Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. Maar ik was toen totaaaal niet bang wat er dus voor zorgde dat zij dit soort dingen miet kon doen. die heeft maar 5 mogen worden en is bij de nieuwe eigenaresse ingeslapen. Toen heb ik gezegd. Ik wil nooit meet een paard en mocht ik er wel 1 nemen word het een arabier. ik ben al jaren verliefd op het ras dus ik moet en zal ze leren begrijpen! dus dann ben ik wel verplicht hulp te vragen hehe.. 
die was eindelijk vrij . dan wil hij ook wat aandacht. nu moet hij tot de kerst zowat elke dag weer werken . rijk hier voor me alleen .de tips zijn wel goed hoor die jullie geven voor geisha is ook gewoon beetje uitproberen wat best manier is voor haar . elk paard reageerd er anders op ene wordt er idd kopschuw van en de andere intressert het niet .maar denk dat ze zelf wel kan inschatten wat voor invloed het heeft op geisha zei ziet haar elke dag enz wij zien een moment opnamen en zitten km ver weg ik vind zweep opzich juist geen probleem mits juist gebruikt wordt is een zweepje een prima hulp middel . verder snapte ik wel hoe je het bedoelde ylona , we hebben in het verleden vaak genoeg gediscuseert over dingen (paarden) . dat is alles wat ik erover zeg
en heb dr echt nog nooit geslagen ofzo! Bedankt voor het aanbod! Er komen deze week al 3 mede topicers(?) Langs. Daar moet ik wel iets van opsteken denk ik zo!
en verder gewoon lomp niet goed op je letten en door je heen lopen. Als je een correctie geeft als een tik met vlakke hand of hoofd wegduwen of zo dan heeft dat eigenlijk zo goed als nauwelijks effect, dat interesseert hem gewoon niet. Hij blijft het tot in het oneindige herhalen dan, en je moet eigenlijk telkens naar een hele hoge fase voordat het kwartje valt dat het echt niet mag. Stapje terugzetten bij te ver doorlopen enzo snapt hij trouwens wel erg goed. Waar zouden jullie voor kiezen? Toch telkens keer op keer hem rustig op zijn plek zetten, of een keer rustig waarschuwen en dan hogere fase van correctie of meteen laten weten dat je ongewenst gedrag niet duldt? Aleeneh schreef:Kelly, ik heb hartstikke veel respect voor je hoor want je doet het toch maar mooi en lukt het niet dan doe je wel alles voor je paardje om te zorgen dat het slaagt. Vind ik alle kwaliteiten van een goed baasje. Zolang je open staat om te leren komt het vast goed.
Ik ben wel benieuwd geworden aan de hand van dit gesprek, hoe zouden jullie mijn bijrijdpaardje aanpakken dan? Ik heb natuurlijk wel mijn eigen manieren en tot nu toe ben ik niet ontevreden, maar sta er ook voor open om te leren en nieuwe inzichten te krijgen, want het is ook de eerste keer dat ik echt intensief werk met een paardje met dergelijk gedrag.
Hij wordt inmiddels al een stuk beter, maar vertoonde vergelijkbaar moeilijk gedrag. Hoeven oppakken, vooral achterhoeven, leidde tot geirriteerd wegtrekken en een zwaai achteruit ermee geven (niet gericht trappen maar wel link), opzadelen leidde af en toe ook tot kontenzwaaierij a la Geisha of tot bijtenen verder gewoon lomp niet goed op je letten en door je heen lopen. Als je een correctie geeft als een tik met vlakke hand of hoofd wegduwen of zo dan heeft dat eigenlijk zo goed als nauwelijks effect, dat interesseert hem gewoon niet. Hij blijft het tot in het oneindige herhalen dan, en je moet eigenlijk telkens naar een hele hoge fase voordat het kwartje valt dat het echt niet mag. Stapje terugzetten bij te ver doorlopen enzo snapt hij trouwens wel erg goed. Waar zouden jullie voor kiezen? Toch telkens keer op keer hem rustig op zijn plek zetten, of een keer rustig waarschuwen en dan hogere fase van correctie of meteen laten weten dat je ongewenst gedrag niet duldt?
is eigenlijk ook heel slecht.. En ze staat niet stil als ik opstijg, dat is ergernis nr 1 maar dat probeer ik er al jaren in te krijgen (ze wil te graag vertrekken
set_elkol schreef:Setel krijgt een duw en een HEE! als ze een been naar me optrekt (niet met voetjes geven, maar wel als ik haar uier aanraak).
Ik heb ook wel zulke problemen met Set hoor, zo kan ze niet goed vaststaan maar los staan met poetsen en opzadelen is voor mij geen probleem dus ik probeer het haar niet eens te lerenis eigenlijk ook heel slecht.. En ze staat niet stil als ik opstijg, dat is ergernis nr 1 maar dat probeer ik er al jaren in te krijgen (ze wil te graag vertrekken
Dat is wel fijn!
misschien dat ze intussen wel vast kan staan ik heb het alleen al 5 jaar niet meer geprobeerd
als ze in trailers netjes blijft staan..

en de momenten dat het kwartje bij Does valt en hij het gewoonweg doet zoals je het vroeg dan kan ik ook zo trots worden. Hij is in een enorme uitprobeerfase, maar hij bedoelt het echt niet slecht, heeft echt een heel goed hart
als het werkt dan werkt het toch?
Redelijk vergelijkbaar, volgens mij als ik het zo hoor
ik wil nog een trailerlaad-training doen maar zit financieel niet zo breed dat ik dat nu ga doen. Heb hier wel in de buurt een horsemanship-trainster zitten die ik wel goed ken, en die biedt ook wel zulke trainingen aan met methodes die ik wel zie zitten (zoals Parelli vind ik niet altijd fijn..). Gekke is, zei ging Set laden in juni toen ik met hen meeging op buitenrit en ze stapte zo na een minuut achter haar aan de trailer in
blijkbaar is mijn houding ook al van te voren gefrustreerd of probeer ik al te geforceerd. Die vrouw is ook wel echt goed met paarden!
het ging de laatste keer al wat beter, ze is heel gevoelig voor druk van achteren dus als ik een touw achter de billen doe en druk geef is het al sneller gebeurd. Die maak ik dan vast aan de linkerkant van de trailer (daar stapt ze van de klep) en dan achter de kont langs en dan houdt iemand m daar vast met wat druk. Ik sta dan zelf in de trailer. Zo wordt ze opzij en van achteren begrensd.