[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 23:03

aaawh heb daarstraks op marestare een arabierenbaby geboren zien worden <3 beestje stond echt na een minuut al!

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:33

Nou ben weer terug van weg geweest, lekker vakantie gevierd in limbo land :) geen AV gezien helaas terwijl we heel vlakbij Eric en Josje zaten en er zelfs langs zijn gereden haha.

Sebiet mijn AVtjes ff doodknuffelen wat heb ik ze gemist en ben niet eens een hele week weg geweest :P

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:02

RhealLover schreef:
Nou ben weer terug van weg geweest, lekker vakantie gevierd in limbo land :) geen AV gezien helaas terwijl we heel vlakbij Eric en Josje zaten en er zelfs langs zijn gereden haha.

Sebiet mijn AVtjes ff doodknuffelen wat heb ik ze gemist en ben niet eens een hele week weg geweest :P

Dan zat je zelfs dicht bij Siv in Sterksel :j :P
Hoe lang was je weg ? het was indd even stil :D (ooh ik zie het, een kleine week) lol
Nu nog 6 weken dan vliegen wij overseas *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:38

ArabianRanch schreef:
RhealLover schreef:

Dan zat je zelfs dicht bij Siv in Sterksel :j :P
Hoe lang was je weg ? het was indd even stil :D (ooh ik zie het, een kleine week) lol
Nu nog 6 weken dan vliegen wij overseas *\o/*

Sivje staat op nog geen half uurtje rijden van ons vandaan hihi

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:58

Ooeee lekker hoor Isa :D was wel nodig, al vanaf dat ik Rheal heb niet meer weg geweest, ja voor m'n zwangerschap MET Rheal haha trektocht van hot naar her. En de boog kan niet altijd gespannen staan, al blijft het raar zonder je paardenbeestjes (en poezenbeesies :P ) nu je weer thuis bent is zon midweek wel kort, maar ja de rotzooi die je na terugkomst weer moet ruimen pfffff koffer uitpakken wassen draaien haha.

Siv staat toch in de buurt van Eindhoven ook? Sjonge echt als ik had geweten had ik een dagje naar Ilona gereden ipv een extra dag in t zwembad liggen haha.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 15:42

eigen huis-, tuin en keukenfotootjes van AR Nadjarah (nu bijna 1 mnd oud) *D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze is een lekker showy meisje *\o/*

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 16:34

Ze wordt steeds mooier Isabel! :~
En mooie ronde billen heeft ze al, een echt kleinkind van Aziza :x
Nee, just a joke, Majidah en Najjar hebben beide ook massa genoeg natuurlijk.

Mis dat wel een beetje bij onze Fahkour hoor, maar ja de SE lijnen zijn in alles vaak toch wat later, en mams heeft ook zeker minder massa dan Aziez. Heb vandaag ook wat foto's van Fahkour gemaakt (moet ze nog ff uitzoeken, plaats straks wel wat). De eerste keer dat hij echt wat draf kon laten zien, en dat zag er zeker niet slecht uit <3 Normaal begint mams direct mee te racen als hij gaat draven, waardoor hij dus de kans niet krijgt om drafpasjes te laten zien. Nu mams maar even vastgehouden, en direct liet hij zien dat hij zeker wel kon lopen. Maar wat vaker doen, dan gaat het 'showknopje' ook snel genoeg om!

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 18:55

Al_Zawraa schreef:
Nu mams maar even vastgehouden, en direct liet hij zien dat hij zeker wel kon lopen. Maar wat vaker doen, dan gaat het 'showknopje' ook snel genoeg om!

ja, zo deden wij dat ook in t begin, nu showt ze lekker een eind weg, ziet er echt super uit _/-\o_
Namibiah is n bewegingswonder, ben zo benieuwd hoe beide dames uitgroeien !
Ben benieuwd naar nieuwe fotos van Fahkour :)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 19:07

Namibiah wordt groot zag ik!

Hier even wat nieuwe foto's van Fahkour <3
Showknopje mist dus nog :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 20:21

wat heeft Fahkour een mooie bril! <3 Nadjarah heeft echt een heerlijk snoetje, geweldig!

Noah is vandaag gewassen, ik was al bijna vergeten dat hij goudbruin is in plaats van grijs _O-
en dan het zonnetje op z'n vacht, man man man wat is hij toch een lekker ding :Y) morgen dressuurwedstrijd, daarna misschien nog wel even een zonnige foto maken van een zeer zeldzame, schone Noah :)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 20:50

Tammy_: grappig dat je zijn brilletje leuk vind, ik vind het helemaal niets :D
Hoop dat ie snel weer een wat elegantere kleur krijgt.

Vanochtend wilde ik ook nog even met Aziza gaan rijden, maar de hoefsmid was maandag geweest, en heeft iets te ver gesneden bij het wegsnijden van een plekje schimmel.. Gewoon los is er niets aan haar te zien, maar toen ik erop zat, voelde ik zodra we gingen draven dat ze toch niet helemaal lekker liep rechtsvoor. Dus snel weer omgedraaid richting stal en dus alleen een stukje gestapt..
Het vervelende is dat dit niet onze eigen hoefsmid was, maar degene die hij mee had (ze komen met zn 2en, zodat ze meer paarden op 1 dag op Texel kunnen doen). Hij was al chagrijnig, en al boos op Aziza toen ze 2x haar been wegtrok van het krukje (gek he, als je te ver snijdt), het was zelf zo erg, dat Aziza hem een tik gaf toen hij klaar was :o Ze sloeg absoluut niet hard, maar wel gericht, terwijl ze nog nooit geslagen heeft! Ik hoop dat hij de volgende keer in een beter humeur is, anders hoeft hij van mij geen paarden meer te bekappen.

Mijn 'grote' vriendin onder het zadel <3 Ze doet het erg goed onder het zadel, al is het nog een wereld van verschil als ik alleen naar buiten ga (nog maar 1 km heen en weer) of met mijn vriend mee op de fiets (normaal rondje). Als er iemand mee is op de fiets heeft ze er veel meer vertrouwen in, maar dat zal straks alleen vast ook steeds beter gaan.
Afbeelding

Afbeelding

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 21:17

Afbeelding

hele mooie foto van jullie samen :j

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 10:30

Wat een mooi aansprekend ding is Fahkour <3 Ik ben verliefd! :D Ben benieuwd hoe hij uit gaat groeien. Blijft hij vos of denk je dat hij gaat schimmelen?? Niet dat het uitmaakt, want ik vind het toevallig allebei erg mooi :D

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 10:58

Thanks Natas, ik vond hem ook wel erg leuk.
Ben blij dat Aziza het zo leuk vind onder het zadel, al hoop ik wel dat ze dit jaar ook gewoon weer hengstig (en dus drachtig) wordt!

AndreaB schreef:
Wat een mooi aansprekend ding is Fahkour <3 Ik ben verliefd! :D Ben benieuwd hoe hij uit gaat groeien. Blijft hij vos of denk je dat hij gaat schimmelen?? Niet dat het uitmaakt, want ik vind het toevallig allebei erg mooi :D

Wij zijn ook zo benieuwd hoe hij uit gaat groeien, ik denk dat hij best gaaf wordt! Hij is te koop ;)
Hij zal in ieder geval gaan schimmelen, hoop dat hij wat sneller wit wordt dan zijn grote (half) broer en zus.

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 12:04

Hallo,

Ik heb een vraagje. Mijn 1,5 jarige AV hengstje is nu 1.40m hoog.. Maar wat is gemiddeld? is hij groot of klein? Ik heb daar geen flauw idee van.

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 13:42

Wauw Roma, wat wordt dat kleine ventje al weer snel groot! Hij is echt leuk! En wat doet zijn mama het goed onder het zadel! Fijn hoor!

Hier een fotootje van mijn jonge dame in het zonnetje:

Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 14:38

Horse_Art schreef:
Wauw Roma, wat wordt dat kleine ventje al weer snel groot! Hij is echt leuk! En wat doet zijn mama het goed onder het zadel! Fijn hoor!

Hier een fotootje van mijn jonge dame in het zonnetje:

Mooie foto van je knappe dame!

Het is alleen niet Fahkour zijn mama onder het zadel ;) Zijn mama (Hala, staat op de achtergrond in 1 van de foto's van Fahkour) deed het ook altijd goed onder het zadel bij de oude eigenaar, maar heb zelf nog weinig met haar kunnen rijden vanwege zeer hartnekkige White Line Disease. Nu lijkt het zo goed als over, dus hoop haar binnenkort ook weer een beetje op te pakken, en dan tot eind van het jaar door te kunnen rijden, voordat ze weer met zwangerschapsverlof gaat :D

Hala afgelopen herfst onder het zadel, toen de WLD ook over leek te zijn, maar daarna was het jammer genoeg toch weer terug.
Afbeelding

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 15:22

Wat een mooie foto's komen hier weer voorbij _/-\o_ het is zulk prachtig weer ook om foto's te maken !!!

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 16:17

Afbeelding

Nadjarah is in de 2e nacht van haar prille bestaan aangevallen geweest door haar mams, hoe of wat, ik weet het niet, maar ik sliep nog bij de camera en stond binnen 10 tellen in de stal na alle commotie. Waterbakken vlogen door de lucht en Nadjarah stond trillend in een hoekje. Wrs heeft ze haar in de nek gegrepen (wij weten het niet?), ze is ook voor het eerst moeder en wist misschien nog niet helemaal wát te doen met het veulen. Maar met als gevolg dat er MEGA haematomen ontstonden aan haar hals (links zo groot als 2 kokosnoten! en rechts zo groot als een sinaasappel), ze zijn nu erg geslonken (1 mnd later!) maar er zit geen haar meer op, dit zie je her en der wel op de foto's. Gelukkig is mams nu een érg goede moeder die erg gek is met haar kind. Majidah is altijd al een opgewonden standje, dus vandaar dat ik de eerste week bij de camera geslapen heb om beiden in de gaten te houden.

Afbeelding

Ze is écht een enorm showend poppetje, we zijn echt heel blij en trots op haar en toch ook op moeders die zich nu ontpopt heeft als een liefhebbende moeder _/-\o_

Afbeelding

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 16:29

Ach jee, gelukkig gaat het nu wel goed en heeft ze het moedergevoel volledig te pakken.. komt het met haar halsje weer helemaal goed?? Ze ziet er trouwens wel onwijs mooi uit zeg! Wat een plaatje!

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 17:09

Horse_Art schreef:
Ach jee, gelukkig gaat het nu wel goed en heeft ze het moedergevoel volledig te pakken.. komt het met haar halsje weer helemaal goed?? Ze ziet er trouwens wel onwijs mooi uit zeg! Wat een plaatje!

Ja hopelijk komt het helemaal weer goed.
We zijn al vanaf dag 1 aan het koelen geweest, nu smeren met traumeelgel en gel tegen bindweefsel vorming. Ook geef ik haar Traumeeldruppels ! We zijn er maar druk mee.....
Maar ze is het méér dan waard, wát een onwijs gaaf merrietje is Nadjarah <3

Ook doet Namibia'h het goed, ze is een heel ander type dan Nadjarah, niet te vergelijken. Dit merrietje kan ook ONWIJS showen, niet normaal! Haar zie ik graag snel opgroeien .... (beetje rare foto, maar ze was wild aan het bokken *D )
We zijn blij dat beide veulies gezond zijn ! Nu nog 1 eind mei :j

Afbeelding

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 17:13

haha voetjes van de vloer! :P Dat merrietje is inderdaad ook erug leuk! Je boft maar, twee merrietjes :D En nu nog evne wachten op de volgende :D

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:58

Knappe dametjes hoor AR! Echt sneu dat ze zo gegrepen is door moeders zeg, gelukkig dat alles nu goed gaat en ze gek op haar kleine is!

Onze drachtige dame ook even op de foto gezet, die had ff haar race momentje vanmiddag, tis afentoe net een stuiterende skippybal :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:06

JEE, Soleda is lekker dik. Drachtig van Kunar T toch ?
Ik wilde vandaag nog foto's maken van Aicha, die is TONNETJE rond ook, niet mee overgekomen. Van de week ff doen :j

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:45

Nootje was vandaag ook een stuiterbal, maar dat was niet echt gewenst.... hij heeft onze hele dressuurproef gedribbeld, en wilde niet meer uit galop, ging hij in stap-tempo galopperen :') jury was er helaas niet zo van gecharmeerd, we kregen meermaals een 3, 'erg ongehoorzaam'.
ze riep me na de proef nog bij haar, klopte eerst heel erg slim op het raampje waar pony zich het apelazarus van schrok, en kwam toen vertellen dat het er niet uit zag, dat ik heel grof was in m'n handen (pony doet gewoon graag de neus omhoog, dan trekt hij mijn armen mee ja, dat is eerder gevalletje PONY is grof tegen ruiter :+ ) en dat ze zich mateloos had zitten irriteren aan ons en dat gedribbel... :roll: