Kort of lang?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CtjeLief

Re: Kort of lang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:21

hierin verschillen onze meningen dan Knipoog

Ik heb jaren lang allerlei paarden gereden en verzorgd en gehad,
maar sinds ik in aanraking kwam met de arabier, zou ik nooit meer een ander ras willen, en ik vind dat de arabier wel degelijk erg specifieke karaktereigenschappen heeft! (misschien zul jij dat ook vinden zodra je met meerdere arabieren in contact komt?)
wat mij betreft kun je met geen enkel ander ras zo'n contact hebben als met een arabier.. maar goed.. das mijn mening Bloos Knipoog
(weet dat veel arabierenliefhebbers deze met mijn delen)

maar ontopic: arabisch volbloed : dus ZEKER lange manen! (een fries kortwiek je toch ook niet? Tong uitsteken )

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:24

GHVAVJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:12

ara's hebbn het meestal lang..
maar als je uit gaat komen op wedstrijden..
dan is het kort mss amkkelijker

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:14

Ik ben die van Silence ook aan het laten groeien. Hij had van die hele korte manen toen hij kwam, maar lange vind ik toch wel mooier.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:15

gewoon lang.
is veel mooier.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 15:25

Tja, lang natuurlijk. Maar niet alleen omdat ik dat persoonlijk veel mooier vind staan maar ook omdat het paard die manen niet voor niets heeft! Als je 'm kortwiekt heeft hij een wapen tegen de vliegen minder. En daarom vind ik dus eigenlijk dat ALLE paarden en ponies lange manen zouden moeten hebben! En dan tijdens een wedstrijd in een mooie hengstenvlecht (of los, als dat volgens de rasstandaard zo hoort).

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 12:03

CtjeLief schreef:
Citaat:
is het een echte 100% arabier, of een n.r.p.s? als ik zo kijk naar de pony, en hals enzo van de pony zou ik ze mooi kort maken de manen, staart en beentjes opscheren.. moet je kijken wat een mooie sportpony je tevoorschijn toverd...

een arabier is een paard.. Bloos
en staart opscheren?? dat vind ik echt afschuwelijk lelijk, bij een arabier horen mooie lange manen en staart, koop anders een NRPS ofzo zou ik zelf zeggen..

Dan moet dit dus onder pony vallen, aangezien dit geen volle is Clown
3/4 deel toch Laura?
Ik vind toch dat je ze lang moet laten Haha! Veeeeel mooier Ja

Amirah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 23:34

Lang!

11a11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 23:35

ik zou ze ook lang laten dat vind ik veel mooier
en met wedstrijden kan je wel invlechten Haha!

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 16:44

Lang! Veel mooier.

ankie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 17:06

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 17:08

korte manen vind ik het mooist bij iedere pony behalve bij een fries.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 18:07

Arabisch volbloed is een paard...

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 18:09

kort, staat veel vlotter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 18:12

kort, ik vind arabieren hebben van die dunne spriet manen en dus is kort veeeel mooier!!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:00

Citaat:
ik vind arabieren hebben van die dunne spriet manen

ze hebben juist mooie lange zijde-achtige haren (de meeste), daarom is het juist zo elegant bij een arabier om ze lang te laten..
ik vind het zo zonde om ze te trekken bij dit ras..!! zelfde als bij een fries..
zeker als je een rastypische arabier hebt is het echt het mooiste lang, maar als je geen rastypische arabier hebt maakt het ook niets meer uit inderdaad, in NL hebben we een hoop nrps achtige volbloeden, daar kunnen ze inderdaad wel bij worden getrokken.. zien er toch al nauwlijks arabisch uit..

(maar als je ze dan trekt is het laatste beetje arabische er wel echt af Bloos )

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 23:39

CtjeLief schreef:
Citaat:
maar als je geen rastypische arabier hebt maakt het ook niets meer uit inderdaad, in NL hebben we een hoop nrps achtige volbloeden, daar kunnen ze inderdaad wel bij worden getrokken.. zien er toch al nauwlijks arabisch uit..

(maar als je ze dan trekt is het laatste beetje arabische er wel echt af Bloos )

Clown Knipoog

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 11:25

Citaat:
in NL hebben we een hoop nrps achtige volbloeden, daar kunnen ze inderdaad wel bij worden getrokken.. zien er toch al nauwlijks arabisch uit..

Waar slaat dit nou weer op,

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 13:26

nou.. op de waarheid dacht ik zelf? Is toch algemeen bekend dat er veel nrps uitziende volbloeden rondlopen in NL, die zien er toch al weinig arabisch uit, dan vind ik het zelf niet meer zo'n probleem dat de manen daarbij getrokken worden, in tegenstelling tot bij rastypische volbloeden, dan vind ik het gewoon doodzonde..

INSPIRATION

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 14:48

Lauss schreef:
CtjeLief schreef:

zijn karakter zal zo bijzonder zijn OMDAT ie een volbloed arabier is.. Knipoog

Pff nee dat vind ik echt grootse onzin Haha!
Een karakter ligt niet specefiek aan een ras. Een ras zal wel bepaalde karaktereigenschappen hebben, maar lief of gemeen/knuffelig of afstandelijk/betrouwbaar of onbetrouwbaar, ik denk dat dat aan het paard zelf ligt, niet aan het ras.

Ik heb voor Boy 2 hele speciale paarden mogen kennen, en dat waren een New Forest merrie & een tinkerruin. Niets in de buurt van een arabier dus... Knipoog

inderdaad, hoe een paard zijn/haar karakter is hangt echter niet af van het ras. Er zullen vast ook veel arabieren zijn die niet zo lief zijn. Vork

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 15:17

Lang laten omdat hij arabier zou zijn is niet van toepassing.

Boy is arabier x dartmoor geloof ik en daarom is ie toch een nrps als ik het goed begrijp?

als ik jou was laus, zou ik ze een keertje kort doen, en dan aangroeien, want hij heeft nu best dun haar, misschien dat het dan wat voller terug groeit Lachen

Anka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 18:09

mooi paardje heb je zeg! Knipoog
lang !!

grtj

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 18:26

CtjeLief schreef:
Citaat:
ik vind arabieren hebben van die dunne spriet manen

ze hebben juist mooie lange zijde-achtige haren (de meeste), daarom is het juist zo elegant bij een arabier om ze lang te laten..
ik vind het zo zonde om ze te trekken bij dit ras..!! zelfde als bij een fries..
zeker als je een rastypische arabier hebt is het echt het mooiste lang, maar als je geen rastypische arabier hebt maakt het ook niets meer uit inderdaad, in NL hebben we een hoop nrps achtige volbloeden, daar kunnen ze inderdaad wel bij worden getrokken.. zien er toch al nauwlijks arabisch uit..

en toch heb ik heel wat volbloed arabiertje's gezien en ik vind die manen er werkelijkwaar niet uitzien! Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:08

CtjeLief schreef:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik Boy er toch echt uit vind zien als zijn vader, Baccarat. En als je dat geen echte arabier kan noemen.. Vork

Nerootjeh schreef:
Lang laten omdat hij arabier zou zijn is niet van toepassing.

Boy is arabier x dartmoor geloof ik en daarom is ie toch een nrps als ik het goed begrijp?

als ik jou was laus, zou ik ze een keertje kort doen, en dan aangroeien, want hij heeft nu best dun haar, misschien dat het dan wat voller terug groeit Lachen

Nee je hebt het niet goed begrepen Lachen

Boy is va x half arabier.
Arabieren hebben geen volle manen, ook niet als je ze eerst afknipt.
En zover ik weet groeien hun manen ook niet echt zo snel, dus dan zijn we weer een tijd verder.

Beslissing is gemaakt, het blijft gewoon lekker lang op zn arabiers Cool

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:16

bedoelde er niet mee dat JOUW paardje er niet rastypisch uitziet hoor...... Knipoog