[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 18:36

Jeetje lastig zo Marijn! Dat weitje klinkt dan inderdaad ook niet echt top, laatste wat je wilt is nog een of andere infectie met e.a. erbovenop..
Persoonlijk zou mijn voorkeur het ook niet zijn om hem 24/7 buiten te zetten, er zijn paarden die het kunnen, maar daar moeten ze echt wel even voor uitharden en dat kost energie. Geen droge ligplek is voor mij no-go iig.
En verder weg, richting pensionstallen met eigenpaddockjes overdag en snachts op stal? Echt lastig zeg :(:) Deze situatie kost jou ook een hoop energie denk ik.

Geweldige kaart Joyce!

Kesje, hmms zo enorm laag hangt hij nog niet eens, ja wel te laag voor het goede om mee te gaan rijden, maar niet te laag om te kijken wat ze ervan vind. Ik denk dat deze reactie eerder van het type bit komt. Hoe dik is die? Arabjes hebben graag hele dunne bitjes in.

Oh annika wat gaat dat alweer hard zeg met Ely! Spannend! :D

Wij vertrekken morgen met de hele hups naar Laag-Soeren, even lekker paar daagjes Veluwe afstruinen met de boys en de 3 doggies.

Voor iedereen alvast hele fijne feestdagen gewenst! {:)

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 12:01

Ik heb geen idee hoe dik het bit is, maar ik heb m ooit voor 3 euro in de kringloop gevonden en achter de hand gehouden. Het is wel te dik, dat weet ik. Maar een stalgenootje van me heeft van de week deze gekocht, die zou ik ook kopen, mocht ik hier mee verder gaan. Ik mag m zelfs lenen van haar, dus dat komt mooi uit. Zij heeft een half-arabiertje.

Ik kreeg laatst een goodie-bag met wat tijdschriften, incl. Bit. Stond dit in :') :

Afbeelding

Dus dames, dan weten jullie dat. Even wat pompoms en kwastjes aan onze dekjes maken, dan kunnen we lekker trendy in het zadel zitten _O-

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 13:30

Wat een stilte hier! Leuke kerst gehad allemaal?

Ik doorbreek de stilte even om te vermelden dat we gisteren een springles hebben gedaan :D Ik heb vroeger wel best wat gesprongen, maar voor Rayna is het nieuw. Was ook te merken, want ze vond de hindernissen erg spannend. Ze moest eerst even snuivend alle hindernissen bekijken voordat ze normaal door de bak kon lopen :roll:

Maar toen we eenmaal gingen springen deed ze het heel goed :D Zolang ik zelf niet twijfel gaat ze er wel overheen. Ik denk dat we zo'n 60 cm gesprongen hebben :) Wat heb ik dat eigenlijk gemist zeg, dat springen. Over 2 weken is er weer zo'n les, hopelijk kan ik dan ook meedoen :j

No_No

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 00:40

Leuk! Ga je er ook iets mee doen?
Wedstrijden of zo?

Morgen de grote dag.. Shym gaat dan verhuizen naar Hoogeveen |( vandaag nog een extra deken gekocht, koud zal hij het niet hoeven te hebben!
Lastig om hem "los" te laten hoor.. Het is bijna een uur rijden naar de nieuwe plek dus niet iets om dagelijks te gaan kijken.
Ik zie er best tegen op..

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:45

Ik ben niet van plan wedstrijden te rijden nee, dan is de lol er al snel van af, vind ik. Maar ik wil wel vaker springen, volgens mij vonden we het allebei leuk. Misschien een keer een onderlinge wedstrijd op stal, maar we zien wel :)

Succes vandaag! Het is niet leuk dat hij zo ver weg staat natuurlijk, maar het is even de beste oplossing. Zo hoef je geen definitief afscheid te nemen ;)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 16:18

Afbeelding
Afbeelding

Verhuizen is goed gegaan.
Hij liep keurig de trailer op, wel een beetje onrustig tijdens de reis maar hij kwam onbezweet van de trailer. Liep ook uit zich zelf er uit, mijn topper!!
Lekker rond kijken, beetje briezen en snuffelen en toen was het goed! Hij is bij andere paarden in gekomen dan eerst de bedoeling was. Wel een beter wei, meer toezicht. Paar fjordjes en haflingers, leuk groepje!
Shym is opgevoed door Ed dus het komt en bekend voor, eigenlijk is shym een fjord in een arabierenpakje :o .
Hij ging direct klieren met de half broer van ed, zo leuk om ze samen te zien! Ook wel een beetje lastig hoor..
Later mocht hij er van de leider er niet meer bij maar dat komt naar verloop van tijd wel.
Hij loopt in een eeeeeeeeeeeeenorme wei, 3 stukken met boswal en de hele dag ruwvoer.
Twee dames die op hem letten en de stalbaas zelf ook.
Een stapel extra dekens, moet dus goed komen!

Ik mis hem nu al hoor.. Niet even langs kunnen gaan om te kijken hoe het gaat.. Maar ja! Het is waar! Ik héb hem nog!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 23:41

Afbeelding
Afbeelding

Vandaag bij shympie op bezoek geweest!
Ik liep heeeeeeeeelemaal achter in het land. Ik roepen en roepen.. Geen contact! Sta ik halverwege de tweede wei waar hij stond, komt hij in eens aan gegaloppeerd! Ik helemaal in love want hij vind mij natuurlijk zo lief en mist mij vreselijk <3 loopt hij mij zo voorbij!! :( kon ik het hele eind weer in mijn upje terug struinen..

Verder was hij lief! Lekker slobber voor hem meegenomen want meneer laat zijn brokjes liggen. Nu at hij alles lekker op! Paard blij, ik blij.

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:17

Wat fijn dat het goed met hem gaat :)!
hihi wat een grapjurk lekker voorbij rennen

Heb je wel plannen om hem weer dichterbij te zetten in het voorjaar?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:56

Ja.. Grapjas!
Vanmorgen deze foto's gestuurd gekregen Afbeelding
Afbeelding

Ik ga binnenkort weer een gesprekje aan met de stalling waar ik de fries doe. Ik ben er een tijdje niet geweest omdat er nogal wat gaande is thuis en ik daar wat overspannen ben geraakt. Hopelijk binnenkort! Hij heeft in ieder geval plek en houdt het vrij dus dat is heel fijn. Alleen nu de stallingskosten nog

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 18:05

Haha, wat gemeen van hem, het had zo'n mooi Penny-moment kunnen worden :')

Hij lijkt daar wel op zijn gemak, moet ook wel geruststellend zijn :j Sterkte met wat er ook aan de hand is thuis, zorg goed voor jezelf :(:)

Ik heb een baaldag. Met vriendin even wezen ballen in de binnenbak, bal kwijt achter de wand. Wel heel schattig, toen wij op onze knieën aan het zoeken waren, liep Rayna ook met haar snuit over de grond heen langs de bakrand waar wij zochten, alsof ze ook aan het speuren was :P
Paarden maar weer teruggezet, daarna weer verder gaan zoeken. Ik wil trakteren op gevulde koek omdat die vriendin gisteren Rayna uit de wei heeft gepakt zodat de DA kon enten (ik moest werken), zijn de koeken ineens spoorloos. Kom de stalbaas tegen: zaten ze in plastic? Dan heeft de pup ze gepakt, ik heb de verpakking net gevonden.

oliebol -O-

Morgen maar weer zoeken. Geniet ondertussen van dit plaatje van Hare Majesteit met haar vriendinnetje :D

Afbeelding

(Ze mochten even niet in het gangpad staan omdat de paarden op stal gezet werden, dus mocht ze even hier parkeren om af te zadelen)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 18:38

Wat balen van je bal!
En je koeken := pup heeft leven voorgeproefd!

Shympie heeft het wel naar zijn zin denk ik! Hij wel een gevoelige rug helaas dus ik baal er wel van dat ik nu niet dagelijks zijn rug even kan masseren en insmeren. Maar ja.. Hij heeft een extra deken op, hopen dat de warmte al een hoop goedmaakt.
Dank je! Komt wel weer goed :j

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 18:32

Wat zijn jullie stil! winterslaapje? :')

Ik heb een baalweekend, alwéér! -O-

Gisteren wilde ik nog even paardrijden. Ik had het zadel erop, wilde nog even het hoofdstel omdoen, en ineens voel ik me toch beroerd joh... Ik stond op het punt flauw te vallen, misselijk, zweten, trillen, alles tegelijk. Dus ik rennen naar de wc, daar gezeten tot ik me wat beter voelde. Die arme Rayna stond daar maar op me te wachten, het schatje. Die mocht dus linea recta de wei weer in.

Vandaag voelde ik me weer goed, en het is prachtig weer, dus ik ging voor de herkansing. Alles prima, lekker naar het bos. Er is een stuk waar de weg nu zo glad is, dat ik daar even afstap tot we er voorbij zijn. Maar zodra mijn voeten de grond raakten, verdraaide ik mijn knie |( Ik heb heel even zielig tegen Rayna aan geleund, maar ik weet wel dat ik het er even uit moet lopen, dus vooruit dan maar. Toen we het gladde stuk voorbij waren weer opgestapt en verder gereden.

Ik ga morgen maar niet naar stal denk ik, slecht voor de gezondheid :+

En mijn bal is nog steeds foetsie, potverdorie

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 11:21

Heh wat rot zeg..! Geen suikerdip?
Sporten is ongezond _O-

*\%/* SHYMPIE KOMT NAAR HUIS!!! *\o/*
Ik weet nog niet wanneer maar ik heb plek! Hij kan bij de fries, de pony is de luizen kwijt en ik neem het ontwormbeleid op mij, doe de fries een beetje beweging geven en de gezondheid van de paarden in de gaten houden. Shym staat er dan tegen kostprijs. :D

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:29

Wat geweldig!! *\o/*

Fijn ook voor die mensen (en paarden!) dat je ze zo kan helpen ;) Een mooie samenwerking zo, goed geregeld!

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:44

Wat een geweldig nieuws :D! Zal heerlijk zijn als hij straks weer lekker thuis is.

Wat een baaldag zeg Kesje :(.. Wij zitten inderdaad in een winterslaapje haha, alles is bevroren werkelijk veel te hard om te werken met ze. Dusja dan maar winter rust. Allemaal heel spannend want zou graag in maart ysselsteyn endurance starten met Brego, maar hij is net zadelmak. Dus even hopen en duimen dat het weer deze week om gaat.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:58

Hier ook rustig, is ook geen weer om fanatiek wat met de paarden te doen :) Maar alles happy en gezond, dat is het voornaamste.

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:07

Dat klopt helemaal, gezonde blije paardjes in de buitenlucht. De rest moet maar even wachten. Die vorst is erger voor mij (denk bevroren water bakken, met kannetjes water slepen omdat de slang bevroren is, bevroren vingers, voeten en hooi etc.) dan voor de ponies :')

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:31

De waterpomp was bij ons ook bevroren, alle paarden stonden beteuterd bij de badkuip aan het ijs te knabbelen toen ik aankwam afgelopen weekend.

Het weer vind ik prachtig, zo ijzig koud en zonnig. Het enige nadeel is dat de grond zo keihard bevroren is inderdaad, ik ben 2x het bos in geweest, maar meer dan een stapritje en af en toe een drafje is niet te doen. Wel heerlijk ontspannend, zo door het mooie bevroren bos rondwandelen.

We zullen maar zeggen; geen nieuws is goed nieuws ;)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 18:19

Ik vind dit ook wel lekker winter weer :o Gewoon even een winterstop (al waren wij nog niet begonnen := )

Wij hebben gelukkig alleen de kippen met bevroren bakken.
4 Jaar geleden stond ik doe het zelf met mijn fjord, toen sleepte ik ook wat af met kannen heet water om de waterbak weer te ontdooien.. Maar het was wel prachtig! Sneeuw en ijs met een wollige fjord er op. Kon lekker de wei in want alles was vlak en hard. Volgens mij was het toen 3 weken.

Nu al (nou ja, maart) endurance starten met brego? Ik heb geen idee hoe dat werkt hoor, misschien is het heel normaal maar voor mij klinkt het heel vroeg :o

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 18:23

Aaaah wat een lieve foto's van Shym! Hij doet t goed op die plek toch? Is het niet mogelijk om m daar te laten of is het te ver voor je Marlijn?

Aaaah kijk die twee daar eens lekker met z'n tweetjes staan. <3 Ze kunnen elkaar goed velen he?
Pfff Kesje, gaat lekker zo zeg... Nog last nu?

Ja weer is prachtig en gelukkig hier warme binnenstallen dus geen gedoe met bevroren leidingen etc. Vorig jaar met Nour wel heel gesleep met water, wat een gedoe... Blij dat nu alles bij elkaar staat.

Zal ik mezelf opnieuw voorstellen of kennen jullie me nog? :P
Echt heel drukke, heftige tijd gehad (en nog steeds), nieuw huis gekocht en afgelopen weekend verhuisd, erg blij mee!
De paarden, ook gezien de harde ondergrond, op een laag pitje. Yentl is inmiddels verkocht en zal na het afspenen vertrekken naar een top nieuw thuis! Ze wordt boller en boller en het is nu aftellen. Ze is 8 maart uitgerekend. :):)

Zahra is inmiddels zo goed als zadelmak. Deze zijn van paar weken terug:

Afbeelding

Afbeelding

Ze doet t zo goed en ze is zo braaf! <3 Ruitermak traject ga ik nog even uitstellen. Ze is fysiek nog niet zo ver al vind ik haar mentaal en dan met name concentratie echt al heel ver. Ze wil ook zo graag leren en haar best doen. Echt n schat!

Nour moet ik echt echt weer oppakken. Was al wel weer begonnen na z'n stop na laatste endurancewedstrijd maar door t huis niet meer van gekomen. Eerste training staat voor morgen gepland...

Afbeelding

Ff knuffelen en kroelen met Yul❤️

En tja, Nyhla is een enorm ontplofte fluffy Shetlander hihi! Ze is prachtig in proportie en eigenlijk een klein beetje te dik, maar ach voor de winterperiode vind ik dat niet zon probleem. Echt een bijdehand dametje. Enorm dominant in de opfok en durft gewoon bij een oudere merrie het hooi uit de mond te eten (want dat is per slot van rekening veel cooler dan het eten gewoon recht voor je uit de baal te smullen :D ).

Afbeelding

Kortom, rustig hier maar wel genieten van al het (op)groeiende spul. ❤️

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:31

Leuk om weer wat van jou en je paarden te horen, Yildiz! Klinkt als een pittige tijd, maar hopelijk nu weer lekker rust. Fijn dat Tie verkocht is, blijft ze wel in Nederland? En het veulen ook mee verkocht?

Hier gaat alles redelijk z'n gangetje. Ely is 8 maanden drachtig en begint ook aardig rond te worden.

Afbeelding

En m'n knappe kereltje alweer bijna 3. Druk plannen aan het maken voor na de zomer!

Afbeelding

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:20

Ik lees toevallig een keertje mee en meteen zie ik Annika, haha!
Update over "haar" Doroata, Door.
Is ook zadelmak en loopt braaf met hoofdstel en bitje.
Afbeelding

Dit was de eerste keer met bit.

Afbeelding
Eerste keer zadel

Afbeelding
Eerste en tot nu toe enige keer als handpaard

Afbeelding
Deze foto is gemaakt afgelopen september, op haar derde verjasrdag!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 23:16

Hey wat leuk, allemaal bekende mensen weer terug!

Brego, wat snel dan inderdaad, in maart endurance starten als hij net zadelmak is. Gaat daar voor jou niet een heel voorbereidingsproces aan vooraf dan, of ga je daar zo makkelijk doorheen? Ik heb er ook niet zoo veel verstand weer van :P

Oef, Marlijn, vind je dit lekker weer? :oo ik ben zo jaloers op de mensen die hiervan kunnen genieten joh! Doe mij maar weer zomer. Brrr. Wel fijn dat je poownie weer lekker bij je in de buurt kunt staan, wat tof dat hij bij de fries terecht kan. Klikt uiteindelijk dus wel op dat plekje?

Yildiz, tuurlijk kennen we je nog :D Begrijp ik goed dat Tie blijft staan tot het veulen geboren en afgespeend is dan? Zo ja, dat is dan ook lekker, hoef je nog niet meteen afscheid te nemen en kun je ook mooi dat nieuwe veulen nog meemaken. Heb je daar plannen voor?
Veel plezier morgen op je eerste trainingsritje weer. Wat gaat Zahra goed zeg, die pakt alles mega braaf op, of niet? Hoe oud was ze nou? Nog even en Yul kan erop :P Zadeltje lijkt trouwens nog wel mega groot op haar, haha, super schattig.

Ah leuk dat jij ook weer voorbij komt waaien, Annika. Fijn dat alles ook goed gaat met Ely en haar dracht, ik ben super benieuwd wat daar voor moois uit komt rollen. En Eufje is zo gaaaafff!! Kan niet wachten om hem weer in zomervacht te zien :D

Oh en Doortje, wat pakt die ook alles goed op joh, leuk dat jullie ook oefenen met handpaard, dat was met Mish destijds zo fijn! Opstappen en wegrijden straks :P

Ik zag dat ik hier nog helemaal geen foto's van Mish met haar nieuwe zadeltje had geshowd :oo

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tadaa :D
Zou les hebben van Paulette deze week -O- maar vervolgens raakte de bak bevroren waar we zouden lessen en nu kon het weer niet door gaan. Het lot is echt tegen me :')
Desiree gaat geopereerd worden en dus ga ik voorlopig Olina rijden. Mish heeft nog steeds vakantie. De osteopaat is wel geweest en die vond - net als de DA vorig jaar - dat Mish er wel meer baat bij heeft om wel te werken, ondanks dat vakantie theoretisch gezien ook goed is voor een jong paard... dus we gaan toch maar weer wat longeren en grondwerken en wandelen := En dan wanneer Desiree weer wat is hersteld klim ik er wel weer eens op in het voorjaar. :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:33

Yildiz ... Even denken.... Aaaah! Ik weet het weer :D fijn dat Yentl een nieuw plekje heeft gevonden!
Knappe zahra +:)+ staat haar goed, een zadel op :j
Yanour gaat aankomend jaar weer aan de bak? Ook weer dekken?
Ik had inderdaad gelezen dat je een nieuw huis hebt, heerlijk!! Heel veel geluk in jullie nieuwe huis gewenst :)F
Je zoontje <3 kan er niks aan doen! Hij is zo leuk met de paardjes! Ik heb het geprobeerd met die van mij maar helaas... Misschien heb ik meer wortels moeten voeren :(

Doroata, is ook braaf zo te zien! Gaaf hoor! Wordt zij ook beleerd dit jaar?

Elly <3 spannend! Wanneer wordt de baby verwacht? Dat ben ik vergeten ..

Mish <3 ze straalt zo'n rust uit. Mooi zadel, nog steeds :D
Voor jou dus ook een drukke tijd. Beterschap aan desiree :(:) hopelijk hersteld ze snel!

Shym staat daar geweldig!! Super fijne plek! Alleen 70 km bij mij vandaan.. Het meisje wat hem zo goed verzorgde kan helaas niet meer ..
Er is wel iemand anders die hem een beetje in de gaten wil houden maar zij kan niet iedere dag en ook niet uitgebreid.
Shym is toch wel mijn zorgenkleuter dus ik kan het nu ook niet los laten. Van de huisarts en psycholoog moet ik leuke dingen doen en zo min mogelijk spanning hebben. Paarden zijn leuk shym helemaal maar ik maak me nu ook zorgen om hem.
Hij krijgt nu zijn vitamines niet, geen idee hoe zijn dekens liggen, hij had last van zijn rug en weet niet hoe dat nu gaat, ik weet ook niet of hij genoeg hooi eet en of hij geen last krijgt van het bevroren gras eten.. Het liefst zou ik hem daar laten en zelf naar daar verhuizen maar dat ziet de rest in huis niet zitten >;)
Maar goed.. Ik weet nog niet wanneer ik hem verhuis. Vandaag ga ik weer even naar hem toe en dan zal ik bekijken of ik hem nog even laat staan of dat ik hem zo snel mogelijk wil verhuizen.. En dan hopelijk voor de aller laatste keer!!

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:57

Wat zijn er lekker veel veulentjes onderweg <3
En allemaal lekker aan de gang met de paardjes. Heel tof!
Grappig dat er veel bezig zijn met beleren.

Inderdaad in maart endurance gepland, Brego is in maart 5 jaar dus wat betreft zijn leeftijd zit het wel goed. Hij is eigenlijk ook al wel zadelmaker sinds oktober. Ruitermak sinds november, stuur rem en gas zit erop. De rest moet nog gedaan worden, maar ach maart is een indicatie. Als de pownie het minder snel op pakt en langer tijd nodig heeft dan stellen we het wat langer uit :j

Veel plezier bij Shym vandaag! :D