gadvert zeg, dit is er zo extreem ingefokt, dat kan niet anders!
een kleine dish is best mooi en chique, maar dit is het toppunt van inteelt, doorfokken en lelijkheid zoals het niet moet.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
miekedar schreef:Oeps, sr voor die lelijke kleuren.
Citaat:Ik wil Namusca eerst met mijn eigen ogen zien voordat ik zeg of dat echt is of niet. Met foto's kan je enorm veel....
Citaat:Gut, die zwarte is mooi!!! Ik herken er iets in. De uitstraling. De blik. Ofwel, een kind van Saaraakh
Vraeghoeve schreef:Inderdaad de Waseem Saraakh kinders hebben iets speciaal, ongelofelijke uitstraling en prachtig karakter!!
de jouwe vind ik ook super!
Raffel schreef:Ik had het ook over die foto van Magnum met ene paar stalgenootjes van mij die ook arabieren hebben. Die vertelde ook dat ze in Amerika inderdaad van eht extreme houden en die hengsten vaak met zweetkappen op in de stal zetten om dat soort lange, kromme nekken te creeeren.
Zo staan ze gewoon hele dagen. Alles doen ze voor het uiterlijk zo extreem mogelijk te maken.
Wel erg triest natuurlijk, maar weer typisch amerikaans.
Nou geef mij maar zie zwarte van hierboven. Wat een schitterend dier !
Bashuk schreef:Mensen zien vaak het beeld bij de arabier heel erg fout.. iedereen denkt altijd maar dat het om zijn dish gaat. Het gaat veel verder, de bouw, comformatie, gangenwerk, benen, zijn ook hele belangrijke onderdelen.
Arabieren hebben dan misschien wel niet de meest correcte benen, maar ze zijn kei en kei hard. Daarom zien we ook heden ten daags zoveel arabieren aan de top bij de Endurance.
Veel arabieren eigenaren spijkeren ook met hun schoonheden aan een weg naar de top in de sport. vele namen als Alexander(Z2 dress ZZspringen), Lobeke(Z2-dress,ZZspringen,Zsgw), Sinia al Ray(Prix st.Georges),Gomel(Prix st.Georges),Moran(M-dress,ZZspringen,Zsgw) zijn in de sportwereld niet onbekend. Ook onder de arabieren mensen gaan er nog vaak discussie's of een showpaard ook een sportpaard kan zijn. Al veel arabieren hebben dit bewezen.
Maar wat ook al eerder hier is gezegd, als je valt op grote machtige ogen, een uitstraling waar je U tegen zegt,en een paard wat , als hij je vertrouwt , gegarandeerd voor je door het vuur gaat, dan sta je bij een arabier aan het juiste adres...
meer info.. ?
www.avsweb.nl
www.arabischevolbloeden.nl
www.arabischevolbloeden.nl/forum
Loontje_84 schreef:Zijn jullie blind?
Dit paard is juist super gevormd en heeft alle kwaliteiten die een arabier zou moeten hebben!
Bashuk schreef:Raffel schreef:Ik had het ook over die foto van Magnum met ene paar stalgenootjes van mij die ook arabieren hebben. Die vertelde ook dat ze in Amerika inderdaad van eht extreme houden en die hengsten vaak met zweetkappen op in de stal zetten om dat soort lange, kromme nekken te creeeren.
Zo staan ze gewoon hele dagen. Alles doen ze voor het uiterlijk zo extreem mogelijk te maken.
Wel erg triest natuurlijk, maar weer typisch amerikaans.
Nou geef mij maar zie zwarte van hierboven. Wat een schitterend dier !
Necksweat's, kappen, scheren e.d. is niet alleen een amerikaanse gekte hoor..
word hier in Nederland ook gewoon gedaan. Je mag het extreem noemen of wat dan ook, maar het dier word geen leed aangebracht, Necksweats, en Necksweats voor het werken, doen absoluut geen pijn, ze zweten alleen het overtollige vet/vocht af rond de hals (z'n keel )
Of er aan magnum's psyche ooit geopereerd is zal voor ons een raadsel blijven. maar zoals is hij is, is hij met recht een zeer rastypische arabier.
En mensen die eerde in dit topic lopen te blaten over inteelt weten niet waar ze over praten..
Fokken op hele typische hoofdjes heeft niks te maken met inteelt. Je probeert steeds maar weer je merrie of hengst te verbeteren met andere paarden en zo , met allemaal verschillende bloedlijnen het perfecte mengelmoesje te creeeren.
Namusca is een extreme uitzondering, die compleet losstaat van het beeld van wat men nu op het moment op europees en wereldniveau wil zien. Mensen zien vaak het beeld bij de arabier heel erg fout.. iedereen denkt altijd maar dat het om zijn dish gaat. Het gaat veel verder, de bouw, comformatie, gangenwerk, benen, zijn ook hele belangrijke onderdelen.
Arabieren hebben dan misschien wel niet de meest correcte benen, maar ze zijn kei en kei hard. Daarom zien we ook heden ten daags zoveel arabieren aan de top bij de Endurance.
Veel arabieren eigenaren spijkeren ook met hun schoonheden aan een weg naar de top in de sport. vele namen als Alexander(Z2 dress ZZspringen), Lobeke(Z2-dress,ZZspringen,Zsgw), Sinia al Ray(Prix st.Georges),Gomel(Prix st.Georges),Moran(M-dress,ZZspringen,Zsgw) zijn in de sportwereld niet onbekend. Ook onder de arabieren mensen gaan er nog vaak discussie's of een showpaard ook een sportpaard kan zijn. Al veel arabieren hebben dit bewezen.
Maar wat ook al eerder hier is gezegd, als je valt op grote machtige ogen, een uitstraling waar je U tegen zegt,en een paard wat , als hij je vertrouwt , gegarandeerd voor je door het vuur gaat, dan sta je bij een arabier aan het juiste adres...
meer info.. ?
www.avsweb.nl
www.arabischevolbloeden.nl
www.arabischevolbloeden.nl/forum
Loontje_84 schreef:Zijn jullie blind?
Dit paard is juist super gevormd en heeft alle kwaliteiten die een arabier zou moeten hebben!
Faas schreef:Ik ben het overigens verder 100% met jouw reactie eens Bashuk. Niets mooiers dan een arabier. Alleen een arab kan je doen zweven, je bijzonder doen voelen, je meenemen naar waar je maar wilt. Je doordringen met zijn prachtige ogen, zijn heerlijke karakter. Een vriend voor het leven. Dat is de arab