[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 17:04

Momenteel te druk om fanatiek mee te blijven reageren, maar ik wil je wel veel sterkte wensen met het verlies van Edje :(:)

Ik volg jullie nog wel op de achtergrond hoor! :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 17:07

Sterkte Marlijn, dan zal hij samen zijn met zijn liefde...je zit wel in een rollercoaster zeg. :(:)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 17:19

Dank jullie!
Ja best wel.. Hopelijk snel weer een rustige tijd

Shympie met zijn nieuwe jas
Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 23:31

*knuf* voor Marlijn, ik leef heel erg met je mee met het verlies van je lieve Ed, heel veel sterkte. Je hebt alles voor hem gedaan, ik denk dat hij heel erg blij moet zijn geweest met jou als baasje voor hem.
Wat ziet Shym er weer super uit, ook in de dekentjes! Ik blijf het echt een dotje vinden.

Joyce, wat leuk dat jij ook weer eventjes voorbij komt, hoe gaat het met jou?

Miranda, hoe is het daar?

Moossie, hoe gaat het nu met het prutoogje? Paste de deken nog?

Kesje, wat balen dat de baan niks is geworden zeg, jammer. Ach ja, je hoeft ook niet altijd te rijden toch? Soms is gewoon lekker tutten of eventjes rust ook gewoon prima.

Ik ben nog steeds helemaal <3 in de wolken met mijn lieve Mish. Ik heb zo veel vertrouwen in haar, dat heb ik nog nooit met een paard gehad. Ik word er zo gelukkig van om met haar te werken!
Mish staat inmiddels toch ook onder de dekentjes, gisteren een tweetal nieuwe voor haar gekocht en gepast. De laatsten uit de aanbieding, dan is het toch altijd maar hopen dat het past, maar als gegoten! :D

Afbeelding

Vandaag nog met Olina naar Country Mill geweest, en bij thuiskomst nog even lekker getut met Mish en een rondje gehobbeld. Er stond een sukkelig sprongetje van, wat was het, 30 centimeter? :') Dus die met haar een paar keertjes gesprongen, dappere pony heeft nauwelijks geaarzeld en vond het allemaal eigenlijk wel mooi. Naderhand wilde ze zelfs een keertje er uit zichzelf op aan trekken toen ik er eigenlijk langs wilde sturen _O- Mafkees <3 Zo trots dat ze dat zomaar gewoon doet.

Het is zo'n wildebier :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor die laatste foto met de oortjes naar voren stonden we met z'n tweeën op en neer te springen en met zwepen te zwaaien :')

Voor de oplettende kijker: yup, we zijn overgestapt op Micklem + bit! We hebben er eindelijk eentje gevonden waar ze fijn op reageert (een westernbitje, Billy Allen, ligt fijn stil in de mond), en wauw, wat is ze fijn te rijden op bit, zo licht en gevoelig. Hebben ook eindelijk een instructrice die echt bij ons past, en we rijden echt per keer fijner rond!

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 23:39

Hey allemaal, ik denk dat ik het eindelijk ga volhouden om terug wat meer te volgen hier... Ik weet het, ik zeg het elke keer, maar hopelijk geven jullie me het voordeel van de twijfel :+

Marlijn, ik ken je nog niet, maar heel veel sterkte.

En Mish ziet er goed uit!!

Morgen ga ik een stapje verder in mijn verwerkingsproces rond Falco: ik ga hem, Adje en Fin laten tatoeëren. Het zal alles samen +-18u nodig hebben verspreid op een paar afspraken, maar ineens voelde ik een half jaar geleden aan dat ik dit wou en nodig had. Heb nog heel veel verdriet over hem eigenlijk.

De mannen komen volgende week naar huis van bij Irene Smeets, dan zijn ze beide bereden geweest, maar in het voorjaar worden ze pas doorgereden. Ze moeten nog wat groeien en Fin in het kopje er nog klaar voor zijn. En dan vermoed ik dat ik de westernkant op ga proberen te gaan.

Nu nog 11 kilo verliezen eerst :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 09:59

Mooie nieuwe jas heeft Shympie!
Hoe gaat het met je?

Wat heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat met Mish!
Ze ziet er ook happy uit.

Mooi eerbetoon aan Falco Tien!
Ook super dat jouw jonkies zo goed zijn begonnen onder het zadel.

Hier gaat alles z'n gangetje, op de Zuidlaardermarkt nog een bloedmooi paardje gezien maar ik ben ook echt helemaal niet in de stemming voor een nieuw paard en misschien komt dat ook niet meer.
De nieuwe poownie blijkt een zwijntje! :j

Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 19:44

Mish, ik ben fan Van haar! Ze is zo leuk!!
Rij je nu met de micklem? Je had toch een ander hoofdstel? Shym heeft ook een micklem.

Tineke, dat is een lange zit zeg! Ik neem aan dat het in etappes gaat? Wel een heel mooi idee de tatoo!
Hoe oud zijn je jonkies nu?

Miranda, wat een heerlijk varkentje!!
Wie weet komt het "eigen paard" stemming wel weer terug. En zo niet, dan niet toch?

Hier gaat het wel aardig goed.. Vandaag een cursus cranio sacraal bij paarden gedaan. Was best interessant!
Ik ging er naar toe om ontspanningtechnieken te leren. Ik had een shethengstje onder mijn handen en dat was best leuk. Hij begon soms echt te ontspannen (hoofd laten zakken), likken en gapen.
Sommige paarden zag je naar mijn verbazing ook echt opknappen! Er was een paard waarvan de onderkaak scheef stond. Na de behandeling was het weer recht :wow: zo maf! Ik had het niet Geloofd als ik het niet gezien had.
Ik hoop dat het bij shym ook wat doet en dat hij durft te ontspannen. Zo wel plezierig zijn.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:26

Hier voor het eerst een zadeltje opgelegd, tweede keer hoofdstel en wat deed ze het goed! Heerlijk relaxed wat rondjes door de bak en toen kwam ze weer bij me kijken <3

Afbeelding

Komt helemaal goed komende zomer :j

Hoe bevallen de Micklems jullie? Komt de pasvorm goed uit? Ben me daar ook in aan het verdiepen vind ze prachtig en het idee er achter vind ik top

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 08:56

Marlijn; heel veel sterkte de komende tijd. Ik vind dat je een hele eerlijke beslissing hebt genomen.
Die cursus cranio lijkt mij leerzaam.

Miranda; leuk zo samen die twee. Lekker moddermonstertje! Misschien gaat het weer kriebelen of niet.

Tineke; ik vind Ad en Fin zo leuk samen! Geweldig stel. Ga je ze straks beide zelf rijden?

Eight;
Wat een bravebier. Bij ons ging het ook zo.

Mish; wat is ze toch knap. Mooie deken ook. Ze oogt ook vreselijk lief.

Nabs zijn deken past! Oogje trok bij door de oogzalf met vitamine a.
Verder hebben we een foto shoot gehad. Ook een foto van onder het zadel, ik twijfel of ik hem wil delen met jullie.
Zondag hebben we voor het eerst buiten gestapt, super braaf. Zeker als je bedenkt dat hij pas 15 keer onder het zadel is geweest.
Fotoshoot
Afbeelding
Nieuwe deken

Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 12:40

moossie, dat i ook een mooie deken zeg! Wat voor merk is dat?
En wat een braver ook!! Super goed!

Hoe oud zijn jullie arabjes nu dat jullie nu aan het beleren zijn?

Eight, knap hoor! Braaf dier!!
Ik heb een nep midcklem en ben tot nu toe tevreden :j

Gisteren de cranio toegepast op shympie. Hij heeft toch een beetje kunnen toegeven aan de ontspanning! Volgende week weer proberen, misschien gaat het dan wat makkelijker.
Ook ben ik wat meer bezig met zijn oefeningen. Gaat best wel goed! Balkjes stappen bijvoorbeeld, hij kan het ook een beetje in draf al heeft hij links om veel meer moeite.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 12:45

Ik ben niet echt aan het beleren hoor :) ze staat 24/7 op de weide en in het weekend neem ik haar een uurtje mee, borstelen en soms wat wandelen. Vorige week een keer los met het zadeltje op gedaan om te kijken wat ik volgend jaar kan verwachten. Ze is nu 2.5 :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 13:45

ah oke!
Beetje spelenderwijs +:)+

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 13:46

Fijn dat hij ontspant door de cranio. Balkjes is altijd goed voor de coördinatie.

De deken is van Eurostar.
Nabs is nu dik 4,5. Wel veel grondwerk gedaan maar het is opstappen en wegrijden geweest. Ook het parkeren naast het opstapje gaat prima.
Ik rij nu twee keer per week 15 minuten.
Ik ben lang en ik had nooit verwacht dat hij zo makkelijk zo lopen.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 14:00

wat goed zeg!
die wilde arabieren toch ook _O-

Shympie is nu 3 jaar en bijna 4 maanden. Hij heeft nu 1x het zadel op gehad. Ik probeer hem eerst sterker te maken in de achterhand want het is een echte dekzwabber :x Ik doe nu ongeveer 1x per week wat met hem maar hij moet eigenlijk vaker. Helaas staat hij niet echt in de buurt dus even makkelijk naar hem toe gaan is wat lastig. Hopelijk staat hij binnenkort in mijn woonplaats, zou wel lekker zijn.

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:13

Wat zijn ze allemaal knap hier, worden iedere keer mooier <3
Bij ons staat een spannend weekend voor de deur, want we gaan voor de eerste keer opstappen :). Hangen aan het zadel, opzadelen en longeren gaat super :)

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:54

Spannend Brego. Heel veel succes.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 01:13

Komt vast wel goed!

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:25

Helaas dit weekend niet gelukt doordat iemand een dubbele afspraak had, maar vanmiddag is het dan zo ver :D ! Ik vind het echt super spannend hihi wordt langzaam echt een grote jongen :o

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 15:54

Laat je ons weten hoe het is gegaan?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 20:43

Spannend! Is er gelukt?

Shym groeit weer :oo dat was niet de afspraak! Zijn kont is weer hoger dan de schoft! Hij was net een beetje in verhouding -O-

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:31

Ze houdt ons in spanning :P

Hoe groot is Shym nu dan?

Ik ben gisteren tot de conclusie gekomen dat Rayna geen volbloed is. Ergens in een ver verleden is er een shetlander tussendoor geglipt.
Zo braaf als ze achter een simpel draadje blijft staan... :roll:

De poetsplek was redelijk bezet door een groot paard, dus ik besloot haar net als een tijdje terug op de wasplaats te zetten. Net een stalletje, ideaal, ze blijft toch netjes achter draad.

Afbeelding

Maar aangezien een verre voorouder ooit een shet is geweest, is ze nogal een dwergje, dus die touwen hangen best hoog. Toen besloot ze ook nog eens dat het geen nut heeft om netjes op een wasplaats te blijven wachten op mij, als er verderop in de gang een hooibaal staat :)*
Foetsie was ze dus. Steekt haar hoofd onder de touwen en smeert m gewoon _O-

Hare Majesteit moet toch maar weer gewoon vast, ook op de wasplaats :')

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 21:19

:oo Shetlander?! Was dan wel een hele knappe, dat kan niet anders!
De dekhengst Neron had ook Shetlander bloed. Vond ik persoonlijk een mooie hengst. Ik heb een pony gehad waarvan de opa Neron was. Ze staat in mijn profiel, die dikkerd :o
En tja.. Grapjes mogen ze wel hebben toch _O-

Hoe groot shym nu is? Ik gok 1.50. Ik heb geen meetstok helaas.
Volgende week gaat hij verhuizen -O- ik moet toegeven dat ik het rete spannend vindt!! Deze plek is zo fantastisch voor hem..! Maar helaas geen stal voor wanneer het echt slecht weer wordt.. Ik vind dat een paard droog moet kunnen liggen. Vooral koukleum shym heeft het wel nodig. Nu dus verhuizen! Hij komt bij mij in het dorp te staan, de Sallandse heuvelrug op loopafstand <3, een oma Arabiertje en een whelsje als kuddegenootjes, eerst alleen een stalletje en over een paar maanden een gezamenlijke loopstal. Iedere dag naar buiten en bij hevige buien en onweer worden ze binnen gezet tot de bui weer weg is, onbeperkt hooi en de hele dag toezicht. De stalbazen hebben verstand van paarden en de vrouw is ook nog instructrice (gehandicapten). Het moet dus haast wel goed komen maar toch vind ik het enorm spannend :=

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 23:20

Bedoel je Mistral? Leuk ding <3

Grapjes zijn leuk, ze gaat toch nergens heen als er iets te vreten is :D Afgelopen weekend wilde ze amper eten, ze was niet helemaal lekker. Dus ik ben allang blij dat ze weer eetlust heeft :)
Rayna zou 1.48 moeten zijn, maar ze heeft best wat schoft, dus ze smokkelt een beetje. Ik heb haar zelf nooit gemeten.

Klinkt als een geweldige plek, maar verhuizen is altijd spannend :j Hij blijft daar dan ook, als alles goed loopt? Of alleen in de winter? Want het is voor jou ook wel ideaal zo.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 19:47

Mistral inderdaad.

Mja.. Eten is best wel belangrijk! Valt ze snel in? Was ze aan het wisselen?

Shympie laat zijn luzerne staan tegenwoordig, ik vermoed dat hij weer aan het wisselen is want hij bijt ook overal in.
Als het goed gaat blijft hij daar staan.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 12:45

Ze is nu 13, denk niet dat ze nog wisselt :P Ze valt wel snel in ja, maar het heeft maar een dag of 2 geduurd. Ik denk dat het kwam omdat ze nu over zijn gegaan op hooi. Ze staat altijd op het land en had nog geen hooi erbij gehad, nu er een hele baal staat eet ze amper gras meer, en heel veel hooi. Ze zal wel wat last van de omschakeling gehad hebben :j