[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 17:40

hoop het niet van Lyme Tiene

fijn dat Zaraar beter gaat!

Joyce lief dat je het vraagt! Set gaat goed, eet veel en heeft last van nu al spenen met pijnlijke plekjes helaas door Ilya's tanden
Lieve kat! en foto's van Munir ja!

Baukje het lijkt me erg sterk dat je te vroeg bent begonnen maar misschien teveel gedaan? Mmm krijg van jou altijd het gevoel dat je heel weloverwogen bezig bent.

Knappe Nas! Maf ik herkende haar de eerste seconden helemaal niet :D

En mijn mooie meisje, ben zo trots op haar!

Afbeelding

oh en <3

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:28

Leuke Poezel Joyce! En top dat je t hebt gedaan. Die reddertjes zullen je eeuwig dankbaar zijn! Heb ook zon poezel die niemand wilde, is m'n liefste en meest aanhankelijke ooit...
En ja, benieuwd naar pics!

Hopelijk is t toeval Tiene want het is een rot ziekte. Dat t nu zoveel voorkomt? Kweenie, misschien idd betere diagnoses maar ook toename besmette teken.
En wij als buitengemeen komen er misschien ook meer mee in aanraking denk ik.

Fijn dat Zaraar goed gaat!

Weet ook niet waarom n aantal jonge paarden hier kwakkelen, daarom vroeg ik t me ook af?
Iets anders, hoorde vandaag nog dat recentelijk artikel was dat juist laat starten met paarden niet bevorderlijk zou zijn en jong gedoseerd!juist beter voor ontwikkeling. Spreekt het hele groeischijvenverhaal weer helemaal tegen. "Men" is er dus nog altijd niet uit.
Maar goed, ben met Nour natuurlijk best vroeg begonnen maar heb tot dusver geen problemen gehad. (Zolang er maar een westernzadel op ligt :+ )
Heb dan ook geen spijt van die vroege start. Iedereen moet daar denk gewoon z'n gevoel en gezonde verstand in gebruiken is mijn idee.
Maar goed verklaart het kwakkelen natuurlijk niet, ben benieuwd...

Vandaag heeft Yazahra haar eerste enting gehad, geen centje pijn!
Schetsen en chippen was ook no problemo dus wellicht valt t bij Tara ook wel mee?

En.... Super trots!!!! Jazzy heeft vandaag voor t eerst t zadel opgehad!!! Was aan de longe even vliegen (Tie vanaf de zijlijn bemoedigende brommen toeroepend hihi), maar ging uiteindelijk super! Natuurlijk hoop grondwerk aan vooraf gegaan, maar jee wat ben ik trots op t meidje! *\o/*

Tante Tie vanaf de zijlijn... :D

Afbeelding

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:32

wat goed van Jazzy en ook van Yahzara, stoere meiden

of Blue mag ook niet ontbreken vind ik

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:35

Blue is zo gaaf! <3

Jee wat ziet Set er goed uit zeg! Hoezo ontzwangeren? Meteen weer in shape *\o/*

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:35

Ik heb ook al erg veel tekenbeten gehad in m'n leven en men heeft ooit getwijfeld of ik het had, maar toen waren de testen nog minder waard dan nu...

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:37

Knappe kinders hoor Kat! <3
Gek he ze wordt ineens veel witter denk ik. Ik vind haar er ook ''anders'' uit zien de laatste tijd.

Fijn dat het zo goed ging met Yazahra en met Jazzy natuurlijk :D

Ik vind het ook altijd lastig hoor. Ik vind longeren en rijden wel altijd weer zo belastend (althans, in mijn hoofd hoor :+ ) maar ben wel heel erg voor met jonge paarden bezig zijn. Groot fan van grondwerk en losgooien, kunnen ze hun eigen weg kiezen maar toch weer een vorm van samen werken + stukje aanleren tempocontrole en lichaamstaal. Het lijkt mij toch ook dat als je met gezond verstand bezig bent ze er alleen maar sterker van worden. Kinderen gaan toch ook naar gymles voor hun ontwikkeling!
Voornamelijk gewoon kijken naar het paard...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:47

Thanks jullie, Set is inderdaad meteen weer strak :D knap dier.

Blue is juist iets te vol haha, die wordt verwend. die is trouwens 2.5 en hoeft helemaal niks.

Even voor Joyce-Yus-Munir, deze kat die vroeger van ons was doet me zo aan jullie Lucky denken:
https://lh3.googleusercontent.com/FHGP1 ... 66-h577-no

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:33

Letizia schreef:
Geen horse event hier, net de WEG achter de rug :P

Djuun is vandaag behandeld door de osteo, had hem door die val in juni graag eerder gezien, maar organisatorisch helaas niet mogelijk. Maar op een klein plekje op d'r atlas na, heeft ze niks overgehouden aan d'r val en d'r atlas is los gemaakt. Verder was het gewoon een prima APK en kregen we echt een super compliment over hoe ze er bij staat, heerlijk om z'n bevestiging te krijgen :D

Ik heb je over het hoofd gezien :oo

Ik ga op de zaterdag met Annika :j

wat goed dat Djuun eigenlijk schadevrij was! :P atlas wel vervelend maar blijkbaar was dat te overzien. Volgens mij gaat ze super, ze ziet er de laatste tijd echt uit alsof ze op haar top functioneert!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:57

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 20:28

Oh wat fijn! Bevestiging van wat je denk ik al wist, of niet?
En ja je weet wat ik van Djunekind vind he! <3

Veel plezier Katja en Annika!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 21:19

We zijn idd tevreden hoe ze er uit ziet momenteel, maar om zo'n bevestiging te krijgen doet je paardenmamahart toch even sneller kloppen en thanks ook voor het compliment <3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 21:28

<3 geweldig toch

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 22:31

Letizia schreef:
We zijn idd tevreden hoe ze er uit ziet momenteel, maar om zo'n bevestiging te krijgen doet je paardenmamahart toch even sneller kloppen en thanks ook voor het compliment <3

Mijn zieke geest las dus weer echt iets heeeeeel anders >;)

Tara was weer om op te vreten wat een kanjer zeg. 'Oh hey meneer die ik niet ken, oooeeeh gaat aan m'n manen krabben. Geweldig! Deze man kroelt net zo hard als ik!' terwijl hij er een pluk manen uit trok. Chippen ook geen probleem oortje vast en zo gepiept(letterlijk := ) <3 ben zo trots op de kleine terror!

Tekenbeten :\ ik hoor zoveel mensen die erover praten alsof ze geprikt zijn door een mug. Ik zou hem compleet flippen als ik ooit zo'n smerige bloedzuiger op m'n lijf zou tegenkomen :x

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 23:37

Amy, kreeg kippenvel bij het lezen... Ik snap je momentjes... Ik vind je sterk! _/-\o_
Op zijn 3e begonnen met longeren, zadelmak maken, daarna heel lang vakantie en heel veel grondwerk gedaan en af en toe een stapritje buiten zonder zadel... Sinds een paar maanden (daarvoor had ik ook geen passend zadel) probeer ik op te bouwen :+ ..

Ze ziet er goed uit (ondanks verlies spiertjes)..

Letizia, dat is waar ja, jullie zijn net terug haha! Wat hebben jullie een heerlijk compliment gekregen, echt fijn!

Katja, wauwwwww Set! Geen zwangerschapskilo's! Ilya is zo leuk.... :D!
Ik ben ook weloverwogen bezig, kan me soms zo lekker druk maken als het om Silver gaat %) ..
Blue, heerlijk ding is het... Alweer 2,5, wat gaat de tijd snel....

Yildiz, goed dat het zo goed ging! Goede voorbereiding......

Filmpje van Silver net:
http://s628.photobucket.com/user/BBPict ... a.mp4.html

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 02:26

Stomme is ook... mn beste vriendin vorig jaar nog heeft me echt enorm laten stikken toen umoyax achteruit ging. Was 'oh wat erg' en toen ging het weer over haar zware leven. Dus heeeel veel mensen vroegen nu waar ze Was en dan moet je het hele verhaal weer uitleggen aan paardenleken. Zij kijkt me niet meer aan. Mag lijen dat ze dr ogen uit dr kop schaamt voor hoe ze me behandeld heeft nadat ik altijd voor haar klaar stond.

wat super dat het zo goed ging! Toch altijd weer spannend :D

Klinkt idd echt niet te veel hoor daar zou ik me niet druk om maken :(:)

:D ze is ook echt happy hier heb ik de indruk! Ze schijnt ook gegroeid te zijn, ik zie het niet zo maar was eerste wat mn smid zei en meerderen vonden haar gegroeid :+

Excuus overigens voor evt tikfouten, kom recht de kroeg uit _O-

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 07:11

Nou die tikfouten vallen wel mee, hihi! Dus lekker ff los en op stapperdepap Amy, goed voor je! ;)
Balen van die vriendin, enorm teleurstellend, maar hee, beetje standaard maar zo leer je wel je echte vrienden kennen. Lekker laten gaan zo eentje, energiezuigers zijn t laatste waar jij nu behoefte aan hebt toch?

Baukje, denk dat niemand uitgezonderd in dit topic heel rustig aan doet met hun jonge paard. Zo fijn te lezen, zie om me heen toch nog wel jonge paarden die vanuit de wei en niks doen behoorlijk opgepakt worden en totaal de vernieling in worden gereden. Echt erg.
Maar ook veel het omgekeerde, grondwerk blijkt toch steeds meer te zijn /worden dan enkel longeren totdat je er op kunt kruipen.
Speaking of... Morgen hele dag rechtricht clinic aan de hand! *\o/*

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 08:33

Met zaar ben ik gaan werken omdat meneer met een enorm holle rug ging lopen met als gevolg dat zijn hele bovenlijn slap werd :\ Met 5 minuutjes draven per week aan een super los elastiekje en verder eigenlijk alleen maar buiten wandelen is hij een heel eind opgeknapt. Nu met zijn revalidatie moeten we gepast bewegen

Amy, ik vroeg me eerlijk gezegd al een paar weken af waarom zij niet meer mee ging naar show...weet het nu ;)

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 08:44

Morning, kunnen jullie mijn filmpje niet zien? Ben benieuwd wat jullie zien namelijk... :)

Amy, ik wilde inderdaad hetzelfde zeggen.. Je leert je echte vrienden pas echt kennen op het moment dat je ze het hardst nodig hebt...!

Yildiz, gelukkig wel, we doen allemaal ons best en luisteren naar onze paarden... Ik denk dat liefde en trots in het topic wel een grote rol speelt hoor... Ik kwam net aan op stal, werd hartelijk begroet, hij mocht naar de wei, trok een sprintje en kwam toen weer keihard terug om zijn hoofd op mijn schouder te leggen en heel zacht te hinniken... Dan weet ik weer waar het allemaal voor is... <3 <3 <3

Leukkk, clinic... Ik denk dat ik me aanmeld voor een clinic dubbele lijnen.... :j

Lisa, toch fijn als ze dan zo snel opknappen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 13:02

Baukje bij mij doet het filmpje beetje slow motion dus moet even wachten tot ie normaal doet

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 14:09

Het filmpje hakkelt bij mij ook wat, maar voor zo ver ik het kan zien, zie ik eigenlijk niks bijzonders aan z'n lopen Baukje

Ooh, das wel zuur Amy, ik ken het hoor, ik slechte tijden leer je je vrienden kennen, helaas maar waar :\

Leuk Yildiz, veel plezier :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 14:21

Jeetje Set is snel in vorm zeg!

Mooi dat het schetsen goed ging en Zaraar al beter is :)

Ik zie eerlijk gezegd ook niets aan z'n lopen hoor Baukje. Ik zie een stuiterrrrbaby :))

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 14:45

Mwoh, dat staat er eigenlijk zelfs nog los van. Ze was op show altijd moe etc. Die moest eigenlijk in een hotelletje met een zacht bedje en ontbijt op bed. Met het nk wou ze me laten zitten vorig jaar en toen was ik het zat. Maar ze wilde nog wel mee naar de shows die zij leuk vond. :+ ben nu hartstikke blij dat Joyce me helpt is veel gezelliger :D
Was met haar sowieso al tijdje minder hoor. Je moet haar vooral altijd heel zielig vinden en ze wil niks zelf regelen. Begin dit jaar met de nieuwjaarsrit wilde ze ook wel mee maar toen ik aangaf dat ze dan wel trailer moest regelen (ik had die van Daan mee maar Daan zelf ging ook mee) was ze gepikeerd en uiteindelijk zei ze letterlijk dat ik haar voortaan alleen mee hoefde te vragen als alles al geregeld was :oo 2 weken daarvoor was ze verdorie nog op mijn kosten mee naar Parijs. Dus het was sowieso wachten op de druppel maar dit was meer een soort koude douche gelijk -O- maar inderdaad in tijden van nood leert men zijn vrienden kennen dat blijkt maar weer. Had 4 mensen waar ik echt heel erg veel aan heb gehad, los van alle steun en lieve berichtjes dus dat was (en is!) heel fijn.

Zonde is dat altijd he! En vaak zijn dat de mensen die je veroordelen omdat jouw jonge paard in handen komt. Ik vind het nog steeds zoiets geks dat mensen denken dat dat goed is, vanuit de opfok moet zo'n paard ineens alles maat kunnen omdat ie de magische leeftijd van 3 heeft bereikt. En gaat ie in protest is het gewoon een 'bloedpaard' en gaat er een ander bit in en hulpteugel aan. Bah.

Fijn dat zaraar het zo goed doet! Ik ben zelf helemaal niet van de hulpteugels aan jonge paarden maar als het helpt dan helpt het, zo is her natuurlijk ook! Beter een losse stiek eraan dan dat hij zijn rug wegdrukt :)
Nas gebruikt haar lijf gelukkig altijd wel heel goed, daar kreeg ik van de zadelmaakster nog compliment over dat ze zag dat Nas haar rug mooi gebruikte :)
Moet wel ook zeggen dat ze nu op deze stal echt goed ontwikkelt, hals ziet er ook veel beter uit!

Leuk, clinic! Klinkt interessant!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 14:52

oh dan is het gewoon een hakkel-filmpje, ik zie ook echt niks geks!

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 15:13

Even snel; ik dus voor het eerst ook niet!!! :))))))))))

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 15:22

Ik ook niet baukje!

Ah geisha was vandaag al iets minder down maar wel snotterig. Temp gemeten en die was normaal.
Wondje erbij maar goed.. ik kijk het even aan. Als het te heftig wordt gaat ze gewoon op stal. Tot die tijd loopt ze lekker en dus ook geen kans op dikke benen oid.

Ik heb geprobeerd bietenpulp te geven maar ze vind het ronduit GOOR :')

Gemengd met de equi magic kwam er wel wat binnen maar alles wat teveel in de mond kwam, spuugde ze uit..

Verder heeft ze lekker vrij totdat de ergste afvalstoffen eruit zijn en ze zich beter voelt. Daarna longeren maar oppakken.