[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:29

Vind ik ook :j

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:29

Ja wat geef je je vosjes joh, koffie? :P Ik wil m ook zo donker ^)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:30

Haha, geweldig die foto's _O-

Ik duim nog steeda hoor dat het goed komt met jullie zadel! Valt dat straks ff tegen voor Djuun, komt er ineens toch weer een zadel uit die snoepjeskamer :') Haha, nee hoor. Merk je trouwens aan haar dat ze wel weer toe is aan werk onder het zadel of valt dat wel mee?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:30

Dat jeuken om ergens anders mee bezig te wezen herken ik ook, Djuun heeft daar zo lang een handje van gehad, gelukkig gaat dat eigenlijk best goed tegenwoordig en doet ze het alleen op een moment dat je niks aan d'r vraagt :)
Gisteren nog, toen ik er zonder zadel op zat, heel handig *not* :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:31

Vind ik zo gaaf aan vossen, al die verschillende tinten :j

Niet dat andere kleuren minder zijn hoor, maar toch stiekem vosjes-fan :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:32

Iloontjeehh schreef:
Haha, nee hoor. Merk je trouwens aan haar dat ze wel weer toe is aan werk onder het zadel of valt dat wel mee?

Paar weken geleden natuurlijk toch even erop met zadel bij zadelmaker en toen liep ze zo strak met dr oortjes naar voren en met zoveel zin, dat het gewoon zielig was eigenlijk dat het zo kort was.

Ze is gelukkig niet sjaggo oid, maar denk dat ze er wel weer aan toe is om aan de slag te gaan. Beetje geestelijke uitdaging :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:33

Havanna had het ook heel erg, daarom was het ook zo herkenbaar.. Als zij het even niet meer weet heeft ze ook spontaan heel veel jeuk :(:) Is gelukkig al een stuk minder, maar soms heeft ze het nog steeds wel. Voornamelijk nu het koud is als ze wordt geroepen voor het laatste rondje :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:33

amyz schreef:
Snoepkamertjes :') Die 2 van mij worden tegenwoordig blij als ze de waterkoker zien, betekent slobber :P

Slettel krijgt een mooi buikje :D Blijf het toch zo'n knap paard vinden, zo'n gave uitstraling..

Jes, mee eens, maar wat jij bedoelt is denk ik gewoon dat irritante vreten aan alles wat ze tegenkomen. Mogen ze van mij ook nooit hoor :+ Wat ik vanmiddag heb gezien bezorgde me een knoop in mn maag, was echt obsessief. Ook heel veel transfer-gedrag dmv afleiding zoeken of jeuken, ze is echt een beetje de weg kwijt. Ze was op een gegeven moment ook ''gewoon' aan het proberen te knagen aan peesjes die er hingen, dat was echt een compleet ander beeld, dát was idd echt een beetje klieren. :j
T is absoluut een pittige tante hoor, maar ik heb haar zeker niet als dominant ervaren. Ze heeft wel uitdaag-/uitprobeermomentjes en die moeten ook worden aangepakt, maar over all heb ik vooral gezien dat er ergens een duidelijke oorzaak zit onder haar gedrag. Dat ze grenzen opzoekt staat daar los van (dat doet elk jong paard denk ik wel), de manier waarop ze dat doet is een overtreffende trap van haar stuurloosheid en lijkt daarmee heftiger dan het misschien is. Nashwa zoekt ook grenzen op, vanuit dezelfde basis, alleen vele malen subtieler omdat zij in balans is (en een heel ander type paard natuurlijk..).

Aangezien ook mijn hengsten keurig naast een merrie kunnen op de poetsplaats denk ik dat we uiteindelijk hetzelfde bedoelen, maar het anders verwoorden en misschien net iets anders aanpakken, al is het doel hetzelfde :)

Wat wel is dat Geisha in die tijd tussen jou en mij extremer zich is gaan gedragen...

Maar wat ik bij Geisha zag is dat ze dingen vertoont die Mirka ook in het begin liet zien en die was echt zeer dominant...ik denk ook dat bijv als een paard merkt dat het werkt van bijv onzekerheid om kan slaan naar een paard wat dominant wordt...want dat heeft effect.

Ze is jong en wordt niet gecorrigeerd door andere paarden...het is dan heel gemakkelijk om dus de leiderschap te gaan pakken en omslaan in dominantie...

Ik straf zeker niet altijd fysiek af, maar wat al eerder gezegd is een goede schop onder de kont is niks mis mee...Doen paarden onderling ook...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:34

Ja, merk het zeker Ilona, ze is zo enthousiast als je met het hoofdstel aan komt (en des te groter is de teleurstelling als je gaat longeren :') ). Toen de laatste zadelpasser er was, was ze ook helemaal blij dat het zadel er op ging en we 'n rondje deden, ook al lag het niet goed. Ze is het wandelen beu, maar rond zonder zadel vind ze wel leuk, fietsen ook, maar daar komt het niet zo vaak van, longeren vind ze niks aan, vrijheidsdressuur vind ze 'n kwartiertje leuk en vorige week met die foto's
[ITP] Orange beauty Djunnah itp
had ze er totaal geen zin in :+ Dus het is wel steeds lastiger om ze leuk bezig te houden :Y)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:35

Pinkie, pinkie, zus? :')
Ben blij dat we nooit ook hetzelfde zeggen _O-

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:36

Nee he :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:37

Afijn, ik ga maar eens naar bed :O

Dromen over mn droomhuisje :))

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:38

Truste :Z

Ik ben nog veels te wakker (voor de verandering :') ) ik kwam iets over 10en thuis en ben eerst nog bij de buren kerstkaartjes wezen afgeven, die zullen ook wel denken :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:39

Haha ja koude donkere koffie...worden ze knap van :+ :)*

Papa van Barc

Afbeelding

mams van Barc

Afbeelding

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:46

Dat kan idd net een heel ander beeld geven :j

Ohh ik ben zeer zeker niet anti-methode39 hoor }> Maar het moet wel terecht zijn. Een paard dat gewoon hapt/kliert/dreigt etc gaat voor mij net zo goed de grens over als voor jou en kan een stevige correctie verwachten. Een paard dat gefrustreerd en obsessief iets zoekt om in te happen heeft daar echter een reden voor en dan is een correctie voor mij onterecht (tenzij het vervalt in eerder genoemde gedrag, dat zijn weer die grenzen), in dat geval moet de oorzaak worden aangepakt en het foute gedrag worden ingedamd.

Ik houd er eenvoudigweg niet van om een paard te straffen voor communicatie, ik vind het juist prettig als ze met me communiceren. Uiteraard nuanceer ik de manier waarop er gecommuniceerd wordt, dat spreekt voor zich. Maar je straft een paard toch ook niet omdat ie kreupel loopt? Of omdat ie aangeeft dat het zadel beroerd ligt? In dit geval is er gewoon meer aan de hand (waaronder absoluut de stallingsomstandigheden, no doubt about it). Ja, er moeten grenzen worden gesteld. Maar voornamelijk moet de oorzaak worden bestreden.

Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat je een paard niet op zn donder mag geven of dat je niet consequent moet zijn, want het zijn juíst regels en grenzen die een paard rust brengen. Maar leiderschap is ook luisteren naar.....
Mirka ligt wellicht anders aangezien ze zo veel pijn had, dat zal ongetwijfeld ook van grote invloed zijn geweest op haar manier van reageren. Ik weet iig dat ik niet de gezelligste ben als mn lijf zeer doet :+

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:46

Trusten Siel!

Grappig dat je die foto's plaatst Jes! Ik heb heel lang gedacht dat Barc door een andere ZA gefokt was omdat Barc zo'n andere kleur had en de fokker toch wel veel schimmels heeft. Slaat tuurlijk nergens op, maar die associatie maakte ik in mn hoofd :')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:47

Ook gewoon uit 2 schimmels zo'n kleurtje... Das pas mazzel hebben joh :D

Mams blijf ik fan van, wát een beweger :~

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:49

Iloontjeehh schreef:
Trusten Siel!

Grappig dat je die foto's plaatst Jes! Ik heb heel lang gedacht dat Barc door een andere ZA gefokt was omdat Barc zo'n andere kleur had en de fokker toch wel veel schimmels heeft. Slaat tuurlijk nergens op, maar die associatie maakte ik in mn hoofd :')

Nope dat is gok ik dezelfde fokker ;)
Daarom vond ik het wel grappig om de foto's te plaatsen.

Barc is donker geboren werd steeds lichter en na zijn 2e weer steeds donkerder.
Had wel witte haren hier en daar :j

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:54

Ja, ik heb de paarden weleens gezien op show, ken de fokker verder niet persoonlijk. Grappig joh, echt zo'n toverbal!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:57

Ik blijf het toch fascinerend vinden, die kleurtjes... Heb me er een tijdje redelijk in verdiept maar t werd al moeilijker en had geen tijd meer om er serieus mee aan de gang te gaan.. :+

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 01:43

Jullie gaan weer hard! :p

Ben benieuwd hoe Yus gaat veranderen als ze drachtig is, haha! Set was niet zo lief vandaag las ik, muts!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 08:00

jaa die kleur van Barc is geweldig! Enneh, de beste foto van Djunnah? Vind ik die van de onderkant van haar hoofd uit de staldeur :)) met al die tastharen en grijze snoet <3

edit!!

Afbeelding

<3

en lief dat jullie zeggen dat ik me geen zorgen hoef te maken! :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 08:20

Moguh!
Die kleur van barc, ja i love iT. Mijn baccarat merrie had ook die kleur maar dan met een bles

Kan nie meer slapen heel irritant wand heb een late dienst

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 08:25

Barcelano heeft wel heel veel donkere (koffie)vossen in zijn stamboom :j leuk om te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

maar lang niet zo donker als Barc! Hoewel dat moeilijk is te zien op zwart wit foto's :D

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 09:48

geweldig he die vosjes...

weer erg leuke fotos voorbij zien komen....zal ook eens zoeken haha