wie o wie heeft er nakomelingen van AV Aswan rafaat of arax?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: wie o wie heeft er nakomelingen van AV Aswan rafaat of arax?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:00

kan me geen schimmel bedenken die dat niet heeft

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:02

Schimmels zonder melanomen bedoel je?

Carmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 20:54

En ook mijn Arabiertje is een nakomeling van Aswan en Arax, hij is een kleinzoon van Aswan

Afbeelding
http://www.allbreedpedigree.com/vadim10

Maar zelfs mijn welsh nwr heeft Aswan in haar lijn zitten, dan wel als over, over, overgrootvader, maar toch :+

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 17:04

wauw! mooi :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 11:24

sherif schreef:
missfcdb schreef:
Wow die leid wel aan veel pigment verlies
Hoe oud is die?

pigmentverlies komt waarschijnlijk door Hadban Enzahi(opa van Ibn Estasha), hij staat erom bekend dit door te fokken.

Ik had inderdaad ook al lopen googlen en op albreed lopen zoeken. waar het vandaan zou kunnen komen.
Erg intressant zo, het uitpluizen van lijnen met alle bijkomstigheid van huids kleuren tot pigment verlies kleinen oren groten oren ect ec Je kunt zoveel leren door naar die lijnen te kijken :D ;)

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 08:02

Wij hebben nog een directe Aswan afstammeling op stal. Dilemma is een van zijn laatste kinderen (1985) en was in Nederland de laatste nog veulens gevende Aswan dochter. Haar laatste kind is N.D.'s Ditah, inmiddels 4 jaar oud. Ditah is naar alle waarschijnlijkheid 1 van de jongste Aswan kleinkinderen, in ieder geval over de moederlijn in Nederland.
Helaas hebben wij Dilemma met pensioen moeten sturen, ze werd nog wel drachtig maar zelfs met medische hulp kon zij de vrucht niet meer vasthouden en de dracht voldragen.

Verder heeft ieder paard dat wij op stal hebben staan Aswanbloed, maar dat heeft vrijwel iedere Russisch gefokte arabier. Arax zit er ook veel in.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 13:08

Desant is ook nog een directe Aswan afstammeling...

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 17:18

Ik zei toch ook niet dat er geen andere meer waren :)
Ik zei alleen dat Dilemma van 'de laatste lichting' is en in Nederland de laatste nog veulens gevende DOCHTER was, voor zover ik weet is Desant geen merrie en of hij nog veulens geeft zou ik niet weten ;) Hij is wel van hetzelfde jaar als onze Dilemma, ook een van de laatste jaargang dus.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:55

Ik zei ook niet dat er geen andere meer waren ;)
Destijds (5 jaar geleden ofzo) zeiden ze wel dat Desant de enige nog levende nakomeling van Aswan was, maar daar vergissen ze zich in :j
Misschien bedoelden ze de enige nog levende dekhengst direct van Aswan...

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:56

Oh sorry, ik heb het verkeerd opgevat denk ik :)

Robbie DenHartog had ook nog 1 of 2 Aswan-dochters, 3 jaar geleden in ieder geval nog wel. Die gaven alleen al geen veulens meer. Of ze nog in leven zijn weet ik niet.

In het buitenland zullen vast ook nog wel directe Aswannetjes te vinden zijn denk ik?

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:13

Iedere arabier met russisch bloed heeft wel een lijntje naar Aswan, hij heeft ook maar 301 kinderen gekregen die tot en met 2002 al weer voor ruim duizend kleinkinderen hebben gezorgd en daar zijn er vast nog tig bijgekomen.
Daarnaast zijn er een aantal nakomeling naar polen vertrokken waardoor je Aswan ook vaak tegen komt in de Poolse lijnen.
Aswan zijn kinderen zijn de wereld overgegaan.
De laatste kinderen van Aswan zijn van 1985.

Het zelfde geldt voor Arax, al heeft hij voordat hij uit polen vertrok 6 kinderen gekregen, deze poolse kinderen hebben verder niet meer voor nageslacht gezorgd.
Hij heeft wel wat minder kinderen gekregen 106 kinderen 338 kleinkinderen (bekend t/m 2002).

Onze russische merrie haar lijnen zijn ook goed voorzien van Aswan en Arax, naast haar hebben we nog 2 zonen van haar, die aan moederzijde dit bloed ook voeren.
De overgebleven 7 arabieren zijn Aswan/Arax vrij.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:24

Mijn ruin heeft Aswan verschillende keren in z'n stamboom en ook zoon Patron bv. zit er in. Ook Arax zit er in, maar ook nog andere bekende Arabieren, zoals Salon, Monogramma, Abdullah... Maar ja, de hengsten hebben honderden nakomelingen :+

http://www.allbreedpedigree.com/jamal-al-din