Waar komt jouw arabier vandaan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wennie

Re: Waar komt jouw arabier vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:27

ArabianRanch schreef:
wennie schreef:
Ik heb sinds kort een arabiertje staan die gefokt is door Arabian Ranch. Een heerlijke tuttebel Lachen

Welke AR is dat ? Bloos AR Rayna Sivmena ?

Dat is idd die AR Tong uitsteken Heeft ook hier op bokt.nl te koop gestaan.
We gaan haar van de zomer inrijden Pling

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 15:42

Onze eerste hebben wij als jaarling bij de fam.Moonen gekocht.Rajzcek Haras Thadia....geen dag spijt van gehad,helaas zijn de eigenaren overleden.Onze tweede is door Flaxman geimporteerd uit Engeland,ook een mooi en lief dier.NIET door Flaxman gefokt!!Maar als je een Arabier zoekt...goede stoeterijen zijn er echt wel hoor.Ik zou er geen probleem mee hebben iets te vinden,maar ik wens je heel veel succes met het zoeken naar je droom Arabier. Pling

sofie123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 16:51

Ik heb op 4 februari Mourad gekocht! Vrijdag gaan ze hem brengen naar de manege waar ik rij. De mensen van wie hij eerst was hebben hard gewerkt en erg hun best gedaan de laatste 2 weken! Het bijten is verminderd, bokken doet hij bijna niet meer en hij springt zoals het hoort. Op mijn profiel staat al een foto van hem. Vrijdag of zaterdag zal ik dan foto's maken op de manege Knipoog . Zijn volledige naam is Ibn Ibn Mourad ( zoon van Ibn Mourad), hij is 4 jaar ( in februari 4 geworden), Egyptisch gefokt en +/-156 cm.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:55

vossebier schreef:
Ik heb paparazzi bij de kossack stud vandaan! http://www.kossack.com ,
ze hebben ook een sales list op hun website staan. Ik ben erg blij
met hem, hij is precies wat ik zoek (zie profiel).

groetjes en succes Lachen

De overovergrootmoeder van mijn arab komt daar vandaan. Mijn arab is een kleinzoon van Arabah Abbah gefokt uit Furno Karpassia, door een prive fokker.

fhjarabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 18:05

sofie123 schreef:
Ik zoek een grote maat voor in de sport, maar blijkbaar is de keuze nogal schraal omdat er onmiddelijk zoveel vantussen vallen. Waar vind je tegenwoordig nog van die beleerde arabieren die tekoop staan, de meeste zijn amper 2 jaar oud. Vandaar het topic, zodat ik weer wat inspiratie heb Knipoog .

Hoi hoi,

je moet aurid even bellen ik weet dat hij nog een heel goed gereden arebisch merrie te koop heeft staan en anders weet hij vast nog wel een goede te staan.

fhjarabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 18:15

Temp schreef:
sofie123 schreef:
Die mensen bij http://www1.kossack.com/ hebben blijkbaar wel veel paarden tekoop. Ik ga proberen mijn vader te overtuigen er eens naartoe te gaan Haha! . Ik heb vorige week gereden op een bijna 6-jarige ruin en daar was ik heel tevreden over. Het enige waar ik mee zit is dat het een schimmel is. Deze gaat pas over een tijdje wit worden (op 15-jarige leeftijd). Ik zal hem daarvoor niet afschrijven maar ik zit er toch een beetje mee Bloos .

Haha, dit is precies wat mij is overkomen! Ik wilde alles behalve een schimmel, echt alles, en absoluut niet dat ik een schimmel zou nemen. Tja je raadt vast wel waar ik mee thuis ben gekomen Haha! Als je eenmaal je droompaard hebt gevonden, dan maakt de kleur echt niet meer uit...

helemaal mee eens. Ik wou ook absoluut geen schimmel, maar mijn eerste arabische merrie was dus een schimmel. Ik was op slag verliefd! en nogsteeds hoor. ze staat nu 8 jaar bij mij op stal en nog elke dag kijk ik vol bewondering naar haar als ik haar zie.

Ik heb mijn eerste arabier bij Gilly en Brigitte gekocht, maargoed die zijn er niet meer dan. en mijn 2de merrie heb ik gekocht bij Arabian Fantasie bij chris en abigail. een echt aanrader die hebben vaak goede rijpaarden staan. zag dat ze nu ook weer een goed hengst hebben staan (kan ook geruind worden)

en de 3de vreemde merrie heb ik bij fam. Treadwell gekocht.

Tja en alle andere arabieren heb ik zelf gefokt.

fhjarabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 18:24

AafkeB schreef:
Maar een bruinschimmel kan later weer bruine vlekjes krijgen, soms zó veel dat het weer bruin begint te lijken.

jep is ook met mijn schimmel gebeurt. ze word nu 15 en is nu zo sterk vliegenschimmel aan het worden dat het weer in de zomer bruin lijkt

rachillover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 14:06

Mijn mooie vosmerrie ( Lill Sham x Rachanie ) heb ik ook gekocht bij Nibble Star Stables, zij was ook gefokt voor de rensport, heeft een paar keer op de baan gelopen maar was hier te nerveus voor. Nu word ze dressuurmatig gereden. Het is echt mijn meissie en ik zou ze voor geen goud meer willen missen!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 17:07

Hoe heet je paard?

arabianpride

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 18:45

mijn ruin heb ik als 3-jarige zelf ingereden en getraind voor de renbaan, toen de eigenaar er mee wilde stoppen heb ik hem overgenomen. hij is nu bijna 11

mijn hengst heb ik bij arabian fantasie gekocht, mijn vriend en ik gingen voor een jonger paardje kijken en toen we er waren en hem zagen hoefde we niet echt lang na te denken.

rachillover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 23:23

griebels schreef:
Hoe heet je paard?

Agar's Racil Star

Ashana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 08:23

mijn arabier heb ik gekocht in alphen
ik heb een volbloed egyptisch arabiertje Haha!
genaamd Lar ashana

sofie123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 17:03

Ik weet het niet goed meer. Zoals jullie misschien al wisten heb ik Mourad weg moeten doen na 7 dagen omdat hij zwakke pezen bleek te hebben ( er werd na 3 dagen een dierenarts bijgehaald omdat hij mankte). Nu ben ik weer opzoek Boos! . Weet er niemand een paardje staan tussen de 3 en de 7 jaar waar al wat mee gedaan is ( doorgereden is geen must) , grotere maat, met papieren?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 19:07

rachillover schreef:
griebels schreef:
Hoe heet je paard?

Agar's Racil Star

Gefokt door margje van de starre en de vader Agar's Habi?

rachillover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:49

Gefokt door margje van de starre en de vader Agar's Habi?[/quote]

Wel gefokt door Margje, maar haar vader is Lill Sham...

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:39

Wij hadden eerst een Arabier Safari Sweetheart (v.Safari) en die hebben we uit Amerika gehaald, bij mijn tante die arabieren hobby fokt in North Carolina. Helaas is deze merrie in 2003 overleden.
Onze merrie nu, Elmar's Florence (v. Anthal) hebben we via internet op marktplaats of speurders gevonden. Florence hebben we gekocht van een vrouw die haar net een jaartje had maar ging verhuizen naar buitenland.

monicavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:21

hoi sofie,

als ik het goed heb, dan ben jij samen met je vader samen wezen kijken naar mijn merrie safiera( roepnaam shakira)! zondag 18 maart komen wij haar brengen, en ik hoop dt je veel plezier van haar mag beleven en natuurlijk ook andersom. tot zondag groetjes monica

sofie123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 19:43

Dankje Monica! Ik ben erg blij met haar Bloos . Het is echte en schat van een merrie! Ik kan niet wachten tot het zondag is...

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:30

hoi,
M'n Ruin is gefokt door een hobby knutselaar J.Koopmans genaamd...m'n hengst is gefokt bij A.R. .........en m'n meiden komen bij Josje Mierop van Arabian Stars vandaan Lovers !
Iedereen veel plezier met z'n dieren en bieren!
gr,sas.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 10:26

*Flaxman`s Sherif gefokt door: Flaxman Arabians te Belgie (wordt zondag verkocht)
*Pladykt** gefokt door Th. van Nieuwenborg te Nederland
*Khaliq Galvan gefokt door Khaliq Arabians (Antje Kleimann-Knappmann) te Duitsland
*Alishai Salam gefokt door Dana & Bob Treadwell te Nederland

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 11:34

Pladykt hebben jullie toch niet rechtstreeks van de fokker vandaan?

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 11:41

Djilan schreef:
Pladykt hebben jullie toch niet rechtstreeks van de fokker vandaan?

nee dat klopt, Pladykt hebben we gekocht van Ingrid Lenders-Backus Knipoog (zij heeft hem op jonge leeftijd gekocht van de fokker)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 12:03

Ah toch Lachen Ik ben daar vorig jaar wezen kijken naar een dochter van Pladykt, laatste arab die ze hadden staan. Hele leuke merrie Ja , maar ik vond Bliksem van Zahlina toch leuker Lachen

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 12:05

Mijn arabier Azukar komt van Arabian Fantasy, ik heb hem niet rechtstreeks van de fokker gekocht. Hij heeft eerst 2 jaar bij een vrouw op het land gestaan voordat hij bij mij kwam.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 12:24

Djilan schreef:
Ah toch Lachen Ik ben daar vorig jaar wezen kijken naar een dochter van Pladykt, laatste arab die ze hadden staan. Hele leuke merrie Ja , maar ik vond Bliksem van Zahlina toch leuker Lachen

inmiddels is deze dochter verkocht (de eigenaresse is onlangs bij ons geweest om even kennis te maken met Pladykt) Knipoog