Miran, dit topic is wel wat voor jou:
[VSW] Paarden die altijd op stal staan?
Ik zit het werkelijk waar met open mond van verbazing te lezen 
Citaat:
Maar welke levensbehoeftes mist een paard wat op stal staat dan?
Krijgt toch ook eten, water, beweging? Een paard wat op de wei staat staat ook 9/10 keer stil met zijn neus in het gras..
Welke plaat heeft zo iemand voor z'n kop, word er gewoon een beetje verdrietig van 
Ik ben meerdere malen voor het welzijn van m'n paard, dus niet voor mezelf! verhuisd van stal, helaas kunnen ze door de kleigrond bij ons ook 's winters niet de wei op, tenzij er sneeuw ligt of als het heeft gevroren, dat gebeurd dan ook. Verder hebben ze hun stal met uitloop en via de uitloop hebben ze contact met andere paarden. Tevens worden ze 's winters een poos buiten gezet in de bak of roundpen, samen met hun vriendje, is het mooi weer dan staan ze daar best een poos, bij regen wel minder lang, maar daar lijk je ze dan ook niet echt een plezier mee te kunnen doen...
24/7 het hele jaar rond op stal (en dan vaak een binnenstal die met een beetje "geluk" geen tralies heeft, dus een blinde muur) ophokken, het zou niet bij me opkomen. Als ik alleen maar op zo'n stal zou kunnen staan, zou ik m'n paard verkopen...