[FOTO][Verzameltopic]Arabieren ITP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:38

Fenneeee schreef:
Mijn verzorg pony Carlo
Is een ruin, En altijd vol met energie, en is heel ondeugend!
*knip*

nou dat kan nooit een volle arabier zijn! :o ;)
Laatst bijgewerkt door Leo op 12-01-10 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Geen foto's quoten!

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 10:15

Nee oke hij is niet vol arabier maar het is wel een arabier kruising nog iets!

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:51

Reden: Maximaal 2 foto's

kussies19

Re: [Verzameltopic]Arabieren ITP (max 2 foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:58

wauw mooie paard in de sneeuw

kimmiepimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:44

Reden: Maximaal 2 foto's

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:17

Ik wilde graag sleeën met een van mn knolle. Maar mn Drum Horse die voor de kar beleerd is werd veelste hyper }:0 Dus moest ik mn woeste jonge arabier maar pakken haha. Zelf even tuig inelkaar geknutseld. Gister met iemand ernaast en de slee los (ik hield het touw vast) geoefend. Vandaag eerst ernaast lopen met de slee vast, longeren, en binnen 10min zat ik op de slee achter mn toppertje aan.
Afbeelding
Vond ook laatst mn halster terug dus even ermee op de foto. (kin touwtje was even improvisatie)
Afbeelding

Rianne84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:57

hier mijn meisje Dahyeemah, 2,5 jaar.

Afbeelding

Afbeelding

Navayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 14:19

De knappe Navayo el Sid :D
Afbeelding
Afbeelding

Fareeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:52

Fareeh in de sneeuw:

Afbeelding

jorik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 14:33

Mijn hengst ASE Nihar el Jary (Jary el jamaal x Anjuli Bai by Mishaal Hp). Hij is nu 1,5 maar al een enorme kerel! Hij zal vanaf 2011 ter dekking staan.

Afbeelding
Afbeelding

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 15:07

Euhm dan is ie net 2 en dan al in de dekdienst? Volgens mij krijg je een flinke boete als je je AV merrie met een hengst dekt die niet aangewezen is voor de dekdienst (als je het veulen wilt registreren bij het avs dan)

Daarnaast hoe wil je garantie geven betreft de dekkingen? Je zit ook nog eens met de vruchtbaarheid van het dier :o

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 16:00

Hey Celes, op zich kan dit wel hoor.
Wij willen evt ook een poginkje wagen met Sahar volgend jaar (eigen merrie). Ter dekking zetten we hem (nog) niet, daarvoor wil ik hem (goed)gekeurd hebben, alleen willen we dus evt eigen merrie met hem dekken :D

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 17:23

Ja eigen merrie kan wel :) maar voor de echte dekdienst zal die eerst goedgekeurd meoten zijn, kan bij dit hengstje dat neit echt achterhalen of deat daadwerkelijk zo is.
En een poging wagen met 2 jarige is heel anders als in dekdienst ;)

Arrggg ken niet typen vandaag, ben computer moe of werk moe hihi

Maral

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 14:31

Afbeelding

jorik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 18:45

Goed even een reactie op de bovenstaande posts.
Hij zal wel degelijk ter dekking staan! Het is heel normaal om met een 2 arige te starten met beperkte dekkingen.
Je betaald ook een boete voor buitenlandse hengsten, niet alleen voor niet goedgekeurde hengsten. Nihar staat NIET bij het avs ingeschreven maar bij het duitse stamboek. Voor je avs betaal je dus zoiezo een boete.
Hij zal goedgekeurd zijn voor het 1e veulen geboren wordt en dan wordt er dus geen boete gerekend voor diegene die een duitse merrie hebben. Diegene die een avs hebben zullen dus alsnog een boete betalen.

Wat betreft een garantie op een goed veulen. Dat weet je ook niet als je met een 3 jarige dekt. Zijn sperma zal gewoon onderzocht worden VOOR hij zijn 1e merrie dekt. Vruchtbaar zijn ze al met 7 maanden. Dus daar zal het niet aan liggen.

Bijna alle hengsten met een bijzondere Pedigree worden al met 2 jaar ter dekking gesteld. Hij zal ook maar beperkt dekken.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 19:31

jorik schreef:
Hij zal wel degelijk ter dekking staan! Het is heel normaal om met een 2 arige te starten met beperkte dekkingen.
Je betaald ook een boete voor buitenlandse hengsten, niet alleen voor niet goedgekeurde hengsten. Nihar staat NIET bij het avs ingeschreven maar bij het duitse stamboek. Voor je avs betaal je dus zoiezo een boete.
Hij zal goedgekeurd zijn voor het 1e veulen geboren wordt en dan wordt er dus geen boete gerekend voor diegene die een duitse merrie hebben. Diegene die een avs hebben zullen dus alsnog een boete betalen.

Wat betreft een garantie op een goed veulen. Dat weet je ook niet als je met een 3 jarige dekt. Zijn sperma zal gewoon onderzocht worden VOOR hij zijn 1e merrie dekt. Vruchtbaar zijn ze al met 7 maanden. Dus daar zal het niet aan liggen.

Bijna alle hengsten met een bijzondere Pedigree worden al met 2 jaar ter dekking gesteld. Hij zal ook maar beperkt dekken.

Even een correctie, wanneer men dekt met een hengst die geregistreerd is in een land waar ze geen HK kennen, betaal je bij registratie GEEN boete! ;)

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 19:56

sherif schreef:
jorik schreef:

[/quot

Even een correctie, wanneer men dekt met een hengst die geregistreerd is in een land waar ze geen HK kennen, betaal je bij registratie GEEN boete! ;)

Hoe zullen ze dat dan nu gaan doen met die "boete"....aangezien we nu in NL geen HK meer hebben zoals we die voorheen hadden....

jorik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:10

Hej Natas, Ik heb helaas WEL een boete betaald! Dit was overrigens voor het afschaffen van de Hk

Maar het zou opzich geen slecht punt zijn om dat nu Zeker te gaan doen op het moment dat je dekt met een niet geregistreerde hengst, Niet ten nadelen van mijn eigen paard, maar vind dat geen slecht id.

Maar denk dat we weer verder moeten met waar het topic voor bedoeld is.

Soowfii3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:42

ik heb een arabiertje!
foto's van in het begin toen ik hem had naar recenter toe.
toen was hij zelf nog niet van mij ;)
Afbeelding
mijn mooie schat
Afbeelding
zelf al op straat! (ik weet zijn hoeven zien er niet uit , maar de hoefsmid moest toen nog komen)
http://i56.tinypic.com/1191cmx.jpg
zelf al aan de teugel!!
http://i56.tinypic.com/314tqud.jpg
Antares en ik (voor het eerst met z'n nieuwe hoofdstel en zadeldoek)
http://i52.tinypic.com/29nt7ib.jpg
ik op Antares , het lijkt of hij vliegt ^^
http://i53.tinypic.com/2w36hw9.jpg
hij is echt zo schattig :p
http://i52.tinypic.com/fwr986.jpg
nu ga ik best stoppen , ik zou veel foto's kunnen erop zetten ;).
wie nog foto's wilt , stuur me dan een pb ofzo.
x Sofieee
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 10-11-10 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Maximaal 2 foto's zichtbaar, de rest als link

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 23:26

jorik schreef:

Jorik,
Je hebt daar een lekkerstuk staan <3 :D
Ik ben reuze benieuwd wat die gaat door fokken :D ;)
Dit is wel een voordeel als je hem laat dekken met 2, dan weet je het jaar erop wat die voortbrengt.
Helaas wilt men eerst een fok produckt zien van je hengst. Dit is de idiale kans.
Dan heb je die boete voorlief. Jorik test zijn hengst dus komt het helemaal in orde.
Wij wensen je alvast heel veel succes en zijn super benieuwd naar de baby's :D

xSamantha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:47

Mooie Paardjes!, sommige kan ik niet zien, staat er alleen : afbeelding

Mijn paardje is ook "halfbloedje" Vosje, halfbeen wit achter, witte bles, en 3 kleur manen&staart,

Al 15 Jaartjes,

(Weetniethoefoto moet doen met URL., (Zit nog niet zo lang op bokt.nl) p.s. wat is een url? (ben nog jong xP)

groetjes,
Samantha...

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:05

@Jorik: wat een lievertje

jorik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:01

Dank je wel!
Hij is in het echt nog veel liever. Het is een enorme knuffelkont en super braaf! Vind niks eng en vertrouwd je blind ookal kent hij je niet.
Hij is echt enorm makkelijk! Heeft duidelijk het karakter van zijn moeder.

Hier nog een fototje.
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:08

Afbeelding

Laat het strikje maar zitten.
Wauw wat een lekkerding <3 <3

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:26

Wat een plaatjes zeg!!!