[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

blieb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 15:31

Kan het even niet laten om een reactie te geven. Lees normaal gesproken alleen mee. @amy je vergeet wat dingetjes te vermelden onder andere dat " je vriendin " vrij nam om jou te helpen en zij daardoor die dagen geen loon kreeg. Ook dat ze moe was doordat ze vanuit de nachtdienst doorging naar show. Ik weet dat jullie samen veel mee hebben gemaakt. Laat elkaar in ere en respecteer elkaar. Accepteer dat jullie elk een andere weg zijn ingeslagen.
Ook wij zien elkaar niet veel door alle drukte in ons gezin. We hebben je nog nooit buiten laten staan als je voor de deur stond

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 16:28

Knappe Silver! Echt stoere foto!

Dat hierboven bemoei ik me niet mee :P

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 16:36

Wat rot van Nas... Hoop dat is het niet heeft afgestoten, zou wel heel zonde zijn.

Leuke foto's van je Gup Baukje :)

Misschien handig om dit soort zaken lekker via pb te bespreken ;)

Wat een ochtend... Samen met een stalgenootje met de trailer naar het strand gegaan (klucht durf ik nog niet aan met Dayem). Nadat we terug kwamen van een heerlijk stapritje door de zee, kwam ik erachter dat ik de autosleutel was verloren. Terug gaan op te zoeken had geen zin want had de hele rit door de zee gereden... Dus dat werd iemand zoeken die onder met de trailer op kon pikken. Natuurlijk neemt op zo'n moment niemand z'n telefoon op... Uiteindelijk heeft een stalgenootje ons opgepikt en heb ik uiteindelijk met de reservesleutel de auto weer opgehaald. Nu dus wel een autosleutel van zo'n €500 pleitos ;(

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:21

He blegh... Balen Nicky! Reminds me... Mijn autosleutel is gejat in huis en heb dus alleen reservesleutel...

Wie vind je so so? Marc of Kanz?

Wauw! Gave pics van Silver en jou Baukje! :j

Wie komt er dinsdag langs Lisa?

Zojuist terug van de clinic rechtrichten aan de hand! Was erg intensief maar heul erg leerzaam. Nour deed t weer fantastisch. Ben zo trots op m! Halve dag geconcentreerd werken op vreemd terrein tussen vreemde paarden waarvan een stil hengstige merrie! Af en toe keer roepen en soms trad z'n vijfde been enorm goed onder :+ maar verder was t dat wel, brave pown. Na de rust nog half uurtje priveles (nu ik er toch met m was) bij m'n trainster en meteen het geleerde ook onder de man in praktijk gebracht. Moe maar voldaan net thuis. :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:24

Leuk zo'n clinic Yildiz!

Ik kom trouwens steeds op een facebook pagina een advertentie tegen van Av hengst en denk steeds Nour te zien. Hij lijkt er vast totaal niet op maar als ik snel langsscroll denk ik het steeds weer :+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:29

Zien! :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:32

Ja verdorie ik zoek al maar kan niet vinden _O- komt denk ik trouwens door het vele behang op de foto herinner ik me nog, verder lijkt ie misschien helemaal niet. Ik zoek verder!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:59

Las het op fb nicky, ben je ook ziek van zeg!! Elektrische sleutel dat ie zo duur is? Ik moet bekennen dat ik ook geen reserve heb hoor :=

_O- de andere benen traden ook mooi onder? :+ tof dat het zo goed ging, kan zo genieten van de belevenissen van Nour altijd :D

Marc :j

Geweldig leuke foto baukje!!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:31

Wat een prachtige foto's, Baukje! <3

Super dat Nour het zo goed deed!

Pff..... ik heb zojuist mijn allereerste keer dressuur weer gereden in maaaanden. Heb het meteen moeten bekopen. Ben goed hard van de pony afgelazerd toen hij ineens uit het niets ruim 180 graden omdraaide. Ik greep naar de knop voor stabiliteit, maar die was er natuurlijk niet, en toen was er geen houden meer aan. Ben goed hard op mijn onderrug terecht gekomen en kan op het moment nauwelijks lopen.

De hint was duidelijk :') voorlopig maar weer western := net als Nour en Yildiz.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:33

Thx, thx!

Nicky, balen joh!! In zee zoeken is inderdaad nutteloos... Hoe was het op het strand?
Yildiz, fijn dat de clinic zo goed ging en hij zo goed ondertrad.... Mis soms toch dat 5e been bij Silver dan wel... :')
Eline... :(:) :(:) :(:) ... Balen, gaat het wel? Hoe kom je er dan ook bij om ineens dressuur te gaan rijden?

Oja, Silver is natuurlijk zielig, maar als hij buiten is vindt hij zelf dat hij nergens last van heeft... Dan wil hij het liefst hard en probeert hij dat ook altijd even... :+.. Ik voel het altijd aankomen en moet er dan maar om lachen...
Standje "ik ga nu in galop en jij kunt mij niet tegenhouden":
Afbeelding
Standje "ik niet in galop, jij niet op mijn rug":
Afbeelding

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 21:20

:D Gekke Silver :P

Ik ben effe trots hoor.... Eerst kwam Hare Hoogheid in het land helemaal naar me toe.
Daarna gaan longeren, Nas eerder traag dan vlot maar af en toe even een klein gekkigheidje. Kon niet losgooien omdat er nog mensen aan het rijden waren dus maar besloten rustig te blijven longeren. Na kleine 20 minuten met een echt brave Nas was iedereen klaar met rijden en omdat ik toch gevoel had dat ze het kwijt moest losgeklikt.
Ze ging HARD! :oo Ze donderde echt de bak door := Dan ben ik toch wel heel verschrikkelijk trots dat ze aan de longe toch zo braaf was <3

Moest ook wel lachen. Stonden wat mensen bij... Eerst iemand die vroeg of ze al beleerd was. 'Oh, daar ga je nog een flinke kluif aan krijgen dan als ik het zo zie''. Toen iemand die zei zadel erop en rijden dan. Keek me heel vreemd aan toen ik zei dat ik het lachend had gedaan als ze beleerd was geweest. Zei nog; is een Arabier, die kan dat, vanuit racestand weer braaf :D Blijf het grappig vinden als mensen zo onder de indruk zijn als een Arabier uit zn plaat gaat :P

En toen ultiem penny-momentje toen ik haar riep en ze meteen op me af gedraafd kwam <3

Was effe genieten :D

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 22:32

Deze hengst was ook heel vet!! (Maar bij de kampioenschappen was de kaars uit :+ )

Afbeelding

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 22:54

Woogy, QR Marc was inderdaad heel rustig :). Zo een lieve hengst! Ik vind hem persoonlijk wel heel indrukwekkend :D

Tieneke oh was je er ook :D? Heb je niet gezien denk ik. Kanz Albidayer had ik me ook indrukwekkender voorgesteld dan hij was.

Nicky wat vervelend :(, gelukkig kon jullie stalgenootje jullie halen.

Yildizarabs, zo een clinic rechtrichten wil ik ook graag eens volgen :), bij wie heb jij het gevolgd? En super dat Nour zo braaf was tussen die andere paarden :).

Eline hopelijk heb je niet teveel pijn! Als je morgen nog zo last hebt met lopen, ga je beter naar de dokter voor de zekerheid!

Haha Silver :D

Amy oh wat fijn dat Nas zo lief was :). Ik smelt ook telkens als Shatan al hinnikend op me af komt gelopen :'). We blijven penny's :'). Super dat ze ondanks al haar energie toch zo braaf was aan de longe :).

Ik ben vandaag weer naar het BK gegaan :). Wel pas tegen de middag. Ik had het nodig om wat uit te slapen na gisteren. Ik voelde vandaag mijn benen niet meer, ik was overal stijf, terwijl ik gisteren niet eens zo hard gelopen heb :p. De klasses die ik absoluut wou zien waren toch pas deze namiddag :) (Hengsten en veulens). En jeetje, toen Profender de ring in kwam, kippevel... <3 Wat blijft het toch een enorm gave hengst. Iedereen kwam gek toen hij de ring in ging :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 23:58

Profender is te gek! Alleen zag je wel heeeeel duidelijk in zijn babies dat hij helaas enkel een stukje van zijn gangen aan de kleintjes meegeeft :(

Yildiz: Margot komt bij ons op stal

Baukje: super leuke foto's van Silver :)

Nicky: wij hadden vorig jaar dat we bij de auto terug kwamen en Jeroen mij aankeek en zei 'doe je de auto niet open?'...'nee lieverd, jij hebt de sleutels'. Hij voelen en zoeken en tot de conclusie gekomen dat z'n broekzak lek was. Geen idee hoe ik het deed, maar heb in een tempo over het strand gerend de sporen volgen de ze hadden afgelegd(Gon en Jeroen) zeker omdat het steeds donkerder werd. Kon ze gelukkig wel terug vinden, zweette al flink peentjes

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 06:56

En wie is Margot? :P

Maaike, clinic was bij mijn trainster Irene Smeets van Kings Crossing. Haar nieuwe site gaat 15 sept de lucht in, veel interessante clinics. Dit is een tweedaagse (vervolg over twee weken). Dus tussendoor veel oefenen. Er komt ook nog een 1 daagse cursus.
Ik heb ook een eendaagse cursus rechtrichten vorig jaar bij Claudia Wolters' gevolgd. Ook heel interessant. Nu bij Irene heeft voor mij meerwaarde omdat dit vanuit western en de NH beginselen gaat die ik al toepas/ manier waarop ik werk, maar principe is hetzelfde.
En dit keer ook met mijn eigen paard!
Maar Claudia is ook zeker een aanrader voor de Engelse ruiters.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 08:56

Zou het je niet kunnen vertellen, een medewerker van Laarakker en morgen weet ik meer :)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 09:22

Haha hier showen ze ook altijd als het baasje er niet is!

Klinkt alsof ze drachtig is, Amy, bij Ely merkte ik het ook door de manier waarop ze uit haar ogen keek!

Snap dat je trots bent op je mooie meidje, Katja, ze heeft je toch maar een superkind gegeven!

Fijn dat Jazzy ook zo goed gaat, Yildiz!

Ik ben met Ely vanaf 2.5 jaar kleine dingen gaan doen (grondwerken, wandelen). Met ongeveer 4.5 zat ik er voor het eerst op, ze was zo'n laatbloeier, zowel qua lijf als in het koppie.

Super dat Tara zo braaf was!

Silver loopt volgens mij ook goed op je filmpje hoor Baukje! Ahhh nee, wat balen dat ie nou weer een wond heeft, sufferd!

Balen van die vriendin, Amy, maar in slechte tijden leer je je echte vrienden kennen... Wat raar van die buikpijn-aanval... Misschien last van innestelen van het vruchtje? Wanneer mag je scannen?

Haha bietenpulp moeten ze vaak even aan wennen, Kelly, Dos heeft daar ook wel even over gedaan en nu eet ze het graag!

Mooie foto van Yus!

Gave dag heb je gehad zo te lezen, Maaike! Ik vind QR Marc toch ook wel erg gaaf hoor!

Mooie foto's, Baukje!

Pfff dat is balen van die autosleutel zeg, Nicky!

Leuk dat de clinic gaaf was, Yildiz, rechtrichten moet ik dalijk ook mee aan de gang met m'n scheve meisjes.

Jeetje Eline, dan heb je een goede klap gemaakt, beterschap!

Heerlijk zo'n moment, Amy!

Zaterdag met Lisa op stal geweest. Eerst paardjes hier bekeken, toen naar haar stekkie. Mooi plekje met happy mannen. Daarna door naar haar dames en vooral die kleine is leuk. Een echte dametje met een prachtige oogopslag!
Gisteren fotoshootje gehad van Euforio. Dus hij en mams in een ander weitje wat nog wat groener was. Helaas dacht Ely echt alleen aan eten. Zelfs toen ik haar een tikkie gaf met m'n leadrope tilde ze alleen haar achterbeen maar op _-:( Euf was gelukkig wel in showmodus, maar bleef nog erg aan mams plakken. Met portretfoto's was ie er al zo moe van dat ie helemaal kleine oogjes had, dus die doen we later nog een keer over. Mega benieuwd naar de foto's!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 09:25

welke hengst is op die foto Tiene?

leuk van de fotoshoot en Lisa bezoeken Annika! Ben benieuwd naar de foto's en vrijdag zie ik je paardjes weer!(?)

Vervelend die autosleutel ongelukjes :P Lijkt me echt balen!

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 10:47

De lyme is bevestigd, nu drie weken antibiotica om te starten.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 11:22

Wat gaaf Yildiz zo'n clinic!

Haha zo herkenbaar die acties van Silver :P

Lekker beest Amy. Ben heel benieuwd hoe ze het straks onder het zadel oppakt.

Ik ken al die paarden niet waar jullie het over hebben hoor dus kan er niet echt over mee praten ;)

Ik wou dat ik niet door het water reed Lisa, dan was ik ook terug geweest. Maar het was echt een perfect kimmetje om lekker te aquatrainen dus ik heb echt de hele rit in de zee gereden ;(

Wel foto's showen he Annika als je ze binnen hebt :)

Ach nee he Tieneke, niet nog een lymer... Ik hoop echt dat ze het een keer kunnen genezen, wat een rot ziekte.

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 11:22

:(:) he getver tieneke, heel veel sterkte en beterschap

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 11:28

En dan loop je dus 5 jaar rond zonder juiste diagnose en behandeling. Dat b12-tekort heeft het goed gemaskeerd.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:52

Jeetje, dat is akelig. Veel sterkte!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:54

Jeetje Tiene, toch lyme. Wat verschrikkelijk, heel veel sterkte, ik hoop dat de medicatie aanslaat.

Ik ga vanmiddag toch naar het ziekenhuis om foto's van m'n rug te laten maken -O- heb nog steeds veel pijn.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:04