[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 13:30

Gefeliciteerd Joyce met jullie huisje. Wel jammer dat je met de mini's moet stoppen maar een eigen stek is ook fijn!

Gave foto's van Euf!

Toch eentje drachtig Kathinka. Had je nog een keer opnieuw geprobeerd met Montoyo?

Oh spannend Amy scannen! Ik zal duimen :)

Toch heel wat uitgekomen Lisa.... Wat me wel opvalt is dat al die holistische/homeopaten met de darmen komen. Daar is volgens hen echt altijd wel wat mee.

Lief filmpje van Set en Ilya!

Mijn woeste wilde arabier gister :))
Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 15:26

Nicky: veel paarden hebben helaas ook verteringproblemen door de manier van voeren en houden wat we doen met ze. Veel paarden krijgen teveel suikers en brokvoeders waardoor de darmen lui worden en vervolgens ook nog te weinig ruwvoer en te weinig beweging. Kans is groot dat Zaraar dit al een lange lange tijd heeft gezien alle kleine neven probleempjes aan z'n rechterhelft. Zo bleef z'n rechter testikel ook wat kleiner en wilde moeilijk dalen, last van z'n rechterknie etc etc.
Wanneer gaat Dayem richting Laarakker of had je iets anders in gedachten?
Super leuke foto met zijn kleine meisje :)

Zaraar was vandaag al flink aan het ontgiften, gele troep uit z'n ogen. Ik bereid me maar voor op mega snot neus etc.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 15:31

leuke foto van Dayem :D

succes met Zaar

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 15:59

Dayem gaat niet naar Laarakker. Wordt niet vergoed door de verzekering dus dat wordt dan een te duur grapje. Moet zeggen sinds ik hem weer een reinigingskuur (groene leem, jeneverbesolie, silsterk) geef, knarst ie veeeel minder!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:22

Nicky, even ter info die ik later heb gekregen. Laarakkers veranderd de rekening zodat het dus wel vergoed wordt :j

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:33

ziet er erg woest uit Nicky :D .
Faiza is drachtig van KAS vicco een zoon van kubinec .
Deze dekking had ik ook nog liggen zo gezegt.
Senna gaat volgend jaar april weer na montoyo .
Kwam voor ons beter uit het volgend jaar weer te proberen miss dat wel er twee doen van mo .
Maar eerst ff kijken hoe alles loopt.
ons mannetje van dit jaar

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 17:23

Sowieso valt de rekening van Laarakker me reuze mee. Daarbij vind ik het ook echt wel de moeite waard om dan maar zelf te betalen.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 17:28

Er wordt maar een deel van de behandeling vergoed Kelly. Medicijnen moet je sowieso uit eigen zak betalen. Helaas heb ik als student niet het budget om het allemaal zelf neer te tellen ;)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 18:07

Ahh oke, ja ik ik vind het het tot nu ook wel waard. Geisha begint op te knappen nu. Ze komt goed aan, eet veeel sneller. Mijn god dat valt echt op! En is al een stuk actiever met longeren. Wat soepeler. Heeft niet meer geplast op de poetsplaats, wondjes genezen nu als een speer en waren eerst prutterig en nu mooi roze. Ze loopt ook naast me meer door en kijkt weer wat bijdehanter uit haar ogen :')

Vanavond foto 2. :j

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 18:52

Annika, wat een heerlijke mannetje is Euf! Mooie foto's...
Hoe is het met de uier van Dos?
Katjen, leuk! Gefeliciteerd!
Miranda, lekker is dat dan hè, gewoon even tutten.... :j
Lisa, toch een hele waslijst joh! Hoe is hij vandaag, geen last van de middeltjes?
Tamari, leuk zeg! Ben bang dat ik ook niet in de gelegenheid ben...
Tieneke, hoe gaat het met de antibiotica?
Yildiz, leuk dat ze een vriendinnetje heeft... Gaaf dat je zo lekker aan de slag bent...
Katja, super lief <3 <3
Nicky, nou jaaaaa, zo denken de mensen nog dat Arabieren braaf zijn... :+ ... Ik snap het geldprobleem, ben geen student, maar moet het wel allemaal alleen doen.... Deze maand is eigenlijk ook niet leuk dus dat betekent de weekenden maar thuis blijven...
Kel, gelukkig doet ze het weer wat beter... Benieuwd naar de foto...

Ik heb gister toch even een lesje met Silver gereden bij Krista.. Alles in stap en veel gewerkt aan buiging, rustig aan dus, hij deed wel goed zijn best, maar is ook wel een dondertje hoor, als hij nu rustig is omdat hij niet zo lekker in zijn vel zit ben ik benieuwd wat het moet worden... 8-)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:41

Eline, balen zeg dat je gevallen bent! Stoute poown!

Annika wat klote van haar uier. Hoe gaat het nu?
Toffe foto's van euf zeg! Wauw hij word zo groot!

Tieneke, sterkte :( 1 postief ding is dat je nu weet wat het is..

Miranda heerlijk he vertroetelen <3 Fijn dat ie zo graag wilde!

Lisa, fijn dat de diagnose meeviel! Ook de blinde darm.. Zelfde als Geisha. Ook met lever en SI-gewricht. Jij onthoudt duidelijk beter dan ik :D
Wat voor medicijnen heb je gekregen?
Geisha had idd ook een snotneus en 1 dag prut uit 1 oog. Diezelfde prut kwam ook uit de wondjes die ze had. Vandaag laatste weggehaald. :j

Enn, over verjaardag.. ik ben van 11-01-1990. Ik werd dus ooit 11 op 11-01-2001 en 21 op 11-01-2011 :D

Kat, Aghoss dat filmpje is heel cute. Dat hinnekje! Y;(

Nicky, Wauw zou je dat nou wel doen, iemand zomaar op hem zetten? Gevaarlijk!
:')
Haha leuke foto! Hij heeft zo'n lief koppie!

Haha Baukje, dat probleem heb ik hier ook. Ik maar tegen iedereen zeggen dat ik zo'n heerlijke coole arabier had. En jaaaa, "het is echt een volbloed" riep ik dan weer :')

Ben benieuwd.. Dondertjes zijn ook leuk _/-\o_

Hier de foto van vandaag. Mijn god, ik ben echt blond. Ik dacht serieus dat de eerste foto ook van deze kant genomen was :') . Niet dus. Aghja, gelijk haar slechte kant kwa "verwondingen". Alleen die wond op dr heup is nog een ministukje open. Honingzalf doet wonderen bij schaafwonden :+

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:42

ben benieuwd naar geisha's voortgang :j blijf dus foto's maken!

Baukje, weekenden thuisblijven? :P niet de 20e hoor!

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 22:30

Honingzalf is inderdaad fijn spul! Foto's blijven plaatsen idd... Ik ga ook foto's maken, morgen dus als we terug komen :j...

Kat, uh, tja, aanstaande zaterdag ook al niet hahaha.... Ben misschien ook niet zo goed in thuis zitten :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 23:00

Zaraar was nog niet heel erg anders, enkel vuile ogen. Bereid me voor op een fikse snotneus morgen.
Hij heeft hmmm kan er even niet op komen, grote fles die in koelkast bewaard moet en detox gekregen.

Nicky: de kosten vallen echt enorm mee. M'n vriendin heeft d'r paard destijds naar de kliniek gebracht en een behandeling van bijna 3 uur, en vervolgens 5 flesjes medicatie waarvan twee op maat gemaakt en ze moet 250 euro betalen. Met een consult van 157 euro valt dat dus echt echt écht heel erg mee.

Honingzalf is echt te gek. Mijn hondje had een mega gat in z'n borst een paar weken terug. Puur met honingzalf behandeld en nu zie je er haast niets meer van. Alles keurig genezen en dicht gegroeid.
Ze ziet er echt vaal beter uit, stuk voller inderdaad al.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:08

Goed bezig met je paarden, Yildiz! Fijn dat Yazahra een vriendinnetje krijgt!

Zo´n lief filmpje, Katja <3

Hij is wel heel wild he, Nicky :D

Gefeliciteerd met de dracht, katjen!

Die Silver, monstertje!

Ben benieuwd naar de vervolgfoto´s van Geisha!

Uier van Dos lijkt alweer wat weg te trekken, hopen dat dat doorzet! Ik geloof dat ik mijn paarden zeer eenkennig maak := Gisteren zou m´n stalgenootje Dos haar antibiotica geven, maar die heeft flink wat moeite moeten doen om haar te pakken te krijgen, terwijl ik haar zo kan pakken, zelfs als ik met de spuit aan kom. En ik kreeg gisteren een berichtje dat Doortje op haar nieuwe plekje geprobeerd heeft de hoefsmid te vermoorden met haar achterbenen _-:( Ik mocht altijd wel alle beentjes op tillen, maar ook hier bij de smid was ze niet makkelijk. En Euforio heeft dat eigenlijk ook wel. Ik mag al zijn voetjes zelf bijvijlen, maar bij de smid is hij een draak...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:10

zou ik toch eerder bang zijn voor de smid die je hebt Annika ;) Merries zijn sowieso flink eenkennig. Hoop dat Dos d'r titties gauw weer in orde zijn.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:13

Woogy schreef:
zou ik toch eerder bang zijn voor de smid die je hebt Annika ;) Merries zijn sowieso flink eenkennig. Hoop dat Dos d'r titties gauw weer in orde zijn.

Ben altijd heel tevreden over hem geweest, maar heb sinds deze voorvallen wel een beetje twijfels. Ely heeft in het begin ook wel lastig gedaan, maar die is nu wel erg makkelijk bij hem.
Ben benieuwd hoe de uier er vanavond uitziet. Nog eenmaal ontstekingsremmers...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:58

Misschien volgende keer bij de smid eerst zelf oppakken en dan aan smid geven? Misschien helpt dat?
Fijn dat de uier slinkt!

Gisteren helaas geen osteo (had afgezegd wegens ziekte) dus hopelijk snel andere afspraak. Ook m'n geplande ritje ging niet door dus deze vanmiddag na nogal drukke werkochtend alsnog de hei op geweest. Heerlijk rustig ritje met m'n ventje! Als we later groot zijn willen we Endurance gaan proberen hihi!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:07

Over het getal 23...ik word eind november ook 23! :)

Sneu van die uier, hopelijk knapt het gauw weer op!
Wat een aandoenlijk filmpje, Katja!
Woeste Dayem, leuk hoor :D Fijn dat hij zich beter voelt/minder knarst op de reinigingskuur.
Succes met Zaraar, hopelijk is het ontgiftingsproces gauw voorbij.
Gefeliciteerd met je drachtige merrie Katjen! Hoeveel paarden hebben jullie eigenlijk totaal? Heb je ook een website?
Wat heeft Geisha een mooi halster om op die foto!!!
Ouderwetse honingzalf is handig spul! In mijn werk gebruik ik nog wel eens levertraanzalf, ook een 'oud' middeltje. Helpt tegen heel veel dingen! :)
Yanour is van 2011 toch Yildiz? Nog genoeg tijd voor de toekomst toch? :D Als Munir 'later groot' is, ligt de planning ook in de western/endurance, maar dat duurt nog verscheidene jaren!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:26

Lijkt idd alsof ze al wat is aangekomen Kelly :)

Oei is niet fijn mastitis.... Hoop dat het gauw over gaat.

Lisa, ik schud niet zo maar €250 uit m'n mouw hoor :=

Morgen terug met Dayem naar Utrecht (hier :P ). Ik ben wel een beetje zenuwachtig hoor. Hij leek laatst natuurlijk niet echt goed maar hij was van de week op het zachte wel weer goed. Duimen!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:14

je consult kosten kun je declareren dus je hebt maximaal 100 aan medicaties. Je geeft hem nu supplementen, die zijn ook niet gratis toch ;) Probeer je niet over te halen hoor, enkel een reëel beeld schetsen van de kosten :) Hoop dat het morgen beter gaat met je ventje.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:58

Ik heb altijd m'n eigen risico er ook nog bij. Stalgenootje van mij was naar huis gestuurd met €200 aan medicijnen dus bindt me niet vast aan €100. Ik geef nu geen supplementen voor het knarsen, alleen dat reinigingskuurtje van een week maar dat geef ik sowieso 2x per jaar en na z'n injectie.

Ik bespaar niet op gezondheid. Hij is in Utrecht helemaal doorgelicht en daar kunnen ze geen medische verklaring vinden dat het goed fout zit dus ik kijk het voorlopig even aan.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 17:34

Woogy schreef:
Merries zijn sowieso flink eenkennig.

Grappig, heb namelijk helemaal geen eenkennige merrie ;)
En denk dat het er ook aan ligt hoe je er mee omgaat. Als je altijd de enige bent die altijd alles doet, zullen ze ws meer eenkennig zijn dan als er ook wel eens iemand anders mee loopt bijv.
Denk meer dat eenkennigheid te maken heeft met gewoontes, dan met het daadwerkelijk alleen maar willen luisteren naar 1 baasje :)

Ow en Djuun kent echt dr baasjes wel hoor, ze is niet helemaal gek natuurlijk, maar kan haar aan de hand ws aan iedereen mee geven :)

Kel, leuk die foto update! Merk je zelf al veranderingen in dr gedrag? Vind het zo vanaf buitenaf heel interessant om mee te lezen ovrr haar vorderingen.

Annika, haha Door zet gewoon de boel beetje op stelten bij dr nieuwe huis :P
Voetjes geven is ook wel een beetje een vertrouwingskwestie hoor :)

Nicky, succes in Utrecht!

Yildiz, wat gaat Nour toch goed! Wat een fijn paard heb je aan hem zo te lezen :j

Vandaag buitenrit gedaan met zus op paardje van mn tante. Kwamen onderweg toevallig vriedin tegen op dr fjord, dus daar ook mee op gereden. Fijn rondje, brave paarden en geen gezeik met splitsen, echt super <3

En Djuun is net zo'n manegepony he. Zet dr achteraan en ze volgt braaf :')

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 17:49

Door test dr nieuwe baasjes, ohjee :=
Nicky wat heb je toch een braaf beest :Y) succes in Utrecht, zwaai je even als je hier langs rijdt? :))
Yildiz wat fijn dat Nourtje zo lekker loopt, endurance lijkt me ook wel iets voor hem als ik het zo hoor :)
Geisha ziet er al een stuk beter uit vind ik Kelly! :j

ik speel pimp voor Noah, heb hem op facebook en de boktmarkt gezet voor een bijrijder :+ Was gestopt met het meisje dat hem deed ivm niet nakomen van afspraken. Ander meisje dat ik op het oog had (heeft hem ook gereden toen ik mn been gebroken had, meisje rijdt heel prettig en Noah is groot fan van haar :)) ) kon helaas niet naast haar studie en andere bijrijdpaardje. Dus dan maar de grote gok via internet, en kijken of het iets oplevert!
En daarnaast heb ik de instructrice die de avondlessen geeft op stal gevraagd om eens te kijken of zij iemand in een les hebben die er wel bij zou passen :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:01

mooi veulen zeg Kat!

Baukje Leuk dat je toch nog een les hebt gedaan

Hier heeft de smid meteen Ilya's voetjes opgetild maandag en volgens mij vond Ilya hem wel lief :P

Leuke foto's van buitenritje met Djuun hihi, die oren naar achter :P

Spannend een bijrijder Tam

Spammerdespam <3

Afbeelding