Amalarab schreef:Oud topic ik weet het maarja mss wel interessant om te weten of er nog een veulen geboren is?
helaas heeft het niet gepakt, en is ze niet drachtig geraakt.
ik had graag een veulen van haar en Envision DH gehad!
maar het heeft niet zo mogen zijn.
het was een merrie die erg nerveus was, en snel gestresst.
ik denk dat ze daardoor ook niet drachtig is geworden.
de dierenartsen hier zijn nou niet bepaald rustig, en dat heeft het ook niet echt bevorderd denk ik.
ik heb haar gekocht als 10 jarige merrie, onbeleerd.
dus dan gaan de mensen er gelijk vanuit dat het ook geen opvoeding heeft gehad!
de dierenarts vond der dus eng, ook omdat ze zo hoog in het bloed staat, en dus moest ze gekluisterd worden en een praam op bij het opvoelen en incimineren.
dat vond ze niet erg prettig(zacht uitgedrukt), wat ik ook wel begrijp!
in de tijd dat ik der he gehad heb ik der zo goed als helemaal ingereden, alleen de galop onder het zadel had ik nog niet gedaan met der omdat ze daar gewoon nog niet aan toe was.
en der oude eigenaresse wilde haar heel graag weer trug kopen, die miste der ontzettend!
omdat ik er toch geen veulen uit kon krijgen heb ik besloten der dan toch maar trug te verkopen.
misschien dat ze er nu meer mee kunnen, nu ze is ingereden!?
helaas heb ik nooit meer wat van ze gehoord, en reageren ze ook niet op mijn berichtjes.
ik had graag geweten hoe het met der gaat nu!
het was een fantastisch paard, die je gewoon moest begrijpen om ermee om te kunnen gaan!
en gek genoeg klikte het gelijk tussen ons.
de ouwe eigenaresse heeft tot 2 keer toe geprobeerd der in te(laten) rijden, maar dat is nooit gelukt.
ze is niet lang van mij geweest, maar de tijd die ze bij me geweest is was wel geweldig!
de eerste maand heb ik der laten wennen aan alles.
en daarna ben ik rustig aan begonnen met longeren en wandelen.
ik denk dat ze binnen 3 maanden mij toe liet op haar rug.
het leukste van alles was nog dat ik ook de enige was die ze toe liet.
een tijdje heeft een meisje haar verzorgd, en zodra die erop stapte begon ze te flippen(4 benen in de lucht en bokken maar!).
het gaf dus wel een heel speciaal gevoel dat ik dat alles met haar heb bereikt in zo'n korte tijd!
jammer dat ik niet weet wat er inmiddels van der terecht is gekomen alleen!