[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 15:30

Dinsdag komt Margot bij ons op stal voor Zaraar, vind het rete spannend haha!

Kelly dat snotteren zijn afvalstoffen die ze eruit aan het gooien is. Komt helemaal goed met je mooie meid.

Euffie ontmoet vandaag, wat een heerlijke zachte knuffelpony!!! En de diva's van Annika zijn ook helemaal tof.
Daarna nog langs bij de mannetjes eerst en daarna Tara en de meisjes en die Tara is echt mijn grote sterke held. Gewoon niet beledigd over gisteren <3

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 15:39

Amy, wat een naar verhaal zeg -O- Balen dat het zo is gelopen. Je hebt helemaal gelijk; op je vrienden moet je gewoon kunnen bouwen. Fijn dat je bij een heel aantal mensen gewoon wel heel goed terecht kunt.

Ik werd op mijn oude stal en op de stal waar ik nu Buck bijrijd (daar heb ik ook gekeken om Mish neer te zetten) heel raar ook aangekeken omdat ik wel bij Mish in de wei wilde kunnen en af en toe met haar wilde kunnen wandelen of wat anders met haar wilde kunnen doen. Op de oude stal tolereerden ze het wel, op de stal van Buck mocht het zelfs absoluut niet. Ik wil JUIST rustig aan doen met m'n jonge paard, en juist daarom doe ik af en toe wat met haar - want ik wil haar gewoon niet op een bepaald moment met van alles en nogwat overweldigen. Liever doe ik alles stap voor stap met ruime verwerkingstijd.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 18:03

Frustratiepost (lees straks even de rest):

Dit geloof je toch niet. Silver loopt eindelijk normaal dus vandaag even trailer laden geoefend omdat we aanstaande donderdag naar Laarakker gaan... Struikelt hij, klapt hij dubbel met zijn achterbeen en heeft hij een wond op zijn kogel.... _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( ^) ^) ^) |o |o |o |o |o |o

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 18:09

aaargh wat balen Baukje!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 18:16

Eikel! >;) Loopt ie nog wel rad ondanks de wond?

Eline, zoooo belangrijk je eigen gevoel te volgen! Ik werd met Nour ook vies aangekeken als ik m uit de groepstal haalde om ff aan te binden en te poetsen. "Ge moet m nie zo verwennen!" Kreeg ik dan te horen... Zou vreselijk worden als ik m zou gaan inrijden want geen respect bladiebla. Uhum... :roll:

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 19:13

Wat belachelijk Yildiz! En je hebt er nog wel zo'n fijn paardje aan, die lieve Nour!

Tsja, straks willen zij hun paarden beginnen met inrijden en weten de paarden nog niet eens wat een halster is... mijne komt al happy aanlopen als ik de wei in kom wat we nu weer gaan doen vandaag.
Denk overigens dat ik er nog later op zit dan de gemiddelde persoon die nu liever zegt te wachten tot later := Wil eerst heel rustig op de grond beginnen en alle hulpen op de grond bevestigen voor ik er ook maar met een zadel in de buurt kom.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 19:34

Groot gelijk!

En idd, Nour bewijst helemaal het tegendeel hihi!

Ben nu ook zo blij dat ik nu ergens anders sta en waar t normaal wordt gevonden hoe ik met n veulen omga.
Natuurlijk moet n jong paard tussen soortgenoten in alle vrijheid opgroeien maar stukje basis, aangebonden staan, aan halster meelopen, over aangeraakt worden, hoefjes oppakken moet elk veulen gewoon kennen. Parelli vinden de meesten nog steeds wat "eigenaardig" (en dat moeten ze ook helemaal zelf weten :P ) maar paar keer per week met jong paard ff de games doorlopen Ik zweer er bij! Nu met Jazzy zie ik ook weer zo t resultaat: een gefocust paard dat stapsgewijs en zonder angst of onderdrukking zadel en ruitermak wordt gemaakt! Zo tof te zien!
Lijk net n goeroe haha, maar das niet m'n bedoeling hoor, iedereen op z'n eigen manier en er zijn meerdere wegen naar Rome, maar voor mij en m'n paarden werkt t super! ;)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 20:43

Zelfs de fokker van mn pony verklaarde me voor gek hoor. Ik liet m wel eens dingen ''bepalen'' (uiteraard lag het eindoordeel bij mij maar ze mogen bij mij best aangeven wat ze wel of niet willen doen) en zij kreeg toen zowat een rolberoerte want het was wel een hengst!!
Makkelijker dan dat hij was met 2,5 krijg je ze denk ik haast niet :+

Ik had net effe wat geks met Nas -O- Weet iemand hoe acuut een koliekaanval nou kan zijn?
Ik haalde haar blij en actief van de wei af, ze liep nog te stressen om een kip ( _O- ), op stal gezet en muesli gegeven, toen ben ik peukie gaan roken. Liep naar binnen, muesli op en Nas stond te suffen. Dacht die slaapt half dus rustig gaan poetsen maar klopte niet. Effe geluisterd of dr buik nog borrelde (en dat deed ie), appel gaan halen. Daar frunnikte ze flauw wat aan en meer niet. Ben toen voor haar stal gaan zitten en observeren. Ze trok erg met haar buik, op een gegeven moment rondjes draaien en willen liggen. Kreeg steeds neus in mn handen. Uiteindelijk zakte ze op haar knieën, kreeg weer neus in handen en toch weer omhoog. Daarna ging ze hooi knabbelen, appel opeten en werd buik rustiger. Kwam toen toevallig een stalgenootje aan die echt een berg aan praktische ervaring heeft en die wist een goed HTK-middeltje en ben daarna met haar een eindje wezen lopen. Bij terugkomst gelijk weer lekker knabbelen en goed mesten dus allemaal prima.
Ik vond het zoiets geks :? Kan dat uberhaupt met koliek, dat het binnen 5 minuten (want ik doe echt niet lang over een peukie) ineens ontstaat? Kan het zijn dat ze vruchtje afstootte? Ik weet echt niet wat ik ervan maken moet, ben iig blij dat ze gauw weer opknapte :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:14

Ik wil net zeggen kan het niet buiten de darmen om zijn geweest en het vruchtje als ze die had.. Maar dat zou ik niet durven zeggen. Maar ook omdat ze darmgeluiden had. Maar kan best dat er een muesli dwars zat ergens. Hoop dat het niks ergs was!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:18

Heel eerlijk: mijn 'gut feeling' zegt dat er 2 vruchtjes hebben gezeten en ze 1 heeft afgestoten. Maar goed, dat is ook echt niks meer dan een gut feeling natuurlijk... vond het wel echt heel gek. Van niks aan de hand ineens door de knieën. Maar toen ik wegging stond ze weer pittig te eten dus wat dat betreft zit het wel goed maar vond het vreemd, zo ineens...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:19

Tja dat is dan inderdaad alleen een vermoeden/gevoel. Toen ik dacht dat Set verwierp klopte dat ook, maar dat was 'al' met 40 dagen.

Ik duim voor je dat ze netjes drachtig is!

Heb net even lekker gekroeld met Ilya :+: mama Set loopt er gewoon bij weg, die is al zo ontzettend makkelijk!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 22:37

Ach, wat sneu dat ze last van de spenen heeft! Misschien dat Bepanthen babyzalf (Zalf, niet de creme) wat is? Dat is echt fijn spul, kun je voor vanalles en nog wat gebruiken wat met een schraal/beschadigd velletje te maken heeft :) Als ik schrammen of wondjes heb smeer ik dat er 's avonds op, en 's ochtends is het meestal helemaal weg! In de tattoowereld wordt het ook aangeraden om het genezen van je tattoo te bevorderen. Maar fijn dat de buikpijn over is. Ze zit alweer strak in de verpakking!

Wat betreft zadelmak maken/aan de gang gaan met jong spul. Ik ben zelf een voorstander van om op latere leeftijd 'zwaarder' werk te vragen :)

Wat goed van je dames Yildiz!

Brrr teken. Nu hou ik al niet van krioelende beestjes. Gelukkig *afkloppen* nog nooit een teek gehad.

Die kat heeft er zeker wat van weg, Katja! Onze Lucky heeft alleen geen wit befje, alleen een wit kinnetje :D

Jullie gaan lekker met Djuun zo te lezen! Ze word ook steeds mooier (naar de laatste foto's die ik heb gezien :) )

Heel cliché inderdaad Amy, maar echte vrienden leer je pas kennen als je daadwerkelijk in nood zit.
Die actie van Nas die je beschrijft klinkt wel gek!

Jeetje Baukje, dat is wel flink balen!

Hier alvast een foto van lieve Yus <3
Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 23:31

Amy, kan het geen zand koliek zijn? Gong had destijds ook ineens koliek aanvallen, je kon niet knipperen of het was alweer over.

Baukje, zelfde vraag als Yildiz, loopt hij wel okay??

Iemand hier ervaring met Magnetiseren??

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 23:34

Was dat ook zo acuut?
Het zou natuurlijk kunnen, ik ben ook laat in het jaar met mn slobber bijvoeren, zit olie in. Gras is ook korter natuurlijk. Morgen maar effe zandtest doen!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 23:54

Jazeker, hij stond het ene moment rustig hooi te eten en het andere moment aan z'n buik te bijten en slaan, rollen rollen rollen en nog eens rollen en een kwartier later niks meer

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 23:55

Yus is mooi!!!
Tieneke, mag ik vragen bij welke arts je gaat en of je je gaat laten testen op Lyme? Je bent ook van België he?
Katja jouw veulen is echt zooooo schattig <3

Ik ben al een tijdje stil geweest in dit topic (wel meegelezen) aangezien ik de afgelopen weken heel slechte momenten heb gehad. Meestal dagen na elkaar dat ik mijn bed niet uit kon, ook opnieuw bij de prof geweest voor bloedtesten, maar de uitslag hoor ik pas 6november :(.

Vandaag eindelijk een iets betere dag :). Ik heb voor t eerst in de showring gestaan :D! Normaal ging Stijn HAB Valkarios voorbrengen op de hengstenkeuring, maar dat ging nu niet door omdat hij naar het buitenland is. En aangezien Davina nog maar geopereerd was aan haar knie vroeg ze aan mij of ik Valko wou voorbrengen. Ik had nog maar 1x geoefend met hem (vorig weekend) en hij is niet gewend van op verplaatsing te gaan, dus het was voor ons beiden spannend :). Maar hij heeft zijn best gedaan, ik was halfdood nadat ik hem had voorgebracht :p, jezus dat paard kan snel draven :D

Afbeelding

En op het einde van de dag werd mijn dag hélemaal goed gemaakt <3
Er was een hengstenpresentatie en ook QR Marc kwam :). Na de presentatie was bijna iedereen weg en ik en Ruben liepen nog wat rond en zagen dat QR Marc nog in de voorring stond met zijn handler.
Ik vroeg of ik met hem op de foto mocht en dat mocht!! Omg ik viel bijna flauw :'), helemaal penny-gevoel! Wat een lieve en mooie hengst <3

Afbeelding

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 07:26

en toch als ik Marc zo zie...vind ik het geen bijzonder paard :( kleine oogjes en een lang hoofd.
Is hij wel zo kalm als ze altijd zeggen? Zo ziet hij er wel uit namelijk :)

Tof dat je met Valko aan de slag mocht, vind het een mooi paardje. Hoe zijn jullie geëindigd??

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 07:32

Smaken verschillen hihi, ik vind m werkelijk prachtig!!! <3 Prachtig verfijnd hoofd en die hals, kwijl.... En wat n mooie uitstraling! Snap dat t gaaf is zo een paard te ontmoeten!
En tof voorbrengen!

Spijtig te horen dat t minder gaat... Rot ziekte ook... :(:)

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 07:34

Ik vond hem geweldig gisteren. Kans Albidayer vond ik twee keer niks...

Straks weer Profender, love that horse :-D

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 08:10

Amy, :(:)... Eng met Nas, geen idee wat het kan zijn....
Kel, Silver wil ook echt geen bietenpulp (heeft hij nu ook echt niet meer nodig :+ )... Fijn dat ze gewoon buiten loopt, inderdaad beter voor de doorbloeding etc...
Lisa, spannend, aanstaande dinsdag al... Ik had ook liever iemand op stal gehad, maar dat was voor ons geen optie, alles zat vol...
Eline, ik heb ook absoluut voor dingen doen met een jong paard... :j... Mijn stalgenootje heeft een 2-jarige (die wordt trouwens echt enorm!!!!) en doet af en toe ook mee met mij als ik bezig ben met zeil, paraplu etc...
Joyce, mooie foto van Yus....
Maaike, balen dat je jezelf zo slecht hebt gevoeld, fijn dat je nu een paar betere dagen had, die je zo te lezen super in hebt gevuld... :J

Silver net buiten gezet (staan van 23:00 tot 07:00/08:00 wel op stal), hij loopt goed en been was niet dik gelukkig... Vandaag ga ik met een vriendin wat tutten bij Silver en een paar mooie foto's proberen te maken.. Ook even standfoto voor de behandeling.... :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 10:10

Vind m ook maar so-so hoor, en de nakomelingen vaak pony-achtig.
Profender is gewoon stoer :D wat een uitstraling heeft dat paard!

Wel tof trouwens jullie 'bk' klinkt een stuk leuker dan ons nk!

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 13:18

In Polen is het pas leuk Amy, daar hebben ze PK.... 8-)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 13:58

Ik wil sowieso een keer naar de pride of poland! Lijkt me zo gaaf!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 14:00

Daar wil ik ook nog een keer heen!

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 14:37

Vriendinnetje camera in haar handen geduwd en een paar foto's gemaakt.. Ik had voor de leuk een blouse aan gedaan en een hoed op gezet... Wat Silver van de hoed vond is hier te zien...
Afbeelding

Nog een plaatje:
Afbeelding