[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IlonavL

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:53

Fijn dat het beter ging Kelly!

Umoyax z'n tand eruit, fijn!

Je moet jezelf niet voorbij rennen hoor Annika, maar begrijp dat het lastig is om je paardjes een dag uit handen te geven.

Oh jeetje Lilian, nog steeds bezig met Ses haar oog. Hopelijk knapt het snel op, snap dat het enegie vreet bij jou!

Fok jij nog veulentjes CSA? (Marion was het geloof ik?)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:58

Fietsenrekkie Mo :D

Super Kelly dat het de goede kant op gaat. Nu volhouden!

Balen van Princesa (omg, ik kom er nu achter dat het dus geen PrincesCa is :P Vond het al zo'n stomme naam, wordt het echt een prinsesje haha!) haar oog zeg...

Net wat Parelli gedaan. Geoefend met een achtje tussen pionnen, vond ie nog best lastig. Achteruit gaat daarentegen steeds beter, ik kan nu gewoon op m'n plek blijven staan :) Hij is alleen een beetje duf. Maandag komt nieuw hooi uit Brabant, ik ga over van gedorst naar weide, hopen dat ie er wat fitter van wordt :)

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:12

Ik vind het maar knap dat Parelli! Mooie manier om heel veel vertrouwen te creëren.
En ze vinden mij op stal ook maar raar als ik mijn paard aan het uitlaten ben zonder halster of touw... Maar mijn paard loopt gewoon als een hondje achter haar mens aan :). Is dat ook al een beetje Parelli? :)

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:15

Iloontjeehh schreef:

Je gaat door voor de wasmachine :D , heet inderdaad Marion.

Nee wij fokken al een aantal jaar niet meer, ooit nog wel weer plannen maar voorlopig niet.
We hebben een flink aantal behoorlijk oude paarden en die mogen tot aan hun dood hier blijven, dus die hebben nu prioriteit.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:16

zou ik eerder bestempelen als natural horsemanship algemeen maar ik vind het allemaal prachtig :D Ik sta niet achter alle Parelli maar vind de manier van communiceren beter dan de algemene paardenwereld. Ik heb me alleen nog niet ergens echt goed in verdiept, weet niet zo goed wat nou bij ons past :D Heb wel eens basiscursussen gevolgd in 'paardentaal' en wil daar nog wel wat verder in met Slet.

Goed van Umoyax zijn tand!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:30

CSAArabians schreef:
Iloontjeehh schreef:

Je gaat door voor de wasmachine :D , heet inderdaad Marion.

Nee wij fokken al een aantal jaar niet meer, ooit nog wel weer plannen maar voorlopig niet.
We hebben een flink aantal behoorlijk oude paarden en die mogen tot aan hun dood hier blijven, dus die hebben nu prioriteit.

:D

Ja, begrijpelijk :j

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:49

Ik doe ook een mengelmoesje van vanalles. Wat goed voelt, gaan we mee aan de slag :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:50

Ik vind dit echt een geweldig filmpje! Ooit kunnen wij dit ook...... :P

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:10

Ik doe ook dat waar ik me goed bij voel en dat is idd een mengelmoesje van verschillende stromingen :)
Klinkt haast alsof we het over het geloof hebben _O-

Parellie heeft mooi dingen, maar waar ik wat moeite mee heb is het stukje belonen: je beloont je paard door de druk weg te laten vallen, thats it, misschien komt de penny dan in mij naar boven, maar ik beloon gewoon graag met m'n stem, 'n aai en tijdens de VD met wat lekkers.
Wij hebben een parellie level, wat is het, 4 ofzo, op stal staan en ik vind zijn paard net een soldaat, staat altijd strak tot hij zijn opdracht krijgt. Ben blij dat ie dat niet meer bij ons doet, werd er helemaal nerveus van :')

Even een gek vraagje, ik was Djuun vanmorgen aan het longeren en vandaag en zo ook vorige week viel me iets op tijdens het lopen, maar kon niet m'n vinger er op leggen. Vandaag eens goed gekeken en ze beweegt tijdens het lopen (draven) haar hoofd en hals links/rechts/links/rechts, snappie? Verder vond ik ze erg soepel door het lichaam lopen, bij het aandraven mooi berg op, echt keurig aanzetten, dat houdt ze niet zo lang vol, maar ze blijft wel mooi sjouwen en stapt zeker 2 voet over, is dit iets normaals of toch niet echt? Ik longeerde vandaag met de goque, vorige week met de dubbele longe, maar deze over de rug, niet achter langs, dus geen snokjes via het achterbeen (wat ik bij de dubbele longe en bv de pessoa zo irritant vind: je zit altijd aan de mond te pielen). Toch vond ik het minder/niet toen ik ze zonder optoming liet lopen...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:12

__Nicky schreef:
Ik vind dit echt een geweldig filmpje! Ooit kunnen wij dit ook...... :P

[ Video ]

Ik ga dit nooit kunnen :')
Ben veels te niet-gedisciplineerd :')

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:18

Heb je een filmpje ervan Letiets?

Ik heb een paar keer beloont met snoepje maar daar wordt Dayem heel erg happerig van dus die krijgt niks meer uit de hand gevoerd. Daarbij vind ik niet dat een paard iets moet doen voor eten, maar uit 'respect' (hoe verwoord ik dit goed?). Het principe van de druk weg laten vallen is heel logisch. Ik voeg er een uitbundige stembeloning aan toe en als iets echt goed gaat en aai over z'n bol.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:26

Nee, maar denk dat je het ook niet gaat zien om 'n filmpje :o Ik denk dat ik het zie, omdat ik Djuun ken, tis heel miniem :)

Belonen door druk weg te laten vallen vind ik ook logisch, maar kijk maar wat jij er bij pakt: stembeloning en een aai, dat is juist wat ik mis als ik naar mijn stalgenoot kijk. Als voorbeeld: eerder dit jaar gingen we op buitenrit (Ersiel zat op Djuun) en we kwamen door een bocht waar van de betonnen dingen in lagen (geen idee hoe dat heet) Djuun liep voorop en keek er niet naar, maar blijkbaar hebben ze zulke dingen niet in Frankrijk, dus paard op de rem en snuiven. Dan wilt m'n stalgenoot perse er op zijn manier langs, dat geeft niet, hij is leider, maar dit proces neem flink wat tijd in beslag, ondertussen staat Djuun te slapen :') Uiteindelijk krijg hij z'n paard er langs op een soort van manier dat hij wilt, al die tijd is er geen woord gesproken tegen zijn paard, alleen druk uitgeoefend, paard is er dus langs en druk word er af gelaten en dat is het dan.
Ik zeg niet dat dit fout is, maar ik vind het zo koud, geen aanmoediging, geen beloning in de vorm van stem of aai, alleen de druk er af, nee, dit is mijn ding gewoon niet :n

Als je paard vervelend wordt van een snoepje, dan zeker niet doen, Djuun deed dit in het begin ook niet braaf, dus hebben het zeker 'n half jaar ook niet gedaan.
Uit onderzoek is gebleken dat de meeste dieren het snelst leren dmv een voedselbeloning, liefde gaat door de maag he :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:35

Lastig ik weet niet wat dat is Letiets en ik weet ook niet of het een natuurlijke beweging is..

Wat ik minder vind aan Parelli heb ik puur en alleen gezien en ik weet dus niet of het echt iets is wat mij niet ligt, maar ik vind het soms wat streng en onvriendelijk.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:52

Ik heb het geprobeerd, Parelli, maar die dvd alleen al vond ik zoooooo saai.... Umoyax is wel heel goed in de friendly game :))
Maar idd, niet mijn ding, misschien later ooit nog maar wat jij zegt, dat soldaat-achtige, is ook altijd het beeld wat ik er bij heb.

In mijn optiek moet een paard ook lol hebben in wat je samen doet en weg laten vallen van druk etc impliceert dat níks doen fijner is, terwijl ik dus precies andersom werk. Zowel Nas als Umoyax staan vaak letterlijk te dringen wie het eerste met me mee mag naar de bak/voor aandacht en beide worden er niet gezelliger op als ik 1 of meerdere dagen niet op stal ben, dus ik denk dat ze wel lol hebben in wat ik met ze onderneem :+
Ik doe idd ook heel weinig met voer, alleen VD inderdaad. Meeste met stem/aaien (net wat werkt, Nas wordt het liefst aangeraakt als beloning, Umoyax gaat weer beter op stem) :j

Lastig inderdaad, heb er ook niet echt een beeld bij..

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:53

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:12

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:52

Ik heb die Welsh gezien Amy maar aan de hand van de foto's kan ik niet zeggen of tie gelukt is :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:56

Friendly Game vind ik ook wel een leuk onderdeel uit de Parelli :j Daar is Djuun ook goed in (en grappig genoeg was ze bij mij stukken relaxter dan bij mn Parelli-stalgenoot :)) ) :))

Vind paard van stalgenoot ook idd net een soldaat :+ Hij had gisteren zo'n typisch trillende spier op zn kont en wilde heel even er naar kijken, maar als ik nog maar mn pink naar zn kont wees, stapte hij al opzij voor me :+ Nu vind ik fijngevoeligheid best fijn, maar overdrijven kan ook zeg maar :+

Maar wat Letiets zegt, Parelli helemaal is ook niet mijn ding. Ik doe liever vanalles wat, als wij maar fijn kunnen werken met Djuun :j

Nicky, dat filmpje is idd gaaf, maar zie mezelf zoiets echt nooit doen. Weet ook niet eens of ik het dan nog leuk zou vinden :+ Als je paard echt alles maar helemaal tot in de puntjes doet voor je :+ Heb ook het idee dat je dan het karakter een beetje weg := En juist al die fratsen die Djuun uitvreet vind ik zo leuk van dr :') Net als dat bedelen (om aandacht, snoepjes etc... ) :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:15

:):) AAAAAAAAAAAAAH ik kan toch helemaal geen 8 maanden meer wachten tot de baby! Ik heb ineens een 'ik wil weten wat het iiiiiiiis!' momentje :') zat op de bijzondere kleuren-paarden-facebook.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:15

:= ik bedoelde ook eigenlijk de foto, die heb ik gemaakt namelijk, vond de foto fantastisch gelukt :D Merrietje op zich oogt nu best leuk, correct gebouwd :)

Snap wat je bedoelt, vind dat ook juist zo leuk, die malle dingetjes. :j
Das geen fijngevoeligheid, das hersenloosheid als je het mij vraagt :(:) Das alleen maar reageren op wat er aangeleerd is ipv begrijpen wat jij verlangt.

Nee hoor, doe mij idd die fratsen dan maar :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:16

_O-

Katja kan me zoooooo voorstellen!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:16

oh haha ja de foto is geweldig! en gelukkig, ik vind mezelf al zo irritant :')

knappe Egyptjes:

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:39

Heb je dat dramatische promo-filmpje van Paradise Arabians wel eens gezien :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:40

Deze dus:

:')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:50

hahahahahaha lekker Amerikaans!