[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:14

Ja, denk dat het rare weer zeker meespeelt hoor Jolinda :) :n rotweer :n

Djuun is qua omgang niet vervelend, maar kan zo zuur worden met rijden. Nu geven we sinds kort Oestress en dat lijkt dus nu te helpen. Het haalt net het randje eraf bij haar en heb het gevoel dat ze ook wat lekkerder in dr vel zit :)

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:16

Ja, buiten het ongemak wat wij ervan ondervinden zullen de merrie's zelf ook wel in de knoop zitten... Dat is eigenlijk veel erger. Mijn dikke weggegeven pony had teveel hengstengedrag en stond een poosje terug ook op een merriesupplement. Dit zou ook werken bij hengsten. Helaas werkte het bij hem nada...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:18

Grappig is dat, ik merk niet eens dat ze hengstig is behalve als ze begint te pissen of knipogen. Daardoor weet ik eigenlijk ook nooit haar cyclus ofzo, totaal niet op de hoogte :P

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:19

Haha Set doet het stiekem ;) Hahahaha.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:20

Ja, Oestress kan ook idd worden gegeven bij ruinen en hengsten geloof ik. Ja, vind het het idd ook vervelend dat zij niet dr zelf is. Geven het nog maar pas, maar lijkt aan te slaan :)

Djuun heeft vrij regelmatige cyclus van 4 weken :) Maar ze is dus niet extreem hengstig. Vorig jaar stond ze langs 2 ruinen in de wei en daar toonde ze enorm bij, maar dit jaar bijna niet.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:22

Spannend Set bij de hengst.

De merrie die ik op stal heb staan die Mo gedekt heeft laat ik volgende week scannen :D
Heel spannend allemaal..

En dan wordt het 11 maanden wachten.

Montoyo vandaag getraind en balkjes laten lopen...Meneer was super braaf.

Morgen gaat me verstandkies er uit...een stalgenoot gaat mee...ze willen niet dat ik alleen gaat :+ wel fijn zulke stalgenoten :j

Verder gaat hier alles zijn gangentje :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:24

Is ook niet handig hoor Jes, om alleen te gaan, want je gaat flink onder de verdoving :+
En succes ermee :')

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:26

Sterkte Jes! Zal niet meevallen...

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:28

Sieltjuh schreef:
Is ook niet handig hoor Jes, om alleen te gaan, want je gaat flink onder de verdoving :+
En succes ermee :')

Tnx meiden:)

Dat mag ik hopen dat ze me flink onder verdoving zetten :D :')
Hopelijk hoef ik geen mensen pijn te doen ~~}>

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:30

Ja, je krijgt goede verdoving hoor, verstandskies verwijderen voelde ik niets van :')

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:36

Ik krijg helemaal de griebels van jullie... Ik ben zó bang voor de tandarts :=

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:40

Sieltjuh schreef:
Ja, je krijgt goede verdoving hoor, verstandskies verwijderen voelde ik niets van :')

Ja ik dus wel de vorige keer vandaar dat ik niet voor mezelf in sta als het weer zo gaat :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:51

Dan hadden ze gewoon niet goed verdoofd! :oo Dan zou ik ook flippen :o Ben ook enorm bang van de TA :o

Zal maar niet zeggen dat ik compleet in hyperventilate-paniek toen ik de eerste keer de prikken kreeg bij het verwijderen van mn verstandskiezen :o

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:53

Slechte, slechte ervaringen met de tandartsen... Brr...

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:56

Sieltjuh schreef:
Dan hadden ze gewoon niet goed verdoofd! :oo Dan zou ik ook flippen :o Ben ook enorm bang van de TA :o

Zal maar niet zeggen dat ik compleet in hyperventilate-paniek toen ik de eerste keer de prikken kreeg bij het verwijderen van mn verstandskiezen :o

Jawel had een stuk of wat spuiten gekregen...maar als ie ontstoken is schijnt het minder te werken...
Dus vrees het ergste morgen -O-

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:58

Klopt, mijn vader zegt ook altijd dat als het ontstoken is, de verdoving niet werkt. Mijn moeder heeft toen narcose bij de kaakchirurg voor elkaar gekregen vanwege haar angst :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 23:02

Serieus? :=

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 23:03

Jolindaa schreef:
Klopt, mijn vader zegt ook altijd dat als het ontstoken is, de verdoving niet werkt. Mijn moeder heeft toen narcose bij de kaakchirurg voor elkaar gekregen vanwege haar angst :j

Ja alleen een half jaar wacht tijd.
Maar gaat ut nog wel vragen...is voor hun veiligheid :') :+

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 23:04

Jha... Miss moet je Mo meenemen Jess? Ceep calm, hug your horse? :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 23:13

Jolindaa schreef:
Jha... Miss moet je Mo meenemen Jess? Ceep calm, hug your horse? :')

Die is bange dan vrouwtje vrees ik :') Held

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 23:13

:')

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 23:16

Hahahaha arm paard! Daya doet bijna zijn mond al open als hij de tandarts ziet :') hij wijst nog net niet aan waar de haak zit, hahaha.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 23:17

En meneer is Do naar de TA geweest...die heeft even genoeg van mensen in witte jassen :P

Ik gaat poging doen tot slapen...morgen rond 13,15 ben ik de sjaak :+

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 00:06

Ik heb wel eens geleerd dat vacht kan aantonen waar een probleem zit.. Kan het zijn dat hij misschien zijn hals niet goed gebruikt en daar vaak spierpijn heeft oid? Het is wel heel bizar dat ie alleen daar niet uit zijn vacht komt maar er verder super uit ziet inderdaad, dus moest ineens daar aan denken... Het zou goed kunnen dat omdat dat ''bloot'' geweest is het moeilijker/trager uit de vacht komt, maar daar zou je inmiddels écht niks meer van mogen zien..

Vandaag de paarden even losgegooid in de bak....pffft. Umoyax heeft laten zien dat naast renpaard, springpaard, westernpaard (getuige sliding stops...) en het door mij beoogde dressuurpaard hij ook héél geschikt is als rodeopaard :j _O- Ging al hopsend en huppelend de bak door, daarbij zijn vele andere kwaliteiten tonend door vlák voor het hek pas te stoppen en een vaart te maken waar ik de kriebels van kreeg.. Daarna de meiden even los gehad in de bak, moest bij Umoyax flink wapperen met het zakje maar bij de dames durfden we het zakje zowat niet te bewegen :oo Kanonnen, Nashwa ging hárd! Met 4 benen de lucht in, helemaal uit dr plaat. Umoyax past altijd heel goed op waar ik sta, maar Nas is vaak wat onhandig, krijg regelmatig kopstoot. Voelde me dan ook niet bijster veilig met al die rondvliegende benen :')
Nashwa trouwens nauwelijks merkbaar hengstig.. Ja, als Umoyax aan dr kont snuffelt, maar verder merk ik er helemaal niks van eigenlijk. Fijne merrie is het toch :)

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:48

Sieltjuh schreef:
Ronder, ronder, ronder, Jolin? := En dan niet zien dat hij dat doet door de regen :=
Maar vind zo zijn vacht niet eens schrikbarend. Ik denk dat het idd door de deken wel een beetje kan komen :) Maar zeker als je voor de rest niet zoveel merkt aan hem en niets uit de onderzoeken komt, zou ik me er niet direct heel erg zorgen om maken :) Vitamine-kuur had je al gegeven?

Was dat bij Tamara op stal, Jeanette?

Ik heb geen idee waar tamara op stal staat. Maar het was in Houten op de Zilfia's Hoeve. Mooie accomodatie. Alleen een kudde paarden binnenhalen tijdens een buitenwedstrijd is niet zo handig. :x :x

Vanavond met Djuun gelest. Ik denk dat ze hengstig was, was wat afgeleid allemaal en vergeet dan dat ze dr benen moet optillen enzo :+ Maar voor de rest wel fijn gereden :)