Western Arabieren

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 22:02

YildizArabs schreef:
...
Kregen overigens tijdens de BALV nog wel de complimenten Nance wat betreft regelboek. En zelfs hoorde ik, als Nance eroverheen heeft gekeken dan moét t wel kloppen! Leuk toch?...)

Zeker leuk te horen :D

Zelf heb ik het regelboek ff heel snel doorgelezen, maar eerlijk gezegd moet ik er echt nog eens voor gaan zitten of het nu allemaal wel correct in elkaar steekt... Ook mis ik de opsomming van alle prestatie predikaten aan het eind van het regelboek. Ooit eens voorgesteld, vond men een heel goed idee, maar wij waren daar nog niet toegekomen. Eerlijk gezegd had ik nog een terugkoppeling verwacht en dan hadden we dat als afsluiting toe kunnen voegen. Dat idee heb ik trouwens van het NRHA rulebook gepikt, want daar zie je dat ook. De belangrijkste prestatie van ruiter en paard staan daar als opsommingg vermeldt zoals Million Dollar rider en Million Dollar Sire etc. De verschillende prestatiepredicaten van onze arabs zijn natuurlijk ook prestaties die vermelding waard zijn, niet alleen op de site, maar ook in het rulebook

canisia

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 22:19

Jaa idd echt nog mijn complimenten aan jullie hoor Nanc en Yil!!
Horse & Dog telt idd nog niet mee, is denk ook wel lastig te regelen, want het is niet per niveau..
Trouwens nog iets, wanneer er van de 7 deelnemers, er 2 een D.Q. krijgen, hoeveel punten krijg je dan als 1e plek? 5 of 6? Mij lijkt 6, omdat D.Q.'s ook meetellen als 'verslagen'.
Heb overigens nu al meerdere keren gezien dat er bij 7 deelnemers er 5 een lintje krijgen? Maar in het regelboek staat bij 7 deelnemers, 6 plaatsingen :?

Ik heb al onze punten e.d. bijgehouden, maar de punten zoals in het DAWRA magazine kloppen voor geen :x hihihi Staat dat ik al 21punten in Beginners heb, wel knap met 1 wedstrijd _O- En bij Robina staan er ruim 10 punten te weinig bij. Ga ik nog even achteraan mailen, om te dubbel checken of ik nu heel blond bezig ben of no :roll:

Maar jeetje 2 jr niet starten voordat je punten op 0 komen.. Da gaat me dan weer iets te ver om weer te Walk&Joggen haha

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 22:26

Ha ja had idd ook een terugkoppeling verwacht, maar ja ook wel fijn dat t nu gewoon AF is, eindelijk! *\o/*

Canies, ben niet van de getallen en t rekenwerk, solly! Y;(

Ik ga denk ik heeeel vroeg naar bed, dan is t eerder morgen. En dan kan ik eindelijk naar m'n kanjer! Twee weken niet gezien, mis t menneke echt ECHT! ;(

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 22:31

Als in conform het regelboek 6 plaatsingen zouden moeten zijn, dan krijgt de eerst geplaatste het aantal punten alsof alle 6 geplaatst zouden zijn. Dus idd al zouden er 6 vd 7 een dq krijgen, dan nog krijgt de eerst geplaatste 6 punten.

Let wel op: Het kan natuurlijk zijn dat er in het vorige regelboek nog gesproken werd van 5 plaatsingen ipv 6.

Vraag even aan het bestuur hoe ze aan je punten zijn gekomen en dan met name bij welke wedstrijden. Punten tellen blijkt keer op keer voor menigeen een vak apart. Ook het uitrekenen van allrounds, highpoint ed. worden geregeld fouten gemaakt. Eerlijk gezegd gaat het de laatste jaren bij de WRAN aardig goed met de level punten optelling. Maar ook daar ging het keer op keer verkeerd. Er moet nou eenmaal met veel dingen rekening gehouden worden.
Sommige tellen zwaarder ivm wedstrijdhoogte of dubbele jury, combi die wisselt van paard etc. Maar volgens mij hoef ik jou dat niet uit te leggen.
Normaal controleer ik ook altijd de punten, maar bij Cyann heb ik dat nog niet gedaan wat betreft de DAWRA punten. Bij de WRAN klopte het als een bus!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 22:37

oh en Canisia....heb jij nog maar 1 dawra wedstrijd gereden? Lijk er anders verdacht veel op dat ze jullie punten door de war hebben gegooid of punten van de walk jog hebben meegeteld. :+ whaha ook dat zie je wel eens gebeuren....oeps verkeerde regel ingevuld in de spreadsheet. En hoppa .... das pech, bij je zus de punten weg. :P _O-

Family fight }> :+ ~~}> :oo

haha ga idd maar ff polshoogte nemen, strak plan :D

Yildiz, GREAT FUN!! tomorrow

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 02:19

Haha ooh is zo vaak gebeurd met ski wedstrijden, ook naam wissels joh, hoe verzinnen ze het soms. Canisa Robina heb ik wel een geheten := ach ja romani/robina, begint allebei met een R haha.

Ben wel blij dat we nu niet meer aan paardenwissel doe , want dat was zelfs voor ons zelf al lastig bijhouden wie nou op welk paard moest stappen per onderdeel haha..

Ja ga het idd maar even navragen, heb robina haar high point titels nagekeken en die klopte helemaal. Bij mij staan er geen punten bj W&J van vorig jaar maar wel 21 van dit jaar bij Beginners, terwijl ik er vorig jaar 20 heb gehaald in W&J en nu 9 in Beginners, dus denk dat die daar fout is gegaan.

Heb naar aanleiding van een opmering van jou ooit, idd een excel bestandje gemaakt met elke wedstrijd, soort wedstrijd, welke jury(s), op welk paard gestart, welke onderdelen en de punten. Was nog niet bekend met de High Point, maar die heb ik nu vd Dawra ook uitgezocht. Had aantal deelnemers er nooit bij staan, maar wil dat wel gaan doen, want dan heb je de uitslagen niet meer nodig. Is even werkje, maar houd het nu per wedstrijd bij en is toch wel handig!
Wran kloppen onze punten ook nog elke keer helemaal goed! +:)+

Werkt die Allround Champion of the year vd wran nou ook op het puntensysteem zoals de dawra high point? Of gewoon vanuit je plaatsing punten? Want dat is wel wat lastiger bijhouden en je hebt geen flauw benul wanneer je daarbij in de buurt zit lijkt me?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 09:02

Heb dan ook niet zon moeilijke naam! _O- :+

Nou zou je denken dat mijn naam toch wel redelijk apart is. Had me ingeschreven voor een wedstrijd WRAN L 5. Kreeg ik de mededeling dat ik me in het verkeerde level had ingedeeld, moest L2 zijn. Want ik had het jaar daarvoor nog NK gereden! :roll: Right! Gelukkig wist ik op dat moment dat er nog een Yildiz in de westernsport rondbanjert, dus het kostte uiteindelijk maar een paar telefoontjes om het recht te zetten. :D

Fijne dag iedereen! :)F

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 10:22

Oh dan hoef ik alleen dit jaar niet te starten aangezien ik al een jaar niet gestart ben. Maar denk niet dat ik dat ga redden, zoveel leuke nieuwe show sets gekocht die moeten gewoon geshowd worden al is t maar 1 wedstrijd. Doel voor ons is dat we ook vanaf aankomend jaar dan maar eens de punten bij gaan houden.

haha namen blijven lastig, pat en ik gooien jullie ook nog wel eens door elkaar Canisia :o }>

Yil heel veel plezier bij je kanjer vandaag

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 10:45

Wran champ vh jaar gaat nav levelpunten, die hebben geen aparte tabel daarvoor. Wel moet je minimaal 4 wedstrijden hebben gereden en 4 jury beoordelingen. Ja dat is lastiger bijhouden maar de wran uitslagen worden altijd op de site geplaatst. Dus met een spreadsheet kom je en heel eind. Alleen moet je ff opletten wat betreft de levels ivm groen paard of iemand stapt halverwege over.
Sheet wordt dus iets langer ivm personen maar is te doen....spreek uit ervaring whaha fanatieke mamsie

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 18:25

Vandaag weer genoten van m'n horsies!

Nourekind bij Kris bezocht, wat doet ie t daar goed! *\o/* Heel blij met mn bravebier en natuurlijk Kris die zo fijn met m aan t werk is. _/-\o_
Een stukkie film voor de impressie:

Ff lekker bijgekletst en Nour geknuffeld en daarna nog ff naar de meidjes. Zonnetje aan de hemel dus nog ff rondje gemaakt (hilarisch erop komend, daar gelukkig geen beeldmateriaal van, want had niet echt n geschikte rijbroek aan lol :D )
Was lekker. TT nog gekriebeld (vrijkous) en.... Voor t eerst m'n baby-to-come gevoeld! Flinke schoppert hihi! <3

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 18:31

Ziet er goed uit Yil

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:01

WOW YIL! OOK ZO MOOI DIE WITTE AFTEKENINGEN DIAGONAAL EN LOEP ZUIVER!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:04

En dat staartje _O-

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 20:12

Jaaaaa, lekker gaan ze he?! :D Trots op uk en Krista natuurlijk!
Die sokken zag ik idd bij z'n geboorte al: fijn voor de jury! :')

Staart is inmiddels bijgegroeid maar hij blijft Mr Plumeau! :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:32

Wauw wat doet ie het goed yil!
En hij lijkt onder krista ineens een stuk kleiner als onder jou haha

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 20:51

We zullen Clau er de volgende keer opzetten! :P

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:57

hahaha ja goed plan!
Dan word ie ineens reusachtig! :P

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 21:23

Ken trouwens nog n klein vrouwke.... <<)
Moet altijd m'n fenders aanpassen voor da kind! ~~}>

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 21:44

whahahaha :=

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 21:01

Thanks Nancy!

Kiek die Nou goan! Gaaf hoor!! +:)+

Hoe staan de buitenbakken bij jullie ervoor? Hier was het afgelopen dagen echt een zwembad. Dus gister en eergister maar gaan buiten wandelen. Alleen heeft meneer zo'n 2 weken stil gestaan en het waaide van de planeten, dus dat was natuurlijk feest. Eergister werd hij halverwege echt wat panisch en de takken en tuinmeubelen kwamen overal voorbij gevlogen, dus maar een kort rondje van gemaakt.
Gister ging eigenlijk super. Dwars over de iniminie wandelpaadjes door de duinen geklauterd. Daar moet hij echt goed opletten en heb vooral op het rustig naar beneden stappen geoefend. In de steile stukken paar keer per helling laten stil staan of paar stapjes achteruit, zodat hij leert goed te gaan zitten.
Erna met die mega wind het strand op waar de klapperende vlaggen en het stuifzand zorgde voor een hoop gesnork en gestuiter, maar wel netjes naast mij en hij bleef bereikbaar. Echter toen we vervolgens weer in de duinen op het ruiterpad waren, kwamen we precies me zus met Nadesh tegen dus daarmee samen terug gestapt. Nou.. en toen was het feest bij Raff.. Ineens had meneer mij niet meer nodig en vond hij zichzelf heel stoer in die spannende duinen (met zijn grote grijze buddy naast hem :Y) ). Kopslaan, staart erop, bokken en 4 benen de lucht in. Had echt me handen vol aan meneer "ik ben jolig en laat jij nú me touwtje los" :') Erna ik een paar mooie rauwe handjes van de explosies opvangen en meneer spierpijn in zijn billen van de back ups de mulle duinen op, die de consequenties waren van zijn grappige gedrag ~~}>
Vandaag was de bak iets beter doenbaar, dus eindelijk even de ruimte om los te werken met hem en daar maakte hij dankbaar gebruik van haha.

Beetje erg donker, maar zijn benen zeggen genoeg :D

Afbeelding

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 21:10

:9 Canies!

Onze buitenbak was gisteren het ergst, maar zelfs toen was het midden nog redelijk te doen. En watertraining is nooit weg bij Daan, dus gaan zul je ~~}>

Vandaag weer les gehad. Voerverandering heeft z'n vruchten afgeworpen. Hij zit duidelijk weer lekker in z'n vel en liep een partijtje lekker!! Hier komt die stomme metazoa er niet meer in. :n Als dat zo'n overduidelijke negatieve inwerking heeft mag iemand anders er blij mee zijn, maar voor ons is het niks. Nu kon ik eindelijk weer zien dat al die lessen heus wel baat hebben, pfieuw!

Weer oefeningetjes met balkjes gedaan. Voltes erover en dan omstellen naar de andere kant en weggalopperen. Rechts gaat steeds vaker steeds beter! *\o/* Nu is links zelfs wat minder aan het worden := Hij wordt wel mooi los en lenig ervan. Daarna nog een oefeningetje gedaan voor de afzet- en balansbenen in galop : langs een rij balken en dan steeds van links naar rechts hem eroverheen duwen door hem van mn been af te zetten. Moeilijk joh, gaat zo snel. En je moet alles nét op het juiste moment doen anders gaat ie er met het buitenbeen eerst overheen ipv het binnenbeen. Hard gewerkt! :))

En gisteren met sah traininkje ging het ook al zo lekker: turns gaan steeds beter en overgangen met meedraven worden ook fijner. Heerlijk! <3

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 21:23

Woooow Canies! Kik m goan! +:)+

Marije, wat is metazoa? Nog nooit van gehoord?
Maar wel lekker gelest! Foto's? :P

Bij de meidjes is t idd ook n zwembad, ondanks het graven van geultjes. Er gaat waarschijnlijk andere bodem komen.
Bij Nour z'n stal hebben we wel een hele goede buitenbak, morgen ff kijken hoe die eruit ziet. Alleen kijken want ik duik met Tie meteen de bossen in. Lekker met haar trainen, just her and me, heerlijk. Word dus n lange rit, weet al helemaal hoe ik ga rijden hihi! Zin an! :):)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 22:53

Klinkt goed Yil!

Nee geen foto's, maar als het binnenkort eens droog wordt (en blijft), dan zet ik een keertje de filmcamera neer. Voor mezelf ook s goed om wat terug te kijken.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 08:56

Goed idee! Vraag soms ook iemand te filmen, want ondanks de vele spiegels in de bak is m'n houding en zit blijvend puntje van aandacht.

Maar vertel eens over die metazoa? Heb t even gegoogled en kwam uiteindelijk op voervergelijk.nl uit waar het toch een goede beoordeling had?
En wat voer je nu? Bij ons krijgen ze Havens (draversbrok, ferto lac of veulenkorrel) aangevuld met muesli van mijten. En niet meer dan 2 kg per dag.
Nu ben ik zelf niet zon fan van Havens (krijgen t vanuit stal) maar moet toegeven dat ze het er altijd goed op hebben gedaan. Wat en hoeveel voeren jullie?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 10:51

De metazoa heeft me nooit aangesproken. Dus ook nooit geprobeerd.
Havens wel ook goede ervaringen mee net zoals met subli. (basisbrok/onderhoudsbrok)
Wij hebben hier Optiform (luzerne) van Mijten en Gerstemix van Mijten.
Nada en 1 van de shets krijgen alleen Safe & Sound van Dodson & Horrell. (amerikaans) Maar dit voer is zo laag in suiker en zetmeel en speciaal voor HB gevoelige paarden. Ik ben dit Nada ook gaan voeren toen ik erachter kwam dat ze nogal heftig reageert op suiker. Sinds ik dit aan haar voer, heb ik nergens geen last meer van. Is ze braaf, toch alert maar niet hyper de pieper.
Veel mensen maken de fout om suikerarm voer te zoeken, terwijl zetmeel net zo erg is. Vaak is het suiker dan laag, maar het zetmeel gehalte erg hoog.
Dit voer is suiker en zetmeel arm dus voor mij het perfecte voer.

Canies, wat een plaatje! Nu nog eens is daglicht :D

Marije, waarom beviel het Metazoa je precies niet?
En ja volgende keer willen we een filmpje hoor :j

Oooooh de SALE komt steeds dichter bij nu! Yeah zo zin in!!
Zaterdag ochtend even snel voor laarzen en een pad. Want vorig jaar waren me maat al weg van de laarzen die ik graag wilde. Dat gaat me niet nog eens gebeuren. :P
Normaal gesproken gaan wij altijd pas de op een na laatste of op de laatste dag. Maar nu moet ik even.
De op een na laatste dag ga ik nog even struinen en dan neem ik Marije lekker mee naar Oss. Leuk! :D