Mening over Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

karim

Re: Mening over Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:55

Arabieren hm ja sommigen vind ik wel mooi, sommigen niet. Zelf houd ik meer van de koudbloeden. Ik heb wel meerdere keren op een arabier gereden en dat ging op zich best goed maar op de een of andere manier kan het me niet helemaal bekoren.

Ik denk dat bij ieder type mens een type paard past. Als ik er een zie bewegen kan ik wel denken wauw, zie ik mijn haf nog niet doen. Maar bij hafjes smelt ik en bij arabieren niet. Ieder zijn hobby

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 21:07

IK heb zelf een arbier en een kruising haf/welsh, de arabier merrie is makkelijk in omgang heel lief, loopt heel makkelijk mee schriokt eigenlijk nooit, loopt lekker voorwaarts en showerig, eigenlijk toppaardje. de haf mannetje is wat sterker, is wat eigenwijzer, meer speels, dominant typje wel lekker macho ventje, beide hebben ze een totaal ander karakter, maar ze zijn beide super paardjes.

HedwigO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 21:09

Ik rijd ook een arabier. Ze is vrij hyper maar precies wanneer ze zelf wilt en dat is niet als je drijft . Ook zij is idd lekker showerig. Ben helemaal weg van arabiertjes. Zal ook altijd arabiertjes blijven rijden

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 21:14

ik vind ze oke maar soms wat overdreven qea uiterlijk verder rijden ze wel lekker dus niet zoveel kommentaar maar het is voor mij geen droompaard

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 21:20

wat positief hier ( heb alleen de 1e pagina gelezen ) ik vind het het mooiste ras dat er bestaat.. Maar das mijn mening

wat dan met ''te overdrefen'' ?

ik heb zelf een nrps pony... Ze is heel arabisch en heeft een Super karakter

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 21:21

Ik vraag me eigenlijk af, zijn er hier mensen die een ramsneus echt mooi vinden?

NWDynamite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 21:28

ik vind het zeer knappe elegante sterk overkomende paarden maar ik vind ze onder het zadel soms iets ''iel'' lijken...
Daarom houd ik meer van de lusitano, anda of de lipi
ze doen zeker niet onder voor elk ander ras of whatever maar het is niet mijn smaak paard hoewel ik ze in de hand vaak echt verschrikkelijk mooi vind! (of los )

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 21:48

ik vind arabieren PRACHTIG !!! maar de meeste mensen denken dat ze altijd pittig zijn , maar dat zijn ze niet altijd

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 21:49

Mijn mening: Ik vind ze vre-se-lijk! Nee dit is echt niet mijn ras en dat zal het ook nooit worden! Hun hoofd is zo iel, brrrr... Somige paarden zijn echt overdreven erg. Er zitten ook wel een paar normale arabieren tussen en die zijn dan nog wel leuk. En een normale arabier heeft bij mij een normale bouw en niet zo iele nek + kop...

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 22:46

Glossi schreef:
Mijn mening: Ik vind ze vre-se-lijk! Nee dit is echt niet mijn ras en dat zal het ook nooit worden! Hun hoofd is zo iel, brrrr... Somige paarden zijn echt overdreven erg. Er zitten ook wel een paar normale arabieren tussen en die zijn dan nog wel leuk. En een normale arabier heeft bij mij een normale bouw en niet zo iele nek + kop...

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 23:32

Hmm.. Arabieren.. Best leuke paarden hoor, zolang ze maar niet zo overdreven gefokt zijn zoals in Amerika enzo.
Het is niet echt mijn ras, maar verder zijn ze soms best leuk om te zien, en ze staan natuurlijk bekend om hun grote uithoudingsvermogen.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 23:34

Trouwens, mensen zeggen altijd dat Arabieren zenuwachtig zijn, pittige paarden, enz. Maar ik denk niet echt dat dat speciaal aan het ras ligt, meer aan hoe de paarden opgevoed zijn, en het karakter. En dat karakter kan bij elk ras voorkomen.

obelixXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 23:38

ik vind zwarte (helemaal zwart) het mooist maar dan ook echt heel zwart maar zou er nooit een willen hebben vind het niet een goed rijpaard ik denk dat je er niet zo veel aan hebt maar ze zijn heel mooi

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 23:50

obelixXx schreef:
maar zou er nooit een willen hebben vind het niet een goed rijpaard

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 00:07

Glossi schreef:

Dan vind je die van mij vast mooi

Anouar is helemaal niet zo'n typische arabier.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 00:14

Ik vind Arabieren harstikke mooi kwa uiterlijk, maar niet echt om op te rijden..
Niet kwa pit, maar gewoon kwa postuur, ze zijn zo iel en dun.. ( de meeste dan.. )
Het zijn harstikke mooie paardjes.. maar niets voor mij

kiekpjot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 00:22

Ik vind arabieren wel mooi
Maar om op de rijden denk niet zo fijn ze zijn pittig de meeste dan ..
Dat vind ik leuk maar ze zijn toch een beetje te ''slank''
Geef mij maar iets voller
Soms vind ik sommige arabieren 'overdreven'

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 00:54

Anouar15 schreef:
Glossi schreef:

Dan vind je die van mij vast mooi

Anouar is helemaal niet zo'n typische arabier.

Die van jou is idd wel leuk! Zo vind ik ze wel leuk

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 00:55

lotttttttt schreef:
Glossi schreef:

Uhmmm??

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 12:41

De ggk dekhengst op stal is een jaar bijna niet bereden, toen ze vorig jaar (ja is alweer tijdje terug) bezoek kregen en hem onder zadel wilde zien kon dat meisje er zo opstappen en mee weg rijden.

Ook mijn merrie is super makkelijk. Ze is vlot met dit weer, maar onder het zadel, aan de longeerlijn en aan de hand doet ze wel normaal. Ze bokt niet en schiet er niet vandoor. (alleen als ze los is en ik jaag dr op leeft ze zich uit)

Ik ben van mening dat je ze zo druk kan maken als jij zelf doet.
Ik kreeg laatst bezoek van een meisje die eigenlijk weinig van Pareja moest hebben en keek amper naar haar om. Ze wilde er alleen op rijden, maar aangezien de bak bevroren was kon je alleen stappen.. Ik ging er eerst op (zonder zadel), gewoon los, ze liep super braaf, niks aan de hand.. Toen ging zij erop en ik hield Pareja vast, Pareja schrok 2x van iets onzinnigs (deed alleen stapje opzij verder niks).
Later op stal heb ik Pareja nog nooit zo boos naar iemand zien kijken als naar haar omdat ze haar deken goed trok.

Ze willen gewoon wat respect Bij mij doet ze gewoon normaal en vooral zonder zadel loopt ze erg voorzichtig. Als ik er bijna af glij (wat int begin nog wel eens bijna gebeurde ) stopt ze meteen.

Ook met dat showen en doen.. Vandaag ook. Beetje opjutten en mevrouw loopt zwaar knorrent door de bak, maar ik hoef maar weg te lopen, ze stopt en loopt me meteen achterna en is weer zo mak als een lammetje.

Heerlijke paarden vind ik het, soms vraag ik me wel eens af hoe mensen erbij komen dat alle (of iig de meeste) arabieren zo wild zijn

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 12:43

De wereld is een stuk mooier sinds ik mijn arabiertje heb! Wat een superdier!!!!!

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 13:54

Citaat:
Uhmmm??

Overdreven... wat is er dan te overdreven...
Wat vind jij normale arabieren??? Zonder slank HOOFD ( niet kop he ) Een arabier die stevig gebouwd is, groter hoofd , misschien een ramsneus een rechte nek.. Huh"?? waar is de arabier nou?
[/quote]

karim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 14:17

Dat is nu het mooie aan paarden, er zijn er vele in soorten en maten. net als mensen trouwens, komt dat even goed uit! Op ieder mens past een dekseltje

Een aantal mensen zijn dol op arabiertjes, niet alleen vanwege karaktereigenschappen maar ook vanwege het uiterlijk. En bij ieder past wat anders.

Dus mensen met arabiertjes, geniet ervan! Mensen die er niet van houden (houden waarschijnelijk van iets heel anders zoals ik ) heb je dus ook. Waarschijnelijk vinden de arabierenmensen juist onze paardjes niet mooi!

Persoonlijk zou ik zeggen dat ze me (om bepaalde redenen) niet aanspreken, zou niet zeggen omdat ze vreselijk e.d. zijn. Als men dat over haffie's zegt kan ik dat niet hebben. Maar wel als iemand zegt dat het gewoon zijn type niet is en dus niet zo aanspreekt.

Volgens mij snappen de arabiermensen dat ook wel of heb ik geen gelijk?

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 14:21

Ik vind alle paarden mooi.... Maar de een nu eenmaal wat meer dan de ander. Ik heb dan wel een Arabier, maar daarvoor wilde ik een draver. En Tinkers zijn ook leuk, en Andalusiers.... Allemaal dus. Als het maar een paard (of pony) is.

Freshh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:09

Hedwig18 schreef:
Ik rijd ook een arabier. Ze is vrij hyper maar precies wanneer ze zelf wilt en dat is niet als je drijft . Ook zij is idd lekker showerig. Ben helemaal weg van arabiertjes. Zal ook altijd arabiertjes blijven rijden

Eenmaal verslaafd, altijd verslaafd
haha