Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

sherif schreef:Arabisch volbloeden staat nu eenmaal bekend om hun intelligente/beminnelijke en zachtaardige mensgerichte karakter (dit is oa ook een raskenmerk van dit ras), door dit gegeven onderscheid het arabisch volbloed ras zich van andere rassen! Hierdoor is communicatie tussen en mens en dier eerder merkbaar dan bij andere rassen, dit neemt natuurlijk niet weg dat je geen goede band kan opbouwen met een ander ras!![]()
Alle mensen die ik heb leren kennen in het Arabisch Wereldje, zijn het met 1 ding eens: eens een Arab altijd een Arab!
, maar ik ben wel eventueel bereidt om me te laten overtuigen 

griebels schreef:Hengsten zijn zo ie zo meer mensgericht
Maar heb je al eens een arabhengst mee mogen maken?

Olle schreef:vind het jammer dat er wordt gezegd dat je met arabisch paarden meer contact heb als met bijvoorbeeld friezen of kwpners.
Toevallig verzorg ik een arabier (volbloed) en een kwpn paardje. En ze hebben allebei hun trekjes. De kwpn heb je ook echt contact mee. Je kan aan haar zien als ze beledigt is of als ze knuffels wilt hebben. Ze is ook heel erg mensgericht.
De arabier is ook echt heel erg mensgericht, maar hij heeft het minder op knuffels enz als wat de kwpner heeft.
sherif schreef:Olle schreef:vind het jammer dat er wordt gezegd dat je met arabisch paarden meer contact heb als met bijvoorbeeld friezen of kwpners.
Toevallig verzorg ik een arabier (volbloed) en een kwpn paardje. En ze hebben allebei hun trekjes. De kwpn heb je ook echt contact mee. Je kan aan haar zien als ze beledigt is of als ze knuffels wilt hebben. Ze is ook heel erg mensgericht.
De arabier is ook echt heel erg mensgericht, maar hij heeft het minder op knuffels enz als wat de kwpner heeft.
ook de KWPN-er is ontstaan door inmenging van het Arabisch Volbloed ras
Olle schreef:Ik zeg ook niet dat de arabische volbloed niet super is, want ik vind het ras echt heel gaaf. Maar ik heb al een aantal keer hier gelezen dat de kruizingen heter zijn en dat alleen de volbloed zo mensgericht is. Waarschijnlijk verkeerd gelezen dan.
Maar goed ik vind dat elk paard, elk ras iets heeft. Ze hebben allemaal hun eigen aparte karakter
[/quote]
[/quote]
, maar wil toch ff reageren (lees vanavond wel ff). Ik heb jaren gewerkt bij The Kossack Stud en had daarvoor ook altijd een vooroordeel over arabieren. Inderdaad druk, vel, nerveus etc. Ik ben daar zeker op terug gekomen. Het zijn geweldige dieren om mee te werken!