[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 11:51

Hoe ging het met Shym bij de sportmasseuse?

Ik heb King gekocht zonder erop te gaan zitten hihi, heb vorige week er voor het eerst op gezeten en het was machtig! Nog nooit zo'n gevoel gehad bij een paard, kan het gewoon niet beschrijven :D :o . King zet ik nu aan het werk om spieren te kweken. Heeft een tijdje stil gestaan (drie jaar), dus nu weer lekker oppakken.
Langzaam maar zeker trainen we met Brego door, hij heeft een goede conditie maar wil z'n rug nog niet lekker genoeg gebruiken.
Ik ben helemaal gelukkig <3

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:58

Brego, wat fijn dat dat meteen zo goed voelt!

Hebben jullie dat weleens... Zo'n dag dat je gewoon druk bent met je (sociale) leven leiden en dan de volgende dag pas je telefoon weer eens pakt?

Soms gaat dat mis :\

Mijn broertje was jarig, maar ik had al plannen en geen behoefte om helemaal naar mijn ouders te rijden voor een stukje taart. Al gaf ik aan mijn broertje wel aan dat het wel kon, vond hij het ook niet zo belangrijk dat ik daarvoor langs kwam. In mijn hoofd: Ik heb aangegeven niet langs te komen. Mijn moeder: Ze komt 's avonds langs.

Chaos alom dus. Iedereen in paniek. Nog net de politie niet gebeld, geloof ik :roll: Ondertussen was ik na mijn dagje dierentuin met vrienden, samen wat gaan eten, wat gitaar gespeeld samen, zelf wat viool zitten oefenen en gaan slapen. Al die tijd zat mijn telefoon in mijn tas, ik heb m niet gehoord. Ik kon vanochtend dus even gaan puin ruimen, maar iedereen is boos op me, omdat ik niet even wat vaker op mijn telefoon kijk -O-
Ik zei al dat ik voortaan mijn plannen in 3-voud :list: zou opsturen van tevoren, had ik beter niet kunnen doen geloof ik, ze hadden al niet zo'n goede bui :')

Oh, wat mis ik de tijd dat niet iedereen telefoonverslaafd was en er geen paniek uitbrak als je pas de volgende dag te bereiken was :x

Mijn vader is nog het meest kwaad, die dacht dat ik verongelukt was met het paard ergens. Die heeft het er al niet meer zo op sinds ik in mei met haar ben gevallen. Ik wil ook alleen maar mijn eigen leven leiden hoor, ik voel me nu best k*t |(

Krijg onderhand een schuldgevoel als ik met Rayna een buitenrit ga maken, want ik plan niet altijd van tevoren waar ik heen ga, en hoe lang. Ik stuur ook niet van tevoren een bericht dat ik op pad ga. En ja, er kan altijd iets gebeuren, ik heb het zelf ondervonden. Mijn broer is met de motor ook weleens over de kop geslagen en in het ziekenhuis beland, maar daar hoor je ze niet over, want dat is geen gevaarlijk beest.

No_No

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 23:24

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 01:36

Waaat! Nee toch :(

Ik zal dan maar heel hard duimen dat je toch nog een goedkope stalling kan vinden! Hij kan dus toch niet blijven staan waar je hem nu hebt? Of gaat het echt niet goed in de kudde?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 09:01

Ja.. Het is echt vreselijk..

Thuis situatie. Is (hopelijk) een tijdelijk iets.

Ik stuur je een pb straks

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 11:08

Oh nee wat erg :(! Ik duim heel hard met je mee dat je een stalling vindt.. is er geen weide in de buurt die je kunt huren voor een paar tientjes? Hier in de buurt zijn er altijd van dat soort weides te krijgen, maar dat is helaas een eindje weg voor jou :(.. Ik weet ook iemand die nog een maatje zoekt voor op de weide, bij een haflinger merrie en twee shetjes, is helaas wel in zuid-limburg

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 11:33

Ik woon hier net.. Die plekken weet ik dus helaas niet te vinden.
Ik heb iets doorgekregen van iemand. Per toeval had ik daar gisteren al een mailtje naar toe gestuurd. Schijnt een hele fijne plek te zijn.
70 km hier vandaan maar dat maakt niet uit! Liever "ver" weg dan helemaal weg. De zomer kan hij weer terug naar hier dus dat is ook mooi.

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 11:37

Top! Hopen dat het wat wordt

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:29

Vrijdag ga ik kijken bij de stalling!! Hopelijk is het wat voor shympie .. Ben voorzichtig blij aan het worden :j

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:44

Super spannend! We denken aan je :D

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:10

Ik duim ook!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:44

Ik duim ook +:)+

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 13:31

Ben bij de stalling geweest. Zag er prima uit. Grote weide, veel ruwvoer in alle weides.
Shym zou daar in de jonge paarden groep mogen. Kan hij lekker spelen en rennen. Nadeel is dat er geen schuilgelegenheid is. Wel grote dikke bomen.
Zou hij het met een deken op redden in de winter? Zijn vacht is namelijk niet waterdicht. Ik ben in gesprek met iemand die hem wel in de gaten wil houden en zijn deken eventueel wil wisselen.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 14:31

Rayna staat (helaas) al jaren zonder schuilstal. Ik heb daarom geïnvesteerd in een echt goede winterdeken van Bucas. Dus ook met sterk wisselende temperatuur kan ze met 1 deken staan en hoef ik niet elke avond/dag te wisselen. Ja, een schuilstal is fijner, maar met een goede, waterdichte deken is het prima te doen :j Toen het een paar dagen geleden zo vroor was ze lekker warm, vanochtend met deze temperatuur zweet ze er nog steeds niet onder. Ideaal :D

Als de stalling verder naar je zin is en betaalbaar, zou ik er gewoon voor gaan :j

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 14:44

Mmmm oke, is de pasvorm goed bij Arabieren?
Welke deken heb je dan?

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 14:56

Ik heb deze.

Ik heb tot nu toe bij al mijn dekens (Harry's Horse, Bucas, Pagony) dat ze net even te lang zijn als ze bij de hals goed zitten. Maar niet zo erg dat het een probleem is. Ik had ook de 5'6 besteld eerst, zat op zich niet slecht bij de hals, maar die was echt te kort. Die ze nu heeft is 5'9, volgens de site 180. Een maatje tussenin was perfect geweest :j

Afbeelding

Afbeelding

Toen was de deken nieuw, nu issie donkerbruin :+

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 15:02

:)) beetje jurkachtig :D maar liever dat dan iets wat niet goed ligt.

Shym heeft van amigo 6.9. En van gewone dekens 175. Moet de bucas ook 6.9 zijn?
Hij heeft nu een 200 grams high neck op van hh geloof ik. Ligt hem heel goed maar is dus niet zo handig als bucas. Ik heb voor mijn fjord ooit bucas gehad, lag hem niet goed dus die dekens weer weg gedaan.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:08

Ik heb de site weer even gecheckt, maar moet echt 5'9 zijn. Maar dat zou elke site die ze verkoopt zelf moeten aangeven.
Tja, wat is ook 'goed' liggen, zolang ze er geen schuurplekken van krijg, het niet inregent en ze haar staart kan optillen, vind ik het prima. Het enige dingetje met deze deken is dat wanneer ze poept en de deken met haar staart optilt, de achterkant van de deken naar elkaar toe getrokken wordt en dan af en toe wat wordt besmeurd :roll: Dat heb je niet als de deken wat korter is.

Zondag gaan we weer naar een training! :):) Werd wel tijd, ik ging net even met stalgenootje wat overgooien en andere dingetjes doen, maar ik kan wel wat extra oefening gebruiken :o We gaan met een stuk of 10 mensen in een grote binnenbak trainen. Ik ben benieuwd, er zijn namelijk wat nieuwe paarden uit Engeland opgehaald die ik nu voor het eerst ga zien. Ook even kijken of we onze positieve trend van afgelopen zomer door kunnen zetten :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 18:10

Aha oke!

Leuk weer trainen!
Nieuwe mensen en nieuwe paarden, wordt het een heel nieuw team?

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 21:57

Nee, geen nieuwe mensen. Maar een aantal A-spelers hebben paarden die oud en/of kreupel zijn, of hadden geen paard, dus die hebben nieuwe paarden gekocht voor aankomend seizoen. De oude paarden houden de meesten ook aan, maar voor de toernooien op niveau moet het paard het wel aankunnen :j Rayna zal waarschijnlijk nooit C-niveau ontgroeien, dus die kan ik blijven rijden tot ze oud en versleten is, bij wijze van :7

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:05

Aaaah zo, leuk!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:42

Bedankt nog allemaal voor de complimenten over de stallen!
Ik ben er super blij mee, en de paarden ook wel geloof ik. Ze zijn inderdaad best ruim, de rechtse 3 stallen zijn allemaal 3m x 4m en de meest linkse stal is 4,5m x 4m.

Ik las nog het eea over prutoogjes, Aziza heeft nadat ze begin dit jaar zo ziek is geweest van haar gebit ook tijden verschrikkelijke prutogen gehad. Eerst op aanraden van de DA een tijdje 2x daags gezalfd, maar dat hielp echt niks. Uiteindelijk een tijdje 5-6x per dag gezalfd en daarna was het gelukkig over.

Marlijn, wat een vervelende berichten lees ik allemaal |(
Eerst Ed moeten laten gaan, en nu Shym te koop?
Fijn dat je inmiddels toch misschien een andere, goedkopere stalling hebt kunnen vinden. Dan kan hij gewoon bij je blijven?
Zonder schuilstal met alleen bomen zou zeker niet mijn voorkeur hebben, maar met een goede deken zou het wel moeten kunnen. Al zou ik het bij Shym wel een beetje spannend vinden, omdat hij toch wel vrij gevoelig is. Hebben ze wel altijd een plek waar ze droog kunnen staan/liggen? Dat zou voor mij nog belangrijker zijn dan een schuilstal.
Klinkt heel interessant zo'n cursus cranio sacraal, en fijn dat het ook Shym wat kan helpen ontspannen.

Tiene, wat fijn dat je mannen weer lekker thuis zijn.
En wat mooi dat je een tattoo van Falco, Adje en Fin laat zetten! Ik heb toen Rahnanah overleden was ook een tatoeage laten zetten, zo zijn ze altijd nog een beetje extra bij je.

Miran, wat een leuk stel heb je daar toch!
Al is de nieuwe wel een varkentje :D

Eight, wat loopt ze stoer rond zo voor de eerste keer met zadel.

Lesley, Nabeeh ziet er toch zo goed uit, spiegeltje!
Dat hij wat slomer was kan ik me wel voorstellen, overgang van deels op stal naar 24/7 buiten is toch best pittig voor een paard, en dat groeien van hem kost ook een hoop energie. Voelt hij zich inmiddels alweer wat fitter?

Haha, wat een grapjas die Rayna :D
Al zouden die van mij hem denk ik ook smeren als ze achter zo'n hoog touw stonden.
Wat enorm schrikken dat er bij jullie op stal een hooischuur afgebrand is! Gelukkig is iedereen ongedeerd, maar kan me voorstellen dat je staat te shaken.
En wat een drama nadat je een dag niet telefonisch bereikbaar was, al ben ik bang dat mijn ouders hetzelfde zouden reageren :x De wereld van de technologie heeft zeker niet alleen maar goede kanten.. Af en toe zou ik zeker willen dat iedereen eens wat minder met zijn/haar telefoon bezig was.
Hoe was je training vandaag?

Eline :') Die blik van Mish na het wassen _O-
Wat een prachtige uitrijmogelijkheden hebben jullie toch ook.

Wat goed dat Brego het ook zo goed gedaan heeft, wat een knappe jonge paarden hier toch allemaal.
En een paard erbij, wat leuk.

Joyce, ik zag dat je been/voet inmiddels weer uit het gips is, fijn!

Yildiz, wat een gaaf topic van Nour, alleskunner!
Mooie Nyhla <3
En Zahra, oh oh oh, zo dominant doen naar een oude dame :x
Die foto met haar outfit aan op FB zag er echt stoer uit! Wordt een gave dame onder het zadel :j
En volgend jaar dekken, ik ga voor je duimen dat het snel pakt. Wat een leuke plannen allemaal.
En ja, Yentl te koop.. Ik begrijp je beslissing helemaal, soms moet je keuzes maken, maar ik schrok toch ff toen ik haar voorbij zag komen. Ik hoop dat je snel een geweldige nieuwe eigenaar voor haar vind, het is een hele toffe merrie.

Hier is de beslissing ook eindelijk echt definitief, ik ga er nu écht niet meer op terug komen :x
Ik ga voor de komende tijd stoppen met fokken, of in ieder geval een heel stuk minderen. Voor Mausi had ik voor aankomend jaar nog de afspraak om haar samen met een vriendin te dekken, dus die afspraak kom ik na (hoe erg ik er ook tegenop zie :o ), maar verder ben ik er echt even klaar mee.

Helaas betekend dit wel dat ik een merrietje van Aziza uit mijn hoofd heb moeten zetten. Maar ik merk steeds meer en meer wat voor fijn paard Aleeyah is, daar ga ik ook echt een geweldig paard aan hebben, dus daar moet ik maar genoegen mee nemen.

De afgelopen tijd ben ik weer lekker met de paarden aan de gang, het voelt weer wat meer als leuk, ipv als alleen maar moeten. Wat wel erg fijn is, gezien de laatste tijd op mijn werk niet echt stressloos is :roll:
Ik ben nu eigenlijk wel wekelijks met Aleeyah aan het wandelen, en ook Aziza is weer minimaal 1x per week onder het zadel. Toen ik er de eerste keer weer opstapte, was het opstappen en wegrijden, al was het alweer ruim 2 jaar geleden voor haar. Wel een klein bommetje onder mijn kont af en toe haha, maar dat mag best. Vanochtend even lekker naar het strand geweest met haar, beiden van genoten.
En.. ze was heel braaf op de trailer *\o/* Nog even een paar keer samen met mijn vriend, en dan kan ik ook zelf met haar op pad. En nu ze weer zo braaf is, kan ze misschien straks ook Aleeyah en de rest trailercursus geven, wie had dat ooit nog van haar gedacht :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:07

Aaaah, joepie!! Wat goed zeg!! Mooie foto's hoor!
Ach.. Wel of niet fokken, het is jouw keus en hoe vaak je het bijstelt is aan jou. Wij kunnen dat niet voor je beoordelen. Doe wat je goed lijkt!!

Shym is inderdaad gevoelig dus ik maak me wel wat zorgen.. Vooral dt het zo ver weg is. Maar ik moet vertrouwen hebben! Er staan hele dikke bomen aan de rand van de wei dus hij kan uit de wind gaan staan. Hij heeft ook een high neck deken die goed ligt dus daar heeft hij ook wel wat aan. Verder ben ik op zoek naar een bucas all in one. Ik kan niet constand de dekens wisselen namelijk.. Dus als iemand nog een oude heeft liggen maat 175 (5.9) voor een klein prijsje?
Nu nog vervoer regelen.. Dan kan hij er naar toe.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 20:44

Zo, weer bijgelezen? :') Hele lap tekst zo!

Shympie kan dus bij jou blijven? *\o/* (Althans, ván jou)
Je moet inderdaad vertrouwen hebben. Dat jij er niet bent betekent ook niet dat er helemaal niet op hem gelet gaat worden, ik neem aan dat er wel andere eigenaren/beheerders zijn die de paarden in de gaten houden? Ik maak me soms ook wel zorgen als het slecht weer is omdat Hare Majesteit daarin buiten loopt, maar goed...ze weet ook niet beter.

Over Rayna gesproken, ze was vandaag weer eens lekker aan het swingen ineens, dat doet ze bijna nooit!

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 17:47

Zo, even wat uitgebreider reageren :P

@Roma, stoppen met fokken, tja... je hebt nu een mooie kudde lopen, en je kunt het altijd weer oppakken ;) Je doet het ook maar voor je plezier. Dat geldt natuurlijk voor de hele paardenhobby, dus het is fijn dat je er weer plezier in hebt :) Ik heb het zelf ook met vlagen, dat ik meer ga rijden omdat het 'moet' dan omdat ik echt zin heb. En vroeger maar dromen van 'later, als ik een eigen paard heb', dat je dan lekker elke dag kan rijden :')

En lekker naar het strand! Ik zou mijn huidige omgeving absoluut niet willen verlaten, maar ik zou wel graag een keer zo'n strandrit maken. Wie weet, als ik een trailer heb :D Wel gaaf dat ze nog zo braaf is na 2 jaar stilstaan, en dan nog op het strand ook!

De training was een beetje als verwacht :+ Allebei dringend toe aan zo'n training, maar op zich ging het wel heel goed. Ze is een paar keer toch wel heel dicht tegen andere paarden aan staan drukken en is zelf ook een paar keer gebotst zonder in paniek te raken, dus ze weet inmiddels dat ze niet van suiker is. En en en: zowel op de heen- als de terugweg in 1x de trailer op, zonder blikken of blozen! :wow: Een andere speler stond al klaar om te assisteren, die was ook met stomheid geslagen. Dus al zullen we nooit sterspelers worden, het polocrossen heeft wel wonderen gedaan voor het trailerladen :D Met de kanttekening dat er altijd al een paard op de trailer staat als ik ga laden.

Ik ben nu wat serieuzer aan het nadenken over training. Ik heb op advies van een speler op stal een stopwatch vastgehouden tijdens het rijden. Ik ga galoptrainingen doen, ononderbroken rondjes in rustige galop, eerst 5 minuten en dan uitbreiden naar 20 minuten, beter nog 30. Die 5 minuten doet ze wel, dus nog een paar keer dan ga ik het uitbreiden. Ze zweet eindelijk na het rijden!
Bedoeling is dat zowel spierkracht als uithoudingsvermogen er op vooruit gaan, want haar conditie is echt om te janken. En de mijne ook, want ik besloot de laatste 2 minuten verlichte zit te doen. Mijn rug-, been- en buikspieren zijn compleet de sjaak _O- Ik vind het heerlijk, spierpijn en een zwetend paard, we doen eindelijk wat!
Daarnaast moet ze ook echt wat actiever op het been gaan reageren, al zou het kunnen dat ze vandaag zo liever-lui-dan-moe was omdat ze spierpijn had (net als ik). Ik ging even oefenen met stalgenootje, we hebben ook even gewisseld van paardje halverwege, was wel grappig :) Haar paardje deed ineens dingen bij mij waarvan ik dacht dat het Rayna-eigen was, maar het ligt toch meer aan mij. Rayna werd onder haar ook ineens brutaler, dus het was weer een goede les.

Ik denk ook na over een bitje, omdat ik toch merk dat de communicatie bitloos niet echt voldoende is, ze reageert traag, of ik moet echt overdreven sturen. Ik heb ooit deze zomer bij een tweedehandswinkeltje een spotgoedkoop zweepje en bitje gescoord. Die laatste is kunststof en ongebroken, maar de breedte is goed, wel iets dikker dan ik zou willen, maar hé. Vandaag even (nouja, met hulp) in gedaan na het rijden, ze bleef maar gekke bekken trekken. Ik hield m nu gewoon vast, de volgende keer zet ik haar los in de longeercirkel met hoofdstel + bit, kijken wat ze doet.
Madam is al wel 13, maar heeft werkelijk nog nooit een bit gehad, daarom wilde ik er eigenlijk ook niet aan. Maar ik wil het wel proberen, kijken of het beter gaat.

Oh, trouwens, ik zag toen ik laatst bij mijn ouders was, dat er gewoon een Arabierenfokkerij om de hoek ligt :oo :wow: Die zijn daar nog niet zo lang! Zijn het bekenden?