[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 13:22

Tieneke :(:) Verschrikkelijk waardeloos. Het is prettig een diagnose te hebben maar dit is geen diagnose waar je blij mee bent natuurlijk, gets.

Joyce gefeliciteerd met jullie huis! Wel jammer dat je niet verder kunt met de mini's maar soms moet je inderdaad keuzes maken :)

Eline gelukkig niks gebroken!

Umoyax was op net een jaar ook iets van 1.45m dus kan goed hoor!

Balen Kat dat je er maar eentje drachtig hebt. Heb trouwens vorige week gewerkt met je schoon-tante, dat was wel grappig. Stonden te praten en ze vertelde dat haar neef naar DL was verhuisd ivm de paarden. Vroeg hoe ''ze'' heetten dan, maar dat waren jullie dus :D Klein wereldje haha.

Balen zeg van Dos! Nas is ook niet makkelijk hoor met temperaturen etc. Althans, ik mag het wel, de da niet :+ Vond het al heel wat dat ze konden scannen etc, inseminatie hebben ze wel met een roesje gedaan.

Vic daar heb je ook een punt, moet zeggen dat dat nog niet eens bij me opgekomen was. Al is ze door spanning etc meestal wel ''sneller'' met reageren, ze was nu toch alweer een weekje thuis. Houd altijd heel veel rekening met haar (uberhaupt altijd met mn beessies), alles rustig aan en op zn tijd zeg maar en goed kijken naar hoe ze zich houdt. Ik ben gisteren niet op stal geweest (ouders kwamen terug van vakantie) maar eergisteren maakte ze dus een zeer levendige indruk zeg maar :+ :D

Gisteren ook afspraak gemaakt voor scannen,....zo spannend!!!! Wordt maandag tussen 9 en 10.

Hihi nou en of ik een glimworm was :D Ik vind dat zoiets schitterends van dit prachtige ras... Dat eerlijke en uiterste best doen voor de baas. En dat + de pennymomentjes voelde daarbij als zo'n groot compliment van haar aan mij, dat ze bereid was om zo haar best te doen voor me. :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 14:44

Tieneke wat rot zeg... :(:) hopelijk slaat de AB goed aan.
Eline gelukkig niks gebroken! wat gebeurde er dat het paard zo ineens wegschoot? of heb ik daar overheen gelezen :x
Joyce wat fijn dat jullie een huisje gevonden hebben maar jammer dat jullie moeten stoppen met de mini's... maar ik ben benieuwd naar het huisje, en weer lekker de paarden aan huis!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:04

Wist ik maar wat er was :') Pony deed het een paar keer... gewoon uit het niets wegschieten (kon het ook niet aan voelen of zien komen gek genoeg). Denk dat ie ergens van schrok ofzo, maar ik weet niet waarvan.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:28

Wauwie die Euf, waarom reageert niemand daarop :P Hij is echt knap Annika! En zo vervelend van Dos :(

Kat ben benieuwd naar je 2015 veulen!

Amy ben zoooo benieuwd of ze dragend is! :D

Vervelend van je val Eline

Als iemand het leuk vind om filmpjes van Ilya te zien, die staan op de 2e en 3e pagina van dit topic:
[KS-ITP] Rocky Mountain x Arab Ilya

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:46

Het is zeker een kleine wereld Amy , wel weer grappig :)
Zal duimen dat je ook drachtig is.
Dan zullen onze dames wel beetje gelijk zijn uitgerekend gezellig.

Ben zelf ook al heel benieuwd wat ze dan gaat geven.
Ze heeft op moment een hengstveulen van khaliq galvan aan voet.
Stiekem hoop ik op volgend jaar een merrieveulen.
Leuk filmpjes van de kleine kat hij lijkt me zo knuffelbaar :D
Opzich is voor ons ook wel even lekker een veulen en wat later in seizoen.
Kunnen voor eerste sinds 5 jaar weer is op vakantie is ook leuk *\o/* .

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:55

Tieneke, heel veel sterkte.
Wel fijn dat ze EINDELIJK weten wat er is, ik hoop dat ze nu gericht wat kunnen betekenen.

Euffie is echt errug knap, ik heb in het topic gereageerd. :))
Sterkte met Dos!

Jouw kleine mannetje is ook een stuk hoor Kat, ik ga zo het topic even doorspitten.

Eline, lastig dat die knop opeens niet meer op het zadel zat. :+
Beterschap!

Kathinka, in ieder geval één mooi veulie op komst. :j
En idd heb je dan eens wat tijd voor wat anders, vakantie is ook leuk!

Joyce, gefeli met je huis, snel gedaan!
Fijn dat je lievelingen in ieder geval mee kunnen.

Ik ben nog steeds heel blij met Fuegie, ik had niet zo heel veel tijd voor hem gehad, dus heb hem weer even lekker goed vertroeteld en hij genoot er zo van, echt schattig. <3
En met rijden wilde ik rustig aan doen maar hij had er zo'n zin in, ging lekker met zijn hoofd lopen zwaaien en had de grootste lol! :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:36

Annika: Melken die merrie, zachtjes druk op de uier uitoefenen en warme washandjes ertegenaan!!

Tiene: Arie was met 11 maanden ook al 1,40 en met 14 maanden toen hij verkocht werd 1,48. Je kerels zijn gemiddelde maat denk ik wel, Arie(en Doortje van Annika) zijn dan ook wel hele grote :)

Zaartje vandaag doorgelicht door Margot van Holistische dierenkliniek Den Hoek.
Wat we dachten zat inderdaad niet in orde. Het grootste probleem zit in zijn blinde darm, deze kan zijn werk niet goed doen en staat daardoor onder druk waardoor hij vocht gaat afgeven wat vervolgens in z'n buikwand hangt.
Door de slecht werkende blinde darm heeft zijn lever het ook zwaar.
Z'n lymfeklieren in z'n keel zijn overprikkelt door schimmels en een lichte allergie en daardoor hoest meneer erg snel.
Waarschijnlijk door de problemen die zijn blinde darm afgeeft zet hij zijn rechter SI vast met als gevolg en scheef paard wat zichzelf ook nog eens muur vast zet in de lendenen, rug en in z'n schouders en hals gaat hangen.
Boel acupunctuur naaldjes in z'n lijf gehad, zalfjes op andere plekken en zo 20 minuten gestaan.
Twee medicijnen meegekregen die goed zijn voor een goede 5 weken. Komende tijd ook maar extra zandweg geven en over 6 weken een nieuwe afspraak.
Alles bij elkaar erg tevreden over mijn knappe geduldige vriend die alles toe liet en viel de totale diagnose ons reuze mee.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:40

Melken bij Dos is denk ik zelfmoord :+

Wat vervelend van Zaar :(:) Hoop dat de behandeling gaat helpen.

Miran fijn dat Fu goed gaat, wel liefde geven he! :P en ik wil fotos van geitenverblijf! :D

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:42

set_elkol schreef:
Melken bij Dos is denk ik zelfmoord :+

Haha inderdaad! Ze is echt extreem helaas...
Ik wil even afwachten wat de antibiotica doet en kijken of ik de uier afgespoten krijg vanavond, voordat ik haar echt boos ga maken door de dingen te doen die ze echt vervelend vind. Basisvertrouwen is helaas nog erg fragiel :(:)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:51

He wat balen van Dos zeg, hoop dat haar kuurtje werkt :j
Miran altijd leuk als je peerd er zin in heeft :D Ik zag een foto met een mooi fel gekleurd dekje voorbijkomen op FB _O-

Dames, ik ben op de 23e jarig en heb natuurlijk ook sinds kort een huisje 8-) Wie zin heeft is vrijdag 3 oktober welkom om dat te komen vieren! :) Huisje is goed bereikbaar met OV en auto, lijkt het je leuk om langs te komen stuur maar een PB :D
En als je op een andere datum in de buurt bent ben je natuurlijk ook altijd welkom om langs te komen, dan hangen er alleen geen slingers :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:16

hey Tamara!! Wat een beste dag om jarig te zijn :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:17

Ja mooi he, dat dekje, hij is nu een echt meisje, hij gedraagt zich toch al als merrie, want alle gewoontes die ze hier als merrie eigen beschouwen heeft hij ook. :+
Je gaat een megafeest geven dus, heb je het al op facebook gezet? :P :D

Nikita is vandaag jarig, maar een hele rare verjaardag, want ze is op schoolkamp!

Annika, misschien met een bubbeltjespak aan. :P
Het lijkt me dat als het pijn doet ze al helemaal niet wil dat je eraan komt, het zakt evengoed wel af maar dat duurt even.

Zaar gaat nu hopelijk opknappen.

Kat, Fuego houdt van liefde in de vorm van voer. :))

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:18

Oh Tam zou leuk zijn, weet niet of ik het ga redden!

Gefeliciteerd met Nikita Miran!

En voer, haha liefde door de maag!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:26

Noah is ook van dat soort liefde, als ie maar vreten krijgt is ie vriendjes met iedereen :Y)
Lisa, hoezo? jij ook jarig die dag? :D Ik vond het al helemaal grappig dat ik dit jaar 23 word op de 23e :+
aah Miran dat is wel grappig! Mijn zusje heeft altijd een stomme verjaardag, die moet na de zomervakantie bijna altijd op haar verjaardag weer terug naar school (1 september :+ )

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:34

Das grappig ja, 23 op de 23e!
Nikita is 9-9 jarig dus das vanzelf al wat en ze werd alleen in 2009 geen 9 (maar 7), dat was helemaal leuk geweest. :P
Haha, moet je net naar school als je jarig bent... :')

Bedankt Kat!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 18:52

Jullie gaan weer zo snel.... :')

Tiene, allereerst zo onwijs klote... Vind t echt zo rot voor je... Je weet nu waar je aan toe bent, maar ja... Vandaag nog bij oud collega langs geweest ivm overdracht cliënten, heeft ook Lyme. Hij gaat nu ook naar Brussel voor behandeling.

Tammy bijna jarig! Alvast proficiat meid (want ik zal t op de dag zelf waarschijnlijk weer vergeten |o ).

Proficiat met de dracht!

Lisa, fijn dat je nu bevestiging hebt en dat er gestart kan worden behandeling. Ben benieuwd...

Joyce proficiat met je huis! Lastig om er weg te doen... Ga je nu helemaal stoppen met de mini's? Hebben die zoveel grond nodig?

Miran, lekker genoten met Fuego! Zo geweldig om je horsie blij te zien!

Annika, butt zeg! -:(- Hopelijk lost t zich met de antibiotica snel op.
Bij Tie is de uier ook dit keer gelukkigweer goed en snel geslonken dus kunnen nu weer opbouwen met krachtvoer (heeft ze ook wel nodig nu ze in training staat).

Eline, hoe is t met je rug? Niet te vaak doen hoor?! :oo

Oh en Tiene, qua stokmaat is redelijk gemiddeld hoor!
Probeer t beetje bij te houden, omdat Nour vanwege wormbesmetting wat groeiachterstand had.
Dus ter vergelijk:
Nour op 17 mnd: 1.44 m
Grote AV hengst op 17 mnd: 1.47 m
Yazahra op 6 mnd: 1.35 m :oo

Verder afgelopen dagen snoei hard gewerkt dus weinig nieuws.
Morgen krijgt Yazahra een vriendinnetje (was eigenlijk de bedoeling dat er vorige week al veulen bij gezet zou worden maar die meldde zich niet). Das wel fijn. Ze is nu wel super mens gericht geworden dus dat weekje zonder direct weidemaatje is toch ergens goed voor geweest lol!
Verder Jazzy gisteren weer zadeltje op gehad, naast gehupt, ging super. En Tie flink getraind met Jes. Of nou ja... Andersom dus. Ze is mega hengstig en dus draak maar hierdoor wel snel en voorwaarts dus Jes meldde super wissels op beide kanten, goede spins en prima rollbacks! *\o/*
Nour vandaag ff geoefend met rechtrichten aan de hand. Wat leert hij toch snel, zo blij met m! <3

Ga de topics gauw bekijken!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:28

Ik ben ook van 23-09 en vond mijn 23ste verjaardag een soort magische dag. Voelde heel compleet en echt. Maar dit jaar is ook een speciale ik word 28 en dat is natuurlijk 23+5. En 5 is 2+3 en daar is de 23 weer ;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:32

Ha Lisa ver denken!

Ik ben van 9 december

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:34

28!!!! Jee, wat n bloeikes zijn jullie allemaal hihi! Lisa, jij dan ook alvast gefeliciteerd, want ook dat ga ik vast vergeten! Maak er n toffe dag van!
Ben nooit goed met getallen geweest dus chapeau! _/-\o_ Maak er een magisch jaar van!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:45

23 is iets wat me al sinds ik een jaar of 6 ben fascineert...en dan ga je met een vriendin mee naar de film 'the number 23'....ik had tegen die tijd de ergste obsessie gesust die was daarna weer flink aangewakkerd, sindsdien gebeurt het vol automatisch dat ik alles uitreken terug naar 23

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:46

Ik ben 23 :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:55

Wordt wat als je 32 wordt! :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:57

MirandaFuego schreef:
Das grappig ja, 23 op de 23e!
Nikita is 9-9 jarig dus das vanzelf al wat en ze werd alleen in 2009 geen 9 (maar 7), dat was helemaal leuk geweest. :P
Haha, moet je net naar school als je jarig bent... :')

Bedankt Kat!

Ik werd op 10-10-'10 ook geen 10 :')
Ben dus ook op zo'n leuke datum jarig :P

Ik ben geen 23 trouwens :')

Tam, leuk, maar vrees dat ik er geen tijd voor heb :\

Wat vervelend zeg Annika! Hopelijk knapt Dos snel op met de AB.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:47

wilde deze nog even plaatsen <3 ondanks de pijn is dit wat set de eerste vele uren van Ilya's leven deed, hem geruststellen en zachtjes hinniken.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 12:45

Ja, das echt zo mooi dat filmpje! :+:

Haha Siel, als je 100 wordt is het nog wel wat! :))
Hoe gaat het met je huus?