik al blij mag zijn als ik uberhaupt een baan kan krijgen en Zig kan houden :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:07

aaah wat erg nena! :(
Altijd klote zoiets.

Aangezien iedereen weer aan het bestellen is geslagen, heb ik ook weer me bestelling geplaatst.
Een showhoofdstel bij Kata Fay weer. Ik weet wel dat nada voorlopig nog niet zal lopen, maar je kunt het maar vast in huis hebben allemaal :P
Ik ben weer opnieuw aan het ontwerpen met Kata.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:09

Oeh spannend Jes! Kun je al een tipje van de sluier oplichten...?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:11

nope haha
Weet zelf ook nog niet veel. Alleen dat het dark oil gaat worden en misschien wel 2 kleurig.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:12

Ben benieuwd wat het wordt!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:14

Ik ook :D

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:46

Zoo alle feestdagen zijn weer voorbij en terug naar het normale leven. Tijd voor actie! Met school en Rafferd :D

Iedereen nog de beste wensen! *\o/*

Jeetje Jes dat is wel even flink balen van Nada! Heeft ze die spanning in haar lichaam dan weer puur door het rijden opgebouwd?
Hier is Nadesh mega geholpen door de behandeling en op hem afgestemde druppels van onze Natuurgeneeskundige. Het is echt alweer zo'n ander paard geworden. Hij hield ook mega spanning vast. De grondwerk lessen met Karel hebben hem ook ontzettend geholpen, die gaven ook weer het stukje erkenning dat hij zo is en dat dat goed is.
Maar het blijft zo lastig, een paard met een verleden.. Je wilt ze zo graag helpen, zeggen dat het nu allemaal achter de rug is, maar toch blijven ze soms een terugvalletje houden. Maar.. die worden steeds kleiner en steeds minder, dus jullie komen er wel! :(:)

Pff Nena, wat een drama die bekkies dan.. Anja liet me vorige keer een basic zilveren zien in 11.5cm, mrja ik wilde liever echt een showsnaffle.. Maar dat kan ik dus op me buik schrijven |(
Dat is wel even heftig allemaal, heb inderdaad ook Cupcake meerdere malen op fb voorbij zien komen. Wel leuk dat er een nieuwe de boel weer op komt vrolijken *D
Oef ja werk.. ik ken het.. Drama tegenwoordig..

Hahahaha :') Heerlijke Marije! Ik vind je hoofdstel echt super kick! Ben heel benieuwd hoe die op Daantje staat!
Ik krijg de kriebels om ook een mooi showhoofdstel te gaan kopen! Oooh jullie zijn zo slecht voor me bankrekening! := Haha nee ik verplicht me zelf dat ik pas een echt écht showhoofdstel mag kopen zodra we naar 1 hand gaan. Voorlopig voldoet Shamit haar oude showhoofdstel prima en ga ik me trainings hoofdstel al oppimpen O:)

Nour(tje) weer thuis! Fijn!

Spannend met je hoofdstel Jes!

Wij hebben gister weer les gehad van Karel. Dit keer uberluxe in een binnenbak <<) Nadesh voor het eerst onder het zadel en dat ging echt super! Raff en ik gingen aan de backups en balken. Om hem beter te laten nadenken over zijn 4 benen. Heel leuk om te zien dat door verschillende oefeningen hij echt sprongen maakte in het besef welk been waar was en waarheen dat been moest. Al met al wist hij zich toch aardig te redden in de wirwar van balken :)

Erna nog even met Karel de zadelkwestie besproken. Hij zei dat bij Raff een roundskirt wellicht voor meer problemen kan zorgen, aangezien dan de leerrand in zijn heupbot kan duwen als het alsnog te lang is. Terwijl bij een goede square en een goede pad, deze slappe uiteinden van leer, juist óver zijn heupbot schuiven en dat dit geen probleem is. Dus ja, geen idee.. Werd er wel heel enthousiast over aangezien ik zoooo graag gewoon een square wil :D
Alida zei dat ik het beste met pony even langs kon komen, maar even 4uur met de trailer gaat hem niet echt worden.. In februari zijn we waarschijnlijk wel een weekje met de paardjes in omgeving Assen, nu afgesproken dat we dan langsgaan. Ik zal dus nog even moeten wachten.

Oja en Karel gaf ook nog aan, dat Raff uit zichzelf al graag met zijn achterbenen goed onder zijn lichaam staat en stopt. Dus zoals ik al dacht, da wordt ooit de reining in :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:49

Wat een goeie berichten weer over de peerdjes Canies! Pff ja dat zadeldilemma wordt er zo niet makkelijker op := maar dat zal je blijven houden; de één zegt dit en de ander zegt dat. Dus op een gegeven moment moet je gaan afwegen en je eigen gevoel volgen. Maar het blijft lastig zeg!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:48

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:17

Hahaha ik wist niet eens dat dat bestond _O-

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:05

haha die canies! :P

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 20:14

Djiez wordt dat kind nog beloond voor d'r lange prutsmuts ook nog!!! :P _O- :') ;)
Tof Canies!

Ik moet echt ff bijlezen zo! Echt mega druk op t moment, hoop (onnodig) gedoe gehad en merk dat ik nog ff zoekende ben met de training van de horsies nu Nour weer terug is.
Met m'n werk ben ik vanaf januari 1 dag minder gaan werken, maar m'n caseload is nog hetzelfde en krijg ik daarnaast opdrachten die ik niet kan weigeren dus ook hierin ben ik oplossingen aan t zoeken.
Druk dus. %)

In ieder geval super dat Jes dit weer top aanvoelt (mag gezegd worden vind ik) en echt heel erg rekening met mij houdt. _/-\o_
Nour is weer lekker thuis, gaat super in de klucht en vandaag voor t eerst weer wat werk verricht aan de longe en recht aan de hand. Ging top!
Jazzy laat ik ivm groeistuipen even met rust (ze lijkt wel nooit uitgegroeid te zijn :D ) maar ze heeft wel veel aandacht nodig, geniet ze zo van. Buikje begint nu echt echt wat te worden! <3
En ja Yazahra, ook zon knuffelkont, ik wil haar nu toch wel meer ik de hand gaan nemen. Ze kan behoorlijk hysterisch doen als ze wordt gescheiden van dr vriendinnetjes, moet daar meer gewoonte in opbouwen.
En Tie ja hoppa vol in de training. Krijgt nu haver en dat merk ik wel, felle tante ineens! Maar heeft ze ook nodig want vraag ook wat van d'r. Heel gaaf te zien dat ze haar conditie weer zo snel terug heeft!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:42

Druk baasje ben je.
Ik snap dat je even moet zoeken hoe je het allemaal moet gaan doen. Want ja, je hebt het aardig druk zo om alles alleen bij te moeten houden.
Ik ben blij dat ik je iig een beetje kan helpen in je drukke schema. ;)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:14

Het is ook niet niks als ik het zo lees Yil! En nog een gezin! Pfff! Hou je jezelf wel in de gaten? :)

Oh en |o |o |o |o -:(- -:(- :x :x :x |( |( |( |( |(

Geen hoofdstel voor Rije :n

Kreeg een mailtje van paypal dat mijn geld was teruggestort, want hoofdstel bleek al verkocht te zijn in de winkel zonder dat de ebayverkoper dat wist |o

Dus. Weer op zoek. Heb letterlijk heel ebay al afgezocht, maar ik kan niks naar mijn smaak vinden.

Als jullie willen meehelpen als je je eens verveelt: met browband (!), showy, en budget naar gelang hoe mooi ik het vind.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:15

HNY!!!!!!

Jes, ik had Silver weer met zijn "vriend" buiten gezet, maar die vriend wil niet meer spelen en Silver wel, dat gaat toch steeds mis, nu dus weer... Inmiddels is de wond mooi dicht en ging hij net weer als een trein. Morgen maar eens een rondje maken.... :j

Wat vervelend van je vader, hoe is het nu met hem?

Nada :(:)... Super dat je zo goed naar haar luistert!

Canisia, ik heb nog wel een boomzadel inderdaad, wel een korte.... Je mag de 1ste wel passen.... :D
Fijn dat jullie les zo goed is gegaan... Wilde nog komen kijken, maar ineens mocht ik na weken zeuren dan toch een stuk paddock verharden, dus dat heb ik maar gelijk gedaan.... }>
Rije, gaaf hoofdstel, inderdaad een bijzonder exemplaar... Ik ben erg benieuwd hoe het bij Daan staat... :j
Nena, wat heftig zeg.... :(... Sterkte!
Yildiz, Lekker dat hij weer thuis is.... :j
Nu druk druk druk, snap ik ook wel.... Fijn dat Jes het goed aanvoelt...

Hier nog geen geweldig mooie tack hoor, vond alles aanschaffen wel even voldoende :o.. We starten dit jaar denk ik toch nog niet....

Rije, balen van je hoofdstel..... :( {:)-:(

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 21:21

Silver is toe aan nieuwe vrienden!!! <<)

Jes = lief! ❤️

He wat balen Marije! Ik kijk mee!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:33

Jeetje arme silver! Gelukkig gaat het goed met hem!

Rije, mooi balen zeg!
Ik heb wel een heel mooi hoofdstel gezien op fb!
Misschien iets voor jou! Zal je even pbtje doen.

Yil, jij ook lief! :* ;)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:37

Oeh ik heb natuurlijk geen fb, dus alle tips daarvandaan zeeer welkom! :j

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 01:04

Noooo balen marij!! Ik zal mijn ogen en oren openhouden voor je!

Baukje, ik zag de foto's voorbij komen op fb! Goed bezig zeg! Is echt een p*kke klus dat tegelen he |o Maar alles voor de peerdjes he!
Leuk dat je er de 1e ook bij bent! Ben op zich wel benieuwd hoe een kort boomzadel op hem zal liggen :j , puur qua de lengte. Als ik tot nu toe de mensen met verstand (o.a. zadelmakers) erover hoor, is een boomzadel sowieso geen optie. Maar de korste BM is 63cm en Raff zijn lengte van schoft tm heupbot is 62cm.. Betekend een zadel nodig van 52cm totale lengte.. :? Kinder zadel maar ofzo?
Ik weet het echt even niet meer, dus laat het maar weer even rusten.

Vind het niet gek hoor Yil, dat je het zo ffies niet ingeplanned krijgt! Kiek ff wat jij allemaal wel niet doet! :oo

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 08:20

Yil, inderdaad }>....

Ik zal mijn zadel vanmiddag voor de grap eens meten, Silver is klein en kort dus kan nooit lang zijn haha... :')

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 08:24

Afbeelding

Ik heb nog weleens naar zoiets gekeken :+