Gekste uitspraken over onze lievelingen...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ikke20

Re: Gekste uitspraken over onze lievelingen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 12:52

ree een keerje met mn arabiertje in het bos kwam er een man aan zo die i zeker nog erg jong. ik schat niet dat ie ouder is als 4. ik zo dan zal k u maar ff verrtellen dat ze 28 is. hij zo jha is arabier he k zo jha goed gezien. hij zo ja die zijn ook altijd zo vurig. terwijl ze ook heel erg rustig kan zijn kan der echt alle smee doen

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 18:42

Een tijdje geleden heb ik voor het eerst gesprongen met m'n arab. Iedereen in de cafetaria (allemaal 'spring'ruiters natuurlijk) stond te kijken en te hopen dat wij zouden mislukken. Ahja, een Arab is woest en gevaarlijk. Hij zal deze kans vast en zeker benutten om mij te vermoorden... Rolleyes Ik moet toegeven dat ik zelf wat zenuwachtig was, want hij had het tenslotte nog nooit gedaan. We rijden naar de hindernis, hij kijkt wat gek, ik geef wat been en hup! We zijn alweer aan de overkant.
De reacties van de 'spring'ruiters én mijn instructeur waren geweldig: "Ik wist niet dat Arabieren ook konden springen??? Wow! "
Domme mensen...

DeNIse997

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:16

Als Amerikaan tussen allemaal Arabieren zou ik me ook niet zo op mijn gemak voelen :+[/quote]

Hahahaha!! Ik moest daar zo hard om lachen!! _/-\o_

Toen ik een keer met mijn vorige verzorgpony langs een rustig weggetje liep en ze schrikt niet van een wielerpeleton maar wel van een fietser die opeens langszoeft en keihard roept KIJK UIT MET JE PAARD!.. Meneer ik loop in de berm in een ruitergebeid.. :') zei die wielrenner dat ik maar mijn wilde KNOL in toom moest houden :( Verdorie wel het edelste ras op aarde!

En even een NON-arabische opmerking.
Paard van mn zus fries x kwpn ruin liep een keer te showen toen er een paard op hem af kwam vanuit een weiland. Lopen we langs een pennymeisje, KIJK mama!! een wilde steigerende pinto hengst :')

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 16:18

Er staan hier echt geweldige opmerkingen tussen :Y)
Ik krijg ook regelmatig:
- Paard van Sinterklaas
- Leuke pony
- Goh, dat jij wedstrijden rijdt met een arabier, dat je dat durft/kan/whatever
- Een arabier is niet gemaakt om te werken
- Een arabier kun niet dressuren/springen/vulmaarin
En nog wel wat van die standaard uitspraken..

Eentje vond ik wel echt geniaal. Paard&Koets 2009, we zouden met een groep een demo geven over de veelzijdigheid van de arabier, en Pirouette mocht overdag in "de knuffelbox". Ik dus onderweg naar die box, komt er een engelsman een heel gesprek met me voeren. Uit dat gesprek had ik zo het idee dat die man toch wel enige kennis over paarden had, totdat hij met de opmerking kwam: Het is toch een Lipizaner?
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Mijn prulletje is tegenwoordig voor een arabier al aan de kleine kant, laat staan voor een Lipizaner, en verder tja, een eerste plaats zal ze op een keuring niet halen, maar het is toch wel erg duidelijk te zien dat madam een arabier is xD

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 19:48

Oud topic maar blijft grappig :+

Ik heb er nog een waarvan me broek afzakte

Ik was voor een 2e arab aan het kijken.
Vriendlief keek soms over me schouders heen en hij zei steeds: Die vind ik lelijk.
Ik dacht nou weet niet wat er aan dat paard lelijk is.
Dus ik k vraag na een aantal keren die opmerking:wat vind je er dan zo lelijk aan dan.

Zeg vriendlief: Ze hebben allemaal zo.n deuk :+

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 22:00

Ik krijg genoeg raars te horen over m'n paard:
"Hij is gevaarlijk"
"Hij is druk"
"Kan geen dressuurproef lopen, is ie te fel voor"
"Is zo'n arabier nou niet hartstikke onrustig?"

Of grappige dingen als:
"Kijk, die lijkt op Amika!"
"Ooooh het paard van Sinterklaas!"
"Moet je er niet op zitten?" (Omdat ik er vaak naast looptbuiten)

piepelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 22:19

Het is inderdaad altijd arabiertje!

Nagrim is 1.47, vraagt een jurylid op concours laatst aan mij, goh hoe groot is hij? 1.60 ofzo? Hij voelde zich wel een beetje stom geloof ik toen ik zei dat hij 1.47 is. Mensen denken vaak dat Nagrim groter is dan hij echt is. Hij toont wel hoger en de combinatie tussen ons is goed in balans (ik ben zelf ook klein) waardoor mensen zich eerder in zijn stokmaat vergissen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook van schrok toen hij officieel gemeten werd dit jaar voor het eerst en bleek dat hij 1.47 is. Ik start nl. met hem tussen de paarden en op mijn startkaart staat dat hij 1.52 is en dit dacht ik ook echt. :). Het grappig is dat ik al jaren het stalgeld betaal voor een e-pony (dit is bij ons iets meer dan voor een d-pony), geheel onterecht bleek nu!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:54

"Een arabier bitloos rijden is gevaarlijk".. :?

Ik moet ook altijd lachen om de uitspraak "Ja, maar hij zal nooit zo mager worden als een arabier" als het om bijvoorbeeld te dikke fjorden/hafjes gaat (je ziet het regelmatig op bokt). Zo mager als een arabier.. wat bedoel je dan denk ik.. zoiets?
http://i606.photobucket.com/albums/tt14 ... age9-3.jpg

(ik heb dus een arabische vetklep ;) op deze foto had ze ernstig overgewicht, tegenwoordig gaat ze met graaskorf door het leven..

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:51

- Wat een leuke pooooownie <3
-> ^) 1,60 is geen pony, heb je trouwens al eens gehoord van een Arabisch Volbloed Pony?!

- Wat doet 'ie nou met z'n staart? :wow:
-> (het standaard vervolg is: die heeft vast wat aan z'n rug :(:) )

- Voor een AV is hij wel rustig hé :\
-> Nee, hij is gewoon opgevoed -:)

- Da's toch geen échte AV he :n
-> Hij is een Rus, die hebben gewoonlijk minder type... En dan krijg ik deze blik: :j :o?