Citaat:GSB = General Stud Book.
Dit is het het studboek waar de eerste arabieren die in engeland kwamen geregistreerd werden.
Veel van deze paarden zijn afkomstig van crabbet, bijna alle crabbet paarden zijn zijn GSB.
Maar er zijn ook een aantal importen geweest van paarden die niets met crabbet hebben maar in het GSB zijn, Dwarka zie je vaak via Algol (Algol via Dargee is wel weer crabbet), Borak, Mootrub enz enz.
Het verschil is dus klein als je wilt kan ik je wel een lijst geven met paarden vanuit het gsb die geen crabbet zijn (de eerste imports).
Er bestaat helemaal geen Crabbet database, ik heb redelijk wat dingen op papier staan, veel losse aantekeningen enz enz.
Er zijn nog maar een paar mensen in nederland die deze lijnen als fokrichting gebruiken, er is daar eigenlijk ook te weinig materiaal voor.
Wij hoop, als de stallen dan af zijn, een hengst te leasen voor een jaar uit Engeland om "nieuw" bloed te krijgen (hopelijk merrieveulens het jaar daarop).
Gr Em
ja graag die lijst wil ik!
Ik ken ook Ter Waele Stud hier in het zuiden, die fokken ook Crabbets.
Ik vind het een mooie fokgroep. de eigenares van Arabian Magazine fokt ook Crabbets, hebben een paar 100%, waaronder Rosaliah Gold, zegt dat je iets?