[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TienekeJarig

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:07

Ik kan het medisch gespreksonderwerp niet volgen, ik wens in elk geval alle paarden beterschap! Heb trouwens ook heel goeie ervaring met levertraanzalf voor wondjes.

Met mij gaat het voormiddag goed, namiddag minder goed en 's avonds slecht :+ Ik moet ijzer nemen een uur voor ik 's morgens eet en er moet zo veel mogelijk tijd zijn tussen het ijzer en de AB, want dat werkt mekaar tegen. En de AB moet elke dag op hetzelfde tijdstip, dus dat geeft wat logistieke aanpassingen :+ Krijg van de AB af en toe hartkloppingen wel, maar zolang het niet extreem wordt, bijt ik maar door. Verder merk ik er trouwens 0,0 van, maar ik ben nog maar 4 dagen bezig...

De paardjes geven me fijne afleiding. Fin is echt zo braaf geworden sinds de smid hem wat op zijn plaats heeft gewezen. Hij loopt nu prima mee door heel de wei, neemt snoepjes rustig aan... Ben zo trots op mijn mannen, maar iedereen op FB zal dat wel al doorhebben :+

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:38

Spannend hoor, een nieuwe bijrijder voor Noah. Je vertrouwt zo iemand toch je paard toe. Vind dat altijd een beetje eng. Ik verwacht niet dat ik zelf ooit een bijrijder ga nemen voor Mish :=

Fijn Tieneke dat Fin en Adje zulke fijne afleidingen voor je zijn. En Fin doet het super dus, gaaf joh.

Nou, ik kan het vergeten met Mish _O- die heeft geen aandacht meer voor me. Madam heeft een echte puberliefde gevonden. Heeft nog geeneens goede smaak ook. Sjansen met een fries.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die twee leken wel aan elkaar geplakt langs de draad := Kleine Mishjes worden groot, voor de eerste keer hengstig _O- En knuffelen, en elkaar kriebelen en besnuffelen, en met de hoofdjes tegen elkaar grasjes eten onder het draadje door. Pfffrt.

Kreeg niet eens mijn standaard begroetingsknuffel.

Such is life.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:43

Dayem is ook al zo'n gevaarlijke strandezel!
Hopen dat het goed is met hem!

Kathinka, zeker een mooi veulie!
En Katja ook, ik vind het zo'n poepie, dat mondje! <3

Annika, succes met de uiers!

Lisa, dat wordt zakdoeken inslaan!

Kel, ze ziet er helemaal niet slecht uit maar die spieren mis ik wel...dat duurt ook het langst. :j
Ik ben ook heel benieuwd of ze zo zuur is geworden als voorspeld.

Tam, ik heb Noah op fb gedeeld wie weet!

Tien, gelukkig dat je zo lekker met je paardjes bezig kan!
En helemaal niet leuk dat gedoe met die pillen en bijwerkingen. :n
Ik hoop dat je ook van de goede bijwerkingen mag gaan genieten binnenkort.

Siel HOE GAAT HET NOU MET JE HUISSIE??? (Haha vraag het elke keer maar je zegt het niet he..) :P
Fuego is wel heel eenkennig, maar das dan ook een echte merrie. :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:47

Ha Mish wordt volwassen!

Miran Ilya heeft ook zo'n los wiebelig onderlipje, waar ie dat nou van heeft geërfd :P wel echt cute!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:48

Ja hij heeft echt een superschattig mondje <3 hihi, ik vind al die filmpjes die voorbij komen echt heel leuk hoor.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:49

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:51

Haha wat schattig Kat! :))

Eline, je bent al door je paard aan de kant geschoven voor zo'n zwart ding. :P

En een bijrijder is altijd nog beter dan je paard onverzorgd en zonder aandacht moeten laten staan, je kiest gewoon voor je paard, als je zelf geen tijd genoeg hebt. :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:52

Ja heel gekke gewaarwording zo'n minilipje wat hele tijd wiebelt <3

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:58

Ben ik met je eens wat bijrijders betreft hoor, Miranda! Als op die manier je paard lekker extra aandacht kan krijgen ben ik er ook helemaal voor. Maar ik hoor ook zoveel horrorverhalen over bijrijders... mensen die paarden compleet verkloten, die allerlei dingen uitvoeren die je eigenlijk niet wil en die niet mogen, etc... ben er stiekem toch wat huiverig voor ook.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:34

Whaha, je hebt gelijk Miran, heb het idd al gelezen dat je het hebt gevraagd :o :oo

Huisje gaat vooruit, maar er moet nog heeeeeeeuuuul veel aan gedaan worden :P Morgenavond komt er iemand kijken voor de badkamer, broer en vader gaan zelf de vloer in de woonkamer doen, dus dat scheelt centjes :j Elektrisch is aangepast, zodat de vaatwasser straks ter gelijk aan kan met de wasmachine als ook de verwarming nog aan staat zeg maar :j :') . En CV meneer zou ook deze week iets van zich laten weten, maar had de maten die mn broer had doorgegeven op papier mee gewassen in zn broek :') Dus dat heeft ietwat vertraging opgelopen.
Verder heb ik vh weekend 3 uur bij een keukenwinkel gezeten en dat was al een 2e keer zeg maar. Ben er wel grotendeels uit, maar moet even kijken hoe en wat financieel voor de rest of ik mijn apparatuur nog laat downgraden of niet (had nu beetje top of the bill zeg maar aan apparatuur uitgekozen :') ).
En ehm... Behang is er bijna af, alleen de gang boven nog, maar dat is zo gepiept denk ik. En eigenlijk één inbouwkast in mn slaapkamer nog, maar zowel vader als ik vrezen dat dat is vastgeroest met het huis (is denk ik serieus behang uit de jaren '50) en we krijgen het er echt met geen mogelijkheid vanaf. Lijkt wel alsof er karton tegen de muur zit :')

Zo, update genoeg :))

Eline, Djuun valt ook op groot en donker, maar dan wel merrie :+

Ilya <3

Tam, succes met je zoektocht!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:37

Nou Siel _O- Zal ik je het sterker vertellen? Volgens mij was dit ook een merrie _O-

Wat een werk trouwens voordat je huisje bewoonbaar is :oo jeutje. Maar dan wordt het vast wel echt mooi? :D
Laatst bijgewerkt door Sadira op 11-09-14 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:37

Leuk om eens over je huisje te horen :)) spannend hoor en hihi goede keuken is belangrijk! dan kunnen we een keer macarons maken? :')

Miran ik wil nog steeds geitehokfoto! :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:55

Zijn echt sisters from another mother, Eline :')

Ja, mn huusje is wel wat werk ja, ben blij met een vader die enorm veel doet (en kan). Hij is alleen af en toe nogal dwars :+ :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:56

En macarons, die ga ik voorlopig niet maken _O-

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 08:10

Aaah Ilya! <3

Dacht ook dat ik nooit bijrijders zou kunnen hebben, maar nu met Jes en Tie... Schot in de roos! Maar Jes ken ik natuurlijk al langer, is een top ruiter en belangrijkste, heeft een klik met Tie!
Dat zie je ook gauw genoeg. Kan iedereen op Tie zetten maar ze werkt echt echt niet voor iedereen, lol!

Ja Nour is fijn! Moet alleen wel klasse 2 starten met n hengst dus zou dan al punten op n ander paard moeten gaan rijden in de tussentijd. Al weet ik niet of je dispensatie kan krijgen? Heb in een ver verleden wel nog behoorlijk niveau dressuur gereden lol!
Maar goed, hij zal er toch ouder voor moeten zijn en ook eerst maar eens kijken of ik het echt wel zo leuk vind.
Daarom in oktober maar eens eerste keer starten in de instapklasse. Ben benieuwd!

Niet fijn Tiene! Hopelijk gaan de medicijnen gauw werken... :(:)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 09:02

Baukje ben erg benieuwd wat ze hebben gevonden bij je kereltje?

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:48

Hmm, bijrijders, ik weet ook niet of ik dat zou kunnen.. Verzorgster misschien nog wel...
Wat een werk in je huisje, maar je maakt er volgens mij wel een paleisje van, leuk... :j (en handige vaders zijn inderdaad onmisbaar :+)
Tja Eline, het wordt al een echt dametje... :P... Wij hebben nog een mooie zwarte Friese merrie staan hoor, mocht ze uitgekeken zijn op deze haha!
Tieneke, klinkt heftig! Fijn dat je afleiding kunt zoeken bij de paarden.
Kat, hij is echt prachtig en stoer van zijn voetjes...

Zo, even pauze en tijd om te reageren... :j

Wij zijn ook terug van ons bezoek bij Laarakker, was echt een hele happening haha. Op de heenweg file en de afslag afgesloten, daarna was het niet echt heel prettig rijden met een 2-paards trailer door de dorpjes.. Maar wat was Silver braaf, hij stond toch met een vreemde merrie op de trailer… (l)…

Silver is behandeld door Annika. Hij heeft een licht ontstoken dikke darm en een milt die minder functioneert. Zijn castratiewond is genezen, maar het litteken is erg strak en wellicht dat hij daardoor zijn achterbeen niet volledig meeneemt en “sleept”. Hij is onregelmatig, maar niet kreupel. Hij zat vast ter hoogte van zijn Atlas, bij zijn staartwervels en zijn bekken stond scheef (toch gek want de Happy Athlete masseur is pas geweest en heeft daar dus niets over gezegd)...
Verder al zijn voer bekeken en ik moet overal mee stoppen, alleen het hooi mag hij hebben en een paar uur per dag op het gras. Ik heb wel een alternatief gekregen om te gaan voeren en wat Silver het aller aller leukst vond, zijn snoepjes passen wel bij hem haha! Annika vond Silver een clown.... }>

Nu aan de middeltjes en zalf gekregen voor zijn litteken.

Trouwens het advies gekregen om hem 3 dagen rust te geven en daarna gewoon op te pakken..

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 14:48

Leuk Siel, veel werk maarja dan heb je het wel straks allemaal hoe je het wil!
In dit huis ook veel werk gehad, inclusief mooie groene bloementegels en vele lagen retrobehang..we zijn ook nog helemaal niet klaar.. :P
Handig zo'n vader! +:)+
(maar niet onmisbaar, wij hebben het zelf gedaan!) ;)

Eline, ik heb voor mijn vorige paard een hele leuke meid gehad die het top deed, maar een aantal jaar terug hier iemand gehad voor de tinker dat was een drama.
Je moet er een beetje geluk mee hebben.
Misschien moet je je paardje nu Pish gaan noemen! _O-

Baukje, sterkte met Siver.
Ik hoop dat hij dan snel weer lekker in zijn vel zit!

Hier is het ontzettend druk met al het geregel voor Nikita's verjaardag, ze gaat een feestje geven op één van de locaties van Martijn's werk, dan gaan ze wat lekkere dingen maken (tom pouce, pudding, beetje kleien met fondant en cake enz. en daarna gourmetten, we hebben een film op de beamer en toffe discolichten om daarna tot een uur of 10 te feesten, er komen 10 kinderen. :# *\%/* :# :):)
Dus pappa en mamma kunnen daarna weggedragen. :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 15:54

wat een top berichten Baukje, zijn toch wel dingen waar je wat mee kan he. Wat voor voer mag je hem straks wel gaan geven?

Mishje is wel echt uhmmm...sletterig? das denk het beste woord om haar te beschrijven ;)

Miranda...das echt wel pittig. Hoe oud word je meid(overheen gelezen waarschijnlijk, sorry)

Zaartje knapt echt enorm op! Mest veel minder en hele compacte hopen. Komt aan van de lucht gezien ik hem een stuk minder ben gaan voeren en meneer nu weer een spekkig laagje heeft ;) Ben hem nu aan het stappen tussen de lange lijnen omdat hij eveneens de 3 daagjes rustig aan had en vandaag <3 meneer gaf me een heel klein beetje stelling en buiging naar links, wat inhoudt dat hij z'n hals en schouders losser laat en gewicht op LV zet :+: Mijn grote vriend. Hopen dat hij zo blijft vorderen. Over 2 weken ook weer scan voor z'n pees en hopen dat we daar ook weer verder mee zijn.

Sommigen van jullie kennen mijn geschifte Timootje wel. De meeste van jullie kennen het verhaal van mijn Gary(het gat in z'n borst). Nou was Gary met verbinden de grootste lieverd die ooit bestaan heeft. Stond alles toe en heeft letterlijk geen piep gegeven.
Nou heeft mijn kleine geschifte Timo een heel klein kaal plekje op z'n polsje gehad van nog geen mm groot. Inmiddels 8 weken later is het een buil van hebie jou daar en door meneer z'n geobsedeerde gelik gaat het niet dicht. Nou zijn we het de laatste dagen zo zat met hem dat hij de kap op heeft gekregen en we dermiel spray erop doen. Dat is al een gevecht. Nou heb ik er net een watje met zalf en een klein verbandje omheen gedaan zodat het even totale rust kan hebben...De wond wel...mijn oren suizen nog steeds van zijn gestoorde gegil en gekrijs. :x Soms...ben ik echt in staat een mooie hoge boom voor hem uit te zoeken, mijn suffe aansteller...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:27

Fijn Baukje ik hoop dat het helpt! Ben benieuwd wat je nu mag voeren (wat voerde je eerst?)

Lisa die hond van jou :P en fijn van Zaar!

Ik ben nu onderweg naar Annika en de paardjes en morgen gaan we naar horse event :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:40

Veel plezier meiden :)

Timo is een drama...en soms is hij GTST, Goudkust, ONM, Jersey shore en de telegraaf in één....zucht

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:07

Succes Miranda :+

Fijn dat er niets ernstigs is Baukje :) Ben benieuwd of het gaat werken.

Ik heb ook goed nieuws! Ze vonden dat hij veel progressie heeft gemaakt dus mag gaan opbouwen (was ik stiekem al mee begonnen, we zitten nu op 40 min stappen). Dus eerste twee weken 5 minuten draf erbij, daarna twee weken 10 minuten draf en daarna galop weer meepakken. Helaas groeien z'n hoeven echt bizar langzaam, de nieuwe nagels zitten precies naast de oude nagelgaten dus hij moet echt minimaal 8/9 weken met deze ijzers doen... Scheelt baasje wel weer in de portemonnee natuurlijk ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:39

Haha die Timo! :D En Arme Lisa! :(:) :P

Ben heel benieuwd hoe de "Laarakker" paarden zich gaan ontwikkelen. Ben nog steeds erg sceptisch (sorry) en heb nog wat verhalen in m'n hoofd van mensen die zich echt afgezet voelden en die t kwakzalverij noemen. Maar soi, ik sta open voor alles dus volg jullie en hoop er t beste van! ;)

Siel! Ben jaloers! Ik heb alleen linkshandige vriend en papa! Beiden zeer creatief enzo maar klussen... |o

Mish volwassen! Schattig! Zal bij Yazahra nog ff duren hihi!
Maar uhm... N fries..... :roll:

Vandaag zo moe van m'n werk dus alleen Yazahra gedaan: aanbinden, poetsen en hoefjes. Top! Meteen maar even beginnetje aan opstellen gemaakt en ook dat pakt ze goed op, toppertje! Ben echt zwaar verliefd op m'n meidje! <3

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 09:41

Tieneke dat is toch heerlijk dst de paarden je afleiding geven. Daar zijn ze oa voor hihi :D

Een bijrijdster voor noah.. poeh, ik zou het niet kunnen/willen. Verzorgster misschien maar er zit zo'n grote gebruiksaanwijzing bij geisha haha :j :')

Haha mish de eerste hengstigheid. Cute! Ah, ze valt op innerlijk :D

Nicky, dat scheelt zeker haha!

Baukje dat valt gelukkig mee! Annika schijnt ook wel heel fijn te zijn
Hoorde ik hier op stal.

Lisa wat fijn dat je al verschil merkt!

Ik merk ook duidelijk verschil. Ze heeft sinds de medicijnen 1 keer geplast op de poetsplaats maar dat was alleen plas en geen hengstigheid zeg maar. Verder vroegen iemand of uk verschil merk aan het karakter. Hmm dat nog niet echt. Ze is me wel lichtjes aan het uitproberen dus bijdehanter is ze wel :') . Niet om willen gaan met poetsen, gister met longeren elke keer de andere kant op draaien.. (fijn ook met dubbele lijnen :j )
En dat soort dingetjes.
Weten jullie nog dat ze vaak ging hangen op me vorige stal? Nu staat ze natuurlijk op deze stal op een poetsplaats met de muur aan de achterkant ipv voorkant dus doet ze het niet meer. Eergister was het zo lekker weer dat ik weer is buiten wilde proberen te poetsen. Met de muur aan de voorkant dus.. ging de hele tijd goed totdat ze naar achter stapte en ineens doorhad dat ze vast stond. Eventjes blinde paniek tot 2 x toe en maar even een klap op dr kont gegeven zodat ze weer naar voren gaat. Dan is het ook gelijk klaar dus heb dr los gemaakt. Arm ding. Blijf het een naar gezicht vinden dat hangen. gister kwam de hoefsmid en stond ze weer met de muur achter haar en toch ook 2 keer gehangen. Goed, RV word wel heel kort zei die. Ik zeg euh ja..? (Sloffen kwam door vast zitten ondet schouders volgens margot) Hij zegt ja uitkijken met op het harde lopen met buitenrijden en als het probleem niet minder word zal ze misschien voor ijzers moeten.. k*t, dat is balen. Blijkbaar loopt ze toch ergens te schrapen want het is nooit ongelijk geweest en nu wel..

Verder eet ze veel sneller, komt ze echt aan gelukkig en met longeren is ze gewoon veel losser. Ben benieuwd of haar karakter nog zal veranderen. Wat ik vooral vervelend vind is dat als ik met haar door het gangpad loop waar paarden met hun hoofd naar buiten staan, ze wel eens uit wil halen. Ze is zo vliegensvlug en bokt dan gewoon in 1 keer. Vooral als paarden aan haar willen ruiken. Zou het een vorm van voernijd zijn ofzo?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 10:56

Goeie updates over geisha, in elk geval gebeurt er iets!
Zou het niet eerder zo kunnen zijn dat ze zich niet lekker voelt en daarom nijdig doet naar de andere paarden die ongevraagd aan haar snuffelen? Wel balen van haar hoeven. Hangen vind ik ook altijd zo naar. Umoyax had op een gegeven moment ontdekt dat als ie ging hangen terwijl ik zn staart deed ik naar voren liep om hem vooruit te zetten en dus stopte met staart kammen. Maar dat was heel berekenend stapje voor stapje achteruit en dan vanuit zn ooghoeken checken of ik al ging lopen := hield op toen ik hem vast had gezet aan een spijl die los bleek te zitten en hij die er half uit trok :') oh wat mis ik die slimmerik....

Timo _O- ik vind je honden echt geweldig :D

Flink aan het klussen! Weet de verbouwing hier nog wel pfft.

Bijrijder... niks voor mij. :+ hoop dat je een leuk iemand vindt in elk geval :)

Mish hengstig en verliefd op een Friese merrie :(:) Nas heeft wel eens bijna een merrie gedekt dus snap het wel hoor :=

Yazhara braaf! Groot gelijk dat je haar houdt hoor!

Pfft ik ben echt nerveus voor maandag. Heb goede hoop, Nas is nog steeds anders. Gisteren was ze ontzettend mat, voor de zekerheid even gelongeerd (had geen fut voor wandelen) voor evt krampjes maar ze was voornamelijk gewoon echt moe. Thuis aan mn moeder gevraagd of ze last kon hebben van innestelen en wat mn moeder beschreef waar zij destijds last van had kon ik heel goed rijmen met Nas haar gedrag. En als ze niet drachtig blijkt is het maar goed dat de da er dan is om te checken waar ze dan last van heeft natuurlijk :P maar pfft zo spannend!!