Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Iloontjeehh schreef:Haha, nee hoor. Merk je trouwens aan haar dat ze wel weer toe is aan werk onder het zadel of valt dat wel mee?
amyz schreef:SnoepkamertjesDie 2 van mij worden tegenwoordig blij als ze de waterkoker zien, betekent slobber
![]()
Slettel krijgt een mooi buikjeBlijf het toch zo'n knap paard vinden, zo'n gave uitstraling..
Jes, mee eens, maar wat jij bedoelt is denk ik gewoon dat irritante vreten aan alles wat ze tegenkomen. Mogen ze van mij ook nooit hoorWat ik vanmiddag heb gezien bezorgde me een knoop in mn maag, was echt obsessief. Ook heel veel transfer-gedrag dmv afleiding zoeken of jeuken, ze is echt een beetje de weg kwijt. Ze was op een gegeven moment ook ''gewoon' aan het proberen te knagen aan peesjes die er hingen, dat was echt een compleet ander beeld, dát was idd echt een beetje klieren.
![]()
T is absoluut een pittige tante hoor, maar ik heb haar zeker niet als dominant ervaren. Ze heeft wel uitdaag-/uitprobeermomentjes en die moeten ook worden aangepakt, maar over all heb ik vooral gezien dat er ergens een duidelijke oorzaak zit onder haar gedrag. Dat ze grenzen opzoekt staat daar los van (dat doet elk jong paard denk ik wel), de manier waarop ze dat doet is een overtreffende trap van haar stuurloosheid en lijkt daarmee heftiger dan het misschien is. Nashwa zoekt ook grenzen op, vanuit dezelfde basis, alleen vele malen subtieler omdat zij in balans is (en een heel ander type paard natuurlijk..).
Aangezien ook mijn hengsten keurig naast een merrie kunnen op de poetsplaats denk ik dat we uiteindelijk hetzelfde bedoelen, maar het anders verwoorden en misschien net iets anders aanpakken, al is het doel hetzelfde
Iloontjeehh schreef:Trusten Siel!
Grappig dat je die foto's plaatst Jes! Ik heb heel lang gedacht dat Barc door een andere ZA gefokt was omdat Barc zo'n andere kleur had en de fokker toch wel veel schimmels heeft. Slaat tuurlijk nergens op, maar die associatie maakte ik in mn hoofd