noem jij je arab een pony of een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:51

Wat ik dan altijd nog het meest maffe vind, is dat een arabier een paard is en een haflinger (of ijslander) een paard. Maar als je ze kruist heb je een NRPS en dan is het een pony geworden ;)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:54

Citaat:
Wat ik dan altijd nog het meest maffe vind, is dat een arabier een paard is en een haflinger een paard. Maar als je ze kruist heb je een NRPS en dan is het een pony geworden
:D :D :D

Sja...down daten hé ;) _O-

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 06:47

riagr schreef:
Citaat:
Wat ik dan altijd nog het meest maffe vind, is dat een arabier een paard is en een haflinger een paard. Maar als je ze kruist heb je een NRPS en dan is het een pony geworden
:D :D :D

Sja...down daten hé ;) _O-

_O- _O- _O- Geweldige reaktie! :D

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 13:28

Ireen_ schreef:
Wat ik dan altijd nog het meest maffe vind, is dat een arabier een paard is en een haflinger (of ijslander) een paard. Maar als je ze kruist heb je een NRPS en dan is het een pony geworden ;)

:D := :j Tjaaa das toch echt wel dikke humor *\o/* _O-

@riagr, _/-\o_ .....

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 17:00

Ireen_ schreef:
riagr schreef:
....Rol hier van mijn stoel van het lachen... Weet heel goed dat AV's tot de paarderassen behoren ( idd evenals de fjorden, de ijslanders, haflingers....enz enz), maar ik weet wel dat ik ze vanaf vandaag ik het bijzijn van hun eigenaren PONY's ga noemen... :D

Wat een verkapte arrogantie zeg..... (alsof AV's beter zouden zijn......pff)

Haha ;)

Nee, ik heb echt plaatsvervangende schaamte bij bepaalde opmerkingen, dat ik ook bij de AV eigenaren hoor.. Ik merk helaas dat veel mensen arabierenmensen nogal een "volk apart" (arrogant) vinden. Ik vind het een geweldig ras, maar ze zijn NIET beter of meer dan andere paarden. Geschiedenis maakt daar niks in uit, voor mij niet. Op mijn hafje was ik minstens zo gek (papierloze, bejaarde PONY). Mijn AV wordt door sommige mensen zelfs anders benaderd, mensen doen voorzichtig met/bij haar want het is een arabier.. waarom?? Ze is gewoon een paard, net als alle anderen!

Mij kun je echt niet beledigen met hoe je haar dan ook wilt noemen. Geloof me, met een klein haflingertje zijn die opmerkingen nog veel erger af en toe en het interesseerd me echt niet. Mijn paarden hoeven zich voor mij of een ander niet te bewijzen, ik vind ze allebei geweldig (mijn haf leeft niet meer). Mijn paard, toevallig dus een arabier, is geen statussymbool maar mijn maatje. Mensen die bewust dit soort opmerkingen maken met de bedoeling jou te beledigen hebben een paard om heel andere redenen, die begrijpen dat gewoon niet.

helemaal mee eens! :j
ik ben met m'n arabier ook niet extraam voorzichtig. ja met poetsen ene beetje, omdat ie zo'n dun veletjes heeft. maar als ie een schop krijgt van een ander paard, zou ik daar echt niet kwaad om zijn, kan nou eenmaal gebeuren.

ik heb soms alleen wel het idee dat sommige mensen op stal alleen maar aardig tegen me doen vanwege mijn paard :\

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 17:25

dakhilah schreef:
Nou noem ze wat me net op dat moment uitkomt en of dat nou pownie is of paard of geit...maakt me niks uit!!!! :+

Ik noem ze monsterssss :D

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 17:28

Bij mij is alles een paard of het nou een shetlander of een shire is hier is het gewoon paard

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:15

ArabianRanch schreef:
dakhilah schreef:
Nou noem ze wat me net op dat moment uitkomt en of dat nou pownie is of paard of geit...maakt me niks uit!!!! :+

Ik noem ze monsterssss :D

Whahahahaa _O- :j ....jaaa die benaming komt hier ook op z'n tijd van pas := *\o/* +:)+

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:19

Moontje1991 schreef:
Bij mij is alles een paard of het nou een shetlander of een shire is hier is het gewoon paard

By mij dus pony :')

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:29

Ik ga naar mn shet en ik zeg paard :+

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 22:37

dakhilah schreef:
Whahahahaa _O- :j ....jaaa die benaming komt hier ook op z'n tijd van pas := *\o/* +:)+

ja joh, monsterssss, maar ooh zulke heerlijke wezens <3

Tammy_

Re: noem jij je arab een pony of een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 00:34

Noah wordt ook nog wel eens draak, eigenwijs of knurft genoemd :Y)

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 18:46

ik noem die van mij pooownie, beest, monster of draak :P

knabbgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 23:07

Ik zeg altijd paard. Ze is maar 1.47 maar word er kriegel van dat ze haar pony noemen.
Het is Arabisch Volbloed Paard vanwege de bouw van het dier.
Zelfs een Falabella is een paard. Vanwege de bouw. Niks te maken met schofthoogte.
En wat dacht je van het Miniatuur paard? toch ook echt een minie paardje en geen pony.

Hieronder Falabella Tycho als voorbeeld:
Afbeelding

knabbgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 23:17

Dilan1993 schreef:
....Rol hier van mijn stoel van het lachen... Weet heel goed dat AV's tot de paarderassen behoren ( idd evenals de fjorden, de ijslanders, haflingers....enz enz), maar ik weet wel dat ik ze vanaf vandaag ik het bijzijn van hun eigenaren PONY's ga noemen... :D

Nou ik ben een echte Arabisch Volbloeden persoon en word der echt niet arrogant door hoor! :? zover ik weet tenminste haha. Maar ik heb de paardenhouderij gedaan en het ras trekt mij gewoon aan door de gevoeligheid en het temprament. Als een knhs veel meer volbloed in zich heeft zal ik er niks van zeggen hoor. Maar ik ben gewoon meer van de volbloeden vanwege dat ze 100% moeten zijn voor de keuring waar ik aan deelneem. En een paard met minder volbloed is meestal minder gevoelig als 100%. Ze word vaak wat sterker en wat stugger. De arabier vind ik juist zo mooi door zijn tengerheid en het gevoel waardoor hij zo snel terug te nemen is.. Die van mij altans. En de paarden van Arabian Fantasie en Rzadkiewa Arabians waar ik gewerkt heb.
Laatst bijgewerkt door knabbgek op 21-11-10 23:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:47

knabbgek schreef:
Dilan1993 schreef:

Nou ik ben een echte Arabisch Volbloeden persoon en word der echt niet arrogant door hoor! :? zover ik weet tenminste haha. Maar ik heb de paardenhouderij gedaan en het ras trekt mij gewoon aan door de gevoeligheid en het temprament. Als een knhs veel meer volbloed in zich heeft zal ik er niks van zeggen hoor. Maar ik ben gewoon meer van de volbloeden vanwege dat ze 100% moeten zijn voor de keuring waar ik aan deelneem. En een paard met minder volbloed is meestal minder gevoelig als 100%. Ze word vaak wat sterker en wat stugger. De arabier vind ik juist zo mooi door zijn tengerheid en het gevoel waardoor hij zo snel terug te nemen is.. Die van mij altans. En de paarden van Arabian Fantasie en Rzadkiewa Arabians waar ik gewerkt heb.

wauw, mijn naam staat boven een quote die ik niet eens geschreven heb :')

maargoed, ik zie ook niet wrom je arrogant zou moeten worden als je een AV hebt. Het zijn naar mijn mening ook gewoon paarden met 4 benen een hoofd en een staart :') Het is alleen wel mijn lievelingsras, vanwege hun karakter en omdat ik ze gewoon mooi vind :) Maar ijslanders vind ik al even geweldig :P

khalid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:23

ik zeg ook vaak van; ik ga de paarden voeren, of paardrijden ;) , maar in weze is 't eigenlijk pony. ik heb 4 pony's. Als mensen naar mijn pony's vragen zeg ik dat ik 4 paarden heb, en dan moet ik mezelf gelijk verbeteren, anders denken mensen dat ik 4 grote paarden heb, terwijl het 2 kleintjes zijn, 'n d-pony en dan die arabier. m'n arabiertje is 3,5 nu, ik denk wel dat hij het red om net paard te worden 1.58 :P . Ik kan hem niet opmeten dus weet het niet precies.

Anness

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:31

Ik zeg ook meestal paard of ik ga naar de paarden. Soms ik zeg knol, als ik boos ben of als het een lomp beest is haha. :o

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:59

Goed om te merken dat de meest AV liefhebbers gewoon van hun ras houden, zoals ieder "ander-ras" liefhebber van zijn of haar ras houdt... of dat nu een paard of een pony is......... Lang leve het gezonde verstand!

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 12:13

ik denk altijd juist dat kwpn mensen neerkijken op arabieren.
ik heb een volbloedarabier, schimmel. en ik merk dat er een bepaald dressuurmiepje neerkijkt op mij en mn paardje omdat zij z-is geworden met haar donkerbruine kwpn-er (waar arabier in zit hahahaha). en dan zo'n opmerking maakt van als zij gaat starten met haar arabier dan komt ze toch niet ver, en hij is al elf jaar dus zogenaamd te oud.. :Z
(meisje staat bekend als arrogant, bitchy en slaat haar paard. heeft hem in 2 jaar naar de z gereden, elk weekend wedstrijd en als ie niet vierkant stond pats met de zweep..)

ik vind het belangrijker dat mijn paardje gelukkig is en dat ik plezier met hem heb en dat ik goed voor hem zorg.

FenrirJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:17

Zo is er altijd wel wat. Arabiereigenaars staan er hier om bekend dat ze neerkijken op alles wat niet Arabisch is... tsja kennelijk heb je dat soort mensen altijd in de paardenwereld. welk ras dan ook. ;)
Ik snap dat nooit zo goed, een paard is een paard ongeacht het ras en de een is niet beter dan de ander. :)

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:04

Fiffill schreef:
Zo is er altijd wel wat. Arabiereigenaars staan er hier om bekend dat ze neerkijken op alles wat niet Arabisch is... tsja kennelijk heb je dat soort mensen altijd in de paardenwereld. welk ras dan ook. ;)
Ik snap dat nooit zo goed, een paard is een paard ongeacht het ras en de een is niet beter dan de ander. :)

Dit geld niet voor alle Arab baasjes hoor. ;)
Wij zijn niet voor niets ook nog in het bezit van een hoogbejaarde Shet, een met vroegpensioen zijnde NRPSer, een puberende Welsh A en een meer dan geweldige Tennessee Walking Horse. <3

FenrirJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:06

Dat zeg ik ook, "dat soort mensen" doel ik dus op die mensen en niet direct op iedereen, hetzelfde geldt natuurlijk voor de KWPN-eigenaars die Aladinnetje noemt. ;)
Ik ken zat Arabiereigenaars die er niet zo over denken hoor, ik ben dan ook niet iemand die zoiets zegt :) maar denk dat je dat altijd zult houden, dat soort vooroordelen. En in sommige gevallen zijn ze waar. ;)

yosfunprints

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:09

pony, klinkt leuker;)

mejanieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:30

ik heb een pony maar een arabier is een paarden ras dus ik zeg altijd gewoon pony:P maar wij hebben op stal een paard staan van 1.89 end ie noem ik ook nog steeds pony maar als ik er bij na denk zou ik pony zeggen :P

xx