[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaraNova

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 14:10

pfff goedemiddag, effe tijdje geen tijd gehad te reageren, nog steeds niet fit.

Goed van je hoor Kel dat je de filmpjes neer hebt gezet....je pbt maar als je nog extra hulp nodig hebt...maar begreep van even snel bijlezen dat je al veel hulp krijgt.

Als je een keer een relaxt ritje wil kan je ook altijd keertje hier komen rijden hoor...

Mijn bolle ruin was ook altijd aan het testen toen hij jong was, ik ben wel streng en consequent, ik zou dat dreigen dus ook echt niet pikken, dat ging ook niet bij Nadyn, die liep daarna gewoon weer over je heen.
Die moest ik echt een schop onder zijn hol geven dat hij zich echt rotschrok want anders werkte het niet.

En ik herken wat Shamal zegt, met dierenarts of hoefsmid zoekt Nadyn ook altijd steun door een hap van mijn jas of trui vast te houden, dan staat hij doodstil. Grappig is dat....

Zijn jullie ook zo moe? zo weinig energie op het moment, niet eens gereden heel het weekend...

Joyse, is Asal een volbloed AV?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 14:30

Het vooral blijven volhouden met die jonkies en heel consequent zijn.

Toevallig heeft een stalgenootje een Kent & Masters zadel. Dus maar even gepast en die ligt aardig goed :D

Afbeelding

Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:20

Weer bijgelezen! :)
Wat een tante is die Geisha, fijn dat je hulp krijgt!

Ik zet paarden eigenlijk nooit vast, al jaren niet meer. Yusraa poets en zadel ik altijd gewoon los in de box. Maar als ik met een paard bezig ben hou ik het touwtje altijd in mijn hand. Kun je toch ff wat makkelijker sturen/corrigeren mocht het nodig zijn.

Ik vind dit liedje zo grappig :+

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:23

Veel zadel voor zo'n guppie :D

Wat zouden jullie doen met de manen van Dos, want het ziet er zo echt niet uit, mijn punker :P
Afbeelding

Ik vraag me af of het beter wordt als ik het allemaal gelijk trek of dat ik er gewoon een tondeuse over heen moet halen of dat het ooit gewoon goed komt zonder dat ik er iets aan doe...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:30

Van Dos zou ik haar manen gewoon zo laten :D Ik vind het niet eens zo lelijk!

Mag ik weer even drachtige-merrie frustraties spammen? :x

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:32

set_elkol schreef:
Van Dos zou ik haar manen gewoon zo laten :D Ik vind het niet eens zo lelijk!

Mag ik weer even drachtige-merrie frustraties spammen? :x

Haha dan zou ik er eens een foto van moeten maken van de zijkant, dan zie je pas echt hoe erg het is :j :x lang achter haar oren, dan een stuk punk, dan weer lang en dan weer punk. Gelukkig kan ze het zelf niet zien :D

Frustraties spammen mag altijd!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:36

Set is zo raar en chagrijnig en onvoorspelbaar :roll: ze was heel vrolijk toen ik aankwam, dikke prima, in een drafje naar het hek. Ik dacht ze mag wel weer eens lekker de benen strekken, normaal als ik een takje van de grond neem en er wat mee aanmoedig dan komt er een mooie show :) nou dat ging al niet door, ze ging achteruit deinzen en omhoog komen toen ik haar aanmoedigde te gaan draven, maar ik heb wel even doorgepakt waarna er een gezellige show volgde en ik het gevoel had dat ze er stiekem wel gewoon van genoot..
Toen galoppeerde ze recht op Polly af, draaide 90graden en trapte gewoon vol met twee achterbenen tegelijk naar Polly, landde en herhaalde dat kunstje gewoon nog 2 keer (dus op 2 voorbenen en vol uithalen). Bitch! Gelukkig raakte ze alleen de eerste keer met 1 hoef, soort schamp dus niet hard (arme oude pony). En daarna stond ze uit te tuffen en te puffen en kon ze alleen nog maar arrogant kijken.
Ik zal zo wat foto's uploaden, de trap staat er niet op 'helaas'.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:42

Ik herken het wel hoor, Katja, Ely kan ook van die bitch-acties hebben. Laatst haalde ik haar samen met een paddockgenootje uit de paddock (dus ze staan de hele dag samen in de groep. Onderweg naar stal is ze de hele tijd bezig geweest met dreigen en lastig doen naar die merrie, sloeg echt nergens op. Ze heeft niet uitgehaald ofzo, omdat ik iedere keer corrigeerde als ze zo raar deed, maar apart was het wel.

En vorige week heeft ze bijna echt gevochten met haar kudde-ruin, dat ging ook van kwaad tot erger. Echt slaan en uitdagen.

Het zullen de hormonen wel zijn |o

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:43

pff erg hoor die hormonen, als ik dat had geweten }>

Afbeelding
jeej baasje is er!

Afbeelding
baasjes kunnen we niet delen!

Afbeelding
buikjes mooi rond

Afbeelding
noooo way dat ik voor jou ga rennen!

Afbeelding
bitch!

Afbeelding
bewegen kan ze nog wel :)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:49

Wat lijkt ze al dik op die eerste foto :wow:

Ely was altijd al een beetje een bitch en die is juist veel rustiger geworden door de dracht (was ook de bedoeling), die doet alleen de laatste week een beetje bijzonder haha

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:53

Annikab schreef:
Veel zadel voor zo'n guppie :D

Wat zouden jullie doen met de manen van Dos, want het ziet er zo echt niet uit, mijn punker :P
[ Afbeelding ]

Ik vraag me af of het beter wordt als ik het allemaal gelijk trek of dat ik er gewoon een tondeuse over heen moet halen of dat het ooit gewoon goed komt zonder dat ik er iets aan doe...

Wat ziet ze er al goed uit weer super, enne alles gelijke lengte maken trekken knippen of scheren groeit alles weer gelijk aan ;)

Stoute Set zal t dan toch hengstje worden :P

Ik zet ze eigenlijk ook nooit vast en zeker niet waar ze ruimte hebben om te hangen, op een trailer weer wel maar kunnen dan met de kont tot de stang klep komen zonder dat ze van voren spanning hebben en de kans is dat ze daarop gaan hangen.
Denk dat je met Set als je eigen trailer hebt en met beetje regelmaat op pad gaat ze ook makkelijker word vond het al netjes van haar om met beetje tegensputteren ze toch telkens een vreemde trailer oploopt met allemaal vreemde geuren

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:56

ik heb ze ook niet vaak vast staan, poets en zadel altijd in stal maar ook meer omdat ik buiten niet echt een poetsplek heb, nog steeds niet gemaakt....

stoute Set....misschien een bachje proberen voor haar?

mooi zadel hoor! ziet er goed uit

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:01

Haha, Set tha bitch :+ Als ik het lees kunnen wij beter maar niet gaan dekken met Djuun _O- Of zal die dan liever worden? Moet wel zeggen dat haar uitvallen vnl veel lawaai is, maar weinig actie :')

Welk model is dat Nicky?

Djuun zet ik wel vast, want die gaat allerlei andere dingen doen als ze los staat :+ Ze gaat gelukkig ook niet hangen, als ze maar iets tegen druk voelt geeft ze gelijk op, tutje :(:) Zet ze btw nooit vast met d'r touwhalster :n

Ik denk dat je spijt gaat krijgen als je d'r manen er af haalt Annika, dan wordt het zo gemaakt recht, mss gewoon geregeld de langer plukken een beetje bij punten?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:13

haha. ik denk een merrie wat erin zit :j maar hengstje ook leuk :) eigen trailer zou inderdaad wel schelen Brenda, dit is altijd weer anders.

Annika dik al he, op de derde foto zie je het ook wel. Ze doet goed haar best. Ik ken haar verder echt niet zo chagrijnig, pfff.

Welk bachje zou je aanraden barabas?

zadel op Dayem lijkt wel goed te liggen zeg!

maaarrrrr ik had nog andere foto's beloofd:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:06

Zo, net thuis bij Geisha en Kelly vandaan :)

Ik vind het geen dominant paard, wel een pittige tante.
Wat ik vooral zie in het bijten is haar manier om te schreeuwen en even los in de bak wat grondwerk heeft dat voor mij bevestigd. Ze is heel sensitief op lichaamshouding/energie en heeft een flinke personal space. Als ik te hard inkwam qua houding/energie -waarbij de meeste paarden dan tegen de rand plakken en al dan niet pissig reageren- kwam ze direct boos langs me gesjeesd. En je komt bij haar gauw te hard in heb ik gemerkt, hebt maar heel weinig nodig. Verder geen dominant tiepje want er was echt heel weinig voor nodig om haar in beweging te zetten en ze reageert echt vlot. Wel heel snel op dr teentjes getrapt want als ik het ''fout'' deed was ze ook echt 1 of 2 rondjes dr eigen ding aan het doen voordat ik haar weer kon oppakken. Maakt het er niet makkelijker op natuurlijk. In elk geval op het moment is ze niet vergevingsgezind.
Het bijten doet me heel sterk denken aan singelnijd, want als je haar de mogelijkheid ontneemt om in mens te bijten gaat ze het metalen randje van de box staan afkluiven. Het is veel te gericht om ''gewoon' een bijter te zijn.

Naar mijn idee is er te veel over haar grenzen heen gegaan en uiteindelijk ligt het bij haar nu heel simpel; jij geen respect voor mij dan ik geen respect voor jou. Punt is dat ze een beetje de weg kwijt lijkt te zijn in wat wel en niet leuk is en nu is álles niet leuk meer, inclusief doodsimpel aaien. Ik denk dat terug naar de basis (aai over de bol, deken af en dan lekker grondwerken/longeren/wandelen, terug op stal en deken op, dus geen gefrunnik aan dr lijf) de oplossing is en van daaruit weer leren dat aaien en poetsen leúk is.
Correcties zijn natuurlijk op zn plaats maar met mate aangezien ze hapt met een reden en die reden moet worden aangepakt. Het gedrag an sich moet wel worden ingedamd, er zijn nu eenmaal grenzen, maar bij iedere hap een mep zal denk ik alleen maar averechts werken.

Rust en regelmaat zijn denk ik de sleutel, het is echt geen eenvoudig type en ze heeft duidelijk en helder leiding nodig. Maar; ze heeft minstens even veel respect nodig. Heb duidelijk gemerkt dat als je haar dat geeft en haar vriendelijk benadert en het slechte gedrag negeert of rustig afwijst ze heel zo heftig nog niet is. Ze is gewoon even de weg kwijt :(:)

Denk ook dat een andere stal een heeeel stuk kan schelen, met lekker ruim hooi en veel buiten.

Kelly ik zal je vanavond of morgen nog even pb-en zoals beloofd maar komt wel goed hoor. En een leerpaard is het absoluut :D Alleen op een andere manier dan je voor ogen had misschien haha. Ik hoop in elk geval dat ik jullie wat handvatten heb kunnen bieden en vond het in elk geval gezellig vandaag :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:09

Klinkt duidelijk Amy, als ze nu zo in haar vel zit zou ik ook zeggen even rustig aan en weer de balans herstellen. Dus niet teveel mee doen, alleen dingen die 'leuk' zijn en de rust terug in haar koppie :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:13

Dat idd :j even ontdekken dat alles leuk is en dat er wel degelijk heel veel respect is voor haar en dan komt het denk ik helemaal goed :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:15

ja :) ik denk dat ik met Set de komende maanden ook maar gewoon lekker ga wandelen met dat humeur van haar, haha. Grondwerken heb ik nooit uitgeprobeerd, is ook nooit 'nodig' geweest met haar (hoewel het altijd goed is natuurlijk). Ik heb wel een paardentaal-cursusje gevolgd en met lichaamstaal kan ik al heel veel met Set dus dat zit er van nature nu al in. Ik wil misschien wel wat vrijheidsdressuur aanleren :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:27

Bonjoy schreef:
Weer bijgelezen! :)
Wat een tante is die Geisha, fijn dat je hulp krijgt!

Ik zet paarden eigenlijk nooit vast, al jaren niet meer. Yusraa poets en zadel ik altijd gewoon los in de box. Maar als ik met een paard bezig ben hou ik het touwtje altijd in mijn hand. Kun je toch ff wat makkelijker sturen/corrigeren mocht het nodig zijn.

Ik vind dit liedje zo grappig :+

[ Video ]

keelhaul that filthy landlubber send him down to the depths below :)ddd

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:31

@barbaras nee ze is een quarab heb wel altijd av's gehad
@katja die van jou kan ook wel een merrie zijn zeg..maar idd lopen dat kan ze
@annika wat zonde van de manen, wel erg mooie foto's zeg
@amy wat goed dat je het in real life hebt gezien is toch makkelijker dan van een filmpje beoordelen en voor hun ook makkelijker wat nu te doen

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:36

Jeetje, wat een pagina's!

De hulp voor Kelly is erg fijn.
Ik leed graag zo met jullie mee, ik zal vast nog een hoop leren/herkennen aan voor mijn eiege aapje ;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:46

stomme omheining! moet je die benen op deze foto nou zien :+:

Afbeelding

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:48

<3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:49

keurig he :D