ik ben de trotse eigenares van Yamila Bint Sidi!! Wie wat foto's wil zien van Apache's volle zus of Sidi's dochter, kijk maar is goed

Droom maar weg
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Zij is het begin van een droom, die ik ooit hoop waar te maken

Faas schreef:Wij hebben onze pintaloossa door G. Basgier laten dekken. Erg benieuwd wat daaruit komt. Merrie blijft, hengst gaat. Merrie willen we dan als alles goed gaat nog weer eens door een mooie bonte arab laten dekken.
Ik vind het plaatjes
Faas schreef:Wat is de stamboom van Nikie? hoeveel procent arab bloed?
Die is gaaf.

Zal wel veel geld waard zijn, al zou ik het niet voor het geld doen, gewoon voor het plezier!
, balen!
griebels schreef:BAPS staat toch voor Arabisch Volbloed Stamboek? raar dat ze dan halfbloedjes enzo inschrijven. Dan staat BAPS ook niet meer voor Arabisch volbloed lijkt mij.
bella24 schreef:Kan iemand mij trouwens vertellen waar je Apache mee zou moeten dekken om een grote kans op bont te hebben? Ik bedoel dus met wat voor kleur merrie?
Citaat:Griebels: Ik persoonlijk denk met een merrie met veel wit.
.Peterina schreef:
Bont, mn sabino, 'toont' veel meer op vos. Hiermee bedoel ik dat ALS de sabino gene aanwezig is dan is de uitdrukking/tonen van 'kleur' (lees wit) felle dan op een bijv. bruin of zwart basis gekleurde paard.
Apache is bruin bont en ik neem aan heterozygoot (een gene) bont.
Dit betekend dat hij 50% kans heeft op een bonte veulen.
Als je hem kruist met een heterozygoot bonte merrie kan verhoogt je kans naar 75% kans op een bonte veulen.
Alleen als de merrie homozygoot is (twee bonte genen) is je kans 100% op bont.
Al denk ik het niet, maar dat weet je niet zeker hè... Zal afwachten worden in de toekomst! Vind ik niet erg, bont zou fantastisch zijn, maar een effen veulen is ook altijd leuk