Aaaahaa dan heb ik dus niet goed gegoogled Thank youu Marije voor alle uitleg!! Dan wil ik dus voor beide contoured, bij Desh zonder extra padding en normale lengte, bij Raff langs de ruggengraat padding en dus maatje minie
Ligt niet aan jouw googlen hoor. Termen worden wel 's door elkaar heen gebruikt, wat de een zus noemt, noemt de ander weer zo. Verschilt ook per merk. Dus je kan je lol op
Morgen lekker snuffelen tussen de pads. Centimeter meegenomen want ik moet minimaal 30" hebben, maar ook weer niet te lang, dus dat wordt meten morgen
Haha hooo fijn is zoiets. Wij gaan wellicht toch morgen avond nog snel uurtje naar de Sale. Puur voor kleine dingetjes en wellicht dus een pad voor Desh.
Wat is trouwens de inch maat van jou BM Marij? Ik ga denk van de week Alida eens contacten voor wat info e.d. Is hier trouwens iemand bekend met Debra Sibley zadels? Alice heeft er zo een gekocht en die schijnen ook erg kort te zijn. Vind ze ook waanzinnig mooi.
Canies, de built up is ideaal als ze nog wat moeten groeien in de schouders, er zitten daar extra inlages om op te vullen. Maar ook geschikt voor swaybacked paarden.
Vandaag ritje op t programma. Zin an!
Bimmetje
Geplaatst: 30-12-14 09:37
Canisia, nee ik vind het niet zwaar en ook niet warm. Ik vind ze juist heel fijn. Ze zijn soepel en vormen zich perfect naar de rug. Niet alle dikke pads zijn soepel hoor, ik vind ze vaak heel erg stug en lastig idd. Maar als je ze neemt van de duurdere betere kwaliteits merken, heb je wel degelijk verschil! Soepel!
Bimmetje(weet je naam niet meer ) en Nancy, doen jullie mee tussen de quarters voor de uitdaging of is er een andere reden voor? Ik hoorde namelijk van Arienne dat je bij DRHA wel met een hengst mag starten dat het niet uit maakt wat voor niveau je hebt enz. ik heb gekeken in het regel boek maar niet kunnen vinden.. ook vind ik het wel heel bizar dat de regels van DAWRA en DRHA(NRHA) zo ver uit elkaar liggen, terwijl je eigenlijk dezelfde sport beoefend.. Of lijkt dit maar zo door het regelboek maar gaat het in het echt wel meer op elkaar lijken?
Canisia, een vriendin van mij haar zusje noemde gister jou naam Wel grappig, klein wereldje zo, zij heet Nathalie van Helvoort..
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-14 10:10
DRHA is puur reining en DAWRA, WRAN, PRAB schrijven ook de performance onderdelen zoals western pleasure, trail, versatile, in hand onderdelen, horsemanship, etc, etc uit. En ja bij de DAWRA wordt er helaas (nog) niet veel reining gereden en om dan als reiningruiter steeds in je uppie te moeten starten is natuurlijk geen drol aan. En hoeveel starts heb je bij DRHA? Een boel!
Aha op die fiets!! Okee thanks voor de uitleg! Misschien komt dat ook omdat je bij DAWRA niet gelijk reining mag rijden... dan moet je eerst je punten halen om amateur te worden voordat de reining uberhaupt mogelijk is.. en bij DRHA is dat gewoon een stuk makkelijker... Maar nu is het een stuk duidelijker
Pfff Jes, ik zal hem weer eens meten laatste keer was die maar 1.44 hoog en naar mijn idee is die niet echt verder de lucht in gegaan, denk niet dat die heel groot gaat worden. Maar hoop wel dat die nog wat gaan uitzwaren net als Kerhim dan valt het niet zo op als die zo klein is en daarbij ben ik zelf ook niet heel groot.
Met pads merk je idd heel veel verschil ik heb sinds een aantal jaar een pc air pad en vindt deze geweldig, met de wedstrijden heb ik een neopreen pad met daarover heen me blanket, maar ik vindt dat als ze heel erg gaan zweten dat je zadel gaat glijden. Heb het liefst wol aan de onderkant, maar ze zijn zo duur Moet maar weer eens gaan sparen.
canisia
Geplaatst: 30-12-14 11:08
Jes dit is diegene die ik had voor Shamit, er zat dan langs de ruggengraat volledig extra padding: http://euro-horse.nl/nl/webstore/5/clas ... te-tan/822 Volgens mij een goed merk, maar heb echt direct die blanket eraf gesloopt Groot zwaar ding haha en dan kon ik de pad eronder tenminste ook voor wedstrijden gebruiken. Maar vind het wel altijd mega gaaf staan en je hebt zoveel leuke kleurtjes en patroontjes
@Nicky, er is wel een vrij goede rede, dat je in principe niet als beginner gelijk reining mag starten. Bedoel, "je moet eerst even Amateur worden" is niet even je wedstrijden rijden en je puntjes verzamelen en klaar. Voordat je Amateur niveau bent heb je wel even wat niveau nodig en dat niveau is nodig om een behoorlijke en gecontroleerde reining proef te rijden. En dat is niet alleen je eigen niveau, maar nog veel belangrijker het niveau van je paard. Natuurlijk kan je dat ook zelfstandig thuis leren, met de benodigde lessen, maar men schat zichzelf nogal vaak beter in dan dat hij/zij daadwerkelijk is, waardoor er onverantwoorde situaties op wedstrijden voorbij komen . Vandaar dat reining niet overal direct gestart mag worden.
Edit: Ik heb idd een of twee jaar bij Nathalie in de klas gezeten geloof ik
Ja dat begrijp ik op zich wel. maar je hebt ook verschillende niveau's in de DRHA en ik vind dan dat je gewoon "bij het begin" moet beginnen, als je KNHS start, start je ook geen Z maar begin je bij de B. als ik reining wil rijden, vind ik wel dat er de mogelijkheid moet zijn om daar in te groeien en niet dat ik eerst pleasure of iets dergelijks moet starten voordat ik uberhaupt reining kan gaan starten.. ik vind dat de omgekeerde wereld, tuurlijk begrijp ik dat je niet in de hoogste categorie kan starten maar dat er helemaal geen reining is in het laagste niveau vind ik raar
Arienne bijv mag niet meer laag starten omdat ze al meerdere paarden heeft uitgebracht op hogere niveaus(te recht), als jij 2 paarden in het Z1 heb mag je ook geen B meer starten begin je ook bij de L1... (bijvoorbeeld)
Ik zou ook pas wedstrijden gaan rijden als ik en instructie het goed genoeg vinden voor een wedstrijd.. met mij wel meerdere maar als je er niet in kan groeien is dat apart Of zie ik het verkeerd
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-14 11:22
In de DAWRA beginners klasse wordt wel reining uitgeschreven, ben hierin met Tie gestart. Kijk, met stomme dop op!
Dus gewoon DAWRA starten! Alleen blijft die hengstenregel wel van kracht natuurlijk. Dus misschien een ruin of merrie van iemand anders starten? Ik heb dat met Nour in de Endurance, moet ik als ruiter ook klasse 2 net winst zijn. Dus nu met Tie puntjes rijden.
Okee, maar als je kijkt in het regelboek, staat er niks vermeld over reining in de beginners klasse? En hoe zit dat als je bijv allebei start? Tellen je punten van de DRHA ook voor de DAWRA? Of andersom?
Jaa daar heb ik sowieso aan zitten denken ook om ervaring op te doen in de wedstrijden...
Maar jij gaat met Nour dus zowel western als endurance rijden?
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-14 11:50
Verhip, je hebt gelijk, die is eruit gehaald! Wat vreemd... Toch eens navragen bij de ALV. Zo krijgen we nooit reiners bij de DAWRA.
Ja gaan beide doen. Maar hij is zowiezo nog te jong voor Endurance dus dit jaar alleen western en misschien een enkele keer een classic ridden. Niet met het doel te scoren maar vooral om te scholen, beetje ervaring op te gaan doen.
Hihi, dat bedoelde ik dernet met me opmerking.. Ja ik vond dat ook raar.. want hoe kan je dan ooit wedstrijd ervaring op doen met je paardje... Mijn vraag was toch niet geheel onterecht hihi!
Bimmetje
Geplaatst: 30-12-14 15:45
Gene paniek, gene paniek!!
Bestuursleden, Marije en ik hebben zojuist meteen het regelboek erbij genomen en tot onze conclusie staat daar:
Dus hoezo geen reining in de beginners? Ook de patterns staan er gewoon in. Of begrijpen wij iets verkeerds.
Nicky91
Geplaatst: 30-12-14 15:49
Nou dan heb ik of me bril niet op gehad of het stiekem aangepast haha
Maar dan is het helemaal goed joh!!
EDIT: 21.7.1. ALGEMEEN De klasse Beginners is het niveau waar de elementaire westernwedstrijdsport z’n vorm krijgt. Van de deelnemer en het paard worden de basisgangen en –manoeuvres van de westernsport verlangd, waarbij de nadruk meer ligt op techniek en minder op snelheid van de uitvoering. 21.7.2. ONDERDELEN In de klasse Beginners worden de volgende onderdelen aangeboden: Western Pleasure, Trail, Western Horsemanship, Showmanship at Halter, Hunter under Saddle, Hunter Hack, Hunt Seat Equitation en In Hand Trail.
Reining staat er niet bij...
Bimmetje
Geplaatst: 30-12-14 15:50
Hoe kun je zoiets nou stiekem snel aanpassen.... Dus volgende keer bril en lenzen in
Nicky, we hebben gecheckt en dat klopt idd. Dus we hebben direct de fout gemeld bij de overige bestuursleden, zodat het regelboek weer aangepast kan worden. Bedankt!
Nicky91
Geplaatst: 30-12-14 15:52
Heb het al even ge-edit, er staat in de klasse zelf geen Reining bij Zie mijn berichtje hierboven, ik wist namelijk dat ik het ergens had zitten lezen.. wel apart dat het dus bij het ene stukje wel staat.. andere stukje niet?
<<Als niet geldig beschouwen:D>>
Bimmetje
Geplaatst: 30-12-14 15:53
Als je kijkt bij 5.1 wedstrijdklassen daar staat het dus wel goed.
Ja precies, heeeeeel apart Maar ach ook dat zijn menselijke fouten! Ik blij want dan kan ik tenminste wel gewoon reining starten ook tussen de beginners
Jups i know Helaas pindakaas, komt vanzelf, eerst maar is een paardje zoeken waarmee ik eventueel volgend jaar beginners klasse mee kan rijden Tot ik wel de puntjes heb voor amateur en dan duurt het toch nog even voordat mijn eigen paardje er is Dus tijd zat!