Western Arabieren

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 01:51

Nou ik heb ook geen level meer bij de wran. Ik start wel level vier dan met scarlett op het nk. Lang leve de lol. _O- . Komt het nivo ook meer Ten goede als het goed is. ;)
Rij ik eerst Scarlett los in de L4 heeft Cyann het iets makkelijker de L2. Haha keurig volgens de regels toch? Bedankt wran hier hebben we wat aan. Super handig. *\o/* i Love New rules :Y)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 08:09

_O- :')

Is dat al zeker Canies dat ze elk level NK gaan doen? Dacht misschien?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 09:15

Ik ga het eerst allemaal eens rustig nakijken en vragen en dan bekijken of ik kan en wil tegen die tijd.

WRAN heeft in principe wel gelijk om ook L4 erbij te gaan doen, om meer starts te krijgen bijvoorbeeld alleen al. Maar ja, toch heb ik er mijn bedenkingen bij.
Hahaha Nancy, mooi toch!
Geen Reining in de L4 canies? Dan moet het idd minimaal L3 worden.
Maar hoor ik daar thuis? Heb er geen verstand van hoe het niveau daar ligt bij de wran.
Vind het niet erg hoor, ik start wel L3 als dat kan. :)

canisia

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 10:05

Het is idd volgens mij een nog 'misschien'. Ze zijn niet zo snel met alles duidelijk krijgen daar :=

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 11:36

Jij hoort als ruiter minimaal in L2 thuis maar Tie in L3, die is daar in ieder geval startgerechtigd. ;)

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:43

Goedenmorgen allemaal!

Ik heb helaas geen tijd gehad om alles te volgen :| We waren ineens 3 pagina's verder :D

Ik bedacht me van de week iets wat ik hier ook had zitten lezen(weet even niet meer wie het had geschreven). Hengsten in de wedstrijd sport... Als er ooit weer een AV komt word het een hengst, altijd al willen hebben en lijkt me gewoon zo ontzettend gaaf. mijn vraag dus.. hoe zit dat met wedstrijden want ik las dat je bepaalde punten moet hebben om met een hengst te mogen starten? Dit betekend dus voor mij dat ik ooit eens een merrie/ruin in de wedstrijd sport zou moeten starten VOORDAT ik ooit met mijn eigen AV kan starten?

Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd :D Zo niet, wat is dan de reden dat je niet met een hengst mag starten?

Bedankt alvast :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:52

YildizArabs schreef:
Jij hoort als ruiter minimaal in L2 thuis maar Tie in L3, die is daar in ieder geval startgerechtigd. ;)

Heb even een mailtje gedaan naar de WRAN. ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 13:01

Nicky91 schreef:
Goedenmorgen allemaal!

Ik heb helaas geen tijd gehad om alles te volgen :| We waren ineens 3 pagina's verder :D

Ik bedacht me van de week iets wat ik hier ook had zitten lezen(weet even niet meer wie het had geschreven). Hengsten in de wedstrijd sport... Als er ooit weer een AV komt word het een hengst, altijd al willen hebben en lijkt me gewoon zo ontzettend gaaf. mijn vraag dus.. hoe zit dat met wedstrijden want ik las dat je bepaalde punten moet hebben om met een hengst te mogen starten? Dit betekend dus voor mij dat ik ooit eens een merrie/ruin in de wedstrijd sport zou moeten starten VOORDAT ik ooit met mijn eigen AV kan starten?

Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd :D Zo niet, wat is dan de reden dat je niet met een hengst mag starten?

Bedankt alvast :D

Yup dat begrijp je goed. Zie ook regelboek. Vanaf Amateur mag je pas hengsten starten.
Maar waarom perse een hengst? Omdat het een hengst is of omdat je fokplannen hebt? Als je niet fokt vind ik een hengst geen enkele toegevoegde waarde hebben.

Haha, ja Jes das idd de meest directe manier!

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:22

Haha als ik dan terug ga naar de WRAN kan ik ook weer L4 starten beter, of blijven je oude jaren staan?

Maar ja eerst maar kijken hoe alles gaat lopen met trainen en lessen.

Spannend Yil zo naar Nour ben benieuwd hoe die het doet, en is je rondje met Tie gelukt?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 13:52

Tuurlijk blijven die staan, zou vreemd zijn als jij L4 moest starten Joyce! Jij was toch L2 startgerechtigd?

Yup! Gelukt! Tie geladen en naar D'n Dries, rondje gedaan, Tie daar op stal gezet (d'r oude waar Yazahra is geboren <3 ), cappucionootje gedronken en weer thuisgebracht. Precies op tijd om Yul weer op te halen van school. Mooi man. :D
Was heeeeeerlijk ook al miezerde het. Was zacht weer en ook Tie had er zin an.

Afbeelding

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:54

Vanaf dat ik ooit eens begon met paardrijden was ik altijd al hotel de botel op arabieren.. En heb dan ook nooit anders gedroomd dan zelf ooit een hengst te hebben.. Ik heb niks met merries... dus dat is een no go.. kan er niks aan doen heb er nu meerdere gereden waarvan ik er in 15 jaar met 1 een klik had... hahaha een ruin zou ik op zich niet erg vinden maar het liefst een hengst.. ik zou hem op show willen uitbrengen en in de sport.. en dan hopen dat hij goed gekeurde dekhengst word zou toch wel top zijn..

en het allerliefst zou ik hem zelf willen opvoeden vanaf "veulen" af aan..

Oke dan ga ik zo even zoeken op het "regelboek" :D

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:05

"- Deelnemers van wie het saldo hoger is dan 40 punten promoveren naar de Amateurs klasse.
- Deelnemers van wie het saldo hoger is dan 20 punten mogen naar eigen keuze naar de Amateurs klasse
promoveren. "

Hoe zit dat met de punten (kan ik niet vinden) die uitgedeeld worden bij een wedstrijd?
Bovendien heb ik nu alleen Reining gehad en als ik ooit ga starten mag dat niet eens _O- Word tijd dat ik maar even langs ga bij Krista dan.. :)

Edit: En hoe zit bijv. met dit:
- 4 en 5 jarige paarden:
Snaffle bit of bosal; tweehandige teugelvoering
- 6 jarige paarden en ouder:
Bit; eenhandige teugelvoering

Geld dit enkel en alleen voor de "open" klasse? Dus is het beter om uiteindelijk pas vanaf 6 jaar te starten bijv?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 14:25

Even goed terugkijken, het staat er wel. :j
Punten moet je dus behalen in de lagere classes. In de Beginnersklasse mag je bij DAWRA al wel reining starten.

Misschien dan een idee om te kijken of je met een paard van een ander kunt starten of toch een ruin? Kun je ook mee showen! ;)

Bij de Beginners mag je ook senior paarden op snaffle en dus tweehandig starten. Vanaf Amateur moet je wel een senior op shanks starten.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:38

Ja punten verdeling stond bij de Onderdelen vermeld :D

Ik denk dat ik gewoon ga kijken of ik het paard van iemand anders tegen die tijd in de beginners klasse kan en mag starten..

Wanneer het een hengst is kan het altijd nog een ruin worden mocht het niet goed gekeurd worden voor de dekkingen :)

Dat is een beetje mijn idee :)

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 16:17

Nou dat is niet eerlijk dan moet ik met Mini gelijk L2 starten deze status had/heb ik met beide paarden. Nog harder aan de bak om weer zover terug te komen in het zadel. Wordt alleen Dawra starten dan denk

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 16:34

WRAN heeft geen groen paard regeling?

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 19:58

Er gaan per jaar dat je niet start wel wat punten vanaf joyce!
Ik ben ook echt heeel blij dat de punten vd wran zijn veranderd, anders had ik na een paar in hand wedstrijdjes L2 geweest.. pff pleaso nog ff niet!

Jaa met 6jr al op shank.. beetje jammer.. das al over 1.5jr :( dus maar lekker lang in beginners en L3 blijven is dan ook het plan!

Nicky alles staat int regelboek, maar dat is echt op het woord goed lezen om het duidelijk te begrijpen. Iig mag je nog geen hengst starten, dus eerst met een ander paard is idd wel handiger.

Ik vond toen ik Raff kocht het ook wel ff slikken toen ik hem ruinde. Hij was zoo gaaf en zo braaf als hengst. Maar pas als het echt een eeeecht top paard is, waardoor het daadwerkelijk toegevoegde waarde heeft om hem te laten dekken, zou ik hem laten dekken. Ookal wordt die goedgekeurd er lopen al zoveel paarden rond.

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 20:19

Ja maar weet niet hoe t zit ik had bij de dawra al een amateur status en die was gelijk bij de wran. En later t level systeem toen werd ik level 2. Wran heeft wel n groen paard regel maar met raven was ik na 1 wedstrijd al door die punten heen.

Voor zover mij nu bekend is dat ik als ik dat wil terugplaatsing aan kan vragen maar een level lager. Omdat bij de oude geen punten eraf gaan of gingen.

Ben tot nu toe geen lid meer. Ga eerst wel kijken wat mini leuk vindt en hoe t op show gaat. Dan kan ik in de loop van t jaar wel informeren hoe of wat. Eerst maar eens trainen. Kijken hoe ver we komen.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 20:28

Hmss ja t blijft altijd een gedoe met die punten haha.
Maare terugplaasing, kan dat ook bij de dawra? Heb t hele regelboek doorgenomen, maar kwam t nergens tegen. Ben vorig jaar met 20punten overgestapt naar beginners, met het oog op wran l2 rookie nk.. Mrjaa heb vorig jaar 1 wedstrijd beginners gestart..9punten gehaald en nu ga ik met Raff.. baal ontzettend dat ik geen walk&jog meer ben, want hoefde nog helemaal niet over -O- Deze verandering van pony had ik natuurlijk ook niet zien aankomen haha.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 20:44

Nee terugplaatsing geldt voor WRAN niet bij DAWRA

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 21:32

raven schreef:
Haha als ik dan terug ga naar de WRAN kan ik ook weer L4 starten beter, of blijven je oude jaren staan?

Maar ja eerst maar kijken hoe alles gaat lopen met trainen en lessen.

Spannend Yil zo naar Nour ben benieuwd hoe die het doet, en is je rondje met Tie gelukt?

Eerst bleven oude punten staan en werden er elk jaar 5 punten in mindering gebracht. Daar is de WRAN vanaf gestapt, waardoor ik dus dit jaar ook niet meer ingedeeld sta in level 2. Uit mijn hoofd....3 jaar niet gestart en al je punten vervallen. *\o/*
Whaha nou mooi toch. :j Alle jaren dat ik niet was gestart (uitgezonderd het NK) bleef ik ingedeeld staan in level 2 omdat ik ruimschoots punten had behaald, dus die aftrek van 5 deed niets. Dit jaar komt mijn naam niet meer voor....in geeneen level. :Y)
In theorie kan je dan dus weer L4 gaan starten, uiteraard is dit heel maf en daarom zal de WRAN de regel hebben toegepast dat er besloten kan worden door het bestuur dat een ruiter ongeachtt punten in een ander level geplaatst moet worden als blijkt dat deze bv te goed is voor het ingedeelde level.

Iets dergelijk, in de trant van, zoveel jaar niet gestart en je startstatus vervalt kwam ik trouwens ook tegen in het nieuwste dawra boek.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 21:39

Niet?!!! :oo * Gaat heul rap boekske erbij pakken*

Kregen overigens tijdens de BALV nog wel de complimenten Nance wat betreft regelboek. En zelfs hoorde ik, als Nance eroverheen heeft gekeken dan moét t wel kloppen! Leuk toch? Uiteindelijk is het dus door bestuur? afgemaakt en ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog niet in z'n geheel heb bekeken. Gaat ik dus nu maar eens doen... B-)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 21:39

ff opgezocht: Dit staat in het nieuwste dawra regelboek

21.10. AANPASSING STARTSTATUS
Wanneer een combinatie 2 jaar of langer niet gestart is op een DAWRA wedstrijd, dan kan hij aanpassing van
de startstatus aanvragen bij het bestuur

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 21:46

Ja ik denk dat het bestuur e.e.a. deels heeft aangepast, want het regelboek is niet exact zoals wij het hebben aangedragen (kon ook niett). Maar over het algemeen ziet het er wel goed uit. Wel zag ik bij de puntentelling van de NRHA dat die gelijk meeteld idem als de WRAN. Maar denk dat dat DRHA onderdelen moeten zijn, aangezien DRHA nationaal is net als de WRAN en NRHA internationaal ergo laatste is een wereldrankinglijs tnotering. (immers elke NRHA wedstrijd telt mee voor de wereldplaatsing)
Kan goed zijn dat dat tijdens de ALV aangedragen wordt, aangezien ik een puntenvoorstel reeds afgelopen jaar heb voorgesteld (waaronder ook EK arab wedstrijden). Dat werd goed ontvangen door het bestuur, maar de leden moeten daar hun goedkeuring over geven. Logisch

Wat ik verder nog mis in het regelboek....is de Horse en Dog Trail nu erkend of niet? Inmiddels zijn de regels wel opgenomen, maar telt het nu officieel mee? Waarschijnlijk wordt ook dit tijdens de ALV 2015 duidelijker door stemming? time will tell ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 21:54

Zie je nou je moet gewoon weer bij die (B)ALV aanwezig zijn Nance! Je bent onmisbaar! :j
Idd die zijn nog niet opgenomen, daar moeten eerst de leden uitspraak over doen. Eerstvolgende ALV!
Werd ook nog benoemd dat een Regelboek steeds aan verandering onderhevig is en idd zo is dat!