[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 18:28

Van harte :D En wel vervelend dat gedoe met de merrie, maar dat gaat vast wel goed :j

RhealLover

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 19:31

Isa je kan maar niet vaak genoeg proficiat zeggen :D bij deze dus haha, bracht veulen hoor en Sjakie heeft dr een leuk nichte bij ;)

O ja voor diegene die de foto van mn kattenkopjes niet konden zien :)
Afbeelding

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:39

Tjeeeeee Isa wat een geluk! Al het tweede mooie merrieveulentje dit jaar! En nog schimmel ook, want daar hou je toch zo van? :D :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:20

ISA *\o/* gefeliciteerd met de tweede mooie meid! :D

die snoetjes vna de poezen zijn echt aandoenlijk, zo lief <3

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:23

Lief noetje maar kleine terroristen die kittens }> ze zijn echt leuk mamma poes is ooo zo lief.

Isa ben toch benieuwd naar droogfoto's eerdaags :D

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:23

Jaimyliefje schreef:
Tjeeeeee Isa wat een geluk! Al het tweede mooie merrieveulentje dit jaar! En nog schimmel ook, want daar hou je toch zo van? :D :D

:j me like grey :D

IEDEREEN BEDANKT _/-\o_ *D We zijn dolgelukkig met dit merrieveulen, maar nog gelukkiger dat Majidah zo blij is met haar 1e veulen. We temperaturen haar iedere keer, gelukkig geen koorts. Ze is al een paar keer gespoeld. Alles lijkt wel goed, ze eet wel lekker haar hooi, krachtvoer at ze vanmiddag wel, nu net had ze er geen zin in. Ook staat ze iets te trillen (Majidah) maar we houden haar goed in de gaten. We zijn super trots op Majidah <3

Afbeelding

Afbeelding

AR Namibia'h doet het ook goed, erg brutaal merrieveulen met giga bewegingen, ze kan dansen :j

Afbeelding
Afbeelding

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:27

hoop dat Majidah gauw weer op krachten is :j wat heeft ze een mooie baby, mooie aftekening op dr koppie!
dat snoetje van Namibia'h, om óp te vreten <3 ze ziet er lekker eigenwijs uit :Y)

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:59

Ah Isabel! Prachtig kind heb je daar!! En nog een schimmeltje ook <3
Je andere merrietje ziet er ook goed uit, lekker brutaal koppie zit erop :j
Nadine en Roma, jullie kinders groeien goed zeg! Had op het forum al wat fotootjes voorbij zien komen, wat een heerlijke mannetjes!

StalBerguil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 19:55

Gefeliciteerd met het meisje, mooi veulentje hoor ! :j

KooArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:00

Prachtig Isabel, gefeliciteerd!

Super trots op Jarrebar. 2 prachtige kindjes zijn er dit jaar al geboren van hem <3

Afbeelding

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:43

Ja en hij heeft er goed zijn best op gedaan!! *\o/*

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 16:36

Ook mams heeft goed haar best gedaan <3

Afbeelding

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 16:46

Wat is het toch een pracht merrie Isabel.. Je hebt alle recht om trots op haar te zijn!
En op jezelf! Een prachtig zelfgefokt veulen uit je zelfgefokte merrie..

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 17:09

Jaimyliefje schreef:
Wat is het toch een pracht merrie Isabel.. Je hebt alle recht om trots op haar te zijn!
En op jezelf! Een prachtig zelfgefokt veulen uit je zelfgefokte merrie..

Fen, we zijn megatrots, ook hoe Majidah met haar kind omgaat, ik had dit eigenlijk niet verwacht :(:)
Majidah is goed door alles heen gekomen, ze heeft geen koorts gekregen (ivm niet helemaal afkomen van nageboorte e.d.) en pakt het moederschap goed op. Daarbij ook nog een plaatje van een merrieveulen met toch wel mooie pedigree :j

Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 17:12

ArabianRanch schreef:
Ook mams heeft goed haar best gedaan <3

Afbeelding

Wat een heerlijke foto Isabel <3
Prachtig om te zien, ik zie in Majidah toch ook heel veel van Aziza terug.
Je mag zeker trots zijn op je beide dames!

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:27

Isa beide dames zijn prachtig, en gewoon al 2 merrie beebs dit jaar :d

Sjaak heeft ook veel weg van Majidah, sommige foto's van de jongere Majidah dan is het net of het Sjakie is haha, Aziza zal dat wel aan dr kinders doorgeven denk :)

Bovenal een trotse mama is ze van een pracht veulen. Nu Sjaak nog zover te krijgen dat ze toch ooit ook aan een vent moet beginnen :P

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:07

Gisteren is de nog maar 1 jr. en 10 mnd. oude en de door ons gefokte AR Shakeem el Jamaal (Jazzmeen en SA Samya bint Serenity) voorgesteld op de nakeuring (bijkomende hengstenkeuring) in België. Hij werd beloond met 80,7 punten, wat gelijk staat aan een 1e premie! Ik vind dit eigenlijk teveel van het goede, zeker omdat hij nog zo jong is. Maar denk tóch dat ze wel wat in hem zien. Hij blijkt nu voor het leven goedgekeurd te zijn :o Nieuw reglement. Ik hoop dat ze hem nog eens aanbieden als hij 5 jaar is en hij zijn premie kan krijgen. Ben benieuwd hoe Shakeem zich ontwikkelt in de toekomst, maar wij zijn trotse fokkers en Circe (belgische eigenaar) gefeliciteerd uiteraard. Shakeem heeft een échte 'Ali Jamaal look'. Hij ziet er nog iets wollig uit, wel érg goed in zijn lijf, hoofd nog iets eenvoudig, ben benieuwd naar een volwassen Shakeem. Misschien dat ze hem nog gaan showen dit jaar, want bewegen kan hij +:)+ Zou wel leuk zijn :j
PS: Shakeem is wél getest op CA en is N/N (geen drager) ;)

Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:25

Gefeliciteerd Isabel, mooie punten! Hij staat er goed bij (helemaal voor die leeftijd, daar zie je ze weleens anders).
Al hoorde ik wel dat er over het algemeen (te) hoog gepunt was, en de hengsten die er echt uitsprongen bijna dezelfde punten hadden dan de wat middelmatigere hengsten, maar aangezien ik er zelf niet was kan ik daar niet over oordelen.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:29

Al_Zawraa schreef:
Gefeliciteerd Isabel, mooie punten! Hij staat er goed bij (helemaal voor die leeftijd, daar zie je ze weleens anders).
Al hoorde ik wel dat er over het algemeen (te) hoog gepunt was, en de hengsten die er echt uitsprongen bijna dezelfde punten hadden dan de wat middelmatigere hengsten, maar aangezien ik er zelf niet was kan ik daar niet over oordelen.

Thanxx Roma :D
Ach joh, kan mij het schelen, Shakeem heeft super punten gekregen (waar een 1e premie 'aanhangt') en daarbij wat ik op de foto zie is een mega correcte 2 jr (realiteit 1 jr en 10 mnd) met een nog ietwat eenvoudig hoofd. Een echte Ali Jamaal look. We zijn meer als tevreden. Er waren 6 of 7 juryleden die er rondom liepen. Ik zelf denk wel dat hij kwaliteit genoeg in huis heeft.
En er wordt zo veel gezegd en vooral altijd door die 'ene' persoon :r die heeft altijd d'r oordeel klaar over alle paarden.
Wel vind ik het zelf te zot dat deze jonge hengsten al naar de HK gaan (levensgoedkeuring 8)7 maar ja... wie zijn wij om daar iets van te vinden. Ze wilde graag een dekboek bij hem. Wij moeten een boete betalen als we met onze 2 jr gaan dekken :=

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:38

Groot gelijk hoor, niets van aantrekken. Hij zier er idd heel correct uit, en helemaal voor een 2jarige zit hij super in zijn vel. Het is zeker van de zotte dat een hengst van nog geen 2 jaar direct goedkeuring voor het leven krijgt.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:54

Isa ik had op Hyves al berichtje geplaatst dat hij er zeer goed uit ziet! Voor die leeftijd zeker, ben benieuwd hoe die op gaat drogen ;)

Maar idd laat mensen zeuren, ze zijn gewoon jaloers dat je goede fokproducten hebt, kijk maar naar Siv en Fayyim om maar enkele voorbeelden te noemen! Nu heb je ook 2 prachtige merrie veulens, ben benieuwd naar je 3e 'kind' die nog moet komen :) wanneer wordt deze verwacht?

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:05

uitslagen :
http://www.baps-sbca.be/ - reglementen - hengstenkeuring 26 febr

Hey Celes, het ging niet over Shakeem maar in het algemeen (afgelopen zaterdag).
Hij heeft beste punten gehaald zeg, misschien wel wat overdreven :o maar who cares !!
Er waren er zat met veel minder. Er zal altijd "gezeur" blijven rondom de HK-en en de uitslagen, dit houdt je toch. Mij zeggen premies al helemaal niks, een paard staat je aan, je hebt er een klik mee, of je vindt hem helemaal geweldig (cq zijn nakomelingen). Dit kunnen we zelf wel beoordelen ;)

Shakeem is gewoon een "lekkere" vent haha

Hier een half jaar oud <3

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ArabianRanch op 28-02-11 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:06

RhealLover schreef:
Isa ben benieuwd naar je 3e 'kind' die nog moet komen :) wanneer wordt deze verwacht?

... eind mei ..... :j

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:41

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:11

Isa dan heb je nog even de tijd om bij te komen van afgelopen geboortes :D

Als je 3e er is kom ik eens met Lianne langs, die wilt dolgraag Majidah zien :)