Wat vinden jullie nou van zo'n Arabier?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: Wat vinden jullie nou van zo'n Arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 11:47

Ik vind het net zo'n bulldog met die neus..
gadvert zeg, dit is er zo extreem ingefokt, dat kan niet anders!
een kleine dish is best mooi en chique, maar dit is het toppunt van inteelt, doorfokken en lelijkheid zoals het niet moet.
Afbeelding

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 12:24

Ik vind die schimmel hierboven wel erg extreem hoor.

Ik vind arabieren mooie sierlijke paardjes, maar sommigen zijn echt te..

miekedar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 15:55

Ik vind arabieren super in hun 'normale'. Die van mij is veel te dik , en die komt maar bij, ook ze staat dag en nacht eigelijk op de wei, maar zetten we ze in de stal eet ze het stro op. Maar, toch ik vind ze wel iets hebben.

Maar dat van Magnum Psyche, is da echt? Zoja, das echt krankzinnig. Dat doe je toch niet, gwn om die er mooi uit te laten zien?! Das echt ni normaal, da mensen dat laten doen!

Iedereen (denk ik), vind het wel eens leuk als ze goed geborsteld zijn of een klein beetje "opgetut" zijn.
Naja, ik vind dat toch wel, bv vanvoor één vlechtje met een bloem er in of manen en staart met lokjes. Maar dat is wel veel te, da zijn gwn showpoedels.

(hoe zet je hier een foto van je eigen paard?)
Laatst bijgewerkt door Oscar op 24-07-05 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Kleuren aangepast.

miekedar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 15:57

Oeps, sr voor die lelijke kleuren.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 16:06

miekedar schreef:
Oeps, sr voor die lelijke kleuren.

Ik heb het even aangepast.
Graag je berichten in normaal lettertype / kleur zwart typen.

Vraeghoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 16:58

De schimmelmerrie is Namusca en over haar is al enorm veel ophef geweest, voor mij is ze ook een beetje te extreem.
Afbeelding
Magnum psyche is een prachtige hengst, en mogen ze bij mij ook altijd komen afleveren
En het maakt niet uit wat de meeste van jullie van hem denken, hij is een hengst op topniveau en zal dit ook blijven

een van onze trotsen
Afbeelding

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 18:04

Ik wil Namusca eerst met mijn eigen ogen zien voordat ik zeg of dat echt is of niet. Met foto's kan je enorm veel....

Verder zijn arabieren gewoon het geweldigste ras op de hele wereld!!
Maar ik ben niet vies van een ander ras. Maar het paard op zich moet mij gewoon aanspreken eigenlijk. Niet alle arabieren vind ik super, simpelweg door geen mooi hoofd, lelijke ogen etc etc...

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 18:11

Gut, die zwarte is mooi!!! Ik herken er iets in. De uitstraling. De blik. Ofwel, een kind van Saaraakh.

Afbeelding
volgens sommigen een 'lelijke' arabier. Voor mij het allermooiste geschenk op aarde. In karakter volop de arabier. De trouwste vriend die ik heb!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 18:11

Ook een Saaraakhje trouwens

Vraeghoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:02

Citaat:
Ik wil Namusca eerst met mijn eigen ogen zien voordat ik zeg of dat echt is of niet. Met foto's kan je enorm veel....

Namusca is werkelijk zo, geen bewerkingen!

Citaat:
Gut, die zwarte is mooi!!! Ik herken er iets in. De uitstraling. De blik. Ofwel, een kind van Saaraakh

Inderdaad de Waseem Saraakh kinders hebben iets speciaal, ongelofelijke uitstraling en prachtig karakter!!
de jouwe vind ik ook super!

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:03

Mooi

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:23

Vraeghoeve schreef:
Inderdaad de Waseem Saraakh kinders hebben iets speciaal, ongelofelijke uitstraling en prachtig karakter!!
de jouwe vind ik ook super!

Helemaal mee eens. Ze hebben 'iets'. En dat 'iets' zit 'm vooral in die ogen. Hij kan me elke keer weer dat gekke gevoel in mijn buik geven.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 23:01

vraeghoeve, die zwarte arab van jou vind ik wel echt prachtig, dat is nu wat ik onder een mooie arabier versta, echt prachtig!

Bashuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 14:19

iedereen zijn eigen mening, ik zelf ben helemaal besmet met het arabiritis en zo onze ventjes voor geen goud kunnen missen !
voor een stel echte mooie kanjers kun je kijken naar mijn foto-impressie van afgelopen zondag op de regionale show in Alkmaar
( Kilk op de foto !! )
Afbeelding

Raffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 14:45

Ik had het ook over die foto van Magnum met ene paar stalgenootjes van mij die ook arabieren hebben. Die vertelde ook dat ze in Amerika inderdaad van eht extreme houden en die hengsten vaak met zweetkappen op in de stal zetten om dat soort lange, kromme nekken te creeeren.
Zo staan ze gewoon hele dagen. Alles doen ze voor het uiterlijk zo extreem mogelijk te maken.
Wel erg triest natuurlijk, maar weer typisch amerikaans.

Nou geef mij maar zie zwarte van hierboven. Wat een schitterend dier !

SharifYoffry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 15:03

Hoi,

Ik ben ook helemaal gek van Arabieren.... Maar zoals Namusca er op de foto uitziet ben ik er ook niet bepaald kapot van.... Magnum psyche vind ik prachtig...

Foto van mijn arabiertje...:

Afbeelding

Groetjes Cynthia

Bashuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 16:14

Raffel schreef:
Ik had het ook over die foto van Magnum met ene paar stalgenootjes van mij die ook arabieren hebben. Die vertelde ook dat ze in Amerika inderdaad van eht extreme houden en die hengsten vaak met zweetkappen op in de stal zetten om dat soort lange, kromme nekken te creeeren.
Zo staan ze gewoon hele dagen. Alles doen ze voor het uiterlijk zo extreem mogelijk te maken.

Necksweat's, kappen, scheren e.d. is niet alleen een amerikaanse gekte hoor..
word hier in Nederland ook gewoon gedaan. Je mag het extreem noemen of wat dan ook, maar het dier word geen leed aangebracht, Necksweats, en Necksweats voor het werken, doen absoluut geen pijn, ze zweten alleen het overtollige vet/vocht af rond de hals (z'n keel )
Of er aan magnum's psyche ooit geopereerd is zal voor ons een raadsel blijven. maar zoals is hij is, is hij met recht een zeer rastypische arabier.
En mensen die eerde in dit topic lopen te blaten over inteelt weten niet waar ze over praten..
Fokken op hele typische hoofdjes heeft niks te maken met inteelt. Je probeert steeds maar weer je merrie of hengst te verbeteren met andere paarden en zo , met allemaal verschillende bloedlijnen het perfecte mengelmoesje te creeeren.
Namusca is een extreme uitzondering, die compleet losstaat van het beeld van wat men nu op het moment op europees en wereldniveau wil zien. Mensen zien vaak het beeld bij de arabier heel erg fout.. iedereen denkt altijd maar dat het om zijn dish gaat. Het gaat veel verder, de bouw, comformatie, gangenwerk, benen, zijn ook hele belangrijke onderdelen.
Arabieren hebben dan misschien wel niet de meest correcte benen, maar ze zijn kei en kei hard. Daarom zien we ook heden ten daags zoveel arabieren aan de top bij de Endurance.
Veel arabieren eigenaren spijkeren ook met hun schoonheden aan een weg naar de top in de sport. vele namen als Alexander(Z2 dress ZZspringen), Lobeke(Z2-dress,ZZspringen,Zsgw), Sinia al Ray(Prix st.Georges),Gomel(Prix st.Georges),Moran(M-dress,ZZspringen,Zsgw) zijn in de sportwereld niet onbekend. Ook onder de arabieren mensen gaan er nog vaak discussie's of een showpaard ook een sportpaard kan zijn. Al veel arabieren hebben dit bewezen.
Maar wat ook al eerder hier is gezegd, als je valt op grote machtige ogen, een uitstraling waar je U tegen zegt,en een paard wat , als hij je vertrouwt , gegarandeerd voor je door het vuur gaat, dan sta je bij een arabier aan het juiste adres...

meer info.. ?
www.avsweb.nl
www.arabischevolbloeden.nl
www.arabischevolbloeden.nl/forum

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 17:11

Ik vind Arabieren op zich best mooi, maar dan moeten het niet van die barbiepaarden zijn. Het zijn paarden hoor! Sommige noemen dat het verbeteren van het ras, om het steeds extremer, ranker, en met steeds meer dish te fokken. Maar het is maar net wat je een verbetering noemt.
Een Arabier is gewoon een paard, net als elk ander ras, en als ze er dan ook gewoon uit zien als een paard, dan vind ik ze soms best mooi.

SharifYoffry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 21:04

Bashuk schreef:
Mensen zien vaak het beeld bij de arabier heel erg fout.. iedereen denkt altijd maar dat het om zijn dish gaat. Het gaat veel verder, de bouw, comformatie, gangenwerk, benen, zijn ook hele belangrijke onderdelen.
Arabieren hebben dan misschien wel niet de meest correcte benen, maar ze zijn kei en kei hard. Daarom zien we ook heden ten daags zoveel arabieren aan de top bij de Endurance.
Veel arabieren eigenaren spijkeren ook met hun schoonheden aan een weg naar de top in de sport. vele namen als Alexander(Z2 dress ZZspringen), Lobeke(Z2-dress,ZZspringen,Zsgw), Sinia al Ray(Prix st.Georges),Gomel(Prix st.Georges),Moran(M-dress,ZZspringen,Zsgw) zijn in de sportwereld niet onbekend. Ook onder de arabieren mensen gaan er nog vaak discussie's of een showpaard ook een sportpaard kan zijn. Al veel arabieren hebben dit bewezen.
Maar wat ook al eerder hier is gezegd, als je valt op grote machtige ogen, een uitstraling waar je U tegen zegt,en een paard wat , als hij je vertrouwt , gegarandeerd voor je door het vuur gaat, dan sta je bij een arabier aan het juiste adres...

meer info.. ?
www.avsweb.nl

_/-o_ _/-o_ _/-o_ _/-o_

ilonabax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 23:11

Zijn jullie blind?
Dit paard is juist super gevormd en heeft alle kwaliteiten die een arabier zou moeten hebben!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 23:17

Loontje_84 schreef:
Zijn jullie blind?
Dit paard is juist super gevormd en heeft alle kwaliteiten die een arabier zou moeten hebben!

Het lijkt mij dat je je richt op de kwaliteit van een ras, de Arabier is een geweldig ras om zijn ontzettend goede uithoudingsvermogen, wat het ook tot een goed Endurance paard maakt. En dan denk ik, wat is belangrijker? Een paard met goede kwaliteiten voor de sport, of een paard wat leuk is om mee te pronken?
Ik noem dat geen paard meer hoor, sorry, maar hij ziet eruit alsof je hem zo om kan tikken. Er mag wel een beetje vlees aan een paard zitten, zelfs aan een Volbloed.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 00:20

Bashuk schreef:
Raffel schreef:

Necksweat's, kappen, scheren e.d. is niet alleen een amerikaanse gekte hoor..
word hier in Nederland ook gewoon gedaan. Je mag het extreem noemen of wat dan ook, maar het dier word geen leed aangebracht, Necksweats, en Necksweats voor het werken, doen absoluut geen pijn, ze zweten alleen het overtollige vet/vocht af rond de hals (z'n keel )
Of er aan magnum's psyche ooit geopereerd is zal voor ons een raadsel blijven. maar zoals is hij is, is hij met recht een zeer rastypische arabier.
En mensen die eerde in dit topic lopen te blaten over inteelt weten niet waar ze over praten..
Fokken op hele typische hoofdjes heeft niks te maken met inteelt. Je probeert steeds maar weer je merrie of hengst te verbeteren met andere paarden en zo , met allemaal verschillende bloedlijnen het perfecte mengelmoesje te creeeren.
Namusca is een extreme uitzondering, die compleet losstaat van het beeld van wat men nu op het moment op europees en wereldniveau wil zien. Mensen zien vaak het beeld bij de arabier heel erg fout.. iedereen denkt altijd maar dat het om zijn dish gaat. Het gaat veel verder, de bouw, comformatie, gangenwerk, benen, zijn ook hele belangrijke onderdelen.

meer info.. ?
www.avsweb.nl

Maar Bashuk, zoals die schimmel is, ik neem aan dat iedereen dat gewoon te overdone vindt? Ik hou van arabieren, ik verafgood ze. Een typische arabier ook niets mis mee (zelf ga ik voor sport dus type maakt mij gewoon niets uit) maar dit, dit vind ik veel en veel te ver gaan. Dat het amerikaans is verbaasd me niet. Je moet eens zien hoe het daar met perzen aan toe gaat. DE reden waarom ik met perzen gestopt ben. Het ging me gewoon tever.

Nogmaals ik wil niemand beledigen, probeer respect voor een ieder te hebben maar zoals die schimmel is, dat gaat mij veel en veel te ver.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 00:22

Loontje_84 schreef:
Zijn jullie blind?

Als je die schimmel bedoeld, nee, ik ben niet blind, zie hardstikke goed. Pas nog door de opticien bevestigd. Maar dit vind ik niets meer met een arab te maken hebben. Dit vind ik walgelijk om te zien.

Ieder zijn mening, ieder zijn keus. Ik heb niets tegen een mooi getypeerde arab. Absoluut niet, maar dit heeft niets meer met type of arab te maken. Dit is pure walging wat het bij mij omhoog roept.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 00:24

Ik ben het overigens verder 100% met jouw reactie eens Bashuk. Niets mooiers dan een arabier. Alleen een arab kan je doen zweven, je bijzonder doen voelen, je meenemen naar waar je maar wilt. Je doordringen met zijn prachtige ogen, zijn heerlijke karakter. Een vriend voor het leven. Dat is de arab

Bashuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 11:11

Faas schreef:
Ik ben het overigens verder 100% met jouw reactie eens Bashuk. Niets mooiers dan een arabier. Alleen een arab kan je doen zweven, je bijzonder doen voelen, je meenemen naar waar je maar wilt. Je doordringen met zijn prachtige ogen, zijn heerlijke karakter. Een vriend voor het leven. Dat is de arab

_/-o_