Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 20:08

Rije schreef:
Een klein beetje meer rug op die gekke arabjes zou soms wel aardig zijn...

ik heb daar gelukkig geen last van met mijn verquarterde arab :P

Silver een wond op zn bovenbeen? Hoe komt t?

Hier staat alles binnen met oud en nieuw. Ik heb 1 paard (savanna) en een pony (dox) die heel erg bang zijn las het losbarst. De rest gaat wel goed. Nada doet soms nog even extra de boel opnaaien om vervolgens haar kop weer in de voerbak te douwen en rustig te gaan staan eten. Is sav weer over de zeik. De tuttebel {:)-:(
Dus wij voeren alles om 23.45 en dan gaat de muziek ietsje harder en wij blijven op de uitkijk buiten of alles goed gaat. Het ergste is onze hond. Die is ontzettend bang. Maar hem kan ik dus niet mee nemen naar buiten, hij gaat in de gang, dan kan hij naar boven en dan heeft hij heel boven om zijn schuilplek te zoeken/maken. Hier zit ie ook altijd als we weg zijn, dus is vertrouwd voor hem.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 22:25

Staat gaaaf Marije!
En dat valt nog mee dan idd, yil. Die gaat ik in gedachten houden +:)+

Ik heb vanmiddag Alida gemaild voor info over of Raff een BM past en zoja welke e.d.
Baukje, jij hebt er wel nog een boomzadel op toch? Dat is voor Raff sowieso een nogo, zelfs volledig laten maken zal nog te lang zijn -O-
Hoop echt dat BM wel mogelijk is, krijg nu langzamerhand het idee dat ik een shetlander heb gekocht :=

Paardjes tussen het vuurwerk door nog wat gegrondwerkt. Ze reageren er niet echt op, dus we houden de staldeuren gewoon open, kunnen ze zelf kiezen of ze op de paddock of binnen willen eten.
Ik ga zelf zo naar een jaren 20 thema feestje, dus zojuist in de parels, jurkje en rode nagellak gehezen =:)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 22:41

Ben benieuwd Canies! Hou ons op de hoogte!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 14:37

Happy new year allemaal!

Helaas begint ons jaar wat minder goed.
Mijn pa ligt erg ziek plat op bed. Hij is bij de huisarts geweest en hij heeft een zware bronchitis aanval en zit tegen een longontsteking aan met 41 graden koorts.
Hij heeft antibiotica gekregen. Binnen 48 uur moet de koorts zijn gezakt, anders weer terug.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 20:31

Slaat de antibiotica aan Jes? Is de koorts al gezakt?
Sterkte lieffie! :(:)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 21:21

Jeetje Jes das idd geen best begin. Hoe gaat het nu?

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 21:21

HAPPY NEWJEAR WESTERN ARABIAN PEOPLE

Ik wens jullie een jaar waarin je zorgeloos kan zijn, zonder ergernis, verdriet en pijn. Dagelijks, zonneschijn, warmte en geluk en dan kan het nieuwe niet meer stuk. Kracht hoop en nieuwe moed en vreugde in overvloed. Een jaar om later nog lang van te dromen ,omdat al je wensen zijn uitgekomen.

Happy 2015!!!

Ooei Jes, hopelijk slaat de antibiotica aan bij je papa! ik duim alvast!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 21:27

Wauw Glenn dat is nog eens een nieuwjaarswens! Ik sluit me daar graag bij aan! ❤️

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 10:26

Koorts was iets gezakt door de AB. Hoe het nu is weet ik nog niet.

Glenn, wat een prachtige tekst.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 12:20

Dank je ik hoop dat de woorden mogen uitkomen! Blij dat de koorts al wat gezakt is!!

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 18:52

Osteopaat is vanmiddag weer geweest voor nada.
Helaas zoals ik al had verwacht, zat ze weer helemaal vast. Waarom... door spanning.
Ze trekt helemaal door spanning vast en daarom kreeg ik haar dus ook niet meer rechtsom aan de longe. Ook is ze iets beperkt in haar rechter schouder. Ze is weer behandeld nu en ik heb huiswerk gekregen voor het longewerk.
5 dagen rust nu en dan opbouwen naar 3-4 keer per week aan de longe. Over 6 weken komt ze weer terug voor verdere behandeling. Want ze is nog niet klaar. Tot ze weer goed loopt aan de longe, ga ik er voorlopig ook niet meer op. Pas weer als ze weer correct is in haar lijf.
Heb er weer veel verdriet om. Arm paard. ;(

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:57

Ach jeetje wat naar weer! :(:)

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:27

Hopelijk is de ellende van de stress snel voorbij, dat ze weer fit kan werken!! veel sterkte alvast!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 20:47

Super poedersuiker Jes! Begrijp dat je verdrietig bent. Jaar begint niet echt lekker voor je...
Probeer het toch positief te bekijken, jullie (ook Joep) gaan haar steeds beter leren begrijpen en dat is denk ik toch echt een groot cadeau, weten wat er in je paard omgaat. Je gaf het al weken terug aan, zo goed laat ze t dus zien en zo goed begrijp je haar inmiddels. Het is een aparte, jouw Naad, maar zijn niet alle toppertjes dat? Ik weet zeker dat jullie hier goed uit gaan komen, sterker en met een diepere band.
Misschien dat je haar kunt helpen haar stress op n goede manier te leren handelen? Heeft de osteo hier nog wat over gezegd? Tie, ook niet de minst ongecompliceerde, heb ik heel goed kunnen helpen bij haar issues met bodywork en T Touch in het bijzonder. Maar ook door te accepteren hoe ze is.
Meis, dikke knuf :(:) en weet dat er hier altijd een luisterend oor en schouder klaarstaat. ❤️

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 21:03

Nee, we zijn nu nog in behandeling met haar.
Ik heb nu huiswerk voor de longe mee gekregen. Ze moet nu leren buigen rechts.
Verder nog geen andere dingen besproken, ja wel nog iets, maar dat doe ik ff niet op het internet gooien :P
Nada heeft pijn en dat wekt stress op en daardoor nog meer pijn in haar spieren wat blokkades gaat geven. Ze zat nu weer enorm vast. Osteo schrok er enorm van. En toch kon ik met haar rijden... terwijl ik zag hoe ze op de kleinste aanrakingen pijn aangaf bij de osteo. Ik kreeg er echt tranen van in mn ogen. Ik begreep het niet. Ik kon haar ondanks de pijn toch rijden zonder ze een kick gaf. Osteo: zo geeft ze aan dat ze enorm haar best wil doen voor je. Pfff weer een brok in mn keel. Ja dat moet wel!
Blijkbaar was het wachten op de volgende uitbarsting, maar ik luisterde naar haar. Zoals je zelf al weet, heb ik dit al veel eerder aangegeven dat ik al het gevoel had dat ik bang was dat er weer iets niet goed zat.

Dus we beginnen maar weer opnieuw. Maar je ziet, ja we komen er echt wel uit en echt wel sterker ook weer. Ik begin haar steeds beter te begrijpen en te voelen. Ze is me maatje voor het leven. Hoe dan ook! Mijn standpunt is zoals je weet: Ik zie wel waar het eindigt, of we nog wel ooit wedstrijd kunnen gaan rijden. Eerst maar eens naar een pijnvrij paard en dan zien we wel weer. Als ze zo enorm veel stress blijft opbouwen voor bijvoorbeeld een wedstrijd, is dat lichamelijk gewoon niet bevorderend voor haar en dan staat mijn besluit vast, dat ik stop met het wedstrijd rijden met Nada. Ik vind haar gezondheid vele malen belangrijker dar zo'n stomme wedstrijd.
Osteo, bevestigde mijn punt en vond het voor nu ook een heel goed standpunt.

Dus de tijd zal het leren. Voorlopig ga ik voor een pijnvrij paard wat happy is en lekker in haar velletje zit. Dat is nu niet het geval, dus werk aan de winkel! De rest zien wel :)

Dank je yil, voor je schouder en oortje :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:04

Oh mijn god ik heb een vreselijke impulsaankoop gedaan :oo :oo :oo

Ook weer niet helemaal, want ik kan er de komende jaren mee vooruit, maar oooooooh wat is ebay erg......

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 23:09

Wat dan, wat dan?!!! :):)

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:10

Gelukkig nieuw jaar iedereen!

Ik heb globaal even bijgelezen (lees foto's gelezen en steekwoorden opgepikt).
Wat gaat het heerlijk Yildiz bij Krista!
Vervelend van je pa Jes!! Gaat het nu wel weer beter met hem?
Wat een heerlijke aankopen weer bij Arthur! Ik ben zelf ook geweest en ben geslaagd voor een tas voor mijn blankets (roze natuurlijk), een PC pad (ook roze) een hoed en een snaffle.
Canisia ik ken je probleem! Zig heeft ook bit maat 11.5 en het is een ramp! Ik was bij Arthur op zoek naar een snaffle in die maat de aller simpelste en goedkoopste (de rest probeer ik niet eens). i heb heel die bak omgespit en uiteindelijk tussen alle 12.5 en 13.5 was daar dan de maat die ik nodig had!

Ik ben zelf een tijdje afwezig geweest omdat ik niet helemaal lekker in mijn vel zat!
We zijn heel wat weken met onze kat bij de dierenarts heen en weer geweest. Na veel emotionele weken hebben we helaas de beslissing moeten maken om haar in te laten slapen. Cupcake was mijn prinsesje en heb het hier dus goed moeilijk mee gehad. Ook heb ik begin december te horen gekregen dat ik vanaf april geen werk meer heb dus ben nu op zoek naar iets anders.. en ik moet zeggen dat dat ook niet echt meevalt!
Laatst bijgewerkt door nenaavdw op 03-01-15 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:15

Jullie hadden trouwens wel even mogen zeggen dat iedereen die zich hier meldt vroeg of laat tack addict wordt >;) :=

Kijk: een splinternieuwe Dale Chavez :o :o :o

Afbeelding

Je moet ervan houden maar ik denk dat ie op een bruin paard ontzettend sjiek staat. En ik wilde iets aparts, something that's stands out from the crowd. En ik zocht echt nog een mooie kwaliteit showhoofdstel en kon bij arthur niks vinden. Dus, tot zover mijn self defence. -:)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 23:19

Oh, voor de niet FBers: Nourtje is weer thuis!!!! *\%/*
Heb nu in ene wel n echte serieuze hengst in handen maar man man, wat is hij gaaf zo dansend naast me! Hij heeft ook al even met zijn beste maatje in de paddock gestaan en waar Tie, na een periode van afwezigheid, haar BFF weer lauwtjes en ongeïnteresseerd zag, was dit juist n feest van herkenning. Lekker ravotten, coole nieuwe manoeuvres showen en lekker klooien. Super leuk te zien! <3

Afbeelding

Morgen ook weer een ander weerzien met een paard dat nu ook in hun klucht staat, maar waar het eerder niet mee klikte. Dus nog wel spannend... Fingers crossed! +:)+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 23:22

Hahaha, volgens mij is dat hier al wel eens vermeld hoor! Eigen schuld! Je staat nu weer op nul qua ATA (Anonimous Tack Addicts) beetje jammer! :P :D
Maar hee, dan hedde gij wel spulleke! Ik denk wel dat ik m in medium oil mooier vind (te realiseren) op Daan. Maar das mijn smaak. ;)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:47

Voorzichtig een klein laagje olie kan altijd nog, en dan past ie ook beter bij mn zadel, maar eerst maar eens zien hoe hij staat.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:04

Ja zo te zien, krijgt iedereen het tackimpulskopensyndroom met een extra bijkomende klacht het arabitis!

@ Rije speciaal mooi stuff van Dale Chavez, ( de kleur zal zeker opvallen door de tooling en het kleur van het zilver) nochtans waren er in de vitrine als je binnenkomt onmiddellijk rechts héél mooi stuff, waaronder veel van Dale Chavez, maar ja de prijzen waren er ook naar ;( )

Dawra People beginnen de halve Dale Chavez Collectie te hebben ( Paulette haar hoofdstel en romal reins, Anja haar hoofdstel, en showzadel, het EXshowzadel van Paulette nu bij Yil, Nancy haar mooi showhoofdstel, Krista haar dale chavez showromal reins, en dan Rije met dit show hoofdstel, ....
Binnenkort DALE CHAVEZ aanspreken als sponser voor de DAWRA :-)

@ Yil, Ja iedereen heeft voorkeuren en smaken en dat maakt het juist zo leuk hey!
Leuk dat Nour meer en meer Man wordt! Het is een prachtig hengst en ja een hengst hey, die showen graag!

Hoe gaat het met Jazzy ??

mvg Glenn
Laatst bijgewerkt door Wetsernfriek op 04-01-15 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:07

fijn dat nour weer thuis is yil!
Kun je lekker aan de slag met m.

Marije, wat een mooi hoofdstel! Ben benieuwd hoe die gaat staan op daan.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 13:59

Glenn: ja dat heb ik gezien, maar de enige die ik in die kast mooi vond was 400 euro... en hij had sowieso niet zoveel browbands, en die zal ik toch moeten hebben...

Yil en Jes: de nieuwste versie van het regelboek zet ik vandaag of morgen op de dawra site. Mét reining beginners erin :Y) *\o/*