Arabieren Contactpaarden??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsje_

Re: Arabieren Contactpaarden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 09:57

Jullie hebben het wel allemaal over arabieren, ze zullen best een eigen karakter hebben, maar hebben jullie hiervoor ook wel eens andere paarden gehad, de TS heeft het al over fokken in de familie, dan heb je toch ook niet echt een kwpn (om maar even een ras te geven) gehad, of hebben jullie voor dat jullie de arabieren hebben gekregen allemaal 10 jaar een ander paard gehad?

(nee, ik heb nognooit opeen arabier gezeten of er mee omgegaan.)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 10:04

Ja ik ben jaren met andere paarden omgegaan, heb ook met springpaarden gewerkt voor lange tijd. Ik heb pas sinds 2004 arabieren en ik wil nooit meer anders

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 11:01

bij mij precies hetzelfde, wij hebben in de familie meerdere paarden, fries, gelders tuigpaard, new forest, shetlander enz, jaren op kwpners en bwpers gereden, totdat ik in aanraking kwam met arabieren, na de arabieren zijn er nooit meer andere rassen op het erf gekomen...

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:04

Ik heb altijd op andere rassen gereden, maar was al wel verliefde op de arab, dus tsja...
Er komt bij mij nooit meer een ander ras in hoor!!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 11:14

ik zou geen ander ras meer willen, al kreeg ik hem kado! mijn hart ligt sindsdien bij de arabier en weet dat ik die connectie niet bij een ras kan vinden.. eenmaal in aanraking met de arab zorgt voor een ongeneeslijk aribitus-virus.... ROFL

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:18

Denk dat je zelf nog niet in aanraking bent geweest met de peruaanse paso....Jee wat een geweldig ras.
Ze zijn hondstrouw en gaan echt voor hun baas. Geweldig ras.... Heel anders dan mijn andere paardje, ook een schat maar zeker geen paso.....

Ik zou niet anders willen Haha!

Once a paso, always a paso.....

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:35

Ik heb zelf een tinker,maar contact krijgen ermee duurde bij mij erg lang.
Oppervlakkig is hij aardig tegen iedereen,ik kan nu pas echt zeggen na 4 jaar dat we
een hele goede band hebben die niet meer weggaat.

Mijn andere liefde is en blijft,de arabieren,mijn zus en nichtje hebben ereen, en eerder mijn nichtje
ook al,je heb daar veel sneller contact mee.
Ik vind het heerlijk dieren. Haha!

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:48

Ook ik had vóór mijn Arabierentijd met alles wat gehad, behalve een Arabier. Dus het is niet zo dat ik alleen in aanraking ben geweest met dit ras, eigenlijk juist niet. Ik ben gek op alle dieren, dus ook alle rassen. Maar voor mij is een Arabier echt heel bijzonder, niet omdat ik er eentje heb. Ik denk dat je het zelf moet ervaren, en dan wel begrijpt wat wij bedoelen... Knipoog

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:09

Arabisch volbloeden staat nu eenmaal bekend om hun intelligente/beminnelijke en zachtaardige mensgerichte karakter (dit is oa ook een raskenmerk van dit ras), door dit gegeven onderscheid het arabisch volbloed ras zich van andere rassen! Hierdoor is communicatie tussen en mens en dier eerder merkbaar dan bij andere rassen, dit neemt natuurlijk niet weg dat je geen goede band kan opbouwen met een ander ras! Knipoog

Alle mensen die ik heb leren kennen in het Arabisch Wereldje, zijn het met 1 ding eens: eens een Arab altijd een Arab! Knipoog

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:18

sherif schreef:
Arabisch volbloeden staat nu eenmaal bekend om hun intelligente/beminnelijke en zachtaardige mensgerichte karakter (dit is oa ook een raskenmerk van dit ras), door dit gegeven onderscheid het arabisch volbloed ras zich van andere rassen! Hierdoor is communicatie tussen en mens en dier eerder merkbaar dan bij andere rassen, dit neemt natuurlijk niet weg dat je geen goede band kan opbouwen met een ander ras! Knipoog

Alle mensen die ik heb leren kennen in het Arabisch Wereldje, zijn het met 1 ding eens: eens een Arab altijd een Arab! Knipoog

That's just the way it is! Knipoog

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 14:55

Ik blijf eraan twijfelen Knipoog, maar ik ben wel eventueel bereidt om me te laten overtuigen Knipoog

Ik heb nog nooit een echte arab meegemaakt, dus ik als ik een keer bij iemand langs mag komen *LOL*

Dan zie ik het misschien wel Lachen

Maar ik blijf bij mijn mening, met meerdere paarden kun je een band opbouwen, naar mijn mening heb ik ook een band met mijn paard. Hij merkt het als ik verdrietig ben, eist ook zijn knuffels op en ik kan er alles mee Knipoog

Onder het zadel is het een ander verhaal, dan wil ie nog wel is de draak uithangen Clown

en mijn paard is grotendeels welsh en de overige procent arabier, misschien zit daar het verschil dan Clown

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 14:57

nogmaals: niemand zegt dat je geen band met een ander paard kunt opbouwen, natuurlijk kan dat! maar het zal nooit zo intens en gevoelig zijn als met een arabier..

verschil met volbloeden is dat halfbloeden vaak heter en drukker zijn, en ze missen de gevoeligheid en intensiteit van de volbloed..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 15:02

Nou, ik ben het er niet mee eens. Wij hebben ook een arabisch volbloed. Maar ik merk geen verschil met andere paarden. Ze zijn lief, maar niet anders dan andere paarden.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 15:04

lijkt me sterk maar ok, je hebt uitzonderingen, wat voor bloed heeft je av dan? (boevendien is niet iedereen aangelegd voor het omgaan met een AV! je hebt het of je hebt het niet...)

vind trouwens de beschrijving van het avs ook wel tekenend voor het ras:

Algemeen bekend en veelvuldig beschreven zijn het goedaardige temperament en het beminnelijk en zachtmoedige karakter van het Arabische Volbloedpaard. Dit komt tot uiting in zijn genegenheid voor de mens, gepaard gaande met een bijzonder goed leervermogen en hoge prestatiebereidheid.
Andere positieve eigenschappen als verdraagzaamheid, gehoorzaamheid tegenover bekenden, onverschrokkenheid, moed en reactiesnelheid worden ten zeerste gewaardeerd.

Amen...Afgod

(ze zijn WEL DEGELIJK anders dan de andere rassen..)

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 15:07

griebels schreef:
Hengsten zijn zo ie zo meer mensgericht Ja
Maar heb je al eens een arabhengst mee mogen maken?

Helaas niet. Maar ik kan me er iets bij voorstellen Haha!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 15:11

Haha, wat een eindeloze discussie.
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn vrouw ook niet te overtuigen is hoor, maar ja, om nu te zeggen dat die echt met Dhari omgaat... Ze hebben wel een band, Dhari hinnikt vrolijk naar haar, wil bij haar in de buurt zijn en is heel lief naar haar toe, maar ja, ze is zelf eigenlijk te bang om iets te doen (daar behoort zelfs vasthouden op de weg toe (?))

Ik ben van mening dat je er eerst goed mee moet omgaan en dan je oordeel pas kunt vellen, haha

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 15:13

vind het jammer dat er wordt gezegd dat je met arabisch paarden meer contact heb als met bijvoorbeeld friezen of kwpners.
Toevallig verzorg ik een arabier (volbloed) en een kwpn paardje. En ze hebben allebei hun trekjes. De kwpn heb je ook echt contact mee. Je kan aan haar zien als ze beledigt is of als ze knuffels wilt hebben. Ze is ook heel erg mensgericht.
De arabier is ook echt heel erg mensgericht, maar hij heeft het minder op knuffels enz als wat de kwpner heeft.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 15:23

Als ik hoor hoe de AV hier wordt beschreven moet ik gelijk denken aan mijn eigen merrie, precies dezelfde karaktertrekken, zo ontzettend gevoelig en mensgericht, zo speels en zo knuffelig. Lovers

't Is alleen wel een QH. *LOL*

No offence richting AV liefhebbers, fijn dat jullie blijkbaar zo blij zijn met jullie paarden. Vroegah was ik helemaal AV leip, ik moest en zou een AV hebben, tot ik d'r eentje ontmoette. 't Was een hartstikke lief dier daar niet van, maar nee, 't was absoluut niet wat ik van de AV verwachtte na al die geweldige verhalen. Heb 'm een jaar lang meegemaakt, hij was ontzettend lief, zou nooit een vlieg kwaad doen, maar 't was toch net dat ene dat hij niet had. Dat ene wat jullie hier omschrijven, en wat ik terug zie in mijn eigen merrie. Knipoog

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 15:33

Olle schreef:
vind het jammer dat er wordt gezegd dat je met arabisch paarden meer contact heb als met bijvoorbeeld friezen of kwpners.
Toevallig verzorg ik een arabier (volbloed) en een kwpn paardje. En ze hebben allebei hun trekjes. De kwpn heb je ook echt contact mee. Je kan aan haar zien als ze beledigt is of als ze knuffels wilt hebben. Ze is ook heel erg mensgericht.
De arabier is ook echt heel erg mensgericht, maar hij heeft het minder op knuffels enz als wat de kwpner heeft.

ook de KWPN-er is ontstaan door inmenging van het Arabisch Volbloed ras Knipoog

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 15:36

Ik zeg ook niet dat de arabische volbloed niet super is, want ik vind het ras echt heel gaaf. Maar ik heb al een aantal keer hier gelezen dat de kruizingen heter zijn en dat alleen de volbloed zo mensgericht is. Waarschijnlijk verkeerd gelezen dan.
Maar goed ik vind dat elk paard, elk ras iets heeft. Ze hebben allemaal hun eigen aparte karakter

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 15:41

sherif schreef:
Olle schreef:

ook de KWPN-er is ontstaan door inmenging van het Arabisch Volbloed ras Knipoog

Alle paarden hebben inmeningen van het arabisch volbloed ras Knipoog

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 15:44

Olle schreef:
Ik zeg ook niet dat de arabische volbloed niet super is, want ik vind het ras echt heel gaaf. Maar ik heb al een aantal keer hier gelezen dat de kruizingen heter zijn en dat alleen de volbloed zo mensgericht is. Waarschijnlijk verkeerd gelezen dan.
Maar goed ik vind dat elk paard, elk ras iets heeft. Ze hebben allemaal hun eigen aparte karakter

inderdaad elk ras heeft zo zijn eigen rastypische kenmerken! Alleen zweert het merendeel hier bij een Arabisch Volbloed (maar dat is toch ook logisch dit onderwerp staat in een sub-forum: Arabisch Volbloeden) Knipoog

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 15:45

[/quote]

ook de KWPN-er is ontstaan door inmenging van het Arabisch Volbloed ras Knipoog[/quote]
Alle paarden hebben inmeningen van het arabisch volbloed ras Knipoog[/quote]

ALLE PAARDEN, nee helaas dat is niet juist!!

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 15:49

Laten we zeggen het grootste gedeelte wel Ja

_Mir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 15:53

Heb niet alles gelezen want zit op het werk Vork, maar wil toch ff reageren (lees vanavond wel ff). Ik heb jaren gewerkt bij The Kossack Stud en had daarvoor ook altijd een vooroordeel over arabieren. Inderdaad druk, vel, nerveus etc. Ik ben daar zeker op terug gekomen. Het zijn geweldige dieren om mee te werken!
Maar: ik heb zelf sinds kort een draver en heb nog nooit zo'n relaxed, lief en braaf dier gezien. Nergens bang voor, een grote knuffel, maar ook lekker pittig.
Ik weet dus dat arabieren iets bijzonders hebben, maar ben ook super blij met m'n draver!