Western Arabieren

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 18:10

Fijn dat je er vandaag wel kon komen Nancy!

Yil wat goed van je kleine gup. Gaat helemaal goed dus.
Jammer van je zadel!

Marije, ja gaaf is die he! hihi helemaal weg van!

CounTree

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:42

Oh ja balen van je zadel yil. Had dat nog niet gelezen. Kreeg kraamvisite vanmiddag. Tof dat het zo goed gaat!!

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 11:38

Yil, balen van je zadel zeg

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 12:19

goedemorgen allemaal, wij gaan straks naar arthurs, weten jullie of je daar ook wat kan eten in de kantine?

wat een sneeuw he, de paardjes hebben hier ijsvrij want kan het erf niet eens op. dus hop lekker op de wei en paddock...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 12:21

Ja is echt mega -O- -O- -O- En hij lag zo goed maar toch net iets te lang.
Dus hij staat te koop nu.

Niet echt heel veel; snoep en warme worstenbroodjes, geen uitgebreide maaltijden

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:28

Mooooi Yil! Dat vraagt om betere foto's! :)) Zonde van het zadel zeg... heeft ie er last van? Ik heb ook zo'n kort geval in de paddock staan, dus helaas... geen zadel voor Rije :')

Morgen shoppen! :):)

Hoe zijn jullie buitenbakken? Hier wordt het voorzichtig wat stapoefeningen en misschien een drafje, maar meer niet. Komt eigenlijk wel mooi uit, want osteo is geweest en moeten toch rustig aan doen. Wanneer is het weer lente? {:} :=

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:41

Ik heb weer een hoop gemist, bijgelezen maar een bij lees post via de telefoon is niet te doen..
Prachtig zadel Yil jammer dat hij niet past!

Ik hoor hier iedereen over de DAWRA, maar zijn er ook dames/heren die tussen de quarters rijden met hun arab? En kan iemand bij de naam of website geven van die organisatie? Aangezien op internet alleen de internationale website heb kunnen vinden...

Dank jullie wel alvast:D

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 15:06

Jammer voor je Yil, maar ik vond al dat hij redelijk lang was achteraan! Kan je hem niet wat laten inkorten, ik heb gehoord dat het lukt, maar ja de tekeningen of lederbewerkingen hangen ook vast bij het zadel, dus dan is het resultaat niet zo mooi meer! Hopelijk kan je iets vinden of hem verkopen naar iets in die stijl die dan toch zou passen op Nourtje!

ik heb een hele hoop dale chavez gezien, bij adje, maar allemaal reuze duur, en overladen met zilver, mss wat naar jouw, zin, verder tweedehands waren er maar 2 showzadels, dus je zal goed moeten zoeken! maar je vind zeker wat!

mvg Glenn en jaja hoofdstellen eindelijk op maat, onmiddellijk de handel gepast en staat toch véél mooier zo!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 15:07

In Nederland is dat de WRAN is Belgie de PRAB. Die zijn open voor alle rassen. En specifiek voor de reining dus DRHA waar Nancy en Jessica lid van zijn (oh dat moet ik trouwens nog regelen dat lidmaatschap :)* ).

Heb dus alleen gisteren gereden in de binnenbak. Nog wel filmpje:

Bij ons staan nu de grote paarden binnen maar de kleintjes (Yazahra) komen wel gewoon op de wei.
En Tie gisteren ff voor de leuk :D

Afbeelding

Alle meiden vandaag bij de smid geweest. Tie heeft nu ook ijzers want ze sleten echt heel hard in de polder. Morgen word ik heel luxe opgehaald voor een ritje, hopelijk is die smurrie dan weer weg, het smelt hard hier.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 15:11

Glenn, daar zeg je me wat... Ik zal eens gaan informeren. Want t is idd dat z'n heup er tegen komt wanneer hij zijn rug goed gebruikt. Verder is de boom perfect, zadel ligt echt als een huis. Ik vind het het overwegen waard. Ideeën waar te laten doen? Iemand ervaringen mee? Of best niet doen?
Het is me in ieder geval het onderzoek waard!

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 16:54

Ik heb ook 3 spam foto's

Mini

Afbeelding

Kerihm

Afbeelding

Raven

Afbeelding

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 17:16

YildizArabs schreef:
Glenn, daar zeg je me wat... Ik zal eens gaan informeren. Want t is idd dat z'n heup er tegen komt wanneer hij zijn rug goed gebruikt. Verder is de boom perfect, zadel ligt echt als een huis. Ik vind het het overwegen waard. Ideeën waar te laten doen? Iemand ervaringen mee? Of best niet doen?
Het is me in ieder geval het onderzoek waard!

Ik denk best aan die zadel/lederbewerker daar bij adje vragen, die kunnen mss meer info hieromtrent geven en zien of het zou lukken bij jouw zadel of niet

mvg Glenn

leuke pics Raven

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 17:27

Wat loopt ie al fijn Yil! :wow:

Inkorten? Pfoe dat zou ik eng vinden... het is niet zomaar een spijkerbroekje dat je even omzoomt ofzo. Lijkt mij heel riskant. Maar das puur mijn gevoel. Je hebt meer aan de mening van een prof uiteraard.

Oooh wat is Kerihm toch knap! Dat brede voorhoofd! <3

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 17:41

Eindelijk pics van je kanjers Joyce! <3
Mini heeft zon mooie zachte uitstraling! En idd Karihm is zo stoer!

Ja ik denk dat ik best kan inruilen of verkopen en dan iets nieuws kopen. Vind t ook geen fijn idee om iets stuk te maken wat zo mooi is.
Maar toch, voor alle ideeën sta ik open, het is het bekijken waard.
Begin nu toch ook weer te twijfelen over boomloos.. Die van Kris zit toch wel lekker hoor en je kunt zo goed voelen....

Ja echt he Marije! :D En dan zou je m nog onder je kont moeten voelen. Heerlijk!
Zo tof dat hij binnen paar weken tijd zo een progressie heeft gemaakt! Top werk van Kris! _/-\o_

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 17:45

Marije en Glenn dank je.

Is wel lastig hoor dat brede hoofd kan geen frontriem om heen alles is te klein

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 17:46

En yil dank je

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 19:01

Ik ben geen boomloosgoeroe zoals sommigen, maar ik vind het idd heeriljk dat je echt ALLES onder je voelt gebeuren. Het is zo veel natuurlijker dan al dat spul onder je dat het paardgevoel eigenlijk tegenhoudt. Met boom kun je ook hele fijne zadels krijgen (en zeker mooiere vind ik heel eerlijk) maar voor Daan en mij is dit voor nu een perfecte oplossing.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 19:10

Ja Yil, je ziet maar wat het beste voor je is, ik wou het gewoon meedelen, omdat je zo verliefd was op het zadel daarmee! Je weet nooit genoeg en uit alle opties kan je dan telkens kijken wat jouw het beste stemt!

Mvg Glenn

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 19:38

Haa er komen weer flinke inkopen voorbij! :D Ik vind je showblanket erggg gaaf Jes!
Maar gelijk even ter info, rijden jullie allemaal dagelijks met zo'n pad waar een blanket aan vast zit? Ik had er zo een van ESP maar die is echt loodzwaar en groot. Zo onhandig. Voor dagelijks gebruik zou ik liever zo'n enkele vilten (maar die worden weer zo snel lelijk en vies) of zo een van PC met zo n soort stoffen bovenkant en neopreen achtige onderkant gebruiken. Zoiets als jij nu net hebt gekocht Marije, dat lijkt me ideaal.

Nadesh zijn pad is beetje op aan het gaan en Shamit haar vilten ESP Contoured pad is veel te lang voor Raff (komt t/m halverwege zijn billen.... >;) ) en met te veel opvulling langs de ruggengraat voor Desh.. Dus ben me beetje aant verdiepen in wat we hierna gaan aanschaffen. Liefst dus een pad welke gelijk onder een showblanket past met wedstrijden en wat leuker eruit ziet voor dagelijks gebruik dan zo'n vilten ding. En als ik het goed begrijp moet onder een BM altijd extra padding naast de ruggengraat toch? En vind het ook altijd wel fijn als het bij de schoft wat omhoog loopt in het model (heeft zoiets een naam?). Pff vind het maar een gedoe.. en als ik Marij zo hoor wordt het ook nog een zoektocht naar een korte voor Raff.. -O- En ik zou zo niet eens zeggen dat Daantje kort is, kan je nagaan!

Maar jeetje Yil hoe mega balen van je zadel! Tis ook wel een mega zadel, Fabanc is natuurlijk ook een flinke vent, maar toch. Tja verbouwen, geeen idee. Infoen kan altijd toch.

Fijn Glenn, dat je nu toch eindelijk al je showhoofdstellen hebt kunnen laten aanpassen!

Ahh eindelijk foto's Joyce! Mini heeft inderdaad echt zo'n lief bekkie. Kleine versie van Myrna haar Jack.
Oooh ja en Kerihm.. heeeerlijk die blik, dat mega voorhoofd, mega kaak, jaaa dat is mijn type hoofd :o Maar idd wat je zegt.. dat frontriem probleem zal ik met mijn quartervoorhoofd/kaak meneer ook wel krijgen.. Alleen dan wel bakstukken maatje shetlander |o

Hier vandaag van 11 tot 17.00u dagje stal gehad.. Alle sneeuw/ijs/blubber bende weggewerkt, tegelstukken schoongemaakt, de weide draadjes waren mega gaan doorhangen en op de grond vastgevroren.. dus alle draden zijn nu uitgelubberd en kon ik weer opnieuw spannen.. heel fijn.. En erna maar gelijk een zadelkastje schoonmaak actie doorgevoerd. Nu even thuis eten en dan zo met Robien nog naar stal om te mesten en met jut&jul naar de bak in het dorp te gaan voor wat grond werk. Onze bak thuis is nog ijzig met veeel water.
Al met al, dat was het weer met de vakantie, de blaren van het bezemen en mesten staan alweer op me handen :') (vakantie was overigens wel heeul lekker. Niks anders doen dan eten, chillen en beetje met Giolo wandelen en dat ook nog eens in 18graden.. was best lekkah!)

Jut&Jul wel nog eventjes op de wei gezet voor een uurtje. Grond was nog beetje hard, dus enigste dag dat dat even kon.

Afbeelding

Ohh en nog een geweldig kerstkado wat ik heb laten maken voor Robina en mijzelf. Gemaakt door Angela en ze zijn zooo gaaf. Zodra ik een mooie foto van Raff heb krijgt hij er ook een, maar wilde er toch ook nog eentje van Sha'tje hebben voor thuis :)

Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:00

Mooi canisia! Kan me voorstellen dat je daar blij mee bent.
En van de draden... hier hetzelfde probleem. Ook ik kan alles opnieuw gaan spannen. Helaas de grote dames nog niet op de wei geweest. Ik kan er niet komen over de weg. De weg is spekglad en de berm hebben ze vol geschoven. Dus ik hoop dat ik ze morgen toch even de wei op kan doen.

Hmm zadel korter maken heb ik ook nog nooit van gehoord. Zo leer je nog eens wat hihi :j

Boomloos of geen boomloos. Ik ben niet anders gewend, heb nog nooit op een boomloos zadel gereden. En aangezien nada goed een boomzadel kan hebben, heb ik er ook nog nooit over nagedacht.

Joyce, wat een leuke pics van je kudde. Karihm vind ik echt errug leuk! Knappe kop!
Hoe groot is je mini ondertussen?

Knappe foto van Tie!
En lekker filmpje hoor!

Nicky, ik en Nancy rijden beide tussen de quarters.
Zoals yildiz al aangaf kun je bij de WRAN terecht met alle rassen. www.wran-eu.nl of de PRAB in België http://www.prab.be/
Nancy en ik reinen bij de DRHA http://www.drha.nl/ die tegelijkertijd ook NRHA http://nrha1.com/ wedstrijden uitschrijft.

Rijden ligt hier op het moment stil. Helaas kan ik niet bij mijn bak komen EN het is niet eens te doen. Nog vol sneeuw en een ijsplekje. Nada heeft nu dus verplicht vakantie.
Vrijdag komt de osteopaat dus dan zal er wss nog een weekje achteraan geplakt gaan worden.
Nou ja, we zien wel. Lang leve de winter! :(

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:25

Ja winter hoeft voor mij ook niet :n maar we hebben het er maar mee te doen...

Wauw die bordjes zijn gaaaf zeg!

Voorgevormde schoft heet meestal 'contoured'. Dat zoek ik idd ook. Daan lijkt idd niet kort maar dat komt door z'n schoft die heel ver doorloopt. En hij heeft sowieso geen lange rug. Dus al met al niet erg veel plek voor een zadel.

Voor boomloos zoek je het liefst iets met ruggegraatvrijheid :j Als een paard de ruggegraat in een geultje heeft liggen dan hoeft dat niet per se, maar het wordt zeker aangeraden voor paarden met een ruggegraat die er wat meer bovenop ligt. En dan is padding aan beide kanten van de ruggegraat wel fijn, dan komt ie zeker vrij te liggen. En die rechte dingen zonder vorm hoef ik zelf niet. Ik wil wel graag contoured dus. En dan nog niet te lang, en gemaakt van fijn spul, en niet te dik, niet te dun, en en en en :')

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 20:37

Hahaha Marije, hoop eisen maar idd is echt ff zoeken.
Heb nu een hele fijne voor Tie, eigenlijk voor Nour maar die was voor de DC te kort dus wie weet straks met nieuw zadel wel passend... Pfff... Anyway, dat is een contoured raar iets, niet te dun niet te dik. Vormt zich door warmte naar de rug en kan gewoon in de wasmachine. Ideaal!
Ik heb ook nog een antislip ook zalig, die kun je gewoon afspoelen. Had n fijne Mattes maar heb die heel recentelijk verkocht omdat ik deze twee pads echt ideaal vind.
En twee vilten idd voor op wedstrijd als onderlegger voor de showblankets.
En nog n boel, maar die gebruik ik eigenlijk bijna nooit.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:41

Owja canies, ik gebruik de vilten ook alleen voor onderlegger op show.
Verder gewone lekkere dikke pads, het liefst met wollen onderzijde.
contoured is prettig, maar voor mij geen must. Ik haal ze op de schoft toch altijd extra omhoog.

Ik vind trouwens de pads met neopreen onderzijde echt niet fijn!
Ten eerste alleen al niet omdat het totaal geen vocht opneemt.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 01:05

Oej jeetje ik hoor het al, heb hier echt geen kaas van gegeten :') Onze pads hebben we via Eveline toen tegelijk met de zadels gekocht en klaar..

Maar Jes, vind je het niet zwaar en warm zo'n dikke pad? Zoals die groene die je al hebt en nu die nieuwe roze, dat zijn je dagelijks pads toch? Een pad waar een blanket aan vast zit. Zijn onwijs gaaf, maar ik vind die dingen zo onhandig en groot en dan heb je weer een andere nodig voor op show.
Ik vind juist neopreen wel fijn, lekker makkelijk schoonmaken, niet zo warm en het zweet loopt er zo onderuit ipv dat je pad drijfnat is :P

Ah ja Marije hoe je het nu zegt kan ik het me inbeelden, Daan heeft wel een soort 'lange' schoft (of hoe je dat ook moet omschrijven hihi). Raff heeft nog weinig bespiering rond zijn ruggengraat, is ook nog beetje hol, dus die moet zeker met extra padding dan hebben over de gehele lengte.
Dus dat wordt roundskirt kortst mogelijke model, met extra padding langs de ruggengraat, geen wol/vilt, makkelijk afneembaar, dik/stevig genoeg en liefst ook nog leuk kleurtje 8)7 Ga hem morgen opmeten, dan kan ik vast beginnen met zoeken hahaha.

Na wat gegoogle kom ik met "Contoured" op extra padding langs de ruggengraat, of extra padding naast de schoft. En dat is dus enkel nodig bij of te weinig bespiering, of hoge schoften of dus bij Boomloos rijden. Maar je hebt ook ook pads waarbij enkel de schoft al wat omhoog staat voorgevormd, dat heeft Desh zijn pad en is echt ideaal, hoef je nooit je pad zo omhoog te trekken.
Wil voor Desh denk zo'n basic PC met voorgevormde schoft. 1 pad en dan gelijk klaar.

Yil, jij had een build up pad gekocht toch? Waar is dat dan precies goed voor?
Sorry ben echt een leek in al die namen en merken, nog nooit heel erg in pads verdiept en ook echt nog amper ervaring mee :o?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 01:17

Contoured betekent imo vooral dat de bovenlijn naar de rug van het paard is gevormd, vooral bij de schoft:

Straight:
Afbeelding

Contoured:
Afbeelding