arabiertjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Swintha_13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 23:45

Anouar15 schreef:
Maar mijn paard heeft niet echt lange manen. Daarom ben ik bang dat het niet mooi staat. Ik wil z'n manen wel lang hebben, maar niet zo'n zielig dun plukkie. Toen ik hem kocht had hij lange manen, maar dat was geen gezicht. Van die half krullende manen (met zo'n lelijke slag erin) die heel dun waren. Het stond ontzettend zulllig.
Daarom heb ik ze kort gemaakt. Ze zijn nu wel veel dikker, ik hoop dat dat zo blijft als ze weer langer worden.

ohh ja ik weet nie of het dan staat eigelijk... misschien kan je het een klein stukje proberen.. Vind wel dat je een heel leuk paardje heb
Ik ga in het voorjaar ook endurance proberen te rijden.. we zijn al aan het trainen

Barcelano

Re: arabiertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 00:01

Bij Barcelano heb ik er ongeveer 20 cm van af geschoren dat ziet er zo uit..

Afbeelding

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 00:34

wauw mooie foto, k wou dat mijne zo lekker kon poseren! lukt me nooit

Barcelano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 00:53

Heel veel snoepjes komen er aan te pas;)

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 00:58

kan je dat serieus zelf aan je pony leren hoedan

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 10:02

Hou gewoon een milk shake voor z'n neus
Of is dat geen milk shake?

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 14:54

Mijn pony heeft trouwens gewoon kort getrokken manen, vind ik een strak plan omdat ik haar anders volgend jaar moet gaan invlechten en dat vind ik drie niks. heb het denk ik na de oren zo'n 10 centimeter geknipt, ga er misschien nog een klein stukje bij doen vind ik mooier staan en komen d'r manen ook niet zo snel tegen d'r oren aan als ze wind mee heeft

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 16:35

Mooi om te zien,

Maar op deze hengsten ben ik verlieft !

Lark (*van Midwest, Jammer genoeg in America)
Afbeelding

Magnum Psyche
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 18:21

Die vind ik dus afschuwlijk,dat zijn geen paarden maar barbie poppen.dat vind ik toch wel vreselijk showarabieren .
Arabieren zijn prachtig als ze arabier mogen zijn ,maar die geschoren en gesminkte beesten vind ik maar zielig.

Ik vraag me dus ook af in hoeverre het doorfokken van een te erge dish schadelijk is voor de luchtdoorstroming.ik vergelijk dan met honden en poezen .Denk aan engelse buldogs of perzen.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 18:24

Ik vind Arabiertjes echt prachtig om te zien, een mooi intelligent hoofdje en een slank lichaam.. Maar het karakter past niet echt bij me.. Ik heb er wel een paar gereden, maar ik rijd liever op andere rassen

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 18:48

Ik hou ook niet van die type arabieren. Ik heb liever de wat grover gebouwde zoals de russen

tweety_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:01

Ik heb een half-arabiertje met +/- 40% arabisch bloed: 'Al Shama Sariyah', ze is 2,5 nu en echt SUPER qua karakter... Echt heel koel in het hoofd en zo braaf... Toen ik haar kocht, was ze nog niet op straat geweest, nou ben er mee gaan wandelen aan de hand en ze was echt superbraaf en we zijn echt alles tegengekomen, niks deed ze... Alleen zo een klein electriciteitskastje vindt ze niks haha... Nog maar eens een voorbeeld dat paarden met arabisch bloed niet allemaal heethoofden zijn...

Hier enkele foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Je zou het mss niet direct zeggen maar ze kan echt super showen! Alleen krijg ik het niet op foto haha, ze poseert niet graag haha

Ik heb een zwak voor arabiertjes en ik wil ze later graag zelf fokken-trainen, maar eerst maar eens wat meer ervaring opdoen! Ik vind die showpaardjes prachtig, en Magnum Psyche is echt mooi (je moet eens een video van hem bekijken), maar op sommige foto's is ie zo 'fake' en dat vind ik niet mooi. Maar 'normaal' is hij wel prachtig!

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:08

jij hebt een leuk paardje zeg tweety_be!!! je kunt zo zien dat hij wel iets van arabieren heeft

tweety_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:18

Hey yousra dank je wel Ben blij dat ze wat in de smaak valt

Zo gewoon valt het niet zo super op, maar als ze beweegt of opgewonden is, dan is het één en al arabier vind ik... Dan is het echt een prachtig zicht! Jammer genoeg krijg ik het maar niet op foto! Gewoon blijven proberen haha.

Ik hoop ooit een volbloed-arabier te kopen, maar nu hou ik het even bij mijn merrietje. Ga haar ooit eens laten dekken door een volbloed arabier, ben benieuwd wat dat gaat geven...

ArabStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:27

Afbeelding

Ik ken deze foto van Magnum P. en vind 'm echt onzettend lelijk. Het lijkt wel een duivel met die enge ogen en die nep zwarte snoet.
Dit is voor mij niet meer hoe ik een Arabier graag zie..
De Amerikanen hebben zeker wel fraaie paarden staan, maar daarnaast zijn ze ook gek op dit soort barbie-beesten, en daar gruwel ik van...

Barcelano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 22:16

Anouar15 schreef:
Hou gewoon een milk shake voor z'n neus
Of is dat geen milk shake?

Jah aardbeien smaak

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 22:42

ArabianRanch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 23:42

Anouar15 schreef:
Ik hou ook niet van die type arabieren. Ik heb liever de wat grover gebouwde zoals de russen

Tja, ieder zijn smaak

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 13:55

silvana schreef:
Die vind ik dus afschuwlijk,dat zijn geen paarden maar barbie poppen.dat vind ik toch wel vreselijk showarabieren .
Arabieren zijn prachtig als ze arabier mogen zijn ,maar die geschoren en gesminkte beesten vind ik maar zielig.

hoezo zielig??? scheren en sminken doet een paard geen pijn hoor!!

Afbeelding

oke smaken verschillen,maar om nou te zeggen dat hij op een duivel lijkt menig geen zou willen dat ze zo`n knapperd op stal hebben staan!!

Barcelano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 14:08

zielig om make up op te hebben nou heb liever dat als paard dan dat ze aan me manen trekken omdat je dan makkelijker knotjes kan maken op wedstrijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 14:21

Nee het zal gezond zijn dat zwart rond zijn ogen .Word er rond je ogen geschoren en je neus half kaalgeschoren en dan nog zwart gepoetst.En dan heb ik het nog niet eens over de omstandigheden waarin ze juist voor een show worden gehouden.Zodat ze lekker half flippen op de show.Ik heb ze al over de kop zien gaan .Dus zo lekker gezond is dat showereldje niet ze gaan gewoon te ver.Zelfs alle tastharen worden afgeschoren.

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 14:54

tastharen worden niet geschoren (zover ik weet in iedergevalniet... niet bij die van ons)..dat zwarte ontstaat omdat er een soort olie/creme (babyolie bv) op wordt gesmeerd..dus niets geen zwart smeerspul...
oke.. de show-wereld is een apart wereldje, maar dat geldt net zo voor bv paarden die elk weekend van hort naar her worden versleept omdat ze een proefje van 5 min moeten rijden...
wij hebben bv onze hengst terug getrokken uit de show-wereld omdat hij 9 jaar lang geschitterd heeft en nu mag genieten van zijn wel verdiende rust..maar onze jongste telg zal hopelijk volgend jaar zijn opwachting gaan maken in de show-wereld en vind daar niets zielig aan zolang je maar weet waar je mee bezig bent en in contact staat met de juiste mensen die hem trainen en voorbrengen!

gaan as weekend lekker genieten tijdens het WK in Parijs van al dat moois wat er in arabierenland rondloopt en hopen daar zelf ooit nog eens te staan met onze ballemans!

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 15:07

LOL een paard heeft een zwrate huid..thans de meesten hebben dat en als je daar een dikke dosis vet op smeert gaat het zo glinsteren

aminah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 15:22

ik ben zelf helemaal weg van de spanjaarden.. die zijn over het algemeen toch vrij nuchter..hoewel 1 van onze 2 (verzorg)meiden ook wel kan schrikken van dingen dat je denkt van.. moet dat nou?

neej als er voor mij een eigen paardje ooit komt wordt het zeker een spanjaard

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 15:55

Ik smeer wel eens wat babyolie en uierzalf rond de ogen en neus. Dan wordt het donkerder. Ook als ik z'n neus nat spuit met water. Dus zielig is het niet.

Ik vind het wel mooi als het donker de is, maat niet teveel.

Over zielig kunnen we wel eeuwig door blijven kletsen. Wan tik persoonlijk vind uitgeschoren oren en weggeknipte tastharen zieliger als zwarte neusen.

En paarden die 5 dagen per week met de slof eraan rondjes moeten lopen in de bak om in het weekend 2 dagen van hot naar her te moeten worden gesleept om op 5 jarige leeftijd Z dressuur (of spingen) te zijn zieliger dan arabieren die shows lopen. Volgens mij hebben ze daar best lol in.