[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

postvanpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:51

@ ilovebalou: had je nog mail gehad van saskia?
vorige eigenaar van dervish.

xJitske

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:36

Goed idee Tammy_!
Ik ga zo ook maar eens even rijden en foto's maken, heerlijk weer :)

postvanpe; zie pb.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:51

nou, oefenparcours vandaag was een beetje een ramp := eerste parcours in het 80 ging nog wel goed, 3 balken omdat meneer dacht dat het een finale barrage was :') en 4 weigeringen op de driesprong, waarvan 2 voor de tweede hindernis (Ja, Noah kan weigeren op een hindernis terwijl er maar 1 galopsprong voor zit) en 2 voor de eerste :')

tweede parcours in het 90... :+ 6 weigeringen in totaal, maar geen balken :') en de hindernis die meer dan de helft van de paarden niet sprong, ook niet na 5x opnieuw aanrijden, een pimpelpaarse mega oxer met een paars-wit hek er onder... ja die doet meneer de zeur-arabier natuurlijk zonder aarzelen :roll:

ik hou het er op, dat hij z'n dag niet had :Y)

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 00:19

Tammy_ schreef:
ik hou het er op, dat hij z'n dag niet had :Y)

haha OMG :')

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 00:26

het kan zondag met de wedstrijd in ieder geval niet slechter gaan, want dan moet je met meer dan 2 weigeringen de bak al uit :Y)

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:50

Haha nog zon Rheal gevalleke, thuis en met warmspringen kan ie onder het zadel tot 1.40m (hoger niet geprobeerd, los kan ie 1.60 hebben :P ) maar zodra die de ring in moet vindt ie toch echt dat je zelf maar moet gaan springen meneer heeft dan geen zin meer. En als ie wel zou springen raakt ie gelukkig geen balk, de oefenparcoursen zijn maar tot 1m dacht ik, tja das appeltje eitje en zelfs te makkelijk voor m :P

Zou dat het misschien zijn Tammy, dat onze paardjes de parcoursen te makkelijk vinden en daarom er naar de pet na gooien :P

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:32

Zo ken ik er nog eentje (nouja, eentje?)
Pirouette vertikt het om in een parcours grijze hindernissen te springen :')
Gelukkig komt grijs niet zo vaak als bijvoorbeeld rood, dus dat scheelt :P

Amerika vertikt het om in de bak te springen, terwijl ik doodsangsten uitsta in het bos omdat ze zelf vindt dat ze met gemak de Z-SGW hindernissen kan springen, en dan ook gewoon daarop af stormt en ik ontzettend veel moeite moet doen om haar nog van koers te veranderen :o

Rifari had in zijn (en mijn vaders :+ ) jeugd een afkeer van springen op gras. Altijd uitgebeld, terwijl hij op zand en in de cross super sprong..

Het blijven vreemde beesten :P

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:25

ik heb Noo nooit op hoogte laten vrijspringen, geen idee hoe hoog hij kan.. misschien een ideetje voor volgende week als ik schriktraining wil doen, ook even een staander de bak in slepen en met vlaggetjes een 'sluis' naar de hindernis maken, en camera aan natuurlijk :') hij heeft vrij nooit hoger dan 70cm gesprongen :=

Noah is bang voor de roze hindernis, gelukkig is die nu bij de 'oude' hindernismaterialen in de springtuin gelegd en word ie dus niet meer gebruikt voor wedstrijden :j

plaaggeest01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 15:13

mijn ruin in de sneeuw

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 23:21

Wat een leuke ruin plaaggeest01, hij lijkt wel een beetje op de mijne.
Je bent nieuw hier of niet? Welkom :D

Nou, ik ga morgen voor het eerst met Wish naar de ponyclub. En hem ook voor het eerst vervoeren ;p
Dus ben benieuwd hoe het gaat :D Ik zal morgen verslag doen :)

Slaap lekker allemaal :z

owh, btw, heeft iemand nog een blauw dekje die die niet meer gebruikt met iets blauws er in? Zie onderschrift :)

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:02

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:34

Dat vind ik zó erg voor wibi :(:)

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 19:10

Afbeelding

een nieuwe foto van mijn jongste telg,SL Badr Hari(WH Justice x Salaa Diva), zijn halfbroer:
SL Kasjmir(Psytadel x Salaa Diva), hij is verleast voor het 2011 dekseizoen aan MG Arabians Italie. *\o/* *\o/* <3.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:56

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:12

Dat is de kunst van fotografie haha, machtig dier hoor :j

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:59

Wat een prachtige arabier sherif!
Wat ontzettend vervelend voor Wibi, is Anishja de bruine of de witte arabier?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:13

Anishja is de witte merrie, was 1 van de 2 Ansata Sinan dochters in Nederland volgens mij.
Met het verdrietige en onverwachtse overlijden van Anishja is Aziza nu volgens mij nog de enige (correct me if I'm wrong?).
Wat een verlies voor Wibi, en natuurlijk ook voor de vorige eigenaren van Anishja.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:34

Kasjmir was als veulen al een prachtig ding. Als volwassen man mag hij er nog steeds prima wezen. Wat een lekkerding!!

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:29

whaaaah even een ego bericht.... dahh is zadelmak..
we hebben rondje langs de weg bos gestapt, echt helemaal super, volledig relaxed.. ben zo trots!!!!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:34

nameless, wat goed zeg!!

Noah en ik hadden vandaag een ECHTE baal-dag.... -O- eerste parcours niet verder gekomen dan hindernis 2, tweede parcours niet verder gekomen dan hindernis 5.... ;( ;( ;( en dan niet weigeren omdat er iets eng is, maar gewoon weigeren omdat hij geen zin had, al 5 meter van tevoren voelde ik het aan, tik op z'n kont, maar geen reactie.... dat heeft hij echt al een jaar niet gedaan, ben er echt een beetje stuk van, het ging ZO goed afgelopen tijd... -O- heb hem na het tweede parcours meteen afgezadeld en in de longeerbak gedaan, en hem 20 minuten laten galopperen, als hij niet in het parcours wilt lopen, dan maar daarna :Y) daarna lekker aan de hand uitgestapt tot hij droog was, nog even geoefend met de molen in-en uit gaan, en toen op stal gezet.
mijn pupil was dan wel 2x eerste in zijn klasse, dat was wel weer leuk :)

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:36

Wat super Nameless!

Balen zeg Tammy_! Hopen maar dat het volgende keer wel beter gaat. :(:)
Wel mooi dat je pupil 2x eerste was :)

edit. Oh nou vergeet ik helemaal om te vertellen hoe het ging op de ponyclub.
Het vervoeren ging ten eerste al super. :) Vorige eigenaresse zei dat hij vaak gespannen is als hij de trailer op moet en dan daarna weer ontspannen is. Maar hij liep er ook gewoon heel ontspannen in. Toen we op de ponyclub aankwamen was hij wat kijkerig maar hield zich wel braaf. Iedereen reageerde ook leuk toen ze zagen dat ik een ander paard bij me had. Instructrice was erg geïnteresseerd in mn blauwe endurance hoofdstel :P Tijdens de les ging het ook goed, alleen we moeten nog wel oefenen dat hij in de stap door moet blijven lopen en niet heel langzaam. Bij het aanspringen in de galop kwamen er steeds vreugdebokken, en toen we op de lange zijde in verlichte zit moesten werd meneer helemaal opgewekt en ging lekker hard met zn hals gestrekt. Aan het einde van de les ging meneer even midden in de bak stilstaan en voor een volle kantine gaan staan plassen :') (Is hem aangeleerd, dat hij voor en na het werk moet plassen)
Hij was zo kleddernat (moeten toch wat meer conditie op gaan bouwen) dat ik het zadel eraf heb gehaald en hem even aan het touw heb laten rollen. Werd natuurlijk weer door iedereen aangekeken. Goede eerste indruk alweer :') Terugweg ging ook weer goed en toen we thuis waren hoorde ik van mn vader dat de andere 2 de hele tijd dat we weg waren hebben gehinnikt. Dus hij wordt blijkbaar toch gemist :P Volgende week weer met Obbe naar de springles en dan weer met Wish naar dressuur. Als Obbe is verkocht ga ik ook met Wish naar springles en waarschijnlijk gaat mijn moeder op dinsdag met hem naar de les.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 11:39

Tammy weet je zeker dat Noah niet de verhalen van Rheal op bokt meeleest, wie weet hebben ze een eigen geheime forum waar ze tips en ideeen uitwisselen :') :Y)

Verschikkelijk is dat hey! Rheal is echt een draak in het parcours, zelfs de pro's liet ie in de kou staan of liet ie zelfs een keer alleen over de hindernis gaan, dan sta je als eigenaar aan de kant ook zo; dat is niet mijn paard :o hoop zo dat hij dit jaar wel gaat anders kom ik achter m aan rennen op dat parcours :') :+

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:55

Ook hier maar even een foto van ons kleine mannetje showen.
Fahkour Anis, geboren op 8 februari, 4,5 dag oud op deze foto.

Afbeelding

Hier misschien nog mensen met interesse in showhalsters?
Nu alle kabel showhalsters voor absolute bodemprijzen! Goedkoper krijg je ze nergens!
[EA-CO] Arabische (kabel)showhalsters, bodemprijzen!

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:08

Wil nog wel een fatsoenlijke kabelhalster voor Sjaak, echter verwacht ik binnekort aantal gedumpte katjes :'( denk dat in het steriliseren etc daarvan ook wel een flink prijskaartje zit maar om ze te dumpen in asiel wie weet wat er dan gebeurt..... en wil voorkomen dat ze iets ergs overkomt of ineens op straat komen te staan.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 00:54

hoe bedoel je dat je een stel gedumpte katten verwacht? :? als in, ze komen bij jou tijdelijk in de opvang?

RhealLover schreef:
Tammy weet je zeker dat Noah niet de verhalen van Rheal op bokt meeleest, wie weet hebben ze een eigen geheime forum waar ze tips en ideeen uitwisselen :') :Y)

Verschikkelijk is dat hey! Rheal is echt een draak in het parcours, zelfs de pro's liet ie in de kou staan of liet ie zelfs een keer alleen over de hindernis gaan, dan sta je als eigenaar aan de kant ook zo; dat is niet mijn paard :o hoop zo dat hij dit jaar wel gaat anders kom ik achter m aan rennen op dat parcours :') :+

NOU, ik begin te denken van wel! die heeft natuurlijk gelezen dat hij ook gewoon kan stoppen in het parcours! :') ik vond het echt vreselijk ^) ging allemaal zo goed, manege eigenaar kwam vandaag nog naar me toe, dat het zo zonde was dat hij ineens zo in de stop ging, want we gingen zo goed van start dit seizoen en hij had het ons wel gegund, een pony tussen de paarden in de top 3 :j tenzij er een wonder gebeurt en de #1 er met de finale af valt, en Noah ineens een springwonder is en zonder problemen razendsnel over alle hindernissen gaat, gaat dat niet meer gebeuren :')

vandaag een lekker stuk gewandeld buiten, een fietser vroeg of ik m'n paard aan het uitlaten was _O-
vrijheidsdressuur ging heel goed vandaag, kreeg een super-buiging! (voor zijn doen dan eah)

Afbeelding