arabieren fel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nicolrocket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 16:16

Ze kunnen fel zijn , maarja dat kan elk paard
ik heb zelf ook een arabiertje
maar die is ook niet altijd fel , je merkt aan der karakter ook niet echt dat ze arabier is ofzo,
maar op sommige momenten :o dan is ze best fel ja,
maarja tis wel het leukste ras, of ze nou fel zijn ofniet :D

groetjzzz

bibichaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 20:36

nicolrocket schreef:
Ze kunnen fel zijn , maarja dat kan elk paard
ik heb zelf ook een arabiertje
maar die is ook niet altijd fel , je merkt aan der karakter ook niet echt dat ze arabier is ofzo,
maar op sommige momenten :o dan is ze best fel ja,
maarja tis wel het leukste ras, of ze nou fel zijn ofniet :D

groetjzzz

ik vind ze zelf totaal niet fel en ik vind het ook het leukste ras :P

AmberHeijman

Re: arabieren fel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:10

Ik heb nu op verschillende Arabische volbloeden gereden, maar geen één was er fel hoor. Ze hebben wel temperament en zijn erg intelligent, en dáár moet je mee om kunnen gaan. Kun je dat niet? Dan kunnen ze misschien wat feller worden ja, maar het verschilt per paard.

Ik heb ook wel een paar x op Arabieren (70% arabisch bloed) gereden en die waren toch wel een stuk feller. Het zal dus waarschijnlijk niet aan het ras liggen.

Mijn conclusie: Arabische volbloeden zijn intelligente, tempramentvolle paarden die je met respect moet behandelen. Maar fel? Nee nog nooit mee gemaakt.

bibichaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 14:43

klopt :P

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:06

Ik heb een 7jarige arabische volbloed merrie gekocht en heb zomaar het vermoeden dat mijn haflingermerrie, ook toen ze al in de 20 was, best wel eens feller/pittiger kon zijn van karakter dan deze merrie ;)

Zijn vooral vooroordelen, ik heb wel eens het idee dat het ook aan de mensen kon liggen die graag arabieren hebben := Net als bij bepaalde hondenrassen.. En daarmee bedoel ik lang niet iedere arabierenliefhebber hoor ;) Maar deze paarden zullen misschien heftiger reageren als ze in verkeerde handen komen. Ik ken arabieren eigenaren die zelf ook behoorlijk "fel" zijn :+
Ik heb mijn merrie gekocht bij een fokkerij met een heleboel arabieren en stuk voor stuk hardstikke braaf en keurig opgevoed. Hun dochtertje bracht ze zelfs voor op de keuring!
Laatst bijgewerkt door Ireen_ op 06-05-10 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

OneLovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:07

Ik heb ook een arabier. ik vindt ze super. omdat ze niet sloom is en je kan er alles mee doen :D

xPASSION27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 13:44

Ze kunnen wel fel zijn, maar volgens mij ligt het er ook aan of het een kruising van een arabier is of niet.
Hoe meer arabier er in zit, hoe minder fel volgensmij.
Mijne is 100% volbloed arabier, en heeft vind ik, een heel zacht karakter. Tuurlijk kan ze pittig zijn op sommige momenten, maar ik vind het meevallen.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:07

mijn de paardensportcenttum waar ik rijd staat een prachtige zwarte arabier, daar liep zo'n 3 jarig meisje mee over het terrein. ZOO LIEF! En dat arabiertje deed helemaal niks!

Ook hebben we wel 2 hengsten arabieren die dan wel weer heel fel zijn...

Elisebalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:18

Zoals elk mens heeft ook elk paard (arabier) z'n eigen karakter. Ze staan misschien wel 'bekend' om hun felheid. Maar de een zal altijd feller zijn dan de andere dat heb je bij elk ras ;).