[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:49

RhealLover schreef:
Isa dan heb je nog even de tijd om bij te komen van afgelopen geboortes :D

Als je 3e er is kom ik eens met Lianne langs, die wilt dolgraag Majidah zien :)

Is goed hoor Celes :j altijd welkom :D

tantethee

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:38

Wow wat een prachtige veulentjes, ik ben nog op zoek naar wat portfolioveulenshootjes, dus woon je in de buurt, laat maar weten..
dat schimmelveulentje kwijl kwijl....

mijn stoere baby wandelt al heel stoer 2 x in de week een kwartiertje met mij door het bos, en daar hebben we veel lol in.. vandaag zat ik er voor de 5 e keer, wat vinden jullie van mijn knappe baby

Afbeelding
Afbeelding
stilstaan is moeilijk haha
Afbeelding

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:44

wat een knapperd zeg, gaat goed zo! ze ziet er nog wel echt als een beeb uit zeg <3

nou zie ik hetzelfde bit dat jij gebruikt ook wel eens op stal met wedstrijden enzo, wat hebben die scharen voor een functie? :') ik ben niet zo van de bitten, ik weet het verschil tussen een trens, stang en ongebroken trens maar veel verder gaat mijn kennis niet :')

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:53

het is een kneveltrensje, heel zacht bitje, je kan het niet door de mond trekken, het is dubbelgebroken, en flexibel kan alle kanten op..ach bit in de mond is zo hard als de hand van de ruiter he...:)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 01:09

ik vind die bitten er altijd zo apart uitzien, met van die antennes :') maar de knevels zijn dus tegen het door de mond schuiven? :j
Noo heeft een licht hangend rooster, en een ienie-mienie mondje, een gewoon bit past dr niet in :n als we met bit rijden (1x in de week, soms minder) dan is dat met een onderlegtrens _O-

Noah moet volgende week naar de kliniek toe :\ ze gaan de bult op z'n knie aanprikken, waarschijnlijk is het een bot splintertje dat ingekapseld is, en moeten ze de troep uit z'n been zuigen, en daarna aan de ontstekingsremmers.. en hij heeft al zo'n rothekel aan de DA, en hij is nog nooit op de kliniek geweest... vind ik nie leuk nie :n

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 02:05

"wat ruik ik daar"? :D

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 11:04

Isabel van harte gefeliciteerd :D
Wat een lekker stuk <3

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 11:39

tammy, wat een naar verhaal waarvoor je naar de arts moet, hopelijk loopt het allemaal goed af.
dahyeemah heeft ook een klein mondje, en het was ook echt wel een zoektocht naar een fijn passend bitje, wat niet te scherp inwerkt.
nu doe ik eigenlijk nog niks met het bit, en heb ik in de opleiding vooral veel met touwhalstertje gedaan,ze staat stil op ho, gezien mijn kapotte schouders wil ik ook proberen haar zo veel mogelijk alleen op mijn zit te rijden, maar gezien ze nog zo puppie is,voorlopig maar 2 x per week een kwartiertje

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 12:30

nameless, dat is wel heel fijn, Noah kan ook halthouden op alleen stem+zithulp, scheelt mij een hoop moeite :') ook achterwaarts gaat tegenwoordig zonder enige teugelhulp, vind het heerlijk als een paard gewoon doet wat je vraagt zonder dwang :j Ik zou ook wel eens western willen rijden, Noah heeft daar best wel aanleg voor, maar er is geen western stal/instructie hier in de buurt ^) dus dan wordt het al lastiger..

waar is die mooie zon van gisteren nou gebleven, ik had een lekker buitenritje in de zon gepland! :n

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 12:49

haha ik ben al helemaal gelukkig dat ik weer rijd, en zal ik je lekker jaloers maken... dah kan al achteruit op mijn stemhulp...eventueel met hulp van hand op haar borst. en als ik haar neer zet met opzadelen en stay zeg blijft ze ook staan..vastzetten is ook geen optie.dan word het gelijk weer een zenuwachtig dribbelbiertje

Jazzmeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 09:45

een nieuwe foto van mijn kanjer Jazzmeen

Afbeelding

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 09:52

Zo Jazzmeen ziet dr goed uit :D hij heeft van die mooie kijkers ;)

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 10:33

jazzmeen..... kwijl kwijl kwijl

KooArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 10:44

Jazzmeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 11:57

oefenen voor de spaanse pas :)
Afbeelding

Jazzmeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 12:00

dressuren met een springzadel. lol
Afbeelding

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 12:05

Tammy_ schreef:
nameless, dat is wel heel fijn, Noah kan ook halthouden op alleen stem+zithulp, scheelt mij een hoop moeite :') ook achterwaarts gaat tegenwoordig zonder enige teugelhulp, vind het heerlijk als een paard gewoon doet wat je vraagt zonder dwang :j Ik zou ook wel eens western willen rijden, Noah heeft daar best wel aanleg voor, maar er is geen western stal/instructie hier in de buurt ^) dus dan wordt het al lastiger..

waar is die mooie zon van gisteren nou gebleven, ik had een lekker buitenritje in de zon gepland! :n

Woon je in Houten? In Maarssen geeft Krista Sterrenburg eens in de zoveel tijd les, misschien kun je haar eens vragen. Verder kijk eens op de site van de DAWRA, is een leuke club!
http://www.dawra.nl
Dawra heeft eerdaags weer een snuffeldag, kun je 'proeven' hoe het is om western te rijden, er zijn dan ook zadels en hoofdstellen beschikbaar. Dag wordt gegeven in Zeist. Staat op de site!
Verder komt er bij mij op stal ook regelmatig een westerninstructrice, kijk maar even onderaan, is een link van het topic!
gr Claudia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 12:05

Oef the black Stallion <3 <3
Ziet er goed uit :D
Tja dressuren met een springzadel :') Ondanks de springzadel, hij doet het wel voor je :D ;)

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 12:06

Jazzmeen schreef:
oefenen voor de spaanse pas :)
Afbeelding

Jij bent niet bij te benen Talitha!! Hahaha, wat een mooi foto van jullie!!

gr Clau

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 12:42

wauw, Jazzmeen ziet er goed uit zeg!
waarom snapt hij de spaanse pas wel en mijn paard niet :')

Claudia, bedankt voor de info! zo'n snuffeldag lijkt me wel leuk! en het is ook niet al te ver weg.

KooArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:00

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 19:20

Komisch, twee hengsten die hierboven staan hebben wij gebruikt in ons fokprogramma _/-\o_

Jazzmeen -> AR Shakeem el Jamaal (1e premie hengstje op 2 jr leeftijd LOL)
Najjar -> AR Nadjarah (prachtig showy en typisch schimmel merrietje <3 )

2 Kwaliteitshengsten die eigenlijk 'binnen handbereik' zijn en eigenlijk veel te weinig gebruikt worden (zeker door NL). Najjar doet het nu lekker :j mensen hebben hem "ontdekt" he he ;)

Jazzmeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:16

ArabianRanch schreef:
Komisch, twee hengsten die hierboven staan hebben wij gebruikt in ons fokprogramma _/-\o_

Jazzmeen -> AR Shakeem el Jamaal (1e premie hengstje op 2 jr leeftijd LOL)
Najjar -> AR Nadjarah (prachtig showy en typisch schimmel merrietje <3 )

2 Kwaliteitshengsten die eigenlijk 'binnen handbereik' zijn en eigenlijk veel te weinig gebruikt worden (zeker door NL). Najjar doet het nu lekker :j mensen hebben hem "ontdekt" he he ;)

hehe en voor Jazzmeen zijn ze te laat, want zijn dekboek gaat dicht ;)

Afbeelding

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:41

Jazzmeen is en blijft een lekkere vent <3

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 21:10

Ja daar baal ik net weer van haha, wou jazzmeen voor 2e veulen van Sjaak maar madame is nog een puber dus helaas. Maar ja er zullen vast nog een pracht hengst voorbij komen ;)

Wow Najjar ziet dr goed uit in de video hoor ;)