Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ireen_ schreef:riagr schreef:....Rol hier van mijn stoel van het lachen... Weet heel goed dat AV's tot de paarderassen behoren ( idd evenals de fjorden, de ijslanders, haflingers....enz enz), maar ik weet wel dat ik ze vanaf vandaag ik het bijzijn van hun eigenaren PONY's ga noemen...![]()
Wat een verkapte arrogantie zeg..... (alsof AV's beter zouden zijn......pff)
Haha
Nee, ik heb echt plaatsvervangende schaamte bij bepaalde opmerkingen, dat ik ook bij de AV eigenaren hoor.. Ik merk helaas dat veel mensen arabierenmensen nogal een "volk apart" (arrogant) vinden. Ik vind het een geweldig ras, maar ze zijn NIET beter of meer dan andere paarden. Geschiedenis maakt daar niks in uit, voor mij niet. Op mijn hafje was ik minstens zo gek (papierloze, bejaarde PONY). Mijn AV wordt door sommige mensen zelfs anders benaderd, mensen doen voorzichtig met/bij haar want het is een arabier.. waarom?? Ze is gewoon een paard, net als alle anderen!
Mij kun je echt niet beledigen met hoe je haar dan ook wilt noemen. Geloof me, met een klein haflingertje zijn die opmerkingen nog veel erger af en toe en het interesseerd me echt niet. Mijn paarden hoeven zich voor mij of een ander niet te bewijzen, ik vind ze allebei geweldig (mijn haf leeft niet meer). Mijn paard, toevallig dus een arabier, is geen statussymbool maar mijn maatje. Mensen die bewust dit soort opmerkingen maken met de bedoeling jou te beledigen hebben een paard om heel andere redenen, die begrijpen dat gewoon niet.
Dilan1993 schreef:....Rol hier van mijn stoel van het lachen... Weet heel goed dat AV's tot de paarderassen behoren ( idd evenals de fjorden, de ijslanders, haflingers....enz enz), maar ik weet wel dat ik ze vanaf vandaag ik het bijzijn van hun eigenaren PONY's ga noemen...
knabbgek schreef:Dilan1993 schreef:....Rol hier van mijn stoel van het lachen... Weet heel goed dat AV's tot de paarderassen behoren ( idd evenals de fjorden, de ijslanders, haflingers....enz enz), maar ik weet wel dat ik ze vanaf vandaag ik het bijzijn van hun eigenaren PONY's ga noemen...
Nou ik ben een echte Arabisch Volbloeden persoon en word der echt niet arrogant door hoor!zover ik weet tenminste haha. Maar ik heb de paardenhouderij gedaan en het ras trekt mij gewoon aan door de gevoeligheid en het temprament. Als een knhs veel meer volbloed in zich heeft zal ik er niks van zeggen hoor. Maar ik ben gewoon meer van de volbloeden vanwege dat ze 100% moeten zijn voor de keuring waar ik aan deelneem. En een paard met minder volbloed is meestal minder gevoelig als 100%. Ze word vaak wat sterker en wat stugger. De arabier vind ik juist zo mooi door zijn tengerheid en het gevoel waardoor hij zo snel terug te nemen is.. Die van mij altans. En de paarden van Arabian Fantasie en Rzadkiewa Arabians waar ik gewerkt heb.
Fiffill schreef:Zo is er altijd wel wat. Arabiereigenaars staan er hier om bekend dat ze neerkijken op alles wat niet Arabisch is... tsja kennelijk heb je dat soort mensen altijd in de paardenwereld. welk ras dan ook.
Ik snap dat nooit zo goed, een paard is een paard ongeacht het ras en de een is niet beter dan de ander.