Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

eerste parcours in het 80 ging nog wel goed, 3 balken omdat meneer dacht dat het een finale barrage was
en 4 weigeringen op de driesprong, waarvan 2 voor de tweede hindernis (Ja, Noah kan weigeren op een hindernis terwijl er maar 1 galopsprong voor zit) en 2 voor de eerste 
6 weigeringen in totaal, maar geen balken
en de hindernis die meer dan de helft van de paarden niet sprong, ook niet na 5x opnieuw aanrijden, een pimpelpaarse mega oxer met een paars-wit hek er onder... ja die doet meneer de zeur-arabier natuurlijk zonder aarzelen 

) maar zodra die de ring in moet vindt ie toch echt dat je zelf maar moet gaan springen meneer heeft dan geen zin meer. En als ie wel zou springen raakt ie gelukkig geen balk, de oefenparcoursen zijn maar tot 1m dacht ik, tja das appeltje eitje en zelfs te makkelijk voor m 
) jeugd een afkeer van springen op gras. Altijd uitgebeld, terwijl hij op zand en in de cross super sprong..
hij heeft vrij nooit hoger dan 70cm gesprongen 

Ik zal morgen verslag doen 

eerste parcours niet verder gekomen dan hindernis 2, tweede parcours niet verder gekomen dan hindernis 5....
en dan niet weigeren omdat er iets eng is, maar gewoon weigeren omdat hij geen zin had, al 5 meter van tevoren voelde ik het aan, tik op z'n kont, maar geen reactie.... dat heeft hij echt al een jaar niet gedaan, ben er echt een beetje stuk van, het ging ZO goed afgelopen tijd...
heb hem na het tweede parcours meteen afgezadeld en in de longeerbak gedaan, en hem 20 minuten laten galopperen, als hij niet in het parcours wilt lopen, dan maar daarna
daarna lekker aan de hand uitgestapt tot hij droog was, nog even geoefend met de molen in-en uit gaan, en toen op stal gezet.

Vorige eigenaresse zei dat hij vaak gespannen is als hij de trailer op moet en dan daarna weer ontspannen is. Maar hij liep er ook gewoon heel ontspannen in. Toen we op de ponyclub aankwamen was hij wat kijkerig maar hield zich wel braaf. Iedereen reageerde ook leuk toen ze zagen dat ik een ander paard bij me had. Instructrice was erg geïnteresseerd in mn blauwe endurance hoofdstel
Tijdens de les ging het ook goed, alleen we moeten nog wel oefenen dat hij in de stap door moet blijven lopen en niet heel langzaam. Bij het aanspringen in de galop kwamen er steeds vreugdebokken, en toen we op de lange zijde in verlichte zit moesten werd meneer helemaal opgewekt en ging lekker hard met zn hals gestrekt. Aan het einde van de les ging meneer even midden in de bak stilstaan en voor een volle kantine gaan staan plassen
(Is hem aangeleerd, dat hij voor en na het werk moet plassen)
Terugweg ging ook weer goed en toen we thuis waren hoorde ik van mn vader dat de andere 2 de hele tijd dat we weg waren hebben gehinnikt. Dus hij wordt blijkbaar toch gemist
Volgende week weer met Obbe naar de springles en dan weer met Wish naar dressuur. Als Obbe is verkocht ga ik ook met Wish naar springles en waarschijnlijk gaat mijn moeder op dinsdag met hem naar de les. 
hoop zo dat hij dit jaar wel gaat anders kom ik achter m aan rennen op dat parcours

als in, ze komen bij jou tijdelijk in de opvang?RhealLover schreef:Tammy weet je zeker dat Noah niet de verhalen van Rheal op bokt meeleest, wie weet hebben ze een eigen geheime forum waar ze tips en ideeen uitwisselen![]()
![]()
Verschikkelijk is dat hey! Rheal is echt een draak in het parcours, zelfs de pro's liet ie in de kou staan of liet ie zelfs een keer alleen over de hindernis gaan, dan sta je als eigenaar aan de kant ook zo; dat is niet mijn paardhoop zo dat hij dit jaar wel gaat anders kom ik achter m aan rennen op dat parcours
![]()
ik vond het echt vreselijk
ging allemaal zo goed, manege eigenaar kwam vandaag nog naar me toe, dat het zo zonde was dat hij ineens zo in de stop ging, want we gingen zo goed van start dit seizoen en hij had het ons wel gegund, een pony tussen de paarden in de top 3
tenzij er een wonder gebeurt en de #1 er met de finale af valt, en Noah ineens een springwonder is en zonder problemen razendsnel over alle hindernissen gaat, gaat dat niet meer gebeuren