HedwigO schreef:Beetje late reactie maar misschien heb je er wat aan.
Wat een geweldig gevoel is het hè als je dan op je paardje zit! Is echt ongelooflijk gaaf!
Mijn avmerrie is nu bijna 3.5 jaar en ik ben er een maandje geleden voor het eerst op gaan zitten. Ik ben haar nu heeeel rustig aan het inrijden. Ze trekt het prima en was er ook echt aan toe. Ik denk dat het belangrijkste is dat je goed naar je eigen paard, kan hij het al hebben of is ie nog te iel etc. Jij kent je eigen paard het beste. Vraag desnoods aan een deskundig iemand even die hem kan zien wat die vindt.
edit: heb even in je profiel gekeken en naar de nieuwe foto`s. Vanaf de foto`s lijkt hij nog vrij zwak in zijn bespiering te zitten voor echt ruitergewicht. Met het echte inrijden zou ik dus even wachten. Je kan het even vergelijken met de foto`s van de mijne, die ziet er een stuk bespierder uit. [RIJ-ITP] Mijn superbrave arab voor de tweede keer onder het zadel
Ik wilde een soortgelijke reactie geven, ook onze AV is ingereden met +/- 3 jaar, geen zwaar werk maar meer spelerij / inmiddels is hij 6 jaar en nog steeds een zeer vrolijk baasje onder de man.
Ook mijn AV zag er op deze leeftijd wat voller bespierd en minder bloterig uit als die van jou.
Mager is niet het goede word, arm bespierd en bloot zal ik het eerder noemen.
Het is inderdaad zeer paard gerelateerd of hij/zijn klaar is voor de volgende stap in zijn/haar leven.
Gewoon lekker genieten, niet overvragen en werken aan spieropbouw/vlees en kracht.
Succes de komende tijd,