[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 19:56

aaaaah knappe Slettie :+:

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:02

slettie domineert pagina 296 :D

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:05

Haha slettie :')

Dikkie zeg die slet! :+

Was een leerzaam dagje! Ik kan wel aan de slag in ieder geval. Hoop echt dat het allemaal goed komt met mijn hypergevoelige paardje :+ .
We gaan ons best doen maar makkelijk word het zeker niet als mevrouw respect EIST maar het zelf niet kan terug geven nu. Geduld is een schone zaak heh!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:15

Jaa dikkie al he :(:) hoe zal dat over 8 maanden wel niet zijn!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:23

dan knapt ze en komt er een suuuuuper mooi veulen uit

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:24

Haha nou! Zitten er geen 2 in? :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:26

nou dat zou niet grappig zijn hoor..

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:31

Nee is ook zo.. dat willen we niet en dat zal ook heus niet! Set groeit misschien de eerste maanden veel en de laatste maanden wat minder :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:38

of heeft veel vruchtwater :) naja ze is met 18 en 40 dagen gescand, geen tweeling gezien. en met 80 dagen weer gescand, baby lag te diep op dat moment maar wel veel vruchtwater gezien :) komt vast helemaal goed! met zo'n korte rug tonen ze ook sneller dik.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:57

Slettekind <3
Jammer dat ze zo loopt te bitchen Kat :\ Arme oude Pol :(:)

Fijn dat Amy wat duidelijkheid heeft gecreëerd voor je Kel :)

Jongens of eigenlijk: meiden :P, ik ben trots *\o/*
Afgelopen donderdag toch stressie Djuun door het donker en alle lampjes van de auto's/fietsers/brommers terwijl we in de bak liepen?
Nou eens ff over gebroed en dacht opeens dat ze het wel eens spannend zou kunnen vinden, omdat ze het niet kan plaatsen wat ze ziet. Dus oplossing: dichterbij gaan staan.
Dus vanavond als wandelende kerstbomen (veiligheid boven alles :D ) het fietspad opgelopen. 20 meter naast erf is er een stuk verlicht, dus daar paar keer op en neer gewandeld. Eerste twee auto's weer schrik-reactie bij dr, maar opeens zag ze dat het auto's en fietsen waren die die lichtjes aanhadden :)* En ik zag letterlijk de opluchting van haar afstromen. Gelijk koppie laten zakken, kauwen en proesten. En op den duur ging ze zelfs zich uitgebreid staan krauwen midden op het fietspad *\o/* Heeeeel uitgebreid beloond en gezegd dat ik onwijs trots op dr was :D
Toen ff proef op de som en nog even het vanuit de bak getest. Daar eerste auto weer even kijken, maar had het idee dat ze de klik veel beter kon leggen en na 2 rondjes was het weer allemaal goed :j

Ben zo trots op haar dat ze zo slim is dat ze zo makkelijk die connectie kan leggen :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:58

oooh wat goed van Djuun! *\o/*

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:03

Ik vond het zo slim van dr :D Lekker ding <3

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:21

jeeeej knappe djuun

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:26

Ohhh wat super van Djuun! *\o/* (en schouderklopje voor jou dat je hebt uitgeknobbeld wat het probleem was!)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:33

Nou, Letiets zei laatst zoiets "misschien is naast het fietspad lopen juist wel een goede training", maar zag het met dat gedrag van vorige week juist helemaal niet zitten.
Maar was er zo over aan het denken en toen dacht ik idd dat ze niet kan zien wát die lichtjes zijn en ze is normaal natuurlijk niet bang van auto's en ander verkeer en dat ze gewoon misschien de connectie niet legde.

Ze is zo slim (soms beetje te slim :)) ), maar vond het toch knap van dr dat ze nu gewoon die connectie zo makkelijk legde. En fijne aan Djuun is, als ze eenmaal iets heeft gedaan/gezien, dan is het al gewoon bij dr :j Dus misschien dat ik het van de week weer in bak bekijk en eventueel volgende week weer ff langs het fietspad. Ff nog een keer herhalen voor de zekerheid :)
Ligt wel beetje aan het weer natuurlijk :+

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:05

Wat fijn zeg dat Djuun zo mee denkt!!

Hier gaat het met Jim ook goed (ja, hij heet na'jim, maar zijn roepnaam word hier waarschijnlijk toch Jim , uitgesproken als "djiem")

Hij staat nu nog tijdelijk bij mijn vriendin een straat verderop, dat is dichterbij t land en de bak waar we in terecht kunnen.
Helaas staat kleine Harry nu even alleen, want haar pony bleef Harry maar beschermen en dus lelijk doen tegen Jim.
Hopelijk met paar daagjes weer samen. En ben toch even aan het rondkijken voor een ander plekje voor de winter ipv aan huis.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:20

Nas verwordt hier regelmatig tot Nassiebal :') Dan is Jim (djiem) hartstikke leuk :D
Zeg ook steeds dat ze nu nog alleen Nassie is, volgend jaar wordt ze ook bal met dr baby in de buik :P

Wat jammer dat het niet goed ging, hoop dat ze binnenkort idd weer gezellig samen kunnen :) Waarom niet aan huis als ik vragen mag? :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:31

Die rot mobiel, typ ik weer een hele lap tekst, gooit ie me wifi uit...daag tekst :wave: 8)7

Djuun is niet dom :+
Is zij ook ondanks dat iets spannend is toch er reet nieuwsgierig naar?
Alle drie mijn arabs wel altijd :D

Kelly fijn dat zo iedereen kan helpen.
Ben het er inderdaad mee eens dat een andere stal wel een hoop kan schelen.

Wel belangrijk (en je bent echt goed bezig door al naar je paard te kijken en zoeken naar oplossingen)
is dat je er hier waar je nu staat al mee aan de slag gaat.
Want ze zal het gok ik ook op een nieuwe plek ook gaan testen.
Wat dat betreft is ze nu een poging aan het doen om jou te domineren, want zodra jij regels opstel gaat ze in verzet....en dat is wel een stukje dominantie.

Ze is net als in een kudde de rangorde aan het bepalen/testen.

Kwa poetsen etc vind ik dat ze gewoon netjes moeten staan...dus niet naar mij bijten maar ook niet in dingen..
Corrigeren kan ook door middel van op een andere plaats een por te geven...Borst/ schouder/ flank.
vaak verwachten ze het daar niet en ziet het meer als een teken van Hee let eens op.

Ik denk wel dat ik kan zeggen dat door mijn consequente opvoeding allebei mijn hengsten gewoon braaf naast anderen op een poetsplaats kunnen staan...

Vandaag weer op de Mojo gereden.. *\o/*
En hij was braaf en heerlijk los en soepel :D
Dus ik ben zeer tevreden afgestapt :j

Sieltjuh

Djiem vind ik ook leuk :j

Jammer idd dat het niet goed ging met Harry!

Moest vanavond trouwens nog zo lachen om Djuun :)) Ik stond nog even met haar buurkinders te kroelen. Die jaarlingruin is zo'n grote kroeldoos, blijft net zo lang bij het draadje staan, totdat hij ééécht ziet dat je weggaat <3 Afijn, ik stond daar lekker nog hem te aaien en te kriebelen en uiteraard ook te kletsen, hoor ik opeens uit Djuun dr stal een hoop gemurmel, dus ik roep "Djuuntje!", komt ze echt zo de paddock op lopen van "Hé, ben je nog niet weg! Ga je nu gewoon vreemd? >;) "
:)) _O-
Ze was ook helemaal blij met me, want ik had wel 1000 complimentjes gegeven en die hoort ze graag :j

Set_Elkol

Set Elkol is Slet :') tegenwoordig. Niet zo'n goede naam voor een moeder!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:33

Ja klopt Jes, Djuun is enorm nieuwsgierig. Loopt eerder ergens naartoe, dan dat ze er vanaf rent. Vandaar dat ik dat vluchtgedrag van vorige week niet fijn kon rijmen bij haar :n

Fijn dat Mo weer goed ging :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:37

Sieltjuh schreef:
Ja klopt Jes, Djuun is enorm nieuwsgierig. Loopt eerder ergens naartoe, dan dat ze er vanaf rent. Vandaar dat ik dat vluchtgedrag van vorige week niet fijn kon rijmen bij haar :n

Fijn dat Mo weer goed ging :)

Mss dacht ze dat die lichtjes gevaarlijke leeuwen ogen waren :+
En licht kan ook altijd even soort van verblinden...dus telkens moeten de ogen weer bijstellen..

Het geeft ook al aan dat ze vertrouwen heeft in dr baasjes en dat is super natiuurlijk :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:46

Ja, grote leeuwen met felle ogen :))
Denk vooral idd het verblinden + het geluid erbij en het niet kunnen waarnemen wat het nou was.

Ja, maar dat wist ik al. Ze is niet eenkennig hoor, dat durf ik zeker te zeggen, maar ze kent zeker wel haar baasjes :)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:46

Ik zet mijn paarden eigenlijk altijd vast buiten de box. Ze blijven wel lief staan hoor los in de box, maar heb toch altijd het idee dat dat hun eigen plekje is waar ze niks hoeven. Echter buiten de box ben ik met je bezig en let je op mij, vind het zelf duidelijker voor het paard maar kan me ook wel voorstellen dat het in de box misschien makkelijker is, vooral met paarden die niet graag vaststaan.

Mooi buikie heeft Set al hoor! Oeff.. wat een bitch haha! Gekke hormonen ook :+

Wat goed en lief dat je Kelly zo hebt kunnen helpen Amy!

Super Siel dat je de oplossing hebt gevonden voor de schrikreacties van Djuun in het donker :) Slimme dame is het ook!

Dos met haar punkmanen :+ Schijnt dat het wel mooier en voller terug groeit als je alles scheert, zelf gelukkig nog nooit hoeven doen dus geef je geen garantie :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:49

Iloontjeehh schreef:
Ik zet mijn paarden eigenlijk altijd vast buiten de box. Ze blijven wel lief staan hoor los in de box, maar heb toch altijd het idee dat dat hun eigen plekje is waar ze niks hoeven. Echter buiten de box ben ik met je bezig en let je op mij, vind het zelf duidelijker voor het paard maar kan me ook wel voorstellen dat het in de box misschien makkelijker is, vooral met paarden die niet graag vaststaan.

Dat vind ik dus ook...doe alleen iets in de box als het even echt niet kan.
Maar ze hebben zelf ook een terug trek plek nodig inderdaad...