Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zonde van het zadel zeg... heeft ie er last van? Ik heb ook zo'n kort geval in de paddock staan, dus helaas... geen zadel voor Rije
).

YildizArabs schreef:Glenn, daar zeg je me wat... Ik zal eens gaan informeren. Want t is idd dat z'n heup er tegen komt wanneer hij zijn rug goed gebruikt. Verder is de boom perfect, zadel ligt echt als een huis. Ik vind het het overwegen waard. Ideeën waar te laten doen? Iemand ervaringen mee? Of best niet doen?
Het is me in ieder geval het onderzoek waard!
En dan zou je m nog onder je kont moeten voelen. Heerlijk!
Ik vind je showblanket erggg gaaf Jes!
) en met te veel opvulling langs de ruggengraat voor Desh.. Dus ben me beetje aant verdiepen in wat we hierna gaan aanschaffen. Liefst dus een pad welke gelijk onder een showblanket past met wedstrijden en wat leuker eruit ziet voor dagelijks gebruik dan zo'n vilten ding. En als ik het goed begrijp moet onder een BM altijd extra padding naast de ruggengraat toch? En vind het ook altijd wel fijn als het bij de schoft wat omhoog loopt in het model (heeft zoiets een naam?). Pff vind het maar een gedoe.. en als ik Marij zo hoor wordt het ook nog een zoektocht naar een korte voor Raff..
En ik zou zo niet eens zeggen dat Daantje kort is, kan je nagaan!
Maar idd wat je zegt.. dat frontriem probleem zal ik met mijn quartervoorhoofd/kaak meneer ook wel krijgen.. Alleen dan wel bakstukken maatje shetlander
(vakantie was overigens wel heeul lekker. Niks anders doen dan eten, chillen en beetje met Giolo wandelen en dat ook nog eens in 18graden.. was best lekkah!)

maar we hebben het er maar mee te doen...
Als een paard de ruggegraat in een geultje heeft liggen dan hoeft dat niet per se, maar het wordt zeker aangeraden voor paarden met een ruggegraat die er wat meer bovenop ligt. En dan is padding aan beide kanten van de ruggegraat wel fijn, dan komt ie zeker vrij te liggen. En die rechte dingen zonder vorm hoef ik zelf niet. Ik wil wel graag contoured dus. En dan nog niet te lang, en gemaakt van fijn spul, en niet te dik, niet te dun, en en en en
Onze pads hebben we via Eveline toen tegelijk met de zadels gekocht en klaar..
Ga hem morgen opmeten, dan kan ik vast beginnen met zoeken hahaha.