[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

No_No

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:18

Shym wordt morgen vanwege de mist -O- jammer..

Oooh hij is al iets ouder!
Maar de spieren en pezen moeten toch ook getraind voor zo'n lange rit? Ik weet dat Arabieren voor de endurance wel anders beleerd/getraind worden. Maar het hoe en wat heb ik geen kaas van gegeten :o ik leer nog iedere dag bij dat vind ik ook zo leuk aan paarden! ... Of werd het daar door nou juist ingewikkelder ... >;)

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:42

Haha soms vraag ik me inderdaad af of het niet ingewikkelder wordt! :')

De conditie en bespiering van Brego is meer dan goed, door al het werk dat we al met hem gedaan hebben in de vorm van longeren, vrij werk en wandelen. Daarbij komt dat het om 20km gaat met snelheid van 13,1 km per uur. Ongeveer anderhalf uur, valt wel mee. Is meer even de vraag hoe snel hij het op pakt dadelijk

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:00

Sorry dat ik me ermee bemoei.
Maar 20 km is best een eind voor een paard wat nog niet echt getraind is.
En als je 13,1 km per uur zou rijden wordt je niet in de uitslag opgenomen want dan ben je te hard gegaan.
Je mag in de klasse 1 niet harder dan 13 km per uur.
Maar waarom zou je niet gewoon 9 km per uur rijden.
Dat is hard zat voor zo'n jonkie met weinig kilometers in de benen.
Een wedstrijd an sich is al een hele ervaring voor een paard.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:06

En de wedstrijd duurt echt veel langer dan 1 1/2 uur, je moet er meer dan een uur van te voren zijn om te keuren.
Dan rijden, en geloof me met 13 km per uur stap je bijna niks.
Maar dat zou ik je persoonlijk sterk afraden en echt een lager tempo nemen.
Vervolgens is de nakeuring een half uur ná je rit en al die tijd ben je officieel nog in de wedstrijd.
Bij endurance is een oud gezegde, it's not the distance, but the speed that kills te horse.
Er komen helaas heel veel blessures voor bij paarden die te jong, met tecerinig basiskilometers in de benen, te hard de klasse 1 doorgaan.
Ik wil je daar echt voor waarschuwen en ik bedoel dat heus goed!!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:14

Wellicht anders een idee om impulsklasse te starten, dan ben je ook niet gebonden aan een minimum snelheid? IJsselsteyn is dan weer wel makkelijk terrein dus wel een fijne wedstrijd voor start van het seizoen.
Maar idd eerst maar eens wat KMS in de benen krijgen.

Marlijn, ja dacht al zoiets! Het is natuurlijk allerfijnste om ze dicht bij je te hebben. Kun je fijn van elkaar genieten wanneer je maar wil!

Jee Annika, ze wordt ook alweer lekker bol! Heel spannend!
En kleine mannen worden groot! Gaat ie dit jaar naar Krista?

Staat goed dat zadeltje Eline! Die was toch van Baukje geweest? Fijne zadels die BM's. Dat grote blingzadel op Zahra is er ook een. Zadel lijkt wat groot maar geloof me, Zahra is het langste in d'r rug van allemaal dus ze kan t hebben. Enige is wat meer body en spiertjes gaan kweken maar dat komt vanzelf als ze echt aan t werk gaat.

Veulen blijft bij mij totdat ik ook daar een geschikte nieuwe eigenaar voor heb. Maar eerst maar eens zien dat er een gezond veulen geboren wordt!

Yup, Nour is weer beschikbaar voor de dekdienst dit jaar!
Ga dit jaar niet veel starten, misschien wat riddens en Dawra. Endurance is hij nou K3 startgerechtigd en wil m dat einde van seizoen laten starten. Hij wordt 6 dit jaar dus tijd zat. Kan ook nog het jaar erop...
Hij had vandaag wat vakantieopstartproblemen, de luie tak...

Afbeelding

Geen ritje gedaan hoor, eerst maar eens wat good old ground work, spiertjes losmaken etc. Morgen onder het zadel bakwerk...

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:38

Aaaaaaah wat een snoezige foto <3
Klasse 3.. Behoorlijke afstand!

Endurance lijkt mij ook wel leuk om eens te rijden. Maar dan meer voor de ervaring en om te kijken of de conditie oke is. Ritten van 80km rij ik liever in 4 dagen _O- pink ribben, meerdaagse, trektocht.. Jaaaa daar ben ik wel voor te porren!

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 15:19

Ik neem jullie adviezen absoluut ter harte, en ik doe dit allemaal niet alleen hoor. Ik sta onder begeleiding van een trainer, en zoals eerder gezegd zal ik altijd luisteren naar wat zowel mijn trainer als mijn paard aan geeft. Ook als dat betekent dat het wat later starten wordt :).

Wat een leuke foto Yildiz!

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 15:42

Bij wie sta je onder begeleiding? Zei het nieuwsgierig Aagje

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:49

Fijn om te horen Marijn! Snap goed dat je je zorgen maakt als hij zo ver weg staat. Ookal staan ze goed, de mogelijkheid om dit zelf vaak te controleren is toch wel zo fijn.

Aj Kesje, hoe gaat het nu met je knie?

Jaa Mish met western zadeltje! Whoehoee! Staat haar echt stoer hoor :D

En bolle Tie en Ely, spannend weer!

Paarse hoofdstelletje staat Door echt leuk zeg.

Hier eigenlijk best goed door kunnen trainen, het is wat behelpen met de bodems, maar de verenigingsbak was vaak nog net te doen. Zo niet, dan was het buitenrijden op het strand, dat blijft altijd te rijden gelukkig.

Met kerst en oud en nieuw 2x weekendje Veluwe gedaan, dan gaat het Endurance rijden wel kriebelen. Heerlijke ritten gemaakt met 2 topfitte paardjes. Daaromheen dus wel 2-3 weken heel laag pitje thuis gereden. Inmiddels weer 2 weekjes aan het oppakken. Raff gaat top, maar Desh heeft zich met het rechte lijnen rijden in mullere zand op tempo flink scheef gelopen.. en dan rijden wij ze buiten echt nog dressuurmatig rond laag op 4 benen over hun rug heen. Dus ja, ookal is het fantastisch dat buiten rijden, meer dan hier en daar een weekendje en als afwisseling thuis gaat het het voor mij nooit worden.

Nieuwjaarsdag ritje in Kootwijkerbroek
Afbeelding
Afgelopen weekend tijdens de les hem voor het eerst naar 1 hand moeten overpakken. Nog echt het aanleren ervan, maar het ging super :D
Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:36

Whoop whoop! Zie Raffekind es sprongen maken! *\o/* Vond t er op t filmpje op FB echt heel fijn uitzien Canies! Best beetje jaloers op, heb met Nour nog heel wat stappen te gaan. En moet dorie dit jaar al op 1 hand gaan starten, is hij nog niet aantoe ook al zit de neckreining er best behoorlijk op. Baal er echt van en weerhoudt me ook weer te starten eerlijk gezegd.

Jammer van Desh maar hee, ook hij komt er wel weer. Ro rijdt m super netjes en hij schittert dit jaar absoluut weer in de ring! :))

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:42

Vandaag bij shym geweest, hij komt deze week nog naar huis :(
Hij is snot verkouden en heeft dikke kapotte groeven in zijn kootholtes van de mok..
Ik ben bij de nieuwe stal geweest en hij mag er naar toe en dan komt hij apart te staan tot dat hij beter is. Godzijdank geen koorts, niet hoesten, wel alert en eetlust.

Stalbaas deed niet moeilijk over het opzegtermijn. Super fijn!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 20:45

Hey iedereen ontwaakt uit zijn winterslaap?! :D

Fijn dat Shym naar huis komt Marlijn. Wat was precies de reden dat hij daar heen is gegaan of heb ik daar in mijn meeleesstand overheen gelezen? Balen van de mok, komt met de juiste zorgen wel goed!

Yildiz lekker bezig met je beestjes! Zahra wordt groot zeg... En Yentl verkocht, hoop veranderingen zo! Hou je het veulen wel?

Ziet er fijn uit Canies. Dat filmpje op facebook inderdaad ook :j Ach, een keertje impuls starten kan altijd toch :))

Leuk beestje heb je Brego. Maar jeetje, met zo'n jong ding 13 km/h per uur willen gaan rijden :oo Hoe rij je je paard stuk... Met mijn 7-jarige heb ik nog nooit de 13 km/h aangetikt....

Staat goed dat zadel op Mish. Oude zadel van Baukje toch? :D Ze ziet er goed uit, knap puppekind.

Hier gaat het ontzettend goed! Eind oktober onze eerste klasse 2 gestart. Nu rustig aan de trainingen voor komend seizoen weer aan het oppakken na onze winterstop waarin we vooral hebben gedressuurd. Hij heeft ontzettend mooie bespiering ontwikkeld, zeker zijn rug, heel gaaf. Was een goede keuze om ons daar in de winter op te concentreren. Plannen dit jaar zijn om weer rustig aan op te starten in de lange klasse 1 en eind van het seizoen een 60 km te rijden. Klasse 3 is voor volgend jaar, hij is jong zat :D Ik heb ook een aantal onwijs gave samenwerkingen in de pocket; onze osteo/chiropractor sponsort met behandelingen en Simone Snel sponsort al het biothane materiaal wat we nodig hebben, zo dankbaar :oo

Afbeelding

Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 21:24

Ja, dat is het oude zadel van Baukje :) Die had ze te koop staan en het is precies waar ik naar op zoek was. Het is een Bob Marshall, een merk waar ik al eens op gereden heb toen ik Daantje van Rije bijreed en die ik heerlijk vind... en verder met de beugelophanging iets verder naar achteren, roundskirt (want kort arabiertje, anders prikt het zadel bij de flanken) en een mooie donkere, en trailmodel... endurance was ook goed geweest, maar een van die twee had ik willen hebben.
Merk wel heel duidelijk dat deze een best wel hoge voor- en achterkant heb, zit soms even te klooien met op en afstijgen _O- maar dat went wel. Het zit verder zalig. Ben er heel gelukkig mee, zo dankbaar dat ik hem van Baukje heb mogen overnemen :D
Voor Olina hebben we nu een Freemax Western, dat is ook fijn zeg.

Yildiz, dat jouw zadel ook een BM was had ik inderdaad gezien :j die van jou is ook erg mooi. Fijn dat Zahra wat langer is. Ik geloof ook wel dat ze het wel kan hebben, maar 't is vooral nog zo'n puppytje onder dat zadel haha, ze moet gewoon nog een beetje uitzwaren en dan komt het ook wel goed. Is net als toen ik Mish anderhalf jaar terug zo'n westernzadel paste, dat was ook "zadel waar ga je met het paard naar toe?"
Je gaat rustig aan doen dit jaar ja? Heb je andere dingen op de planning? :)

Jeetje Canies wat ziet dat er al lekker uit, en knap hoor op 1 hand. Kan me voorstellen dat je daar nog niet aan toe was, maar dan nog, staat jullie goed :D Balen van Desh, maar die komt er vast wel weer bovenop.

Pff ik vind dat nog steeds zo'n onzin he, dat het op 1 hand starten leeftijdsgebonden is in plaats van ervaringsgebonden ofzo. Ik heb dat echt nooit begrepen....

Marlijn, fijn dat hij naar huis kan maar wat rot dat je hem weer zo aantreft :(

Nicky, wat tof dat jullie zo goed gaan :D Echt heel erg leuk om jullie zo te zien na de geschiedenis die jullie al achter de rug hebben. Hoe flik je me dat joh, van die toffe samenwerkingen? :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 21:42

Ah toppie dan, precies naar je wensen. Scheelt toch weer of je een zadel tweedehands op de kop tik of nieuw :j

Uh hoe ik dat flik? Gewoon brutaal zijn :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 21:51

He dorie zeg Marlijn... ongelofelijk balen m zo terug te zien... idd, hop hop snel naar huis zodat je m goed in de gaten kan houden.

Eline, jaaaa ik dacht t al! Stond me zo bij. Staat haar enorm goed! Had eerst ook een roundskirt maar dan een BC voor Tie die ook wat korter is maar uiteindelijk bleek ook dat bling BM showzadel goed te passen (eigenlijk beter).

Ooooh Nicky, wat gaan jullie lekker zeg! Jee, wie had dat ooit gedacht? Wat een mega ontwikkeling! _/-\o_ En super tof dat je gesponsord wordt! Krijg je nu ook hoofdstellen enzo gesponsord? Kei tof! :)

Vandaag heerlijk met de horsies gewerkt. Eerst Zahra, wat een heerlijk meisje! Ze is zo rustig en braaf en licht. Geweldig paard om mee te werken. Nooit gedacht omdat ze eerst tamelijk hysterisch was.
Ze is nu zo heerlijk wijs, dus ze mocht d'r grote-broer-show-zweet-deken op na gedane arbeid en mueslietje knauwen, nomnomnom... :D

Afbeelding

Haar nog even gemeten en ze meet nu met bijna 3 jaar 1.57 m. Word grote tante.

Was eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar Nyhla dus haar ook opgemeten en die meet nu 1.47 m, iets groter dan pa (Nour) op die leeftijd. Haar ook nog ff in de bak gezet en mevrouw vond t wel tijd voor n showtje. Enorm genoten van haar, zo een portret! En wat ben ik trots op haar, m'n tweede generatie eigen fok.❤️

Afbeelding

Afbeelding

Ze is in d'r wintervacht helemaal donker dus zal nog wel even duren voor ze helemaal wit is maar ik heb geduld. :o

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 21:56

Zo donker grijs vind ik ze het knapst :j Bleven ze maar zo..... Lekker showkannonetje hoor!

Jep, hoofdstel, halster, borsttuig, teugels, extra hackemore riempjes, ... :D

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 23:04

Nicky, wat ziet je paard er goed uit zeg! En eerlijk de sponsors! Dat gaat vast een positieve bijdrage leveren!
Shym is daar naar toe gegaan wegens financiële dingetjes .. Helaas.. In eerste instantie stond hij te koop maar ik vond dus een mooie betaalbare plek en shym is niet echt een pony die ik zomaar aan de eerste de beste zou verkopen vandaar de verhuizing.
Shym is alleen niet een geschikt paard om daar te staan. Zijn weerstand kan dat blijkbaar ook echt nog niet aan. Ik was er al wat bang voor maar dacht dat ik over beZorgd was.
Gelukkig kan hij nu op een paar km afstand staan.

Jeutje! Zahra zo groot?!! Pfff... Als je straks er op wil moet je een trappertje hebben!
Nahla is nu twee? Knapperd is het!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 23:58

Tja ik ben het ook niet helemaal eens met de leeftijdsregel naar 1 hand, maar moet wel bekennen dat met de juiste training het dus blijkbaar wel prima haalbaar is haha. Maar ik focus dan ook alleen op de western, dat maakt het voor jou wat lastiger Yil ;) Ik zou Nour lekker op 2 handjes doorrijden en daarop starten buiten mededinging.
Ik rij Raff komend jaar sowieso nog op 2 handen door, erna overigens ook hoofdzakelijk. Mag het er nu hier en daar tussendoor eens bij oppakken in de training.

Ja Deshje, ik hoop t. Zonde want hij is echt een machine voor de lange afstanden, maar dan wordt hij nog geen 15 ben ik bang met hoe hij zich blokkeert in zijn lendenen en schouders. Misschien start ik idd ooit wel een impulsje met Raff, ben wel benieuwd hoe hij dat doet.
Goed dat je je deze winter op het dressuren hebt gefocust Nicky!! Hij ziet er ook echt topp uit! +:)+ Zouden meer endurance ruiters moeten doen.. zie er maar weinig met een sterke rug en goede body helaas.
En super tof van je sponsors! Ik heb van de week teugels bij Simone besteld, zijn topp!

Zou me met paardrijden denk ik nooit goed genoeg daarvoor vinden haha :+ Met skien gaf het me soms best een last, gevoel hebben te moeten presteren voor je sponsors (ookal was dat helemaal niet nodig). Maar toch blijft het gaaf! :D

Fijn dat het zadeltje helemaal bij jou en Mish past Eline! Staat echt chique!
Ik ben een van de weinige in western arabieren wereld die geen fan is van BM's haha, maar gelukkig vele wel ;)

Knappe Zaar en Nyhla!! Zo benieuwd om Zaar in de toekomst in de showring te zien, romaltje om.. lots of bling.. jaaa dat is het wel hoor :))

Jeetje Marijn, fijn dat hij zo snel naar huis komt! Er komt ook weer een flink natte periode aan a.s. week geloof ik..

Vandaag even day off met de paardjes en gister buitenritje gehobbeld, fantastisch uitzicht :')
Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 09:25

Is het op een hand rijden tegenwoordig leeftijdsgebonden? Heeft dat een bepaalde rede? Of vonden ze dat gewoon grappig om toe te voegen..? Wat ik mij herinner was het afhankelijk van in welke klasse je reed?
Je mag dan wel met een gewoon bitje rijden?
:') Nou, geweldig uitzicht!! Je kan er nu wel een gaaf verhaal bij verzinnen dat je op een geweldige plek geweest bent, we kunnen het toch niet zien :D

Shympie komt vrijdag thuis *\o/* vandaag een rondje bij de nieuwe stal, even een extra draadje zodat de paarden niet kunnen neuzen, waterbak, voerbakken etc etc.
Helaas regen ja.. Ik bel vandaag even met mijn dierenarts om te overleggen wat ik met hem aan moet. Ik wil uiteraard voorkomen dat het een longontsteking wordt.

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 09:43

Ik begrijp jullie gedachten allemaal, echt waar en ik neem ze zeker ter harte en ik zal nooit mijn paard ergens toe dwingen waar hij niet aan toe is, zij zijn immers het belangrijkste :o . Dat gezegd hebbende, is de 13 km per uur om een beeld te scheppen gezien dit de maximale snelheid is. Ik rijd niet alleen en zal sowieso rustig aan doen en aanvoelen. Daarnaast heb ik ook gezegd dat ik niet weet of we gaan starten gezien de tijd, me erop verheugen daarentegen mag toch zeker wel :)? Uitstellen kan altijd.

Canisia, leuk zo'n weekendje Veluwe! En heel tof, het western rijden en op 1 hand pakken :)

No_No, balen van Shym, wel heel fijn dat hij vrijdag naar huis komt :D

__Nicky gave samenwerking, mooi paardje en leuke plannen dit jaar :)!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 11:26

No worries Brego, ik denk allemaal goed bedoelde adviezen van iedereen. Binnen de endurance zie je nu eenmaal mensen die, niet door kennis gehinderd, fanatiek zijn en wedstrijdelement maakt dat je paard ook wel wil gaaaaan. Dus helaas veel blessures...
Goed dat je naar paard kijkt en hulp krijgt! +:)+
Tot klasse 3 hoef je overigens echt niet op snelheid te trainen, maar long slooooow distance. En echt niet eens zoveel uren per week. Veel mensen overtrainen hun paard.

Nicky, ik ben jaloersssss.... Goed geregeld! :D

Fijn Marlijn! Dat ene dagje gaat ie hopelijk wel overleven, toch?
Ga je m morgen zelf ophalen?

Eenhandig op shanks starten moet helaas op een senior paard in de Amateur/open klasse. En daar rij ik in (zowiezo moet dat met een hengst). Dus buiten mededingen is idd een optie maar liever train ik dan nog even verder en hunter ik wel voor het echie. Dat mag lekker wel op snaffle. :P

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:06

Ik ga hem zelf halen ja :D
Net allerlei kruiden besteld voor de weerstand, komt morgen binnen :) Nu nog even op jacht naar iets slobberachtigs dacht aan pulp of subli senior spul en iets voor de mok.

ooooh.. wat stom dat het verplicht is. Als je een laat beleerd paard heb ben je dus verplicht om al heel snel op een hand te moeten rijden wil je mee doen voor de punten..

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 13:06

Leuk, updates!!

Wauw, Zahra is gewoon al net zo groot als Rayna! Hoe groot zou je haar uiteindelijke grootte schatten? En wat een superlieve foto van Nour <3

Dat nieuwe zadel staat Mish echt heel goed! Ik droom nog altijd van een mooi, goed passend setje voor mezelf :o Maar ja, kost wat hè, en ik heb al een prima zadel, en geen ruimte in de kast :P

Goed geregeld met de sponsors Nicky ;)

Aaah Raff, lekker ding is het <3

Shym komt morgen al naar huis, heerlijk! *\o/*

Gisteravond hadden Rayna en ik onze 3e springles. Ze was eens een keer goed wakker en voorwaarts, het ging goed! Een aantal keer geweigerd op een nieuwe hindernis ("Wacht, deze ken ik niet, even kijken"), maar na de eerste weigering gaat ze er prima overheen :D Een beetje jammer dat een andere ruiter in de weg liep tijdens mijn parcoursje, anders hadden we die waarschijnlijk zonder weigeringen kunnen doen >;)

Eindstand: 80 cm! Zo hoog heb ik met nog geen enkel paard gesprongen *\o/*

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 14:03

De leeftijd grens is volgens mij al heeel lang, komt uit de futurity klasses uit Amerika. Hij is zelfs al verhoogd van 4 naar 6 zoveel jaar geleden als ik het goed heb begrepen.

Als beginner moet je gewoon op 2 handen op snaffle (trensje) rijden hoor, pas vanaf een bepaald niveau geld het 1 hand starten op shank bit bij een senior paard (6jaar + ). Onder het idee, iemand op Open niveau kan een jong paard prima voor zijn 6e naar 1 hand beleren. Nu zijn daar wel discussies over aangezien tegenwoordig de inrij leeftijd natuurlijk steeds hoger wordt (gelukkig!) en vorig jaar ledenvergadering hebben we dus al gepleit om de grens naar 7jaar te krijgen, maar helaas kwam deze er niet doorheen.

Ja idd gelijk Yil, maar als je toch voor een Hunter onderdeel naar een wedstrijd komt, kan je altijd nog een western onderdeel mee starten voor de ervaring ;)

Succes morgen Marijn!! Spannend en vooral heel fijn, ga je ventje maar lekker vertroetelen zodat hij snel weer de oude is :)

En Rayna aan het springen, stoer!! Stond ook op mijn lijstje voor deze winter, maarr helaas financieel even niet helemaal haalbaar.

Ik zet altijd endomondo aan als ik buitenrij en merk dat zelfs met de helft vd rit stappen zit ik nog boven de 8km/u. Rijden nu gemiddeld elke week een 10km, wil die ietsie gaan uitbreiden richting de 15km als standaard, maar sneller hoeftie niet hoor. Houd graag al zijn spiertjes erop ;) Maar puur als stukje basisconditie training.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:53

Zo, even een paar minuutjes de tijd, eindelijk! :D

Yildiz; Ach, je dame verkocht! Blijft ze in de buurt, of gaat ze verder weg? Nog even aftellen tot het veulentje, ik ben benieuwd! En Zahra al zadelmak, je bent er vroeg bij. Je zoontje is ook echt fanatiek met de paarden aan al die leuke foto's te zien. Mooi dat je zo je hobby kunt delen :D
Nyhla is nog donker zeg. Ik dacht eerst dat zij en Azi een beetje gelijk op gingen qua kleur, maar ze zijn nu toch heel verschillend zo te zien.
En wat een lieve foto van jou en Nour samen!

Annika; Ely is ook al een eind op weg. Ben heel erg benieuwd naar haar veulentje <3 Dat paars staat Eufje goed zeg! Dat zijn die halsters van de Epplejeck toch? Hoe vallen die qua maat?

Doroata is ook al een heel paard geworden! Op de een of andere manier zie ik de guppies uit dit topic altijd nog voor me als jonkies, haha!

Eline; Echt prachtig je zadel! <3 Het staat haar ook goed hoor, die westernoutfit!

Wat een gedoe allemaal met Shym zeg. Het is wel een zorgenkindje zo te lezen :(:) Hoe oud is hij nu?

Ik moet bij de naam Brego direct aan LOTR denken :D Lekker rustig aan doen, Rome is immers ook niet in één dag gebouwd.

Wat een leuke foto van hun samen Canisia! Ik vind Raf zijn kleur echt supergaaf <3 Wat voor zadel heb jij? Ziet er comfortabel uit!

Wat gaaf van je sponsoren Nicky! Klinkt heel professioneel :D Dayem begint ook al licht te worden qua kleur. Ik vind schimmels juist niet zo veel aan zolang ze donker zijn, haha!

Ik vind dat op 1 hand moeten starten vanaf een bepaalde leeftijd ook maar een rare logica. Stel dat je je paard pas op 5 á 6 jaar gaat inrijden, kun je gelijk door op 1 hand :=

Bij gebrek aan recente foto's van het viertal.... wat winterse plaatjes :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding