Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:06

Joyce, valt toch wel mee dan toch. 1,44 nu is nog aardig op zn leeftijd.
Groeit nog wel en idd jij bent ook niet zo groot. ;)
Beetje uitzwaren nog en dan heb je een toppertje :j

Zo ben ik nog ff geslaagd bij Adje!
Heb een nieuwe wrangler broek erbij EN
Wow, ik zag een showbit in de kast hangen en dat was nou precies wat ik al zo lang zocht!!
Hing nu ook een mooi prijsje aan, dus kon m echt niet laten liggen. :o
Zie hier mijn nieuwe showbit van Greg Darnall

Afbeelding

Afbeelding

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:15

mooi Bit Jessica, en geen zilversetje voor je zadel dan?

en Yil al gaan kijken voor je zadel in te ruilen ?

mvg Glenn

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:33

nee geen zilversetje.
Vond het wel weer genoeg zo. Bit ging nu voor hihi :P

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:39

lijkt sterk op het bit dat Yil is had gekocht voor Tie enkele tijd geleden!

mvg Glenn ok ik snap het!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:02

Ooh mooi bit Jes!

Ik heb paar weekjes terug een fijn trainings hoofdstelletje van mplaats weten te scoren. Vandaag maar eens voor het eerst gepast, want krijg voor me verjaardag van zuslief concho's om hem op te pimpen ! *\o/* Anja had me al heeeule mooie turqoise laten zien.
Kon eerst niet goed zien of hij paste, dus gelijk maar eens gekeken wat meneer met een bitje deed. Had de sweet iron gepakt, nou ik hield hem voor zijn neus en hij begon er al driftig op te knabbelen :D Paar keer hem zelf laten vast pakken en weer loslaten, toen paar keer iets verder omhoog vastgehouden en weer uit laten doen en erna hem goed gedaan en hem er 10minuutjes mee laten staan. Hij was er flink op aan het smekken en likken, hij vond het maar raar. Eigenlijk hing hij ook nog wat te laag en is 12.5cm te groot voor hem, maar les 1 'kennis maken met bitje' zit er alvast op en met succes +:)+ Hoofdstel past iig! Bitje wordt nog wat om een showsnaffle te vinden in.. 11.5 cm >;)

Afbeelding

Erna ook me pads eens op hem gelegd en zoals ik al vermoedde.. werd dat een plaatje "pad waar ga je met het paard naar toe" := Denk dat ik me showblanket maar moet gaan dubbelvouwen ofzo.. :?
Dus deze licht roze HAF pad en deze Classic Equine blanket zijn te koop. Evenals me Classic Equine wollen (met vilten bovenkant) contoured pad, met padding langs de ruggengraat. Deze laatste is echt nog zo goed als nieuw ;(

Afbeelding

Afbeelding

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:29

Jes je bit is echt zoooo mooi!

Ach kiek dat vosje nou met die megapad op zn rug := :(:) :))

Ik koop m niet Canies, ik ben vandaag meer dan voorzien :):) : showchaps voor een prikkie en supermooie air ride:

Afbeelding

Nee niet contoured, dus ben van mn geloof gevallen O:) maar dit is zo'n prachtig ding dat ie mee moest!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 19:10

Mooi bit Jes! <3 Lijkt idd op die van mij.
En Marije ook goed geslaagd! Prachtige spulletjes!

Nee Glenn, niet geweest. Nour staat bij Krista en ik ga m echt niet eerder dan zaterdag ophalen. Zie t trouwens uberhaupt niet zitten om in die megadrukte met een jonge hengst een zadel te komen passen. Liever in alle rust na de Sale als ze weer terug open zijn. Het heeft geen haast! ;)

Cool Canies! Hop zadel erop en hij is al zadelmak! ;) Word denk ik nog best zoektocht met zijn rug. Misschien idd best boomloos?

Mijn ritje was ook geslaagd! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:38

dat ziet er gaaf uit yil! Dat je zo de weg nog weet daar haha :P

Marije, jouw spulletjes zijn zo uber gaaf!! En met die chaps heb je echt een koopje aan! Lucky you! :D

Bit is echt zo gaaf! Ben er helemaal mee in mn hummetje hihi {:)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:44

Mooi daar Yil! Fijn ritje! Hippe broek! 8-)

Morgen pad passen en wat kleine vlekjes uit de chaps proberen te krijgen. Ben zo benieuwd hoe de pad staat!!! :):)

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:58

mooi stuff Rije!!

zag er een leuk ritje uit Yil met Tie!

Ja ik begrijp het beter als het rustiger is om te gaan kijken met Nour!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 21:31

We willen wel pics he van OP Daan en Naad! ;)

En natuurlijk ook je nu wel passende showbridles op jouw kanjers he Glenn! :j

Ja die broek is even wennen hoor! Heftige overgang van jarenlang jeans naar zon dun Endurancebroekske! Maar ook al heb ik steeds het idee dat ik in m'n blote derrière loop, hij zit lekkerrrrr!!! :D En eens een tackaddict altijd een tackaddict, heb in die kleur een hele Endurance outfit! := Vet cool!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:46

Blauw is wel supermooi bij bay! :j

Morgen maak ik een fotootje Yil, beloofd! :D

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 12:46

Oeh mooi Marij!! Kicke pad zeg!

Zag de foto's al op fb voorbij komen, heerlijk Yil! Als ik een pony had gehad had ik die gister in de trailer gemikt en naar jou toe gekomen! Geweldig die sneeuw :D
Hihi wij reden gewoon in onze spijkerbroeken op de endurance wedstrijden hoor, maar sinds vorig jaar hebben we wel ook een beetje endurance tack. Shamitje had donker blauw en Desh turqoise blauw, hoofdstel en pad. We willen nu de hoofdstellen in kleur gaan mixen voor de 2 mannen. Maar die aankoop was meer ook vanuit het praktische, je western tack gaat echt naar de knoppen van dat mega zweten en bij ons met dat zeewater erbij.

Zadel voor Raff wordt inderdaad drama.. Zelfs boomloos wordt het nog een uitdaging of ik een 15.5 inch op zijn rug kwijt kan en kleinere inch maat ga ik niet inpassen.. Moet sowieso roundskirt worden.

Gister na Robien haar werk toch nog even naar Adje geraced, waren er om half 8 en hij was tot 9u open. Snel de winkel door gesjeesd en uiteindelijk goed geslaagd.
Een pad gevonden zoals we zochten voor Desh *\o/* Een contoured Reinsman, zonder extreme extra padding, met van die neopreen? bubbeltjes aan de onderkant wat je zo met een spons kan afnemen en een maatje wat je evt ook onder je showblankets kan leggen voor wedstrijden of als je gewoon eens een leuk kleurtje erover heen wilt. Vond het wel lastig zoeken tussen ál die pad zeg..
Verder nieuwe bullsnaps, Robina reed al een tijdje met een teugel die elk moment kon losschieten 8)7
Green spot remover voor het schimpie die steeds witter wordt en gelijk een mega fles shampoo welke kei goed schijnt te zijn voor een shiny kleurtje en een flesje leer spray ofzoiets.
Nieuwe neopreen singel als reserve voor Desh, plus singel maatje kleiner voor mijn shetlander.
Kwamen nog een gave hoofdstel tas tegen voor cheapo, konden we wel gebruiken want langzamerhand puilt onze andere hoofdstel tas uit :=
Helaas geen mooie concho's gevonden voor mijn hoofdstel, dus die ga ik bij Anja & Rene halen. Ook nog gezocht voor een 11,5 show snaffle, maar dat is een hopeloze zoektocht.

Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 13:35

mooi spul canisia!
Die leerspray gebruik ik ook altijd. Echt super fijn spul!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 13:44

Oh zo'n Reinsman heb ik ook maar dan recht aan de onderkant. Best fijn ding.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 15:41

Oeh ik vond nog een foto met Raff in zijn toekomstige Endurance outfit :') Tijdje terug eens gepast nadat ik dat zadel had gekocht. Daar zie je dat zelfs een roundskirt/engelse pad al bijna tot zijn heupbot komt... :=

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 16:02

Ook weer goed geslaagd dus! :D
Wat is dat die leerspray? Lijkt me wel wat?

Er staan best wel wat wedstrijden op schema en wil ook gewoon comfortabel rijden dus hop meteen fijn broekske (had al m'n gewone rijbroeken weggegeven)! Als het regent is jeans niet fijn en ik heb wel fijne leren chaps maar dat wordt dan allemaal zo zwaar.
En m'n set die binnenkort geleverd wordt:

Afbeelding

We gaan ervoor! {:}

Waar blijven die pics nou Marije? :P

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:24

Telefoon is dood, moet even aan de oplader. Dan komen ze eraan :))

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:42

Ja dat in de regen heb je wel een heel goed punt idd yil! Daar had ik nog niet over nagedacht :)*
Zijn alleen wel duur he die broekies. Rij 'nu' in me oude rijbroek van vroegah op me engelse zadel.

Toff kleurtje!! :j

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:01

Tadaaa!

Afbeelding

Afbeelding

Hier moet je dus de geluidseffecten van veel vuurwerk en carbid of 50 meter afstand bij denken. En hij stond er gewoon braaf te staan. :oo :+: Ben er zelfs nog even opgeklommen en wat rondjes gestapt en hij geeft gewoon geen kik <3 alleen die knetterende dingen vindt ie niet zo leuk :(:)

Je had gelijk Jes, hij kan best en ik vind hem zelf ook helemaal niet te lang ogen. Pfieuw! Gelukkig! Blij mee!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:21

Ja zei ik toch hihi
Het staat hem super! Vind het mooi!
En gaat prima zo. +:)+

Yil, mooi spulleke! *D
De leerspray is voor onderhoud. Geen vet, alleen ledercleaner en verzorgend. Je moet het nog wel gewoon vetten. Maar je zadel frist er echt van op en alle viezigheid komt eraf.

Jeetje canies, dat gaat nog een ramp worden voor die puppepaard van jou! :oo

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 18:50

Gaat prima! Nice Marije!

Ja de meeste wel maar deze niet hoor; 50 piekermannen, doable toch? Takahoo. Hem m bij Goedhart gekocht.

Die ga ik dan maar eens onthouden, thx voor de tip Jes!

Gaan jullie nog wat leuks doen vanavond? Wij gaan naar schoonfamilie. Hopelijk lig ik er wel redelijk op tijd in, zin in nieuwjaarsritje morgen! :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:16

Wij blijven thuis. Was al de bedoeling, maar mijn mannetje is ook nog 's ziek :(:)

Hoe doen jullie paarden het meestal met oud en nieuw? Vorig jaar waren we op stal en Daan geeft er niks om. Voor hem is het Nationale WortelVreetAvond! :9 _O- Hij heeft wel duidelijk een rustgevende invloed op de baby die nu bij hem staat, zo lief!

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:42

Ik heb net de hoeven van Silver nog bekapt.... :+
Straks gaan ze wel naar binnen, maar als hij genoeg eten heeft vindt hij het allemaal wel ok...

De hondjes vinden het iets minder dus vanmiddag lekker naar het strand geweest op Oostvoorne, was wel even lekker hoor....

Zie mooie spullen voorbij komen zeg <3 ... Ik wil uiteindelijk ook een BM... Heb met die van Kris gereden en vond dat erg fijn.... :j
Canisia, Silver is ook extreem kort, heb 44 cm om op te zitten....

Afbeelding

Ik ga naar vrienden en lig er denk ik ook op tijd in...

Voor ons wordt het een nieuwjaarswandeling, wond op zijn bovenbeen rechtsachter en loopt er niet ok op...

Allemaal een hele fijne jaarwisseling en een top 2015!
Laatst bijgewerkt door Smart op 31-12-14 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:48

Een klein beetje meer rug op die gekke arabjes zou soms wel aardig zijn...