Western Arabieren

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:18

Ja sowieso is alles 10% korting he als het niet in de sale is. Dus scheelt altijd iets. Zoals zo'n prachtige airride pad hihi

Ja ik heb idd nu ook zo'n lang zadel.
Past nada goed. Loopt er ook echt lekker onder. En het zit heerlijk zacht met het gelzittinkje :D

Haha foei marije! Maar groot gelijk hoor.
Zou als adje er heeft liggen ook nog eentje meer mee nemen als het die is die je al zo lang zoekt. Altijd handig!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 08:35

Oh echt? Mmm... Misschien dan toch? En degenen die gaan (muv Marije) komen ook de 27ste toch? Als we dan bakske doen vind ik dat eigenlijk wel harstikke gezellig! :)

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:36

WOW wat geven jullie veel voer zeg. De mijne krijgt 3 handjes pavo care 4 live en grasmix, en hooi. Dit vul ik aan met pavo vitamine en biotine.

Ik ga niet naar de sale patrick moet werken en ik mag niks meer uitgeven |( }> :j

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 13:02

Dat valt toch wel mee Joyce? 2 kg per dag vind ik wel meevallen.

Aaah, lig je eindelijk aan de ketting? Heel verstandig! :P :D ;)
Zou voor mij ook iets zijn... :')

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:05

Toen ik gisteren vertelde dat ik een nieuwe pad had gekocht zei vriendje alleen maar: "Alweer? Ach het is in ieder geval geen singel!"

_O-

Ter info: Ik heb een kleine verzameling singels thuis en op stal liggen, aangezien Daan overal plekjes van kreeg of ik stomweg de verkeerde maat bestelde ofzo :+ Dus sindsdien sta ik bekend als de singel-hoarder. :') En ik verkoop ze ook wel 's, maar dat gaat niet altijd even snel :))

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:06

Voor mij is dat veel Yil 2 kilo t meeste wat ik gegeven heb aan die twee grote is 3/4 kilo over een dag en nu nog maar 3 handjes. Mini krijgt wel meer hoor die wordt met stal mee gevoerd.

ha ha ja eigenlijk wel, maar daar ga ik me toch niet aan houden zie te veel leuke dingen langs komen.

Haha Marije dat ken ik ik heb een hoofdstel tik geloof dat ik nu 14 hoofdstellen heb liggen

Heb je toevallig nog een echte bont singel?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:09

Nee ik had een Mattes singel maar die is al wel verkocht. Ik heb nu geloof ik alleen nog 2 neopreen, 1 vilt, en 1 fleece. Valt nog best mee toch! :D

Als Arthur een mooi showhoofdstelletje heeft hangen met browband, dan wil ik die ook wel 's van dichtbij zien O:) Gaan de dure hoofdstellen uit de kast ook met korting weg Jes?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:29

Ja wij gaan de 27e in de ochtend en uiteraard bakkie doen.

Wij voeren havens kruidenmeusli 1 voerschep per dag.

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:31

Ik heb nog twee wollen singels in de aanbieding aangezien ik weer over ben naar Engels. Een betaalbare professionals choice (gebruikt) en een duurdere Mattes contour (nieuw), 30 inch.

Fijn dat het beter gaat met Daan, Marije! Ik heb morgen ook weer les van Alice. Blijf lekker bij haar lessen! En is Daan niet helemaal betrouwbaar buiten?

Alter is gelukkig weer fit, gister heerlijke strandrit gemaakt met hem.

Lees nog een beetje mee hier en zag dat Yil ook km's aan het maken is! Leuk man! Misschien rij ik ook nog een endurancerit dit voorjaar.
En allemaal naar de kerstsale :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:36

Goed om te horen dat Alter weer lekker in z'n vel zit! +:)+

Daan is heel braaf, maar erg vlot buiten. En soms schrikt ie nog wel 's ergens van. Zoals een paard soms doet :+ Niks raars ofzo, maar ik weet dus ook niet hoe hij alleen buiten is, want ik ben tot nu toe alleen nog in kleine groepjes, of (vaker) met één paard erbij weggeweest. Misschien is ie juist wel koeler, maar misschien ook niet. Geen idee. Maar ik weet wel van mezelf dat een paard moeilijk rust bij mij kan vinden als het spannend worden; ik heb juist de rust van een paard nodig om zelf rustig te blijven... Dus ik weet niet of dat wel zo'n strak plan is om gelijk alleen weg te gaan. Daarom wil ik liever Michel er eerst nog bij hebben op de fiets of lopend, zodat ik daar wat kalmte vandaan kan halen.

edit: en het zit vooral tussen mijn oren dat er om het bos geen hek staat :Y) In de bak ben ik al veel stoerder, want dan kun je hooguit vallen en dan kan het paard geen kant op. En in het bos is geen mooie bakrand en kan ie zo de snelweg oprennen...! :oo Dat soort onzinnige verhalen zitten dan in mijn hoofd...

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:40

Bella (ik weet je eigen naam niet meer :o) heb je voor mij een foto van beide singels en wat vraag je ervoor?

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:44

Ja, ik snap het wel. Heb zelf ook veel gehad aan CR/ademhalingstechnieken om de rust te bewaren met Alter. Dat kon ook zo'n zenuwpees zijn. Maar als je een maatje hebt dan kun je gewoon veel doen en wordt het vanzelf normaal.

Karien! Ik weet jouw naam ook niet meer :o Ik pb je straks wel even over de singels.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:05

Bimmetje schreef:
Zojuist een mailtje terug van dewran wbt het NK.
Zoals ik uit de mail begrijp is het niet mogelijk om alleen op het NK te starten.
Aangezien ik in een hoger level geplaatst zo moeten worden is het NK niet de wedstrijd waar is dat schijnbaar moet laten zien. Want ze willen me dan eerst beoordelen op een andere wran wedstrijd EN er moet een brief mee van mijn trainer.
Nou die brief is geen probleem, de wran wedstrijd wel.
Dus heb nogmaals om een duidelijker antwoord gevraagd en ook gezegd dat ik sowieso in het L3 zou moeten starten omdat ik reining rij en geen andere discipline. Dus kan niet eens in het L4 starten.
Dus ik denk dat ook het wran NK aan mij voorbij gaat.
Heb er echt helemaal de balen van allemaal. -O- Geen NK's meer voor jessica

Mocht je het nog niet gedaan hebben, geef dan ook je startstatus door die je bij andere verenigingen hebt. DAWRA Amateur, Drha amateur, ook eventuele wedstrijd resultaten, zoals NK DAWRA.

Op de fb site van de wran las ik dat ze j.l. zondag vergadering hadden en daarin de wedstrijd agenda zouden bespreken. Deze komt z.s.m. online.

Ik baal wel dat de dawra het NK niet meer samen met de SWRN doet. Ook Cyann gaf haar voorkeur aan SWRN omdat het dan met ze alle zo gezellig is. En met zijn alle bedoeld Cyann dus iedereen in de westernsport incl publiek en dus niet alleen dawra. Ook de meerdere startmogelijkheden, omdat je er dan toch al bent, vond zij een groot plus punt. Dus die voorkeur heb ik namens haar doorgegeven.

Zo ontzettend jammer dat men er nu voor kiest het samen met de appies te doen. Dat evenement zal veel kleiner zijn en dus minder deelname, minder publiek en dus automatisch minder reclame voor de westernsport met het arab ras. Een groot evenement met dito lokatie geeft nou eenmaal meer allure dan een kleiner opgezet evenement. De manier om de westernsport met arab in de picture te krijggen is ervoor te zorgen erbij te zijn/te horen bij de grotere western evenementen die ons land rijk is. Opvallen tussen de andere rassen met je arab.

En ja daar hangt ook een financieel kaartje aan. Voor zowel ruiter als vereniging.
Naar mijn idee is de DAWRA te goed om naar een kleiner opgezet NK te gaan, dat bewijst toch ook de jaarlijkse deelname aan internationale wedstrijden van menig ruiter in zowel binnen als buitenland.
Opvallen doe je door erbij te zijn, ook bij een groots opgezet NK.

Of wij naar het appie/dawra NK gaan is ook nog maar de grote vraag. Er zijn wedstrijden te veel, waar aan deelgenomen kan worden. Een kleinschalig NK, heeft voor ons niet meteen de wauw factor om daar aan deel te nemen.....stiekem hoop ik dat er vanuit het buitenland ook belangstelling zal zijn om deel te nemen aan het dawra NK, maar ben bang dat dat lastig zal blijven aangezien lidmaatschap DAWRA verplicht is.

Dus ben bang dat Cyann's debuut op het DAWRA NK van hele korte duur is geweest. En nieuw op ons programma ....KNHS NK van western events te Schijndel dat elk jaar groter wordt met verschillende rubrieken. Zelfs de quarters doen daar nu aan mee en NRHA....oftewel internationaal event!! *\o/*

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:11

Beide keuzes hebben hun voor- en hun nadelen Nancy. En die zijn allemaal langsgekomen. Er is daarom ook voor beide opties iets te zeggen. Maar het zwaarwegende argument van de financiële onzekerheid die je loopt bij de SWRN was doorslaggevend in deze. Dit jaar was het een strop van 500 euro, en niemand die ons kan garanderen of dat volgend jaar misschien niet het dubbele is. Dat is voor ons als kleine vereniging niet echt een fijn gevoel.

En wat je ook kiest, er zullen altijd mensen het niet eens zijn met juist die ene keuze, welke dan ook. Als we het iedereen naar de zin konden maken zou dat mooi zijn, maar dat is helaas niet realistisch. De leden hebben nu met grote meerderheid gestemd om met de Appies samen te gaan, dus we gaan nu met hen om tafel om samen tot een mooi en succesvol evenement te komen.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:34

Oehh ik moet ook nog een singel, wil gewoon beginnen bij neopreen. Maar eerst nog een zadel :+

Kwa voer hoeveelheid ga ik ook met Joyce mee :j , tis dat die van ons geen dikkerts zijn waardoor ze de bietenpulp krijgen, maar anders was het enkel hooi, gras en wat kruidenmix.

Maar juezuss 14 hoofdstellen?! Waar laat je het?! :oo

Inderdaad Marije iemand met de fiets mee is wel echt een goeie! Doe ik ook altijd als ik met een nieuw paard naar buiten ga. Eerst veel wandelen, dan iemand mee met de fiets en dan de fietser steeds meer stukken laten afsnijden zodat je steeds afgesproken stukjes 'alleen' rijd. Daarna bijv alleen gaan terwijl iemand op stal of thuis weet hoelaat je weggaat en welk rondje je gaat doen en wie je het laat weten als je weer veilig thuis bent. En dan wordt het vanzelf gewoon, komt helemaal goed! +:)+

Ik was eerst ook voor NK bij SWRN, maar na alle voors en tegens te hebben gehoord, ook alles wat jij hier noemt Nanc, ben ik heel blij dat het met de Appies is.
Misschien is het handig dat je volgende keer ook bij de ledenvergadering bent :Y)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:47

Alleen Cyann is lid ik niet. :P
Maar idd alles heeft zijn voors en tegens. Onze voors had ik per email doorgegeven.

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:43

canisia schreef:
Maar juezuss 14 hoofdstellen?! Waar laat je het?! :oo

Uh thuis op zolder netjes in een hoofdstel tas :D }> , en er hangen er een zooi op stal, 2 met shanks, 2 met een snaffel, een nieuwe zonder bit western, een nieuwe zonder bit engels en ga zo maar door :o

Neopreen ook altijd gehad voor die van mij maar sinds dat Raven geheel stil gestaan heeft en nu weer een zadel op krijgt krijgt hij wondjes, zo ook van me longeer hulp t mietje

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:20

Ja nanc. Wat jij aankaart nu heb ik aangekaart op de balv En voorheen al in de mail. Maar helaas waren we met een groepje van misshien 5 leden die bij het swrn wilde blijven en de rest, een stuk of 20 wilde naar de appies. Helaas. Ook ik baal er enorm van.

Dus ook hier naar het KNHS NK! En idd internationaal event. :)

Ik heb in mijn eerste mail gezegd dat ik drha ruiter ben en dawra aan de wran.
Heb vandaag mail terug gekregen met de mededeling dat ik niet alleen het NK mag starten. Ik zal eerst een wran wedstrijd moeten rijden voor een niveau bepaling.
Jammer dan. Blijft dus bij het KNHS NK! ;)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:23

Joyce 14 hoofdstellen! :oo
Wow is nie normaal nie hahaha

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 20:28

Jullie gaan weer hard! Ik ben gelukkig niet de enige tackaddict, hihi!
Al kan ik me de laatste tijd redelijk goed bedwingen (even m'n nieuwe complete op elkaar afgestemde Endurance outfit voor ruiter én paard daargelaten... |o ).

Maar goed, ik kom dus zaterdagochtend met Maris naar de sale.
Jes, Nance en Glenn: bakske doen? :9k

Over Maris gesproken, check out de shoot van m'n kids op FB! :wow: Kei blij mee

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 20:31

Nou ja in ieder geval 1 NK. :') Ben niet voor niets geen lid meer van WRAN, meest ongezellige vereniging ever.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:38

haha zo is dat yil, is tenminste 1 NK! *\o/*
En ja ik was lid voor het NK bij de wran. Aangezien dat nu ook over is, gaat ook het lidmaatschap van de baan. :evaw:

Bakske lijkt me prima, als ik hubbie ook zover krijg. Want die is ook mee. :o

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:48

*Mijn hubbie is ook mee hoor. Ik yep bakskie *\o/*

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 07:11

Gezelligheid! *\o/* Tot zaterdag! :wave:

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 09:17

Iedereen hele fijne feestdagen en een gezond, gelukkig en sportief 2015 toegewenst! {:)

Afbeelding